Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AFC Ajax #52

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hwb Bekijk berichten

We kunnen toch gewoon het (gewenste) beleid van Ajax bespreken zonder dit soort gekke opmerkingen?

Ik ben het erg met Ajax eens dat de tweede doelman idealiter degene is die uiteindelijk het stokje overneemt. Ik roep al een paar jaar dat het onzin is om spelers als Boer aan te trekken. Dus ik ben blij met dit nieuwe standpunt.
    Mijn punt is nu vooral dat ik toch mag hopen dat Alblas, Leeuwenburgh, Groothuizen of Van Bladeren aan dat profiel voldoet, omdat het anders werkelijk te gęnant voor woorden is dat ze allemaal een meerjarig contract hebben gekregen en sommigen volgens mij ook nog een verlenging.
    Nee maar ik gaf al paar keer aan dat Ajax een nieuwe doelman wil halen en jij blijft maar op dat soort namen uitkomen En ik kan je gerust vertellen dat Alblas en Leeuwenburg niet aan zo'n profiel voldoen (komen beide tekort). Groothuizen had zijn kruisbanden afgescheurd en Van Bladeren was meestal 2de man achter De Lange. Dan snap ik dat Ajax een andere keeper wil halen. En dan inderdaad geen Boer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimbomcu Bekijk berichten

Nee maar ik gaf al paar keer aan dat Ajax een nieuwe doelman wil halen en jij blijft maar op dat soort namen uitkomen En ik kan je gerust vertellen dat Alblas en Leeuwenburg niet aan zo'n profiel voldoen (komen beide tekort). Groothuizen had zijn kruisbanden afgescheurd en Van Bladeren was meestal 2de man achter De Lange. Dan snap ik dat Ajax een andere keeper wil halen. En dan inderdaad geen Boer.
      Hardstikke mooi dat je aangeeft wat Ajax wil, maar hier geven we aan hoe wij erover denken. Sommigen zeggen dat ze graag een ervaren tweede keeper willen, zoals we de afgelopen jaren vaak hebben gehad. Ik geef aan meer te zien in een talentvolle speler die uiteindelijk Onana opvolgt. Dat is toch niet zo opzienbarend?

Daarnaast mis je mijn eigenlijke punt. Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden en getuigen van enorm wanbeleid als je een tweede keeper moet halen, terwijl je er al vijf onder contract hebt staan. Als de andere vier allemaal niet goed genoeg zijn om als concurrent te dienen voor je eerste doelman of zich daartoe te ontwikkelen, hadden ze geen contract moeten hebben. Misschien eentje als tweede keeper bij Jong, maar dan houdt het wel op. Het slaat nergens op om vier keepers onder contract te hebben die te kort komen voor het niveau dat je wilt. Dan heb je als club gewoon gefaald.

Comment

Hardstikke mooi dat je aangeeft wat Ajax wil, maar hier geven we aan hoe wij erover denken. Sommigen zeggen dat ze graag een ervaren tweede keeper willen, zoals we de afgelopen jaren vaak hebben gehad. Ik geef aan meer te zien in een talentvolle speler die uiteindelijk Onana opvolgt. Dat is toch niet zo opzienbarend?

Daarnaast mis je mijn eigenlijke punt. Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden en getuigen van enorm wanbeleid als je een tweede keeper moet halen, terwijl je er al vijf onder contract hebt staan. Als de andere vier allemaal niet goed genoeg zijn om als concurrent te dienen voor je eerste doelman of zich daartoe te ontwikkelen, hadden ze geen contract moeten hebben. Misschien eentje als tweede keeper bij Jong, maar dan houdt het wel op. Het slaat nergens op om vier keepers onder contract te hebben die te kort komen voor het niveau dat je wilt. Dan heb je als club gewoon gefaald.
        Ik mis je punt helemaal niet. Omdat Ajax 5 (talentvolle) keepers onder contract heeft staan moeten ze maar geen goede ervaren keeper halen? Dat vind ik juist belachelijk.

