Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FM2018

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• FM2018

Hallo allemaal,

10 november is het weer zover, dan komt FM2018 uit. Diegene die op tijd zijn met het bestellen van het spel kunnen 2 weken eerder aan de slag met de beta-versie. Je krijgt het spel met 25% korting als je FM17 in je steam-account hebt en op tijd bestelt.

http://www.footballmanager.com/games...l-manager-2018

Er was nog geen topic hierover dus post hier eerst maar alles over FM18.

Wat hopen jullie dat er gaat veranderen/gebeuren en wat was er al top?

Heel veel hoeft er wat mij betreft niet veranderd te worden, vooral wat kleine dingetjes nog op dit moment. Naar mijn idee trekken er nog steeds te veel tweederangs Zuid-Amerikanen naar de Eredivisie. Of dat je een speler tijdens een wedstrijd een contract(verlenging) kunt aanbieden. Verder hoop ik wel dat het eindelijk eens ophoudt met de bekerlotingen: meer dan de helft van de tijd loot je de tegenstander die je ervoor of erna treft in de competitie. Speelde in Colombia een keer vijf keer achter elkaar tegen dezelfde tegenstander

Comment

Afgelopen jaren keek ik heel erg naar de nieuwe FM uit, dat is dit jaar wel anders. Vind FM 17 echt heel vermakelijk. Ik weet dus ook zo 123 niet wat er veranderd moet worden en ben dus best nieuwsgierig naar wat ze zullen vernieuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titan Bekijk berichten
        Heel veel hoeft er wat mij betreft niet veranderd te worden, vooral wat kleine dingetjes nog op dit moment. Naar mijn idee trekken er nog steeds te veel tweederangs Zuid-Amerikanen naar de Eredivisie. Of dat je een speler tijdens een wedstrijd een contract(verlenging) kunt aanbieden. Verder hoop ik wel dat het eindelijk eens ophoudt met de bekerlotingen: meer dan de helft van de tijd loot je de tegenstander die je ervoor of erna treft in de competitie. Speelde in Colombia een keer vijf keer achter elkaar tegen dezelfde tegenstander
        Idd dit....

Ik heb wel leuke toevoegingen al zeg ik het zelf:
        *Manager/Assistent Manager moet zorgen voor warming-up. Daarmee bedoel ik niet aan het begin van de wedstrijd, maar dat wisselspelers warm worden voordat ze het veld in gaan. Wanneer je dit niet doet is de kans op blessures groter en zitten ze in het begin (nog) niet lekker in de wedstrijd.
        *Spelers die lang met hetzelfde rugnummer spelen krijgen op een bepaald moment voorkeur voor dat rugnummer.
        *Meer variatie in druk zetten. Ik mis hierin het realisme! Er kan op een speler drukgezet worden maar waarom niet op een gebied. Ja met teamtactieken kan dit een beetje maar dan kun je alsnog niet goed instellen hoe je wilt kantelen en wanneer je stopt met druk zetten.
        *Bij aanvallende corners en vrije trappen moet je looplijnen kunnen instellen.
        *Trainingen mogen ook uitgebreider/verduidelijkt worden. Zoals bijvoorbeeld teamtraining 'Aanvallend', maar wat zijn de accenten. Afwerken, voorzetten, of juist druk zetten op de verdediging. Of hoort dat weer onder automatismen inslijpen? Ik vind voornamelijk dat teamtactisch FM vaak te kort schiet in de mogelijkheden. Natuurlijk blijft het een simulatie spel, maar kijk bijvoorbeeld naar onderstaande resultaten van een netwerkgame met een vriend van mij.

NAC-Breda
        Seizoen 1 - 2e
        Seizoen 2 - 1e - EL 1/8 Finale
        Seizoen 3 - 1e - CL kwartfinale

Het gaat het makkelijk, wanneer je tactiek eenmaal goed staat en getraind is win je 9 van de 10 wedstrijden. Tenminste dat is mijn gevoel.
        Last edited by fm-helden; 16 aug 2017, 10:21.

