Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe speel jij FM?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe speel jij FM?

In de tijd van FMFans of Champman ofzo had ik al een dergelijk topic geopend om eens te kijken hoe verschillend FM wordt gespeeld. Aan de hand van stellingen wil ik dit weer oppakken. Op deze manier kunnen we misschien nog wat van elkaar leren. Het is dus simpelweg reageren op de stelling annex vraag die wordt gesteld.

Stelling 1: Ik speel de wedstrijden altijd met de 3D-engine, want dit geeft een extra dimensie aan het spel.

Oneens. Met het maken van een tactiek 3d omdat je moet kunnen zien wat er fout gaat. Als deze er eenmaal is moet het zo snel mogelijk gaan en speel ik met alleen tekst.

Comment

Ik vind het leuker met de 3D-Engine, voorheen deed ik dat niet tot de vorige versie. En nu doe ik altijd Director als instelling van de camera, beetje afwisseling in camerastandpunten. En je ziet beter wat er mis gaat of juist goed. En ik wil ook kunnen oordelen of rode kaarten terecht zijn. Maar extra dimensie kan ik niet zeggen.

Comment

Ik speel met 3D, maar ik laat wel alleen de belangrijkste hoogtepunten zien. Dat houdt een beetje de vaart in het spel.

Comment

Oldskool 2D Klassiek. Beste overzicht

Comment

Toen 3D kwam meteen overgeschakeld, uiteindelijk in FM17 weer naar 2D terug gegaan. Geeft me een beter overzicht en voor mijn gevoel trekt mijn pc het ook beter. Mis op dit moment eigenlijk niets aan 3D.

Comment

2D; vloeiend (herhalingen laden op 3D duurt op mn laptop meer dan 10 seconde), meer spanning en bovenal kun je zien waar het mis (of goed) gaat in je tactiek. Veel overzichtelijker.

Comment

Ik speel mijn wedstrijden in 2D klassiek en alleen belangrijkste hoogtepunten op hoge snelheid. Geeft voor mij het beste beeld om te werken aan mijn tactieken. Wanneer ik net begin aan een tactiek geef ik de wedstrijden zeer uitgebreid weer. Aan het eind van de wedstrijd bekijk ik rode kaarten, doelpunten en uitgelezen kansen vluchtig in 3D om te kijken of ik daar extra aanknopingspunten in kan vinden.

Comment

Ik speel alleen commentaar, maar ga toch overstappen op 2D. 3D vind ik er totaal niet sexy uitzien en daar haal ik ook te weinig waardevolle info uit.

Comment

Ik speel met 3D, voegt voor mij een extra dimensie toe aan het spel.
                    Bijvoorbeeld met harde tackles enzo

Comment

FM is voor mij toch 2D. Maar voor het tactische gebruik ik toch wel de 3D optie. Als het prima draait (zoals nu) schakel ik meestal naar 2D. Mochten er dingen fout gaan dan kijk ik het terug in 3D.

Comment

Ik speel ook 3d. Zo beleef ik de wedstrijd meer

Comment

3D. Een vrije trap in de bovenhoek zie je dan ook echt in de bovenhoek verdwijnen. Je ziet bepaalde kwaliteiten beter en idd ook overtredingen. Spelsnelheid alleen hoogtepunten.

Comment

Stelling 2: Ik huur nooit spelers. Ik geef liever de jeugd een kans.

Comment

Ligt volledig aan de club bij welke ik werk. Bij LLM maak ik veelvuldig gebruik van huurspelers 1. Financieel gunstig 2. vaak betere kwaliteit dan ik zelf kan aanschaffen. Bij gotere clubs alleen buitenkansjes of uit pure noodzaak ivm blessures e.d.

Comment

Ik huur wel eens spelers om te zien of ze een versterking zijn voor mijn team het jaar erna. Bij kleinere clubs huur ik wel vaak spelers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jespresso Bekijk berichten
                                  Ik huur wel eens spelers om te zien of ze een versterking zijn voor mijn team het jaar erna. Bij kleinere clubs huur ik wel vaak spelers
                                  Neem je die optie dan op in het huurcontract? Ik vind dat ze dan vrijwel altijd veel geld vragen, heb het idee dat dat via een transfer goedkoper kan.

Comment

Ik huur wel degelijk spelers, vooral vanwege het financiele plaatje. Natuurlijk geef ik eerst jeugdspelers een kans, maar dan moeten ze wel goed genoeg zijn om een backup rol te vervullen. Dat is vaak pas het geval als ik wat verder ben in m'n game en dus mijn jeugdopleiding op niveau begint te raken. Dus tot die tijd heb ik regelmatig wel een huurling rondlopen. In llm games zelfs, of juist, als eerste elftal spelers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bolderbast Bekijk berichten

Neem je die optie dan op in het huurcontract? Ik vind dat ze dan vrijwel altijd veel geld vragen, heb het idee dat dat via een transfer goedkoper kan.
                                      Klopt, huur ze gewoon een jaar en probeer na het aflopen of net voor het aflopen de speler definitief binnen te halen. Werkt altijd een stuk beter.

