Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie gaat de Giro winnen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Mooie Giro komt er aan denk. Quintana zal ook in de Tour goed willen zijn en de twee lange tijdritten zijn niet bepaald in zijn voordeel. Pinot verwacht ik persoonlijk veel van, podium als er niks geks gebeurt (ziekte of valpartij). Flink gegroeid en enorm sterk geworden in de tijdritten. Voor Kruijswijk is het te hopen dat hij de eerste klim naar de Etna goed doorkomt. Zeker met de val in Yorkshire in het achterhoofd. Tijdritten en die zware derde week moeten hem goed doen. Concurrentie is alleen wel wat sterker dan vorig jaar. Ook wel benieuwd naar Dumoulin. Kan in de tijdritten toch 3/4 minuten pakken op een Quintana, maar of dat genoeg gaat zijn voor de eindzege betwijfel ik. Komt denk in de bergen toch net te kort. Verder uiteraard Landa/Thomas/Yates/Mollema en in mindere mate vGarderen waar rekening gehouden mee dient te worden. Nibali verwacht ik eerlijk gezegd weinig van. Wordt wel weer 3 weken genieten uiteraard. School zal er wel weer onder lijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk berichten
      In potentie meervoudig Tour-winnaar inderdaad. Supertalent. Dat meneer hem enkel kent van één Giro zegt alweer wel hoe het met de wielerkennis hier zit.
      Schat, ik volg al ruim 20 jaar het wielrennen vrij nauwkeurig. Landa heeft inderdaad veel talent, maar wordt dit jaar ook al weer 28. Beetje oud om supertalent te zijn niet? Natuurlijk ken ik hem niet enkel van de Giro twee jaar terug, maar dat is wel de enige keer geweest dat hij op het hoogste niveau heeft laten zien bij de beteren te horen. Verder nooit top-20 in een grote ronde, nooit top-10 in een eendaagse wedstrijd die ertoe doet. Paar etappes links en rechts en maar 1 etappekoers gewonnen en dan nog niet eens een van de meest aansprekende. In de belangrijke rittenkoersen nooit top-10. Veel meer dan een paar etappes en 1 goede Giro heeft hij gewoon nog niet op z'n palmares staan. Heeft het nadien ook niet echt meer waargemaakt. Vooral een heel goed klimmer, maar wat is hij meer dan een Heras of een José Maria Jimenez?
      Last edited by Hwb; 4 mei 2017, 15:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisvdMeer Bekijk berichten
        Mooie Giro komt er aan denk. Quintana zal ook in de Tour goed willen zijn en de twee lange tijdritten zijn niet bepaald in zijn voordeel. Pinot verwacht ik persoonlijk veel van, podium als er niks geks gebeurt (ziekte of valpartij). Flink gegroeid en enorm sterk geworden in de tijdritten. Voor Kruijswijk is het te hopen dat hij de eerste klim naar de Etna goed doorkomt. Zeker met de val in Yorkshire in het achterhoofd. Tijdritten en die zware derde week moeten hem goed doen. Concurrentie is alleen wel wat sterker dan vorig jaar. Ook wel benieuwd naar Dumoulin. Kan in de tijdritten toch 3/4 minuten pakken op een Quintana, maar of dat genoeg gaat zijn voor de eindzege betwijfel ik. Komt denk in de bergen toch net te kort. Verder uiteraard Landa/Thomas/Yates/Mollema en in mindere mate vGarderen waar rekening gehouden mee dient te worden. Nibali verwacht ik eerlijk gezegd weinig van. Wordt wel weer 3 weken genieten uiteraard. School zal er wel weer onder lijden.
        De top van Tejay ligt denk ik hoger dan dat van de andere 3 die dikgedrukt staan. Probleem met die vent is dat hij altijd wel een slechte dag/ziekte heeft in 3 weken tijd. Anders is het zeker podiumkandidaat met de tijdritten die er ook op het programma staan.