Comment

Fitheid bij internationale landenwedstrijden mag eens een keer aangepakt worden. Daarnaast ook de mogelijkheid om toch andere speler op te roepen bij kleinere blessures.
          Ook mag men eens kijken bij transfervrije spelers wie er nog allemaal voetballen of niet. Hoelang zit Yakubu er wel niet in?

Hopelijk start het spel goed ipv de vele updates die we in het begin kregen bij FM17

Van de bekerloting kan wel kloppen idd, maar ik heb ook vaak dat ik tegen een satellietclub moest spelen. Natuurlijk kunnen wij ook verwijzen naar onze bugs/frustratie topic voor mogelijke veranderingen
          Last edited by FMNOOB; 16 aug 2017, 10:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fm-helden Bekijk berichten

Idd dit....

Ik heb wel leuke toevoegingen al zeg ik het zelf:
            *Manager/Assistent Manager moet zorgen voor warming-up. Daarmee bedoel ik niet aan het begin van de wedstrijd, maar dat wisselspelers warm worden voordat ze het veld in gaan. Wanneer je dit niet doet is de kans op blessures groter en zitten ze in het begin (nog) niet lekker in de wedstrijd.
            *Spelers die lang met hetzelfde rugnummer spelen krijgen op een bepaald moment voorkeur voor dat rugnummer.
            *Meer variatie in druk zetten. Ik mis hierin het realisme! Er kan op een speler drukgezet worden maar waarom niet op een gebied. Ja met teamtactieken kan dit een beetje maar dan kun je alsnog niet goed instellen hoe je wilt kantelen en wanneer je stopt met druk zetten.
            *Bij aanvallende corners en vrije trappen moet je looplijnen kunnen instellen.
            *Trainingen mogen ook uitgebreider/verduidelijkt worden. Zoals bijvoorbeeld teamtraining 'Aanvallend', maar wat zijn de accenten. Afwerken, voorzetten, of juist druk zetten op de verdediging. Of hoort dat weer onder automatismen inslijpen? Ik vind voornamelijk dat teamtactisch FM vaak te kort schiet in de mogelijkheden. Natuurlijk blijft het een simulatie spel, maar kijk bijvoorbeeld naar onderstaande resultaten van een netwerkgame met een vriend van mij.

NAC-Breda
            Seizoen 1 - 2e
            Seizoen 2 - 1e - EL 1/8 Finale
            Seizoen 3 - 1e - CL kwartfinale

Het gaat het makkelijk, wanneer je tactiek eenmaal goed staat en getraind is win je 9 van de 10 wedstrijden. Tenminste dat is mijn gevoel.
            Misschien een toevoeging aan dat je het te makkelijk vind is om een moeilijkheidsgraad in te stellen? Dan kunnen beginnende FM'ers een lagere moeilijkheidsgraad instellen en ervaren spelers een hogere? maakt het voor mensen interessanter?

Comment

-De tactiek kan nog veel uitgebreider. Opsplitsen in opbouw, verdedigen, aanval en druk zetten.

-Marketing er beter in verwerken wat leveren samenwerkingsverbanden op, wat is een interessante speler voor merchandising verkoop. Stel ik koop een Chinese speler en die word populair gaat dan zijn shirt verkoop enorm omhoog. Dat er sponsors uit China met een aanbod voor je club komen omdat je die speler hebt. Mogelijkheid om te onderhandelen en te kiezen met meerdere sponsors bv shirt Adidas, Puma, Nike etc. Nike betaald bv 10 miljoen per jaar en x bedrag bonus. Puma 8 miljoen maar meer aan bonussen. Adidas 8 miljoen aantal bonussen gelijk met Nike alleen de supporters vinden de shirts mooier dus met Adidas meer kans op shirt verkoop.

-Staf rollen beter uitwerken er zijn wel een hoop nieuwe gekomen in FM 2017 maar volgens mij doen deze niet echt iets.

