Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LLM - Lower League Management

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• LLM - Lower League Management

Ben jij actief in in een lage divisie? Wil jij een kleine (nietszeggende) club groot maken? Of wil jij jezelf van een kleine club omhoog ontwikkelen totdat je een baan krijgt aangeboden waarbij je de kans krijgt om met de beste spelers van de wereld te kunnen werken?

Is je plan van aanpak nog niet waterdicht? Heb je moeite met het aankoopbeleid? Heb je moeite met het vinden van de juiste tactiek? Moet je nou investeren in jeugdfaciliteiten of een nieuw trainingscomplex?

Hoe moet je de weg omhoog inzetten? Maar bovenal vooral, hoe moet je deze weg omhoog vasthouden?

Heb jij VRAGEN, ANTWOORDEN of TIPS wat betreft dit onderwerp

Zojuist een save begonnen met Crewe Alexandra uit de Sky Bet League 2. Proberen om zo snel mogelijk te promoveren is het doel natuurlijk. Op het begin vooral door middel van het huren van goede talenten en eventueel een potentiëel verkoopbedrag in dat contract laten zetten. Verder buitenkansjes oppikken om zo het niveau op te krikken bij de club. Verder proberen steeds de faciliteiten te upgraden en dan steeds door proberen te bouwen.

Iemand vooraf nog tips?

Comment

Ik ben gisteren begonnen met Gloucester City in de Vanarama Conference North en heb behoorlijk wat ideeën, maar ook vragen over het LLM-gebeuren.
      Enkele voorbeelden:
      1. Fysieke skills hebben in de lower leagues vaak de overhand dan technische en mentale skills. Daarom zie je vaak tips als: houd het simpel, geef weinig instructies etc.
      Maar als jij met een 442 tegen een andere 442 van een (sterkere) tegenstander staat, dan lijkt het mij op geluk aan te komen en dat lijkt me niet de (tactische) insteek. Hoe kijken jullie hier naar? Ik denk dat je, zeker wanneer je een van de mindere teams bent, tactisch vernuft moet gebruiken om de tegenstander het bos in te sturen.

2. Mocht je toch het idee hebben om 442 langebal voetbal te spelen, leg je dan de nadruk op alles dichtgooien achterin en hopen op goals, of vol drukken, tegenstanders fouten laten maken en hopen dat je zoveel goals meer maakt dan dat je er tegen krijgt?

3. Kijken jullie naar vaardigheden van je spelers relatief tot de rest in de league of op basis van 1-20 en 6 is slecht, dus hij kan niet passen. Ik noem maar een voorbeeld. Daarmee bedoel ik: is een speler met een passing skill van 10 in een league waar dit gemiddeld 7 is een Pirlo, of is 10 op een schaal van 20 een 5, dus onvoldoende/slecht en laat je hem óók kort passen.

Dit zijn wat hersenspinsels die ik zo kan bedenken.

Comment

Bjick allereerst hulde voor je clubkeuze, ik heb aan mijn Gloucester game destijds gruwelijk veel plezier gehad. Wat fysiek betreft; in de Conference divisies is het inderdaad heel goed om sterke en snelle spelers te hebben, dat geeft je al een flink voordeel.
        Natuurlijk is het bij een 442 mirror match tegen een sterkere tegenstander van belang om iets uit de hoge hoed te toveren waardoor je nog aan het langste eind trekt, maar soms is een sterkere tegenstander ook gewoon beter,en kun je simpelweg niet winnen. Accepteren en doorgaan dus.
        442 hoeft niet altijd te betekenen dat je de lange bal hanteert. je kunt er prima voor kiezen om korter te tikken. Ook het leggen van je prioriteiten (vol aanvallen, of vol verdedigen, of juist iets er tussenin) is een keuze die je maakt op basis van het materiaal dat je voorhanden hebt, net wat bij je team en je spelers past, en dat brengt me op je derde punt.
        op LLM niveau worden fouten gemaakt. Het team dat de minste fouten maakt wint doorgaans. Een speler met passing 10 zal in principe minder foute passes geven dan iemand met passing 6 (al zijn andere eigenschappen als techniek, visie, zelfbeheersing daar ook allemaal van invloed op). Of je die dan ook anders moet laten passen is een tactische keuze, maar als dat je voordeel oplevert zou ik het zeker doen.
        Last edited by Niejo101; 9 nov 2016, 12:18.

Comment

Blijkbaar is er toch al een LLM-topic. Echt actief is hij allen niet bepaald. Tijd voor wat activiteit.

Mijn eerste twee wedstrijden na lange afwezigheid van FM. Blij met het resultaat. Maar de uitvoering was dramatisch.

Comment

Is de uitvoering niet nagenoeg altijd dramatisch in het LLM voetbal?