Die keepers hebben contracten gekregen omdat ze hoopten dat ze zich verder zouden ontwikkelen. Dat kan nog altijd bij Groothuizen en Van Bladeren. De andere 2 komen duidelijk te kort. Dat je dan Groothuizen die zijn kruisband heeft afgescheurd niet direct wil bombarderen als 2de keeper snap ik. Van Bladeren die ook talent heeft maar de concurrentie verloor van De Lange niet wil doorschuiven naar 1, snap ik ook. Die was zelfs wissel bij de A1, dan kun je hem toch niet als reserve keeper hebben, kom zeg. Wat als Onana er 3 maand uit ligt, hopen dat een jonkie maar presteert?

Ook al hebben ze alle 5 onterecht een contract gekregen, als Ajax vindt dat dat ze zich niet goed hebben ontwikkeld en daarom een nieuwe keeper wil halen is dat een prima beslissing. Beter dan dat je je laat tegenhouden omdat je wat jeugdkeepers een contract hebt gegeven.
        Last edited by cimbomcu; 18 jun 2017, 21:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimbomcu Bekijk berichten

Ik mis je punt helemaal niet.
          Echt enorm knap dat je dan in de volgende zin het punt van Hwb compleet verkeerd kan samenvatten.

Omdat Ajax 5 (talentvolle) keepers onder contract heeft staan moeten ze maar geen goede ervaren keeper halen? Dat vind ik juist belachelijk.

Comment

• Ook gewoon 1 zin eruit pakken Maar goed, had niet anders verwacht.

Comment

• Best logisch als dat je reactie is op de uitspraak dat je het punt zou missen.

Comment

• 1 zin eruit pakken zegt ie nog Voelt het weer als een hetze zeker.

Comment

• Ach, jut en jul zijn weer bezig. Eerst Kyrill samen weggepest met jullie vriend de blauwe vogel en nu moet Cimmie eraan geloven? Sneu hoor.

Comment

• Oh een opmerking over de inhoud van de discussie en de daarbij horende conclusies die getrokken worden is wegpesten. Ben jij er zo een. Problemen maken waar je ze probeert te vinden. Dan vind je ze wel ja.
                    Last edited by Magikarp; 19 jun 2017, 08:08.

Comment

• Ja, ik ken mijn weg met woorden niet zo als jij. Maar ik zie het al langer. En je wilt het geval Kyrill ontkennen? Ach ja, het was al gezegd en dan hoeft het niet 300x herhaald te worden, en je zou beter moeten weten. Ik hou niet van onrecht, dus trek ik mijn bakkes open als ik dat bespeur. En Cimmie zijn voetbalzaken snijden vaak wel hout, in tegenstelling tot die van jou en die mislukte ober.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Östlund Bekijk berichten
                        Ach, jut en jul zijn weer bezig. Eerst Kyrill samen weggepest met jullie vriend de blauwe vogel en nu moet Cimmie eraan geloven? Sneu hoor.
                        En jij bent de volgende

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Östlund Bekijk berichten
                          Ja, ik ken mijn weg met woorden niet zo als jij. Maar ik zie het al langer. En je wilt het geval Kyrill ontkennen? Ach ja, het was al gezegd en dan hoeft het niet 300x herhaald te worden, en je zou beter moeten weten. Ik hou niet van onrecht, dus trek ik mijn bakkes open als ik dat bespeur. En Cimmie zijn voetbalzaken snijden vaak wel hout, in tegenstelling tot die van jou en die mislukte ober.
                          Was één van de weinigen die Kyrill nog probeerde te sturen en te 'ondersteunen' maar die onderlinge PMs heb jij uiteraard nooit gezien dus onwetendheid kan ik je niet kwalijk nemen. Daarbij is er genoeg over gezegd inderdaad, dus voor die discussie verwijs ik je naar mn pmbox, kan ik je mijn standpumt en ervaringen mbt Kyrill nog eens uitleggen als je dat behoeft.

Ook prima dat jij Cim vaak een punt vindt hebben, probeer hem dan eens op die manier bij te staan ipv direct op de man te spelen en rare irrelevante (en onjuiste) opmerkingen te maken (waar bepaalde andere users vaak van beschuldigd worden).