-Mogelijkheid om een 2e elftal in voetbal piramide in te laten stromen in landen waar dat mag.

-Trainingen kunnen nog verbeterd en uitgebreider worden.

-Transfer voorkeuren en markt moet aangepast worden.

-Spelers moeten herzien worden. bv Vilhena volgens FM een AMC. Hij kan een speler worden met een fijne bal techniek die ook kan scoren. Hij heeft in 177 wedstrijden 21 gescoord en 16 assist. Is gewoon een heel ander type speler in het echt dan op FM. Het is gewoon een speler die fysiek in orde is. Box to box kan spelen, hard werkt en sterk is in de duels en een redelijk paas heeft. Bij FM zijn ze hier naar 5 jaar nog niet achter.

Edit: En wat hier boven gezegd wordt FM wordt te makkelijk als alles staat. Moet net als in het echt zijn je denkt dat Barca er goed bij zit maar dan is ineens een groot gat voor de komende jaren omdat Neymar gewoon weg valt.
              Last edited by cairo; 16 aug 2017, 11:37.

Comment

Denk dat je de wijzigingen op het gebied van posities en eigenschappen van een speler kan vergeten. Wellicht wordt wel het CA/PA aangepast, maar dit doet SI al jaren niet. Dus vrees het ergste.

Zelf zou ik het fijn vinden als het tactiekgebied wordt uitgebreid > is veel meer mogelijk, zeker per positie en per linie.

Overigens denk ik niet dat moeilijkheidsgraad moet worden ingevoerd. Als je het te makkelijk vindt gaan, probeer eens een nieuwe tactiek helemaal zelf op te bouwen. Vind een challenge dat je alleen maar met de jeugd kan werken. Er is voldoende mogelijk om het moeilijker te maken.

Comment

Ik denk dat er weer van die waardeloze toevoegingen komen net als een tweet kanaal etc. Dat soort veranderingen boeien mij echt niet. Vorig jaar kreeg je ook al 10% korting per versie die je had tot een max %. Dit jaar proberen ze dus weer snel te verkopen. Zal wel door de tegenvallende updates komen.

Comment

De jeugdopleiding aanpassen, dat je bvb zelf kan de rol van hoofdjeugd op je nemen. Zodat je zelf je jeugd kan gaan zoeken, dan heb je de jeugdinstroom in eigen handen. En dat je dan kan kiezen of je het zelf doet of dat je het door een hoofdjeugd laat doen.
                    Als er al eens een goede jeugdspelers in mijn jeugdinstroom zit, is het meestal op een positie die ik niet gebruik in mijn tactiek. Of heb je ieder jaar 1-2 regens voor de zelfde plaats en krijg je uiteindelijk bvb 6 aanvallende middenvelders die echte toptalenten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W8er Bekijk berichten
                      De jeugdopleiding aanpassen, dat je bvb zelf kan de rol van hoofdjeugd op je nemen. Zodat je zelf je jeugd kan gaan zoeken, dan heb je de jeugdinstroom in eigen handen. En dat je dan kan kiezen of je het zelf doet of dat je het door een hoofdjeugd laat doen.
                      Als er al eens een goede jeugdspelers in mijn jeugdinstroom zit, is het meestal op een positie die ik niet gebruik in mijn tactiek. Of heb je ieder jaar 1-2 regens voor de zelfde plaats en krijg je uiteindelijk bvb 6 aanvallende middenvelders die echte toptalenten zijn.
                      Als je dit wil moet de voorkeursformatie van de hoofd jeugdopleiding hetzelfde zijn als de tactiek die je gebruikt.

Comment

Elk jaar in dit topic altijd stoere mensen die roepen dat ze 'm niet gaan kopen

Uiteindelijk koop je 'm toch altijd. Ik wel tenminste. Standaard zo rond de feestdagen. Lekker rond kerst en oud/nieuw spelen. Heerlijk man.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ajaciedjee Bekijk berichten

Als je dit wil moet de voorkeursformatie van de hoofd jeugdopleiding hetzelfde zijn als de tactiek die je gebruikt.
                          Idd, maar vind nooit geen goede met de zelfde voorkeursformatie als die ik speel

Comment

Idd, maar vind nooit geen goede met de zelfde voorkeursformatie als die ik speel
                            Welke ploeg speel je dan?

