Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb hulp nodig

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Heb hulp nodig

Heb hulp nodig. kom er gewoon niet meer uit. Speel in FMT met Ebbsfleet, 1e jaar kampioen en gepromoveerd naar 5e div UK. 2e jaar gepromoveerd naar 4e div via play offs, 3e jaar wederom gepromoveerd via play offs naar 3e div sky bet league 1... en toen begonnen de problemen. 15 wedstrijden gespeeld, 2 gewonnen, 2 gelijk en 11 achter elkaar verloren. feit is dat mijn spelers doodgewoon te zwak zijn (gem. waarde 50K), feitelijk niet geschikt voor league 1 want ze halen hooguit de div. 5 norm en welke tactiek ik ook speel, we worden gewoon overklast. er is geen transfergeld, niemand wil een speler van me kopen, gratis wegsturen lukt niet want kunnen de compensatie niet betalen en ik raak er alleen iemand kwijt als zijn contract afloopt... en dan zit ik nog met het probleem dat de directie soms aflopende contracten verlengt ivm de voorgaande prestaties van de speler. met andere woorden ik probeer dus met semiprofs van het laagste niveau tegen fullprofs met miljoenenwaarde te spelen. dat is alsof ik met een krakkemikkige omafiets tegen verstappen met zijn f1 bolide probeer te racen. ondertussen is de moraal gigantisch gezakt en beginnen steeds meer spelers te zeuren omdat ze volgens hun te weinig spelen. hoe kom ik uit deze impasse?

Heb je er wel eens over nagedacht dat als je zo snel groeit, de reputatie niet meteen zo snel meegroeit en je dus achter blijft lopen qua spelers. Het gevolg is dat je het heel erg lastig krijgt en keer op keer verliest. Je niveauverschil is immers zo groot. Ook aspecten als toeschouwersaantallen stijgen niet mee. Dus ook op dat gebied ga je inkomsten missen. En zo zijn er nog wel meer aspecten. Dat is gewoon lastig. Misschien moet je dan eens genoegen nemen met een minder jaar. Met goed zoeken moet het trouwens wel mogelijk zijn om wat betere spelers te vinden.

Als je bestuur contracten verlengt, staat er iets verkeerd ingesteld bij je verantwoordelijkheden. Al weet ik niet hoe dat in FMT zit. Ik speel normaal alleen FM. Niet touch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germandutch Bekijk berichten
      Heb hulp nodig. kom er gewoon niet meer uit. Speel in FMT met Ebbsfleet, 1e jaar kampioen en gepromoveerd naar 5e div UK. 2e jaar gepromoveerd naar 4e div via play offs, 3e jaar wederom gepromoveerd via play offs naar 3e div sky bet league 1... en toen begonnen de problemen. 15 wedstrijden gespeeld, 2 gewonnen, 2 gelijk en 11 achter elkaar verloren. feit is dat mijn spelers doodgewoon te zwak zijn (gem. waarde 50K), feitelijk niet geschikt voor league 1 want ze halen hooguit de div. 5 norm en welke tactiek ik ook speel, we worden gewoon overklast. er is geen transfergeld, niemand wil een speler van me kopen, gratis wegsturen lukt niet want kunnen de compensatie niet betalen en ik raak er alleen iemand kwijt als zijn contract afloopt... en dan zit ik nog met het probleem dat de directie soms aflopende contracten verlengt ivm de voorgaande prestaties van de speler. met andere woorden ik probeer dus met semiprofs van het laagste niveau tegen fullprofs met miljoenenwaarde te spelen. dat is alsof ik met een krakkemikkige omafiets tegen verstappen met zijn f1 bolide probeer te racen. ondertussen is de moraal gigantisch gezakt en beginnen steeds meer spelers te zeuren omdat ze volgens hun te weinig spelen. hoe kom ik uit deze impasse?
      wat voor tactiek gebruik je?

Wat zie je fout gaan? Hoe scoren teams tegen je?

Comment

inderdaad het is te snel gegaan. heb nu 20 wedstrijden gespeeld in league 1 en 3 gewonnen, 5 gelijk en 12 verloren. vaak sta ik in de 1e helft voor maar dan krijg ik een penalty tegen en rare flutdoelpunten om de oren, zodat ik blij mag zijn als ik nog gelijkspeel maar meestal is het dan 1:2 en zijn de punten weg. heb 5 verschillende tactieken gebruikt en momenteel 4-3-3-0 strikerless om zo compact mogelijk te kunnen verdedigen en via de counter te scoren. al met al heb ik nu nog 26 wedstrijden om degradatie te ontlopen en puntjes te sprokkelen.