Owja en Kruijswijk moet sowieso Etna doorkomen. Minuutje verliezen is niet erg, maar is altijd minder in de eerste week. Ook andere ritten in de eerste week een beetje oppassen, want in het jaar dat hij 7e werd, had hij al veel verloren daar. Ook in een etappe met enkel wat heuvels.
        Last edited by 007mark; 4 mei 2017, 15:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 007mark Bekijk berichten

De top van Tejay ligt denk ik hoger dan dat van de andere 3 die dikgedrukt staan. Probleem met die vent is dat hij altijd wel een slechte dag/ziekte heeft in 3 weken tijd. Anders is het zeker podiumkandidaat met de tijdritten die er ook op het programma staan.

Owja en Kruijswijk moet sowieso Etna doorkomen. Minuutje verliezen is niet erg, maar is altijd minder in de eerste week. Ook andere ritten in de eerste week een beetje oppassen, want in het jaar dat hij 7e werd, had hij al veel verloren daar. Ook in een etappe met enkel wat heuvels.
          Daar geef je al precies de reden waarom ik hem er zo bij zet. Voor Mollema geldt het overigens ook. Heeft ook moeite met de drie weken. Je piek in de juiste week timen blijft lastig en is ook altijd afhankelijk van hoe er gekoerst wordt. Yates en Thomas zijn natuurlijk nog wat minder getest in de grote rondes. Al zette Yates vorige Tour natuurlijk wel een wereldprestatie neer. Thomas heb ik wel vertrouwen in. Maar ook bij hem de vraag hoe hij de derde week door gaat komen en er niet een dag door zakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisvdMeer Bekijk berichten
            In wiens voordeel zijn die twee lange tijdritten dan wel? Dat die niet in Quintana's voordeel zouden zijn is inmiddels wel een fabeltje. Mits goede vorm zal hij daar weinig last van gaan hebben. Misschien tegenover een Pinot, maar dat is dan meer omdat Pinot zelf best goed kan tijdrijden. Voor de rest zeg je weinig verkeerds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 007mark Bekijk berichten

Van Garderen heeft meer potentie dan Yates? Absoluut niet. Gaat ook niet bepaald op in de vergelijking met Thomas. Mollema slechts misschien. Van Garderen is geen renner voor een grote ronde. Die moet zich voor een lager salaris gaan richten op rondes van één week. Een beetje zoals Spilak. Porte zou hetzelfde moeten doen, Thomas zou daar ook niet heel verkeerd aan doen, al heeft hij het voordeel een zeer complete renner te zijn. Kan knechten, kan hardrijden en bovenal zich staande houden in klassiekers.

Comment

Zeus denk je dat alleen jouw waartheid telt of mogen andere mensen een andere mening hebben over wielrennen?
                Ik bedoel je komt net uit de luiers en je denkt het wielrennen uitgevonden te hebben

Comment

Rohan Dennis niet in ieder geval, die is vandaag afgestapt. Teveel last van een valpartij tijdens de vorige etappe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pino Bekijk berichten
                    Zeus denk je dat alleen jouw waartheid telt of mogen andere mensen een andere mening hebben over wielrennen?
                    Ik bedoel je komt net uit de luiers en je denkt het wielrennen uitgevonden te hebben
                    Die eeuwige prietpraat mag je ook gerust eens voor je houden. Kan er zo weinig mee. En verder gaat het eigenlijk weinig om andere meningen. Dat een Quintana steeds beter begint te worden in tijdrijden is simpelweg een feit. Dat zou je het gegeven dat renners als Van Garderen/Thomas/Porte een slecht recuperatievermogen en een bijzonder lage weerstand (bij Thomas is dat laatste dan weer iets minder erg) ook wel mogen noemen. Het wielrennen veel volgen, alsmede ingezoomd op de individuele ontwikkeling van renners (wat ik tot voor kort ook moest doen als FDB-statser) brengt je al een hoop mee. En nee, ik predik nergens 'het wielrennen uitgevonden te hebben'. En vlieg nou maar weer een eind op met je populistisch, inhoudsloos en schijtlollig gebrabbel, flauwe vogel.

Comment

Goh, je komt er paar dagen wat minder op MU en je leest dat Landa potentieel meervoudig Tourwinnaar is. Toch vreemd hoe die dingen gaan.

Comment

We snappen er niet allemaal zo weinig van als jou inderdaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk berichten
                          We snappen er niet allemaal zo weinig van als jou inderdaad.
                          Als jij.

Comment

Zeus komt even uitleggen dat twee tweevoudig top-10 renners in een grote ronde geen renners zijn voor grote rondes.