Comment

Ik huur eigenlijk nooit spelers. Als ik bij een club aankom waar ik huurspelers heb stuur ik ze ook (vrijwel) altijd weg, van die salarisruimte haal ik dan liever een transfervrije speler.

Comment

Ik huur ook nooit spelers aangezien ik vaak op het hoogste niveau in de grote landen speel ( ik wil binnenkort nog een keer met LLM bezig in Engeland(FC United), Spanje (Sanse) of Italië(Parma)). In mijn carrière bij Ajax huur ik nooit iemand simpel genoeg om het feit dat zij mijn spelers alleen maar in de weg staan. Vaak is hun niveau niet wat ik nastreef, of ze zijn te duur en vind ik het zonde dat ze bijvoorbeeld jeugdspelers blokkeren.

Comment

Ik huur weleens spelers maar dat is meer voor de fun soms, ik heb weleens gehad bij een team als Feyenoord dat een versterking echt nodig was maar het geld er niet was maar wel het salarisbudget, ja tuurlijk kan een hele goedkope halen maar die zijn dan weleens of minder of jonger. Dan huur ik zo speler, dan kijk ik vaak het seizoen erop of hem kopen mogelijk is of ik zoek een andere speler om te kopen. Bij twijfel huur ik ook iemand en koop ik hem niet direct, mits mogelijk.

Bij kleinere clubs huur ik gericht om me te versterken waar nodig, die spelers vervang ik vaak het seizoen erop met transfervrije talenten of aftakkelende vedettes

Wat ik voor de fun regelmatig doet, als ik een grote club heb of een team waarbij het goed loopt, huur ik weleens een onzinnige speler. Dan heb ik Michiel Kramer op huur bij een Real Madrid en mag die invallen zodra het 3-0 is. Dit doe ik ook weleens met aankopen, zo heb ik Dennis van der Heijden bij Inter Milan, die deed het verassend goed in fm16 daar maar was meer voor de fun. Ik huur ook weleens 17 jarige die ik dan in mijn jeugd laat spelen. Bij grote clubs is huren voor mij een spelletje, kijken of een speler ,die je in het echt wel leuk vind maar waarvan je weet dat die helemaal niet zo goed is, dat niveau aankan of er per ongeluk boven zijn kunnen presteerd.

Ik heb ooit eens op Championship Manager 4 Erik Meijer bij Real Madrid naast ronaldo gehad, nou Erik Meijer werd topscorer haha
                                            Last edited by DonnyBrasco; 17 nov 2016, 16:57.

Comment

Alleen huren als de speler daadwerkelijk wat toevoegt voor je team, soms kun je dmv een moederclub spelers huren die eigenlijk te goed zijn voor het niveau waar je op speelt, en dan ook nog eens gratis zonder dat je t salaris hoeft te betalen. Vooral bij clubs in Portugal kan dat. Sporting, Benfica, Porto.... die hebben ook altijd een gigantisch b-team met allemaal goede spelers.

Soms is het ook handig om een speler te huren als je niet eruit komt met de club ivm transferkosten, dan kun je hem huren en een optionele vergoeding in het contract stoppen zodat je 'm een seizoen later door die clausule kunt aantrekken.

Comment

Ik huur alleen als ik met kleinere clubs speel.

Heb ook een game gehad met Porto waarbij ik elk seizoen een stuk of 5 Zuid-Amerikanen huurde en die in het tweede elftal liet spelen. Als ze goed presteerden kocht ik ze aan het eind van het seizoen over.

Comment

Met RW Oberhausen ben ik in de 1.Bundesliga gekomen met enkel huurspelers. Als je elk jaar promoveert heb je toch niets aan spelers met meerjarige contracten, aangezien die negen van de tien keer toch niet goed genoeg zijn voor een niveau hoger. Dat is dus situatie 1 waar ik huurspelers aantrek.

Situatie 2 is geldgebrek, wat in die game ook het geval was.

Situatie 3 is als ik een speler perse wil hebben, maar hij niet definities naar ons wilt komen. Maanden zeggen tegen de media dat je hem wilt, kun je hem uiteindelijk met wat geluk huren. Speelt hij de sterren van de hemel, krijgt een goede relatie met jou en de club dan kun je hem misschien wel definitief overnemen.

Situatie 4 is een oude speler waarvoor je geen transfersom wilt betalen, maar toch even bij je club wilt hebben. Zo heb ik ooit Rooney bij Cliftonville gehad. Was ondertussen eind dertig en verdiende een keer of tien keer zoveel dan dat ik kon bieden, dus een (half)jaartje gehuurd met uiterst economische voorwaarden.
                                                  Last edited by Sophomore; 17 nov 2016, 21:14.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X