Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Estafette] AFC Ajax - Oude tijden herleven

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[Estafette] AFC Ajax - Oude tijden herleven

AFC Ajax - Oude tijden herleven

In de competitie gaat het de laatste jaren prima met mijn clubbie, Ajax werd in achtereenvolgend 2012, 2013, 2014 en 2015 kampioen. Helaas moesten we de titel in 2016 op het laatste moment aan PSV laten en ook dit seizoen heeft een andere club(Feyenoord) betere papieren. Europees gaat het de laatste jaren een stuk minder, dit seizoen is er in de Europa League Europees overwintert maar in de Champions League zit het al jaren niet mee.

Ajax heeft uitgesproken het beleid te voeren om de jeugd door te laten stromen en weinig tot geen dure spelers vanaf buitenaf te halen. Dit seizoen hebben o.a. Kasper Dolberg en Justin Kluivert al zeer regelmatig aan het grote werk mogen ruiken, helaas staat daar ook tegenover dat een groot talent als Bazoer veel te makkelijk en te goedkoop is vertrokken door gebrek aan vertrouwen van de trainer, of een groot talent als Tete die weinig tot geen minuten maakt.

Het is makkelijk om te zeggen dat dit beter kan, maar kan het anders? Ik denk van wel! Het lijkt met dan ook een een uitdaing om dit te proberen.
    De speerpunten zijn:

- Bij vertrek van een speler dit opvangen met het doorschuiven van een speler uit eigen jeugd.
    - Zoveel mogelijk jonge (top)talenten halen(spelers tot een jaar of 20), alleen voor spelers met exceptionele kwaliteiten die een directe versterking zijn wordt een uitzondering gemaakt.
    - Er wordt een maximaal (n.t.b.) bedrag betaald voor een speler, alleen voor expcetionele talenten wordt hier vanaf geweken.
    - Proberen om alleen spelers uit (n.t.b.) landen halen, bijvoorbeeld alleen Nederlanders, Denen en Belgen. Alleen voor exceptionele talenten wordt een uitzondering gemaakt.
    - Doel moet zijn om elk jaar de competitie, beker EN Johan Cruijff schaal te winnen.
    - Elk jaar de poulefase van de Champions League overleven.
    - Over 2 a 3 jaar structueel meedoen om de titel van de Champions League
    - In de komende jaren het stadion en trainingscomplex verbeteren.

Lijkt het je leuk om mee te doen aan deze estafette, meld je dan aan!

Estafette met Ajax, kan niet anders dan dat ik daar voor in ben als ajacied !

Comment

Selectie :

Met onderstaande selectie zal er gestart gaan worden, een vrij jonge selectie met een aantal ervaren rotten. De selectie in de voorbereiding nog wat mutaties ondergaan, zo zal er afscheid genomen worden van overbodige spelers eventueel worden aangevuld met toptalenten of directe versterkingen met exceptionele kwaliteiten.
      De selectie is nu nog vrij groot, in de voorbereiding krijgt iedereen zijn kans om te laten zien wat hij kan, alleen de beste spelers blijven bij het eerste elftal. De rest zal zijn minuten maken in Jong Ajax.

Keepers:
      Andre Onana
      Diederik Boer
      Stan van Bladeren
      Norbert Alblas
      Peter Leeuwenburgh

Verdedigers:
      Kenny Tete
      Joel Veltman
      Terry Lartey Sanniez
      Deyovaisio Zeefuik
      Davinson Sanchez
      Heiko Westermann
      Matthijs de Ligt
      Leon Bergsma
      Jairo Riedewald
      Nick Viergever
      Mauro Savastano

Middenvelders:
      Lasse Schne
      Daley Sinkgraven
      Davy Klaassen
      Hakim Ziyech
      Donny van de Beek
      Frenkie de Jong
      Abdelhak Nouri
      Carel Eiting
      Thulani Serero
      Markus Bay
      Pelle Clement

Aanvallers:
      Kaj Sierhuis
      Gino Dekker
      Mateo Cassierra
      Kasper Dolberg
      Che Nunnely
      Ezra Walian
      Amin Younes
      Justin Kluivert
      Vaclav Cerny
      Bertrand Traore
      David Neres

Ps. Er volgt later nog een screen met de in-game stats.

Oorspronkelijk geplaatst door ajaxfvr Bekijk berichten
      Estafette met Ajax, kan niet anders dan dat ik daar voor in ben als ajacied !
      Leuk dat je mee wil doen!
      Last edited by aat; 4 apr 2017, 12:34.

Comment

- Welke leeftijd zullen we als grens hanteren om spelers als talenten te halen? Zat zelf te denken aan een jaar of 20, 21, 22.
        - Welke landen zullen we aanhouden om standaard gericht op te scouten? In ieder geval Nederland en Belgie? Welke landen nog meer?
        Last edited by aat; 4 apr 2017, 12:42.