Moet ik eerlijk zijn, tot de Tour van vorig jaar was ik het wat Porte betreft met hem eens. Maar daar heeft hij toch wel staaltjes laten zien. Sterker nog, ik denk dat het deze zomer de grootste concurrent van Froome is.

Maar Porte geen renner voor grote rondes en Landa in potentie meervoudig Tour-winnaar.

Comment

Geen losse etappe topics na de eerste rit, dus dan maar hier; WTF deed die motor daar

Comment

Voel je vrij om zelf de topics per rit aan te maken. Zelf heb ik te weinig tijd om de Giro echt te volgen. Heb wel een verhaal over de motor gezien, maar geen beelden. Wel heb ik het idee dat motors steeds vaker voor problemen lijken te zorgen. Nu stilstaand, maar soms ook rijdend. Is dat de laatste tijd echt zo of is dat confirmation bias?

Comment

Stopt gewoon half in de berm, waardoor renners er op volle vaart niet goed langs konden. Steekt ook best nog wel stukje uit natuurlijk aan de zijkanten.

Motorendiscussie zal er altijd blijven vrees ik. Hoe ze dat ook aanpassen en de regels strenger maken. Blijkt weinig zin te hebben.

Comment

Pfoh, Dumoulin is wel aan het beesten zeg. Nu moet Quintana nog wel wat werk gaan verrichten.

Comment

Tom

Comment

Voor wie het zich af vroeg: Carlien heeft ondertussen 'ja' gezegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansje Bekijk berichten

Voor wie het zich af vroeg: Carlien heeft ondertussen 'ja' gezegd
                                          Zeg ook graag ja als ik vraag of je je telefoon weer wilt aandoen.

Comment

Ik heb vandaag de nummer 1 en 3, da's wel fijn.

Comment

Is het al te vroeg om te constateren dat, als Dumoulin de Giro niet wint, de schuld ligt bij een Italiaanse politieagent?

Comment

Het is wel duidelijk dat Gaviria geen tegenstand heeft in de spurt. Moest zoveel terrein goedmaken en wint nog relatief makkelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hwb Bekijk berichten
                                                  Is het al te vroeg om te constateren dat, als Dumoulin de Giro niet wint, de schuld ligt bij een Italiaanse politieagent?
                                                  Mwah, vind dat het een beetje kort door de bocht. Het uitvallen van Kelderman is wel een aderlating voor die ploeg, maar denk dat hij op het einde toch ook niet meer mee zou hebben gekund. Al gaan we dat nooit weten.

Door die val is Dumoulin overigens wel ook 1 van zijn 2 grootste uitdagers kwijtgeraakt, want Thomas zou mede dankzij zijn ook uitstekende tijdrit wellicht wel de grootste uitdager zijn. Ik schat hem namelijk in de bergen toch net iets hoger in dan Dumoulin, gezien wat hij in het verleden al heeft laten zien in de Tour.

Comment

Jimmyy Geraint Thomas heeft alleen over een wedstrijd van drie weken nog minder bewezen dan Dumoulin, terwijl zijn leeftijd om ook die stap te zetten niet gunstig is (de Brit wordt komende week al 31). Het is nergens op gebaseerd dat Thomas zijn grootste uitdager zou zijn geweest. Daarnaast wordt er voor het gemak vergeten dat die slottijdrit na een zware derde week in de Giro zit. De omstandigheden zijn niet te vergelijken met een kampioenschap of een rondje van maximaal een week. De impact van zo'n ITT in een grote ronde is ook een stuk minder groot, verhoudingsgewijs (tijdritkilometers vs klimkilometers), dan in een weekronde.

Verder weet ik het niet met Dumoulin. Uiteraard heeft hij een aardige marge en ongetwijfeld stappen gezet na die ene Vuelta. Maar in tegenstelling tot toen heeft hij geen frisheidsvoordeel, net zoals Horner was Toms seizoen een stuk minder zwaar n.a.v. blessureleed, en van onderschatting zal er nu ook zeker geen sprake zijn. De voorbereiding en omstandigheden zijn gelijkmatiger dan toentertijd. Iets wat me niet in het voordeel van Dumoulin lijkt tegen bewezen Grand Tourwinnaars als Quintana en Nibali.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X