Rest me nog 1 vraag: hoe is mijn opmerking 'wegpesten'/opzoeken/whatever? PJ benoemt iets wat vrij logisch is: Cim countert een claim door juist die claim te
                          bevestigen. Dan komt de :R weer uit de kast en wordt er gedaan alsof PJ volledig mis zit en het onterecht benoemt. Ik vat Cim zn eigen alinea nog maar even samen om te laten zien dat de opmerking van PJ op zn minst logisch is (heb ik het niet eens over juist/terechr). Meer niet.

Comment

• Ostlund kan niet tegen onrecht maar maakt wel rare, onjuiste beschuldigingen. Oké dan.
                            Dit is mijn club;
                            Mijn ideaal;
                            Dit is de mooiste club van allemaal.
                            Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet;
                            Het kan dooien, het kan vriezen;
                            We kunnen winnen of verliezen;
                            Maar een betere club dan Ajax is er niet!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanVertonghen' Bekijk berichten
                              Ostlund kan niet tegen onrecht maar maakt wel rare, onjuiste beschuldigingen. Oké dan.
                              Oh? Jij hoort ook bij dat enge wegpestkliekje, ja. Ik was jou helemaal vergeten, maar ik heb van Kyrill gehoord wie hij als schuldige zag en wie niet. En niet zozeer hier in de posts van zijn "afscheidstopic", maar gewoon in een privéchat. En onjuist? Oh, misschien was het in dit specifieke gevalletje (de keeperaffaire) een beetje te snel. Ik zie deze tendens al langer, en je krijgt je PM wel Matthew.
                              Last edited by Östlund; 19 jun 2017, 08:32.

Comment

• Ik zie hem tegemoet Peter, ben benieuwd.

Nu weer verder over de opvolger van Onana.

Comment

• Oh ja, ik ga gewoon in op het contract gebeuren van die keepers maar ok. Hwb had het over keepers en ik over salades () Ik heb het totaal ergens anders over, en mis zijn punt volledig.

Waar is het afscheidstopic van Kyrill overigens? Ben benieuwd wat hij zegt Östlund

Comment

• Leuk voor Karel. Heeft er zeker niet bij gezegd dat ik hem in het begin (en daarna ook nog meermaals) geprobeerd heb te helpen? Is overigens ook geen discussie voor dit topic, dus als je het zo graag over hem wil hebben mag je me PMen.

En ja. Onjuist, onnodig/irrelevant. 'Mislukte ober' ook echt nog Dan kan je beter niks zeggen hoor, al zorgde die opmerking wel voor het nodige vermaak in huize JanVertonghen'. Östlund
                                    Last edited by JanVertonghen'; 19 jun 2017, 08:42.
                                    Dit is mijn club;
                                    Mijn ideaal;
                                    Dit is de mooiste club van allemaal.
                                    Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet;
                                    Het kan dooien, het kan vriezen;
                                    We kunnen winnen of verliezen;
                                    Maar een betere club dan Ajax is er niet!!!!

Comment

• JanVertonghen' Helpen doe je er niet door iemand te betuttelen of te vertellen hoe hij iets moet doen, zeker niet in dit geval. Dat jullie weinig empathisch vermogen hebben lijkt me wel. Kyrill is heel eigenwijs, en dat bedoel ik niet negatief, heb er zelf ook last van. In ieder geval: jullie denken alle 3 (Pino niet, die kan dat niet) de wijsheid in pacht te hebben over hoe een autist te benaderen. Ten eerste zouden ze ASS los van de psychiatrie moeten gooien, tuurlijk komen er vaak ook psychische klachten bij maar ASS is nog diverser dan wat in de psychiatrie dan ook. En jullie doen dan even waar mensen die al 30 jaar met ASS-mensen werken en er een lange studie voor hebben gevolgd nooit aan hebben gedacht, natuurlijk! Jullie weten immers alles,..

Comment

• Ajax hier. Laatste keer. Maak lekker een groepspm aan en ga daar verder
                                        Last edited by Magikarp; 19 jun 2017, 08:54.

