Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met je tactiek? Vraag het hier!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• TM maar geen echte wingers. Geen goede combi. Zet daar een ondersteunende rol, een HS(O) ofzo. Verder ťťn vleugel aanvallende rol geven, en aan de ondersteunende kant een aanvallende back neerzetten. Zou al wat moeten doen. En zet die hoge voorzetten ook af, net als over elkaar heengaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rossini' Bekijk berichten
      TM maar geen echte wingers. Geen goede combi. Zet daar een ondersteunende rol, een HS(O) ofzo. Verder ťťn vleugel aanvallende rol geven, en aan de ondersteunende kant een aanvallende back neerzetten. Zou al wat moeten doen. En zet die hoge voorzetten ook af, net als over elkaar heengaan
      Thx! Even vraagje: dus als vleugelverdedigers aan 1 kant een compleet aanvallende back die ondersteunt (zoals het nu is in mijn opstelling) en aan de andere kant (bij de ondersteunende hangende vleugelspits) een compleet aanvallende vleugelverdediger die aanvallend speelt? Bedoel je dat?

Grtz
      Last edited by Jeaniek; 13 jun 2017, 20:40.

Comment

• Ben eindelijk kunnen promoveren naar eerste klasse! Maar nu nog een vraagje: in de seizoensvooruitblik staat dat ik ongeveer in de middenmoot ga eindigen. Hoe speel ik dan best tegen de andere ploegen vermits ik waarschijnlijk veel vaker de onderliggende ploeg ga zijn? Kan ik dan beter gestructureerd spelen of toch vloeiend zoals ik het vorig seizoen heb gedaan? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het verschil is tussen beide en wanneer ik wat moet toepassen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeaniek Bekijk berichten
          Ben eindelijk kunnen promoveren naar eerste klasse! Maar nu nog een vraagje: in de seizoensvooruitblik staat dat ik ongeveer in de middenmoot ga eindigen. Hoe speel ik dan best tegen de andere ploegen vermits ik waarschijnlijk veel vaker de onderliggende ploeg ga zijn? Kan ik dan beter gestructureerd spelen of toch vloeiend zoals ik het vorig seizoen heb gedaan? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het verschil is tussen beide en wanneer ik wat moet toepassen...
          Vloeiend is wanneer je graag veel beweging ziet, verdedigers ook aanvallende aspecten mogen doen, en aanvallers ook moeten verdedigen. Gestructureerd wil zeggen dat verdedigers verdedigen, en aanvallers aanvallen. En that's it. Persoonlijk altijd fan geweest van de vloeiende aanpak.

Comment

• Speel momenteel met Chelmsford City op het zesde niveau van Engeland. Opzich gaat het wel aardig maar krijg alleen ontzettend veel doelpunten tegen.
            Met name doelpunten uit voorzetten. Echt werkelijk waar 9 van de 10 voorzetten is een doelpunt.
            Niet alleen buitenspelers geven voorzetten maar ook random diepe ballen op hun spitsen die dan naar buiten trekken en voorgeven..

Speel in een 4-3-1-2 smal formatie.
            Achterin op de zijkanten twee vleugelverdedigers met de taak ondersteunen.
            Centraal gewoon twee verdedigers met de taak verdedigen.
            Bij instructies tegenstander heb ik standaard druk zetten op de buitenspelers.

Is het een bug dat zoveel voorzetten een doelpunt worden of is dit wellicht te verhelpen met simpele speler instructies?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC kriD Bekijk berichten
              Speel momenteel met Chelmsford City op het zesde niveau van Engeland. Opzich gaat het wel aardig maar krijg alleen ontzettend veel doelpunten tegen.
              Met name doelpunten uit voorzetten. Echt werkelijk waar 9 van de 10 voorzetten is een doelpunt.
              Niet alleen buitenspelers geven voorzetten maar ook random diepe ballen op hun spitsen die dan naar buiten trekken en voorgeven..