Comment

Ik wil hier ook wel aan mee doen. Overigens doen je afbeeldingen het (bij mij) niet.

- Max. leeftijd van aankopen kan w.m.b. op 21 komen te staan.
          - In mijn ogen f geen aankopen doen f zoals Ajax dat nu doet (wel jonge talenten, maar geen voorkeur qua land).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ROEMM Bekijk berichten
            Ik wil hier ook wel aan mee doen. Overigens doen je afbeeldingen het (bij mij) niet.

- Max. leeftijd van aankopen kan w.m.b. op 21 komen te staan.
            - In mijn ogen f geen aankopen doen f zoals Ajax dat nu doet (wel jonge talenten, maar geen voorkeur qua land).
            ROEMM ajaxfvr lijkt me goed! Misschien nog 1 of 2 spelers erbij en dan hebben we denk ik een mooi groepje.
            Last edited by aat; 4 apr 2017, 14:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aat Bekijk berichten

ROEMM ajaxfvr lijkt me goed! Misschien nog 1 of 2 spelers erbij en dan hebben we denk ik een mooi groepje.
              Akkoord, wat mij betreft mag jij wel beginnen zodra jij er tijd voor hebt, aat.

Comment

Ik zal vandaag starten en morgen met een eerste update komen, de speerpunten zijn dus op dit moment als volgt:

- Bij vertrek van een speler dit opvangen met het doorschuiven van een speler uit eigen jeugd.

- Zoveel mogelijk jonge (top)talenten halen(spelers 20 jaar), alleen voor spelers met exceptionele kwaliteiten die een directe versterking zijn wordt een uitzondering gemaakt.

- Er wordt een maximaal bedrag van 10 miljoen betaald voor een speler, alleen voor expcetionele talenten wordt hier vanaf geweken. (wanneer we wat verder zijn en de financin dit toelaten kunnen we dit bedrag uiteraard verhogen).

- Proberen om met zoveel mogelijk Nederlandse(of Nederlandstalige) talenten te werken of dat de talenten die we halen zoveel mogelijk uit hetzelfde land komen, niet dat we 30 spelers hebben uit 25 verschillende landen maar het bijvoorbeeld beperken tot een stuk of 5 nationaliteiten (of dat je als Ajax zijnde in ene met 9 Brazilianen in de basis speelt). Alleen voor exceptionele talenten wordt een uitzondering gemaakt. De huidige selectie is een mooi voorbeeld, voornamelijk Nederlanders met bijvoorbeeld een Dolberg, Sanchez, Onana en Schne die echt wat toevoegen.

- Doel moet zijn om elk jaar de competitie, beker EN Johan Cruijff schaal te winnen.

- Elk jaar de poulefase van de Champions League overleven.

- Over 2 a 3 jaar structueel meedoen om de titel van de Champions League

- In de komende jaren het stadion en trainingscomplex verbeteren.

Talenten op het verlanglijstje:
                -
                Mitchell van Bergen - Vitesse
                - Thomas Buitink - Vitesse
                - Julian Lelieveld - Vitesse
                - Junior van der Velden - FC Utrecht
                - Ferdi Kadioglu - NEC
                - Javairo Dilrosun - Manchester City (jeugd Ajax)

Er zijn grotere talenten in Nederland maar die spelen bij Feyenoord of PSV en dan vind ik niet erg realistisch.

Comment

Het mooiste is natuurlijk dat je helemaal geen talenten hoeft te halen Alleen talenten kopen als de jeugdinstroom tekort schiet lijkt me, aanvullende posities zegmaar. Niet dat je 6 type nouri's rond hebt lopen na 2 seizoenen haha. Verder helemaal toppie !

Comment

Update 1:

Eerste elftal:

Het eerste elftal is een mix van ervaren spelers als. Lasse Schne, Dierderik Boer en Nick Viergever en grote talenten alls Kenny Tete, Davinson Sanchez, Jairo Riedewald, David Neres en Kasper Dolberg.

Jong Ajax en Ajax onder 19

Beste spelers:
                    De beste spelers in het eerste elftal zijn Davy Klaassen en Hakim Ziyech, beide zijn nog jong en nog zeker niet uitgeleerd bij Ajax.

Conclusie:
                    Alle posities zijn dubbel bezet, de zwakke plek ligt linksachterin, Riedewald en Viergever komen als back aanvallend te kort, Zeefuik is nog niet klaar voor het grote werk en Sinkgraven is aanvallend wel sterk maar verdedigend erg zwak. In de wedstrijd tegen Jong Ajax werd hij compleet zoek gespeeld door Kluivert. In de competitie kunnen we met Viergever en Sinkgraven nog wel uit de voeten maar Europees komen ze veel te kort.