Comment

Zelfs op LLM niveau heb je gestolen overwinningen. Over die uitvoering had ik het. Onderliggende partij, maar toch winnen.

Comment

Vandaag starten in Roemenie op 2de niveau. Keuze vooral op clubnaam; prognose natuurlijk ook geen top 5 ofzo

Comment

Speel ook LLM in Engeland met Salford City. Voetballend is het af en toe leuk om naar te kijken, maar vaak ook zeer bedroevend, maar ja, sta na 10 wedstrijden ofzo nog keurig op een 2e plaats.

Comment

Ik kan me met deze match engine soms zo ergeren aan de verdedigende fouten die gemaakt worden bij LLM ploegen. Het soort fouten die je in het echt zelfs niet ziet bij FC Bal op het dak 17 bijvoorbeeld... Maar verder blijft het natuurlijk echt een toffe manier om het spel te spelen. Denk dat ik na mijn FC Eindhoven game eens ga starten met Boreham Wood FC

edit: ik weet zeker dat ik dit gepost heb ná de post van MisterX hieronder. heel merkwaardig, ook gezien de timestamp van de posts..... Satioz ??
                    Last edited by Niejo101; 16 dec 2016, 23:51.

Comment

Ik zat vandaag toevallig tussen oude FM-versie filmpjes te snuffelen en kwam daar ook een paar blunders op LLM niveau tegen die ik in het doelpuntentopic gedeeld had. Wat een blunders. Een keeper die via een uittrap weet te scoren. Kwam toen meerdere malen per seizoen voor volgens mij, geen idee hoe dat in FM17 is. Of een keeper die een uittrap doet, terwijl er een tegenstander net voor hem langs loopt. De bal raakt de speler en gaat zo het doel in. Hier beiden nogmaals.

Ik wil niet te veel vooruit lopen op novelle, maar sommige doelpunten in mijn Nuneaton-game. Om van te janken. Dramatische fouten die de verdediging maakt zeg. Stiekem kan ik er wel op lachen, al zijn de fouten juist afkomstig van mijn eigen defensie voornamelijk. Wat een blunders maken die...

Comment

Wat een ontiechelijk schandalige looneisen hebben sommige spelers toch. Dan speel je ergens onderaan de Engelse voetbalperiode en heb je een speler gevonden. Dan vraagt hij 50k per maand. En dan nog meerdere bonussen en clausules. Tot nu toe geef ik nog geen eens 50k aan mijn GEHELE selectie in totaal uit. En met zijn bonussen etc. vraagt hij bij elkaar meer dan 1 miljoen euro per jaar. WTF?! Doe normaal. En het is echt niet zomaar een speler, ik ben er meerdere met dat soort absurde bedragen tegen gekomen. Eerst wilde een speler niet verlengen, hij verdiende iets van 1,5k per maand en was daarmee een van de grootverdieners. Nu heeft hij geen club en wil hij toch wel komen. Salaris eis? 25k per maand. Doei!! Was leuk je gesproken te hebben, pleur nu maar een eind op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterX Bekijk berichten
                          Wat een ontiechelijk schandalige looneisen hebben sommige spelers toch. Dan speel je ergens onderaan de Engelse voetbalperiode en heb je een speler gevonden. Dan vraagt hij 50k per maand. En dan nog meerdere bonussen en clausules. Tot nu toe geef ik nog geen eens 50k aan mijn GEHELE selectie in totaal uit. En met zijn bonussen etc. vraagt hij bij elkaar meer dan 1 miljoen euro per jaar. WTF?! Doe normaal. En het is echt niet zomaar een speler, ik ben er meerdere met dat soort absurde bedragen tegen gekomen. Eerst wilde een speler niet verlengen, hij verdiende iets van 1,5k per maand en was daarmee een van de grootverdieners. Nu heeft hij geen club en wil hij toch wel komen. Salaris eis? 25k per maand. Doei!! Was leuk je gesproken te hebben, pleur nu maar een eind op.
                          Dat soort spelers ben ik nog niet tegengekomen na 2 seizoenen. Mijn grootverdiener verdient 1,5k p/w, omgerekend dus zo'n 6k p/m. Gelukkig maakt die speler het ook waar op het veld.

Comment

ik ben echt aan t twijfelen om ook een LLM te beginnen in engeland weet alleen nog niet welk niveau vind t allemaal mooie clubs leeds newcastle porthsmouth charlton enz enz lastige keuze

Comment

LLM is op het laagste niveau starten met een manager zonder ervaring. De clubs die jij noemt, vallen dus allemaal niet onder LLM, ook hun divisies niet. Dan moet je echt naar Tier 6 zijn.