Comment

dit gebeurt regelmatig - wij zijn beter maar verliezen toch

Comment

Ik ben ook wel eens benieuwd naar je transferbeleid. Mijn ervaring is namelijk in dit soort situaties dat je zo ongeveer jaarlijks je gehele basis moet zien te vervangen, wat soms een lastige taak is. De eerste paar keer lukt het vaak nog wel met transfervrije spelers, maar daarna moet je er toch voor betalen, maar veel geld heb je er niet voor. Als het niveauverschil dusdanig groot is, zijn versterkingen nodig. Zelfs met de beste tactiek ga je het dan nog niet redden. En soms heb je inderdaad van dat soort wedstrijden dat je wel domineer, maar de kansen niet weet af te maken. Shit hapens. Soms gebeurt het ook andersom. Ik heb ook wel eens 5 keer weten te scoren met nog geen 10 schoten op doel. Het gaat mes snijd aan beide kanten.

Daarbij is het ook belangrijk dat je blijft kijken wat er op het veld gebeurd. Je kan bijvoorbeeld veel kansen krijgen, maar als 25 van de 30 schoten van ver zijn, zijn dat eigenlijk geen kansen te noemen en creŽer je toch nog steeds weinig. Het gaat vooral om de kwaliteit van de kansen die je krijgt en dat is niet goed uit dergelijke statistieken te lezen. Ik vind de vraag van Brainiac daarom wel interessant: Hoe scoor je? En waar gaat het mis? Hoe scoort de tegenstander vaak?

Comment

heb het gered. kon degradatie voorkomen. de contracten van alle zwakke spelers lopen af dus die ben ik straks kwijt. en dan kan ik aan een beter elftal bouwen. de tactiek heeft me uiteindelijk gered (pandoras box 4-3-3-0 strikerless) waardoor ook de zeer zwakke spelers een redelijk niveau haalden. afstandschoten gebeurden amper, haast alle doelpunten kwamen uit snelle combinaties en steekpasses tot stand. in de eerste drie seizoenen heb ik veel gratis spelers mogen halen - in totaal 38 gehaald, 2 verkocht en 6 gratis laten vertrekken. mijn grootste fout was dus de duur van de contracten, 2 en of 3 jaar waardoor ik niemand meer kon laten gaan en geen cent had voor betere spelers te kopen.

Comment

Dit ziet er uit als een prima resultaat als je zo snel achter elkaar steeds gepromoveerd ben. Ik denk dat je vooral te veel verwachtte. Dit is gewoon een keurige prestatie. Je hebt trouwens pech in een goed jaar te zitten. Meestal ben je rond 45 punten al zeker, nu had je er meer dan 50 nodig. Al heb je je nooit zorgen hoeven maken, gezien je er 60 hebt.

Comment

heb de Ebbsfleet save even in de koelkast gezet. was tussendoor met feyenoord bezig maar LLM geeft me feitelijk meer voldoening. dus probeer het nu via de normale versie en start als werkeloze zondagamateur wederom in div. 6.

Comment

heb al je adviezen nog eens goed doorgelezen en min of meer dienovereenkomstig gehandeld. dus Ebbsfleet weer uit de koelkast gehaald en alle zwakke broeders laten vertrekken. met behulp van het beschikbare budget (nu in het 2e jaar in league One kreeg ik dus wel een budget) en betere spelers gehaald en een hoop huurspelers, die onmiddellijk inzetbaar waren. uit de spelersanalyse bleek dat mijn gebezigde tactiek niet meer voldeed en ben ik tot 4-2-3-1 overgegaan 3 aanvallende spelers (S + SS + CM) en 5 ondersteunende (AML + AMR + CM + WBR + WBL) zomede 3 defensieve (VC L + R + GK) en na 4 duidelijke verliespartijen begon het te lopen. na 11 wedstrijden staan we 2de en gaan we om de prijzen meedoen. om de vele wedstrijden door te komen en blessures en vermoedheid van spelers op te kunnen vangen hebben we een grote selectie... maar we zijn wel binnen het budget gebleven.