Comment

Er is niks verkeerd met je idee om een talentvolle keeper als tweede keeper te hebben, die uiteindelijk Onana opvolgt. Toch heb ik dan liever een tweede (stabiele) keeper die al een aantal jaren in de Eredivisie heeft gekeept en als back-up niet schrikt als hij een kans krijgt en dan gewoon prima presteert. Bij een talentvolle keeper is het altijd maar afwachten of hij goed gaat presteren als hij onverwacht een kans krijgt. Tuurlijk kan het goed uitpakken zoals bij Onana, maar als het juist verkeerd uitpakt mis je kostbare punten in je race naar kampioenschap.

Dat die keepers dan een langlopend contract hebben gekregen, tja dat is imo ook slecht beleid als je een tweede keeper haalt. Het beste zou een verhuur aan een Eredivisie club dan zijn en eventueel hopen dat een daarvan het niveau van Ajax uiteindelijk aankan.

Comment

• Ik zou voor Padt gaan...

Comment

• Robbin Ruiter is ook transfervrij. Weet alleen niet of hij als 2de keeper wil fngeren.

Anders staan hier nog keepers die transfervrij zijn: https://www.transfermarkt.nl/transfe...id=0&yt0=Tonen

Comment

• Kun je niet meer meerdere quotes citeren? Doe het even met mentions.

Oorspronkelijk geplaatst door Pino Bekijk berichten
                                                Wat vind jij van de keuze voor Keizer eigenlijk Dansmeister
                                                Prima keuze. Beter dan John Beton, waar ik zelf heel bang voor was dat hij het ging worden. Heeft uitstekend werk bij Jong Ajax geleverd, verder geborduurd op wat Jonk achter heeft gelaten. Schijnt volgens iedereen een hele goede trainer te zijn en tactisch onderlegd. Nu moet hij vooral laten zien dat hij ook een goede coach is. Alles staat en valt met de druk die er gaat komen. Brommie en Jans waren ook leuke trainers, toen er geen druk op stond, maar veranderde er ook door. Boertje ging ook steeds defensiever erdoor denken. Alleen bij Bosz in het verleden wist je dat hij zijn eigen visie erdoorheen bleef drukken. Hopelijk doet Keizer dat ook. Alleen niet blij met zijn assistenten. Winter is echt een aanfluiting. Spijkerman is de meest defensief denkbare man die er is en die schijnt de trainingen te gaan leiden. Had graag een ervaren man naast hem gezien met een aanvallende visie.

Harmpie AZ heeft methodologie. Ajax niet meer. Alle trainers bij AZ zijn ondergeschikt aan het uitgevoerde beleid, bij Ajax regeren de trainers weer. In de periode van Jonk(Cruijff plan) speelde ieder Ajax team herkenbaar spel, ongeacht de trainer die erop stond(misschien dat Cim daar Peereboom hem een goede trainer vindt). Was wel heel veel ontevredenheid binnen de trainers zelf, omdat ze niet meer hun eigen stempel erop konden drukken. Maar vraag iedere BVO trainer maar wie het beste voetbal in Nederland speelt op de jeugdvelden en ze komen allemaal op AZ uit. Ajax onderbouw speelt nog prima spel, bij de C wordt het al veel minder en in de bovenbouw is het om te janken.

Daarbij is de jeugdscouting van AZ echt op orde. Gaat niet alleen om voetbalkwaliteiten. Maar al het gedrag wordt meegenomen, voordat een jongen binnen de opleiding van AZ komt. Bij Ajax hebben ze die Ladru aangesteld als hoofdscouting. Niet voor niets haalt Ajax alleen maar fysiek sterke jongens binnen.