Comment

De desbetreffende speler kon bij mij basisspeler blijven, maar nu is hij uiteindelijk opgepikt door een team een divisie lager. En weet je wat hij daar voor salaris krijgt? 1,1k per maand. Wat een onzin... Dikke middelvinger naar die speler. Die is niet goed wijs. Waarom zou hij een divisie lager gaan spelen en ook nog eens 95% van zijn salariseis laten vallen?!

Comment

Begonnen bij SV Horn, 1ste divisie Oostenrijk. Wat een piunhoop de selectie (mag per match maar 3 buitenlanders boven de 21 in de selectie hebben, heb er 6 die ook nog eens duur zijn (3 nederlanders trouwens haha).
                                  Verkopen lukt bij de spelers die ik weg wil niet (goh verassend). Ben van plan om hier de komende 10 jaar te blijven en kijken wat ik kan opbouwen.

Comment

Ben mijn eerste échte LLM game begonnen met Whitehawk in de Vanarama South. Direct kampioen geworden (met een enorme voorsprong) en ik sta met een hoop geluk en één prachtige overwinning - 5-2 tegen Eastleigh - in de finale van de FA Trophy, hierin tref ik Chester. Ben benieuwd of ik direct een dubbel kan pakken, dat zou wel een stunt zijn.

Danny Mills is trouwens mijn topscoorder met maar liefst 30 goals, Michael West heeft dit seizoen 19 assists gegeven.

Comment

Je wint de FA Trophy al meteen in het eerste jaar?! Of je haalt de finale in ieder geval. oe je goed.

Comment

Je wint de FA Trophy al meteen in het eerste jaar?! Of je haalt de finale in ieder geval. oe je goed.
                                        Ik kan je wel screens sturen als ik tijd heb. Tegenpartij die 2x rood pakt, keeper die 2 penalties pakt. Ik heb denk ik nog nooit zoveel geluk gehad met FM. Tegen Eastleigh was wel genieten om 5-2 te winnen. Nu nog maar bezien of mn geluk niet op is in de finale

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jespresso Bekijk berichten
                                          Ben mijn eerste échte LLM game begonnen met Whitehawk in de Vanarama South. Direct kampioen geworden (met een enorme voorsprong) en ik sta met een hoop geluk en één prachtige overwinning - 5-2 tegen Eastleigh - in de finale van de FA Trophy, hierin tref ik Chester. Ben benieuwd of ik direct een dubbel kan pakken, dat zou wel een stunt zijn.

Danny Mills is trouwens mijn topscoorder met maar liefst 30 goals, Michael West heeft dit seizoen 19 assists gegeven.
                                          Welke formatie speel je op dat niveau? En gebruik je veel instructies? Ik speel momenteel in een 5-3-2 systeem met Gloucester. Halverwege keurig in de middenmoot.

Comment

Ik speel een redelijk aanvallende 4-2-3-1, heb wat instructies gebaseerd op de gegenpress, maar wel helemaal zelf alles uitgekiend, heb daarbij best wel veel instructies. Kwam er trouwens wel achter dat Whitehawk wel een lage quotering had om te promoveren, dus achteraf had ik liever een (nog) mindere club genomen.

Kreeg zelfs in de FA Trophy tegenstanders uit de Vanarama National, waar ik volgens de bookmakers favoriet was. Dat snapte ik niet helemaal.

Daarom twijfel ik nog om door te gaan met deze game. Klim liever helemaal uit de onderste regionen, dan dat er al verwacht wordt dat ik promoveer.
                                            Last edited by Jespresso; 19 jan 2017, 10:24.

Comment

Thuisvoordeel misschien? Of zij waren in de competitie niet in vorm, jij zo te horen wel.

ik speelde eerste seizoen 5-3-2, maar ben in tweede seizoen 4-3-1-2 gaan spelen. Ligt er maar net aan welke spelers ik tot mijn beschikking krijgt.

Comment

Gestart met 41221 (cvm, 2cms en aml/r) nou dat liep de eerste 2 wedstrijden wel, daarna niet meer. Speel nu 4411, dat gaat naar behoren. Maar die selectie, goh wat een puinhoop.
                                                Edit : die bonussen voor het opstellen van min 12 oostenrijkse spelers is wel waard om vooral Oostenrijkers te gaan scouten, vanuit daar financieel (gaat vaak om 3/4 ton) doorgroeien, prima beleid denk.
                                                Last edited by jj1; 19 jan 2017, 11:08.

Comment

Begonnen met een club in de national in Frankrijk. Kon jammer genoeg nergens een speelbare versie van de CFA beginnen. De clubkeuze is gevallen op CA Bastia, is geen club die meteen moet promoveren, maar het moet wel mogelijk zijn om niet te degraderen.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X