Comment

Een tip om je spelers fit te houden: geef spelers die veel speelminuten maken na iedere wedstrijd die ze spelen een aantal dagen rust. Op die manier blijven ze fitter en kunnen je beste spelers dus meer spelen. Schroom niet om ze gerust 3 dagen rust te geven ofzo. Ik ben zelf in dezelfde divisies actief (League Two) op dit moment en weet hoeveel wedstrijden je daar moet spelen. Ik had genoeg aan een selectie van 25 man. Een super grote selectie was dus niet nodig om alle blessures etc op te vangen.

Comment

bedankt voor je tip. mijn selectie is behoorlijk groot en nu kan ik weer een aantal zwakke spelers afvoeren. tzt kom ik weer met een update.

Comment

hier de update na 23 competitiewedstrijden 2e seizoen league One.... het gaat op en neer, net een achtbaan. en ik mis 8 basisspelers met ernstige blessures.

Comment

ik ben er niet in geslaagd om directe promotie of een play off positie af te dwingen. jammer, volgend seizoen hopelijk beter.

Comment

volgens de media zou ik degraderen. maar de 7e plek en het winnen van de checkatrade trophy is niet slecht maar het kon beter.

Comment

Nou, dan zou ik zeggen: niet klagen. Dat s een uitstekende prestatie.¬*

Comment

league One: 1e seizoen 16e, 2e seiz. 7e en nu in het 3e seiz. kampioen en gepromoveerd naar de championship

en alles met gratis spelers en of huurspelers

Comment

kreeg oa een aanbieding van Newcastle maar aangezien zij ook in de championship spelen ga ik er niet op in.

ben benieuwd of ik met deze spelers nog een keer kan promoveren want uiteindelijk is de PL de doelstelling

Comment

na 23 wedstrijden zijn we er in geslaagd de tweede plek te bemachtigen.

dit seizoen speel ik met een TFF Agressor tactiek, die heb ik uiteraard herhaaldelijk moeten tweaken, om met mijn spelers overeind te blijven. ben benieuwd of we het redden.

Comment

Het is gelukt. ondanks het feit dat de media in Ebbsfleet een degradant zagen en een 22ste plaats voorspeelden, zijn we kampioen van de Championship geworden en mogen het komende seizoen in de PremierLeague uitkomen.

spijtig is alleen dat de directie mijn topspeler en topscorer in januari heeft verkocht. nu hebben we wel een paar miljoen en zijn schuldenvrij, maar geen enkele PL waardige speler. Feit is bovendien dat ons succes aan huurspelers te wijten is, talenten die we als jonge gastjes van 17 jr per seizoen gratis mochten huren omdat Ebbsfleet niets kon kopen en we het salaris van de beschikbare transfervrije spelers niet konden en wilden betalen. alle huurspelers zijn we straks kwijt en de vraag is of we een representatief elftal cq selectie op te been kunnen brengen.
                                        nou ik verheug me al op het nieuwe en eerste seizoen in de PL.

Comment

Ebbsfleet mag dit seizoen proberen zich te handhaven in de PL en dit is ook ons enige doel: handhaving en doorselecteren om tot een PLwaardige selectie te komen
                                          weliswaar hebben we een kleine 20 miljoen om te besteden maar geen enkele subtopper wil ons versterken en de rest vraagt gewoon teveel salaris. hier onze voorlopige transfers

gezien onze wedstrijden is het meestal NET NIET en onder normale omstandigheden hadden ze me zeker al ontslagen, maar gezien het verleden ben ik voorlopig nog onaantastbaar.... hoe dan ook als we geen punten pakken gaat het mis

onze kracht was het sterke teamcollectief maar dat is aan het verdwijnen. de (te) matige spelers en bankzitters blijven klagen omdat ze te weinig spelen en er ontstaat steeds meer onrust.

als ik het seizoenseinde haal dump ik alle kneuzen en probeer mijn 7 huurspelers te kopen

Comment

het seizoen in de PL was zwaar en niet echt succesvol ook al zijn we niet gedegradeerd.

we werden 15e en mogen nu aan een nieuw elftal bouwen om komend seizoen minimaal de 10e plaats te halen

dus volgend seizoen onder de eerste 10, het seizoen daarop onder de eerste 5 en het derde seizoen kampioen ... of opstappen

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                            X