Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met je tactiek? Vraag het hier!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vilhena Bekijk berichten
    Bij letterlijk elke tactiek die ik zelf maak verlies ik de eerste 10 wedstrijden van de competitie. Heel frustrerend. Weerhoudt me ervan om het nogmaals te proberen.
    Misschien is je tactiek te ingewikkeld? waardoor spelers langer de tijd nodig hebben om ingespeeld te raken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N4z4reno Bekijk berichten
      Laat je gehele tactiek eens zien dan Vilhena
      Spoiler for formatie:

Spoiler for teaminstructies:

Spelersinstructies:

DM - Kort afspelen, afspelen aan centrumverdedigers & minder riskante passes.
      VL & VR - Minder op doel schieten, minder dribbelen, korter dekken, meer voorzetten geven, verre voorzetten, veld breed houden, flanken opzoeken met bal, veel meer druk zetten & verder vooruit spelen.
      VCL & VCR - Meer druk zetten, minder op doel schieten, minder dribbelen, minder riskante passes.
      MCR - Minder op doel schieten, korter passen, minder dribbelen, minder riskante passes, op positie blijven, veel meer druk zetten, feller tackelen.
      MCL - Minder dribbelen, korter passen, minder op doel schieten, op positie blijven.
      AMR & AML - Minder op doel schieten, meer druk zetten, zwerven, voorzetten vanaf achterlijn, meer dribbelen, flanken opzoeken met bal, meer voorzetten geven, veld breed houden.
      AMC - Meer druk zetten, zwerven, korter passen, meer dribbelen, meer riskante passes, verder vooruit spelen, tussen de linies spelen.
      SP - Minder dribbelen, korter passen, minder riskante passes, bal vasthouden, verder vooruit spelen, tussen de linies spelen.

Filosofie achter m'n tactiek is: Voetballen op de helft van de tegenstander, klassieke buitenspelers: man buitenom uitspelen en voorzetten, back kunnen mee aanvallen mits mogelijk. Met de AMC en SP wil ik een duo-effect creëren. Type Falkenburg op AMC, dus iemand die regelmatig de spits in duikt. De spits daarentegen meevoetballend en kan uitzakken. Centrale middenvelders wil ik één breker en één spelverdeler.

EDIT:
      Spoiler for uitslagen tot nu toe:
      Last edited by Vilhena; 8 aug 2017, 15:31.

Comment

Spoiler for formatie:

Spoiler for teaminstructies:

Spelersinstructies:

DM - Kort afspelen, afspelen aan centrumverdedigers & minder riskante passes.
        VL & VR - Minder op doel schieten, minder dribbelen, korter dekken, meer voorzetten geven, verre voorzetten, veld breed houden, flanken opzoeken met bal, veel meer druk zetten & verder vooruit spelen.
        VCL & VCR - Meer druk zetten, minder op doel schieten, minder dribbelen, minder riskante passes.
        MCR - Minder op doel schieten, korter passen, minder dribbelen, minder riskante passes, op positie blijven, veel meer druk zetten, feller tackelen.
        MCL - Minder dribbelen, korter passen, minder op doel schieten, op positie blijven.
        AMR & AML - Minder op doel schieten, meer druk zetten, zwerven, voorzetten vanaf achterlijn, meer dribbelen, flanken opzoeken met bal, meer voorzetten geven, veld breed houden.
        AMC - Meer druk zetten, zwerven, korter passen, meer dribbelen, meer riskante passes, verder vooruit spelen, tussen de linies spelen.
        SP - Minder dribbelen, korter passen, minder riskante passes, bal vasthouden, verder vooruit spelen, tussen de linies spelen.

Filosofie achter m'n tactiek is: Voetballen op de helft van de tegenstander, klassieke buitenspelers: man buitenom uitspelen en voorzetten, back kunnen mee aanvallen mits mogelijk. Met de AMC en SP wil ik een duo-effect creëren. Type Falkenburg op AMC, dus iemand die regelmatig de spits in duikt. De spits daarentegen meevoetballend en kan uitzakken. Centrale middenvelders wil ik één breker en één spelverdeler.

EDIT:
        Spoiler for uitslagen tot nu toe:
        Mijn ervaring is dat tactical familiarity ook erg belangrijk is. Met veel teams begin ik ook niet super maar na een tijd is je team beter ingespeeld en dan zijn de resultaten vaak wel naar behoren. Inhoudelijk gebruik ik vaak één tactiek bij verschillende teams, werkt op de een of andere manier wel. Vaak pas ik dan maar kleine dingetjes aan per wedstrijd of tegenstander zodat die familiarity niet wrecked is daardoor.

Nog wat betreft die tegengoals uit voorzetten, volgens mij is dat een beetje de FM17 bug waar veel goals uit voortkomen. Heb t zelf opgegeven om daar iets aan te doen en zie ze vaak al van tevoren aankomen.

Comment

• De backs kort dekken en onder druk zetten doe ik vaak. Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren he. Ik krijg ook vaak zat zulke goals tegen. Ligt voornamelijk ook aan counters i.c.m. eigen defensieve hoge lijn.

Comment

• Krijg nu 14 goals tegen in 5 wedstrijden, beetje te veel. Zal het nog een paar wedstrijden aankijken, wellicht doe ik wel twee BVM's als CM mocht het nog niet lopen. Misschien dat dat iets helpt.

Comment

Krijg nu 14 goals tegen in 5 wedstrijden, beetje te veel. Zal het nog een paar wedstrijden aankijken, wellicht doe ik wel twee BVM's als CM mocht het nog niet lopen. Misschien dat dat iets helpt.
              Misschien 4-4-1-1 proberen. Komt ongeveer op hetzelfde neer en kan verdedigend sterker zijn als je het goed neerzet. Je moet in Football Manager uitgaan van de defensieve formatie. In het geval van 4-4-1-1 sta je redelijk goed compact.