Daarbij heb ik zelf gemerkt, is vooral het hele Ajax in de omgang als staff en de behandeling ook met spelers echt om te janken. Begrijp nu als Ajacied heel goed, waarom men zo'n teringhekel aan Ajax kan krijgen. Ongelooflijk arrogant naar volk zijn de managers, leiders, grensrechters, etc.

cimbomcu Bastiaan Riemersma. Ontzettend ontwikkelende trainer/coördinator. Heeft een boel gave projecten binnen PSV opgestart. Ook één van de weinige die in Nederland actief bezig is met het geboortemaand. Heeft enorm veel overgenomen van de Barcelona opleiding. Wat ik heb begrepen, voelde hij zich wel gepikeerd over het feit dat het misgaat in de bovenbouw > eerste elftal van PSV en is daarom vertrokken. Wordt hoofdopleidingen binnen Willem II. Gaan we nog veel van horen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dansmeister Bekijk berichten
                                                  Kun je niet meer meerdere quotes citeren? Doe het even met mentions.

Prima keuze. Beter dan John Beton, waar ik zelf heel bang voor was dat hij het ging worden. Heeft uitstekend werk bij Jong Ajax geleverd, verder geborduurd op wat Jonk achter heeft gelaten. Schijnt volgens iedereen een hele goede trainer te zijn en tactisch onderlegd. Nu moet hij vooral laten zien dat hij ook een goede coach is. Alles staat en valt met de druk die er gaat komen. Brommie en Jans waren ook leuke trainers, toen er geen druk op stond, maar veranderde er ook door. Boertje ging ook steeds defensiever erdoor denken. Alleen bij Bosz in het verleden wist je dat hij zijn eigen visie erdoorheen bleef drukken. Hopelijk doet Keizer dat ook. Alleen niet blij met zijn assistenten. Winter is echt een aanfluiting. Spijkerman is de meest defensief denkbare man die er is en die schijnt de trainingen te gaan leiden. Had graag een ervaren man naast hem gezien met een aanvallende visie.

Harmpie AZ heeft methodologie. Ajax niet meer. Alle trainers bij AZ zijn ondergeschikt aan het uitgevoerde beleid, bij Ajax regeren de trainers weer. In de periode van Jonk(Cruijff plan) speelde ieder Ajax team herkenbaar spel, ongeacht de trainer die erop stond(misschien dat Cim daar Peereboom hem een goede trainer vindt). Was wel heel veel ontevredenheid binnen de trainers zelf, omdat ze niet meer hun eigen stempel erop konden drukken. Maar vraag iedere BVO trainer maar wie het beste voetbal in Nederland speelt op de jeugdvelden en ze komen allemaal op AZ uit. Ajax onderbouw speelt nog prima spel, bij de C wordt het al veel minder en in de bovenbouw is het om te janken.

Daarbij is de jeugdscouting van AZ echt op orde. Gaat niet alleen om voetbalkwaliteiten. Maar al het gedrag wordt meegenomen, voordat een jongen binnen de opleiding van AZ komt. Bij Ajax hebben ze die Ladru aangesteld als hoofdscouting. Niet voor niets haalt Ajax alleen maar fysiek sterke jongens binnen.

Daarbij heb ik zelf gemerkt, is vooral het hele Ajax in de omgang als staff en de behandeling ook met spelers echt om te janken. Begrijp nu als Ajacied heel goed, waarom men zo'n teringhekel aan Ajax kan krijgen. Ongelooflijk arrogant naar volk zijn de managers, leiders, grensrechters, etc.

cimbomcu Bastiaan Riemersma. Ontzettend ontwikkelende trainer/coördinator. Heeft een boel gave projecten binnen PSV opgestart. Ook één van de weinige die in Nederland actief bezig is met het geboortemaand. Heeft enorm veel overgenomen van de Barcelona opleiding. Wat ik heb begrepen, voelde hij zich wel gepikeerd over het feit dat het misgaat in de bovenbouw > eerste elftal van PSV en is daarom vertrokken. Wordt hoofdopleidingen binnen Willem II. Gaan we nog veel van horen.
                                                  Hoe zijn de kwaliteiten van Winter zijn oefenstof?
                                                  Heb hem een keer horen praten voor en na een wedstrijd van Ajax toen ik er als vip was. Vond dat enorm tegenvallen. Kwam verbaal erg matig over.

Comment

• Winter Kan die man sinds Oranje -19 niet serieus nemen. Wat een grap, niveautje Cor Pot. Dat zo'n Cor ook bondscoach Jong Oranje was

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X