Als we kijken naar jeugd hebben wij eigenlijk op alle posities heel veel talent, Ruijgrok als keeper (met 5*), in de verdediging met de Ligt, Struijk en Aberkane (met 4,5 a 5*), op het middenveld met de la Vega, Trograncic, Nouri, de Jong, Lang en van de Beek(met 4,5 a 5*) en aavallend met Neres, Cerny, Nunnely, Kluvert, Dolberg, Sierhuis, Cassierra, Zivkovic en Redan (met 4,5 a 5*). De prioriteit ligt dus vooral op de linksback en in indere mate op de rechtsback positie.

Champions League:
                    De loting in de 3e voorronde is op zijn zachts gezegd erg ongunstig, waar we bijvoorbeeld PAOK, Sparta Praag of Young Boys hadden kunnen treffen werden we helaas gekoppelt aan de in mijn ogen sterkste deelnemer AS Monaco.

Voorbereiding:
                    De voorbereiding zit er zo goed als op, er zijn nog geen spelers gehaald of vertrokken, ik verwacht op geen hele spannede dingen meer tenzij we een hele goede linksback kunnen halen of er een monsterbod binnen komt op n van onze spelers.

De wedstrijden in de voorbereidingen werd allemaal vrij makkelijk gewonnen, ik speel 4-3-3 of 4-1-2-3.

ajaxfvr ROEMM
                    Last edited by aat; 5 apr 2017, 08:58.

Comment

Pittige loting inderdaad. Ik zou het gewoon proberen met Sinkgraven. Deze flink trainen en hopen op aanstormend talent uit de jeugd.

Comment

Precies. Lekker focussen op verdedigende aspecten bij sinkgraven!

Comment

Altijd leuk, een game met Ajax. In FM2017 hebben ze ook geweldig veel talenten, dat kopen bijna onnodig is. Klaassen zo snel mogelijk verkopen zodat Nouri hem kan vervangen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ROEMM Bekijk berichten
                            Pittige loting inderdaad. Ik zou het gewoon proberen met Sinkgraven. Deze flink trainen en hopen op aanstormend talent uit de jeugd.
                            Ik heb verder inderdaad ook niemand gekocht en probeer het met Sinkgraven, speel momenteel zo:

------------------Onana--------------------------
                            -Tete---Veltman---Sanchez---Sinkgraven
                            ------------------Riedewald---------------------
                            ---Klaassen-----------------Ziyech------------
                            --Neres-------Dolberg--------Younes-------

Verder maken Eiting, Cassierra, Nouri, van de Beek en Cerny ook zeer regelmatig hun minuten.

Het loopt tot nu toe als een trein! Ik hoop hem vanavond of uiterlijk morgen af te kunnen ronden.

MR23 Mocht je interesse hebben om mee te doen dan ben je van harte welkom!

Comment

Update II:

Om te beginnen even een kleine update over de voorbereiding, ik heb FM17 pas deze week aangeschaft en dit is ook pas mijn eerste carriere, het was in het begin dus wat aftasten met de tacktiek en tijdens de wedstrijden hier en daar wat aanpassen om te kijken wat voor invloed dit op het spel had. Ik ben tactisch wel aardig onderlegt waardoor de tacktiek vanaf het begin af aan al aardig werkte en gedurende de wedstrijden in de voorbereidingen met hier en daar wat aanpassingen aardig begon te draaien.

Champions League:
                              In de 3e voorronde stond het grote AS Monaco op het menu, een fantastische ploeg met grote talenten als Mbappe, Mendy, Bernardo en klasbakken als Moutinho en Falcao. Het beloofde een zware dobber te worden. We mochten eerst op bezoek in Monaco en wisten daar een 2-2 af te dwingen, geen slechte uitgangspositie voor de return in Amsterdam.

Een week later kwam Monaco bij ons op bezoek, we begonnen fantastisch aan de wedstrijd en binnen no-time stonden we 3-0 voor! Vanaf dat moment ging Monaco vol op de aanval en hadden vooral de backs het erg lastig, Sinkgraven werd zoek gespeeld door Bernardo Silva en Tete had het lastig met Mendy die er constant overheen kwam. Monaco scoorde nog 2 doelpunten maar uiteindelijk was de 3-2 voldoende om ons de kwalificeren voor de playoffs. De tegenstander werd Young Boys Bern.

Als we van Monaco kunnen winnen zou Young Boys geen probleem moeten zijn, feit was wel dat we tussendoor ook een lastig programma in de Eredivisie hadden namelijk Vitesse, Feyenoord en PSV. Zowel tegen Young Boys als tegen Vitesse, Feyenoord en PSV kenden we geen problemen en werd en makkelijk gewonnen.