Comment

• Werk met gewone VV's. Musona aanvallend en HVS maken. Twee CV's met verdedigen achterin. Spelersinstructies allemaal vewijderen, alleen als je echt iets noodzakelijk vindt.

Over elkaar heen is nutteloos in deze tactiek. Zet Balbezit af, je hebt geduld opbrengen al.

En het belangrijkste: je zet druk, maar je laat je defensie achteruit kruipen. laat de defensie op een normale of een iets hogere lijn staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rossini' Bekijk berichten
                  Werk met gewone VV's. Musona aanvallend en HVS maken. Twee CV's met verdedigen achterin. Spelersinstructies allemaal vewijderen, alleen als je echt iets noodzakelijk vindt.

Over elkaar heen is nutteloos in deze tactiek. Zet Balbezit af, je hebt geduld opbrengen al.

En het belangrijkste: je zet druk, maar je laat je defensie achteruit kruipen. laat de defensie op een normale of een iets hogere lijn staan
                  Dit maar eerst gedaan, kijken of het wil helpen. Is de verdeling van een BVM en SVD goed? Of kan ik beter andere rollen gebruiken?

EDIT: Eerste wedstrijd na de veranderingen hebben geresulteerd in de eerste overwinning van het seizoen. 2-0 winst op Waasland-Beveren.
                  Last edited by Vilhena; 8 aug 2017, 17:20.

Comment

Dit maar eerst gedaan, kijken of het wil helpen. Is de verdeling van een BVM en SVD goed? Of kan ik beter andere rollen gebruiken?

EDIT: Eerste wedstrijd na de veranderingen hebben geresulteerd in de eerste overwinning van het seizoen. 2-0 winst op Waasland-Beveren.
                    Is zeker geen verkeerde combinatie. En goed dat het al rendeert, succes nog!

Comment

• Je hebt ook wel redelijk veel instructies, ik kies zelf altijd voor vier/vijf instructies die uit een filosofie voortkomen( bv catenaccio of juist tiki-taka). Voor een bepaalde wedstrijd kies ik dan soms nog twee instructies gebaseerd op zwakheden van de tegenstander( krijg je in je scoutingsverslag te zien) zoals linker/rechter flank benutten , meer voorzetten of juist meer dieptepasses. Misschien helpt dit een beetje in een tactiek te maken, het is in ieder geval mijn manier. Andere manieren kunnen natuurlijk ook helpen.

Comment

Is zeker geen verkeerde combinatie. En goed dat het al rendeert, succes nog!
                        Nou... Wedstrijd later sta ik binnen 60 minuten met 4-1 achter tegen een derde klasser. Heb het spel maar even uitgezet want snap er echt de ballen niet meer van. Ga wel weer een goede tactiek downloaden haha..

Comment

Nou... Wedstrijd later sta ik binnen 60 minuten met 4-1 achter tegen een derde klasser. Heb het spel maar even uitgezet want snap er echt de ballen niet meer van. Ga wel weer een goede tactiek downloaden haha..
                          Ligt misschien wel aan je voorbereiding? Hoe & waarop train je in de voorbereiding? Speel je veel oefenwedstrijden en tegen welke ploegen?

Comment

• Mijn ervaring is dat een goede tactiek krijgen ook tijd kost, tactical famiarity van alle spelers. En uiteraard de kwaliteiten van je spelers. En verder wat anderen zeggen, maak t niet te moeilijk en probeer niet alles om te gooien en meteen resultaat te verwachten.

Comment

• Ik heb de laatste tijd heel veel spelers die in de rust/tijdens de wedstrijd nerveus ogen.... Wat kan ik hier tegen doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door misterhille Bekijk berichten
                                Ik heb de laatste tijd heel veel spelers die in de rust/tijdens de wedstrijd nerveus ogen.... Wat kan ik hier tegen doen?
                                Teamtalks of individueel kalm toespreken helpt bij mij altijd

Comment

• Rossini'

Ben wel redelijk blij met de tactiek, maar er moet nog wat aan gesleuteld worden. Alleen zie ik het volgens mij niet. Het is vooral in verdedigend opzicht waar het beter moet, we krijgen teveel tegendoelpunten uit gewone steekpasses...

Even de screens uit de analyse van tegendoelpunten:

Ben wel redelijk blij met de tactiek, maar er moet nog wat aan gesleuteld worden. Alleen zie ik het volgens mij niet. Het is vooral in verdedigend opzicht waar het beter moet, we krijgen teveel tegendoelpunten uit gewone steekpasses...
                                  Last edited by TomFsoccer; 10 sep 2017, 19:07.

Comment

• Hmm. Ik zou eens iets meer druk zetten en feller de duels ingaan proberen. En mss een hogere lijn. TomFsoccer

Comment

Hmm. Ik zou eens iets meer druk zetten en feller de duels ingaan proberen. En mss een hogere lijn. TomFsoccer
                                      Ga ik meteen doen! Ik zie wel dat er een screen mist... Wat vind je van de rollen?

Comment

• TomFsoccer Ik zou mss centraal een BVM(V) en een CM(0) neerzetten! De BVM zet veel meer druk dan een CM(V).

Comment

TomFsoccer Ik zou mss centraal een BVM(V) en een CM(0) neerzetten! De BVM zet veel meer druk dan een CM(V).
                                          Ga ik dat eens proberen. De tegenstander loopt er gewoon zo langs centraal... Volgend seizoen nieuwe CV kopen ook denk ik, die lopen momenteel heel de tijd uit positie en zie niet wat er aan mijn tactiek hun dat laat doen.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                          X