Comment

Welke ploeg speel je dan?
                              Anderlecht, heeft fantastische jeugdopleiding, maar is altijd maar magertjes in mijn game.

Comment

Anderlecht, heeft fantastische jeugdopleiding, maar is altijd maar magertjes in mijn game.
                                Kijk eens op guidetofootballmanager.com , daar kun je heel veel info vinden over het opzetten van een goede jeugdopleiding. Bovendien moet je zoveel mogelijk goede landen laden , dan kun je staf uit die landen benaderen

Comment

Kijk eens op guidetofootballmanager.com , daar kun je heel veel info vinden over het opzetten van een goede jeugdopleiding. Bovendien moet je zoveel mogelijk goede landen laden , dan kun je staf uit die landen benaderen
                                  Zal eens kijken, bedankt. Ik laat altijd de europese toplanden samen met brazilie, argentinie en zuid-afrika.

Comment

Zal eens kijken, bedankt. Ik laat altijd de europese toplanden samen met brazilie, argentinie en zuid-afrika.
                                    In principe zou je dan een heel goede staf voor Anderlecht moeten kunnen samenstellen.

Comment

Kan aub de keepersbug er eindelijk uit. Mijn reserve keeper van het tweede elftal die gewild is door Chelsea en Spurs (speel in Ierland).

Comment

Ben toch ook wel weer benieuwd naar de nieuwe versie, maar ik ben al lang gestopt met het kopen van de nieuwe versie voor de nieuwe features. Ik koop hem eigenlijk gewoon voor de geupdate database. Maar ik lees hier wel een aantal leuke suggesties. Blijf ze posten, dan maak ik er nog wel een leuk itempje van voor op de site

Comment

Nog een paar punten die ik graag aangepast zou willen zien:

Ik vind het jammer dat je in FM17 je contract als manager, geldt ook voor de rest van de staf, niet af kon laten lopen. Je moest altijd ontslag nemen of ontslagen worden.

De gezichten van alle regens mogen er wel wat beter uitzien

Er worden soms doelpunten ten onrechte afgekeurd ivm als hinderlijkbuitenspel

Comment

Aankopen doen voor je 2e team zoals in Spanje. Mijn talenten spelen nu in de 2e divisie, maar door wisselend niveau van talenten moet het soms aangevuld worden. Aankopen worden dan door fans/bestuur gezien als aankopen voor het 1e team terwijl ik (bijna) gratis spelers haal voor mn 2e team.

Comment

Aankopen doen voor je 2e team zoals in Spanje. Mijn talenten spelen nu in de 2e divisie, maar door wisselend niveau van talenten moet het soms aangevuld worden. Aankopen worden dan door fans/bestuur gezien als aankopen voor het 1e team terwijl ik (bijna) gratis spelers haal voor mn 2e team.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lolkejan Bekijk berichten
                                                Of andersom, spelers die denken dat ze voor het 1ste elftal worden gehaald

Comment

Iets waar ik me al een tijdje vragen bij stel is welke functie de grasmat heeft. Momenteel speel ik in mijn game met Oud-Heverlee Leuven zit momenteel in het jaar 2032 en heb het bijvoorbeeld nog nooit meegemaakt dat ik mijn grasmat twee maal op een seizoen moet vervangen, ze blijft steeds in goede conditie. Wat naar Belgische normen soms onrealistisch is.

Daarnaast zie ik er wel een toevoeging in om bijvoorbeeld een Ground Keeper te kunnen toevoegen aan de staff die zich bezig houd met de grasmat. Hoe beter deze zijn hoe beter de grasmat er zal bijliggen en blijven bijliggen.

Al denk ik ook wel dat dit voor veel spelers van het spel misschien een stap te ver is.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X