Poulefase Champions League:
                              Sevilla is een lastig tegenstander en ook Leicester City mogen we niet onderschatten, Dinamo Zagreb moet te doen zijn. Ik ben echter niet ontevreden met deze loting en een plek beide de eerste twee moet te doen zijn.

ROEMM ajaxfvr MR23
                              Last edited by aat; 6 apr 2017, 09:14.

Comment

Update III:

Resultaten:
                                Tot op heden mogen we niet klagen, ik win elke wedstrijd vrij makkelijk. In de Champions League hebben we tot nu toe 4 wedstrijden gespeeld en deze alle 4 gewonnen en zijn hierdoor ook al zeker van de volgende ronde. In de competitie zijn we ook eigenlijk niet in de problemen geweest en hebben we inmiddels een gatje geslagen richting PSV en een gat richting Vitesse, in de kleinere wedstrijden(o.a.VV Nieuwhoorn, VVV, PEC Zwolle en Sparta) heb ik met een B-team(jonge talenten) gespeeld.

Financien:
                                Financieel staan we er erg goed voor, het seizoen is nog niet eens halverwege maar mede daar de goede resultaten in de champions league hebben we tot op heden al ruim 42 miljoen winst gemaakt. Gezien ons beleid van het ontwikkelen van jeugdspelers zal dan ook worden begonnen met het verbeteren van het jeugd- en trainingscomplex.

Spelers:
                                Tot op heden ontwikkelen de spelers zich erg goed, vooral Dolberg gaat als een speer en speelt de sterren van de hemel(ik wil hem kosten wat kost houden!), ook de jonge talenten als Eiting, Nouri, van de Beek en Cerny maken zeer regelmatig hun minuten wat hun ontwikkeling ten goede komt.

Ik rond de game vandaag af, wie heeft er dit weekend tijd? ROEMM ajaxfvr MR23
                                Last edited by aat; 7 apr 2017, 09:20.

Comment

Goed bezig Aat ! Ik kan niet zeggen of ik het eekend tijd heb, maandag en dinsdag sws weer !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajaxfvr Bekijk berichten
                                    Goed bezig Aat ! Ik kan niet zeggen of ik het eekend tijd heb, maandag en dinsdag sws weer !
                                    Wellicht dat ROEMM of MR23dit weekend tijd heeft en dat jij hem dan maandag of dinsdag oppakt, houden we de vaart er lekker in.

Comment

Goed plan, ik hoor et vanzelf wel

Comment

Update III:

Resultaten:
                                        Tot op heden mogen we niet klagen, ik win elke wedstrijd vrij makkelijk. In de Champions League hebben we tot nu toe 4 wedstrijden gespeeld en deze alle 4 gewonnen en zijn hierdoor ook al zeker van de volgende ronde. In de competitie zijn we ook eigenlijk niet in de problemen geweest en hebben we inmiddels een gatje geslagen richting PSV en een gat richting Vitesse, in de kleinere wedstrijden(o.a.VV Nieuwhoorn, VVV, PEC Zwolle en Sparta) heb ik met een B-team(jonge talenten) gespeeld.

Financien:
                                        Financieel staan we er erg goed voor, het seizoen is nog niet eens halverwege maar mede daar de goede resultaten in de champions league hebben we tot op heden al ruim 42 miljoen winst gemaakt. Gezien ons beleid van het ontwikkelen van jeugdspelers zal dan ook worden begonnen met het verbeteren van het jeugd- en trainingscomplex.

Spelers:
                                        Tot op heden ontwikkelen de spelers zich erg goed, vooral Dolberg gaat als een speer en speelt de sterren van de hemel(ik wil hem kosten wat kost houden!), ook de jonge talenten als Eiting, Nouri, van de Beek en Cerny maken zeer regelmatig hun minuten wat hun ontwikkeling ten goede komt.

Ik rond de game vandaag af, wie heeft er dit weekend tijd? ROEMM ajaxfvr MR23
                                        Lekker bezig man! Uitstekende resultaten op weg om van Ajax de beste club te maken van de wereld.

Comment

Wellicht dat ROEMM of MR23dit weekend tijd heeft en dat jij hem dan maandag of dinsdag oppakt, houden we de vaart er lekker in.
                                          Ik heb helaas veel te weinig tijd om te spelen om mee te doen in een estafette game! Blijf jullie wel volgen uiteraard

Comment

Hierbij de game:

http://www61.zippyshare.com/v/ZURR0vih/file.html

Kort samengevat, alle wedstrijden zijn gewonnen. Ik post morgen een uitgebreide update.

Wie neemt hem over? ROEMM ajaxfvr MR23 harm778

Comment

Ben dit weekend druk ivm verjaardag..

Comment

Dan ga ik er maandag wel mee verder !

Comment

Had het graag willen doen, heb helaas geen FM17 alleen FM16

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X