Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdediging optimaliseren

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verdediging optimaliseren

Hallo,

Ik krijg op dit moment vrij veel goals tegen, maar omdat mijn middenveld en aanval goed staan wordt dat vaak gecompenseerd. Jullie zien ook dat ik het niet breed heb qua verdedigers. Dit is een bewuste keuze omdat ik anders vaak het gezeur krijg dat spelers niet tevreden zijn. Hebben jullie tips voor hoe ik mijn verdediging kan optimaliseren?

Ik zou de duels niet feller ingaan, zo voorkom je vele schorsingen zoals nu. Verder zou ik korter dekken uitzetten. Mocht dit niet werken kun je de verdedigers beide als rol centrale verdediger geven ipv sober

Comment

Ik vind dat je onderdelen niet los van elkaar kunt zien. Je fout in de verdediging kan ook op het middenveld zitten. Ik moet zeggen dat ik je tactiek sowieso niet zelf zal kiezen. Bijna alleen maar ondersteunende rollen. Ik opteer zelf eigenlijk altijd voor 3 verdedigende, 3 ondersteunende en 3 aanvallende. De laatste en de keeper kun je vrij invullen. Als je dat verdeeld over de linies krijg je betere dynamiek tussen de linies. Misschien is dat juist wel hetgeen wat nu ontbreekt en wat je defensief opbreekt, ondanks dat het aanvallend wel lijkt te lopen.

Daarbij speelt je alsof je wilt domineren, met een hoge verdegingede lijn. Een bal die daarachter valt, is dan een prooi, een grote kans. Dan is inherent aan je keuze. Een lage lijn zorgt voor meer kansen, maar vaak van slechtere kwaliteit. Er is daarin niet perse een goed of fout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajaxfvr
        Ik zou de duels niet feller ingaan, zo voorkom je vele schorsingen zoals nu. Verder zou ik korter dekken uitzetten. Mocht dit niet werken kun je de verdedigers beide als rol centrale verdediger geven ipv sober
        Als ik niet fel speel dan lijkt het alsof de spelers natte kranten zijn. De reden dat ik korter dek is dat ik graag balbezit heb. Als ik in zones moet dekken heb je vaker balverlies.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterX
          Ik vind dat je onderdelen niet los van elkaar kunt zien. Je fout in de verdediging kan ook op het middenveld zitten. Ik moet zeggen dat ik je tactiek sowieso niet zelf zal kiezen. Bijna alleen maar ondersteunende rollen. Ik opteer zelf eigenlijk altijd voor 3 verdedigende, 3 ondersteunende en 3 aanvallende. De laatste en de keeper kun je vrij invullen. Als je dat verdeeld over de linies krijg je betere dynamiek tussen de linies. Misschien is dat juist wel hetgeen wat nu ontbreekt en wat je defensief opbreekt, ondanks dat het aanvallend wel lijkt te lopen.

Daarbij speelt je alsof je wilt domineren, met een hoge verdegingede lijn. Een bal die daarachter valt, is dan een prooi, een grote kans. Dan is inherent aan je keuze. Een lage lijn zorgt voor meer kansen, maar vaak van slechtere kwaliteit. Er is daarin niet perse een goed of fout.
          Domineren hoeft niet wat mij betreft. Ik zal de verdedigende lijn wat terugzetten. Qua verdedigers heb ik alleen maar spelers die de ondersteunende rol natuurlijk hebben. Ik moet bij een schorsing of blessure vaak naar de jeugd grijpen. Heb je suggesties voor een of twee extra spelers?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

Ik speel met Sevilla een 3-4-1-2. Mijn tegendoelpunten komen eigenlijk of uit voorzetten of uit steekpasses. Bij de steekpasses merk ik dat mijn beide buitenste CV's erg ver naar buiten staan. Breedte heb ik op gebalanceerd staan, zou het een idee zijn om de instelling voor het team aan te passen en die voor mijn buitenste middenvelders (die het veld breed moeten houden) individueel aan te passen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lolkejan Bekijk berichten
              Ik speel met Sevilla een 3-4-1-2. Mijn tegendoelpunten komen eigenlijk of uit voorzetten of uit steekpasses. Bij de steekpasses merk ik dat mijn beide buitenste CV's erg ver naar buiten staan. Breedte heb ik op gebalanceerd staan, zou het een idee zijn om de instelling voor het team aan te passen en die voor mijn buitenste middenvelders (die het veld breed moeten houden) individueel aan te passen?
              Dat is nadeel van een driemansdefensie. De vc's worden snel naar buiten getrokken en daardoor ontstaan gaten. Er zijn meerdere manieren om daar wat aan te doen. Het beste kun je een screentje van je tactiek geven. Kan er concretere feedback gegeven worden.

Comment

MisterX staat om het hulpvragen topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rickbrinkman Bekijk berichten
                  Hallo,

Ik krijg op dit moment vrij veel goals tegen, maar omdat mijn middenveld en aanval goed staan wordt dat vaak gecompenseerd. Jullie zien ook dat ik het niet breed heb qua verdedigers. Dit is een bewuste keuze omdat ik anders vaak het gezeur krijg dat spelers niet tevreden zijn. Hebben jullie tips voor hoe ik mijn verdediging kan optimaliseren?

met welke mentaliteit speel je? In het ene screenshotje speel je met controleren en in het andere met counteren.

je hebt daarnaast geen verdedigende rollen behalve de verdedigers. Ik zou de linker cm een verdedigende taak geven en dan haps een aanvallende taak zodat hij vaker opkomst over de hangende vleugelspits heen.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                  X