Speel in een 4-3-1-2 smal formatie.
              Achterin op de zijkanten twee vleugelverdedigers met de taak ondersteunen.
              Centraal gewoon twee verdedigers met de taak verdedigen.
              Bij instructies tegenstander heb ik standaard druk zetten op de buitenspelers.

Is het een bug dat zoveel voorzetten een doelpunt worden of is dit wellicht te verhelpen met simpele speler instructies?
              Meer druk zetten bij vleugelverdedigers instellen helpt sowieso wel.
              Bovendien weet ik niet je teaminstructies, misschien zit daar iets in.

Comment

• Nog een vraagje: passen jullie je opstelling aan als jullie uit spelen? Zoja, hoe pakken jullie dit aan?

Grtz & Thx!

Comment

• Ajaciedjee Bedankt voor je tip. Door deze simpele speler instructie gaat dat alweer wat beter. Ben inmiddels kampioen geworden in de Vanarama South.

Na mijn tactiek weer een stukje verder verfijnt te hebben loopt het inmiddels aardig gesmeerd. Loop nu alleen tegen het volgende luxeprobleem op.
                  Ik domineer de hele wedstrijd alleen het lukt me niet om ze te beslissen.

Het gaat nu al een paar wedstrijden zoals deze wedstrijd. Of ik speel gelijk of verlies zelfs met deze statistieken.

Zou ik juist mijn hangende spits of AMC een aanvallende rol moeten geven?
                  Of zou ik juist mijn linker CM een ondersteunende rol moeten geven om de tegengoals te voorkomen?

Of heeft iemand andere tips? Alvast bedankt weer!
                  Last edited by FC kriD; 29 jun 2017, 09:03.

Comment

• FC kriD je formatie is wel goed , alleen wie geeft de voorzetten op je spitsen? Het beste kun je een back een aanvallende rol geven en de rest zo laten qua formatie.

Misschien kun je een hoger tempo instellen om wat sneller de ploegen uit elkaar te spelen , maar dat is een suggestie .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ajaciedjee Bekijk berichten
                      FC kriD je formatie is wel goed , alleen wie geeft de voorzetten op je spitsen? Het beste kun je een back een aanvallende rol geven en de rest zo laten qua formatie.

Misschien kun je een hoger tempo instellen om wat sneller de ploegen uit elkaar te spelen , maar dat is een suggestie .
                      Ajaciedjee Had mijn VL inderdaad eerst op aanvallen staan. Kreeg alleen nog veel tegendoelpunten uit voorzetten vanaf zijn kant. Heb nu beide backs op ondersteunen maar wel bij balbezit op verder vooruit spelen staan. Hierdoor geven ze nog regelmatig een voorzet maar krijg ik minder tegendoelpunten uit voorzetten. Daar lijkt het dus niet in te zitten.

Zal het eens met een hoger tempo proberen.
                      Last edited by FC kriD; 29 jun 2017, 09:37.

Comment

• Ajaciedjee Zou het echt zo makkelijk zijn geweest om alleen het tempo te verhogen?

Spoiler for Eerste wedstrijd met hoger tempo:

Spoiler for Tweede wedstrijd met hoger tempo en mijn HS met de rol zwerven die er meteen twee scoort:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC kriD Bekijk berichten
                          Ajaciedjee Zou het echt zo makkelijk zijn geweest om alleen het tempo te verhogen?

Spoiler for Eerste wedstrijd met hoger tempo:

Spoiler for Tweede wedstrijd met hoger tempo en mijn HS met de rol zwerven die er meteen twee scoort:
                          Haha mooi toch, heb het zelf met Ajax geprobeerd en met hoger tempo lukt het mij ook beter.

Comment

• Hey,

Vraagje: ik speel al geruime tijd in een netwerkspel met vrienden. Ikzelf speel in een 4 1 2 3 (zoals hierboven al eens aangegeven). Ook een vriend van mij speelt met dezelfde opstelling. Ik heb steeds opnieuw dezelfde problemen wanneer ik tegen hem speel: zijn spits is onhoudbaar (we spelen nochtans maar pas enkele seizoenen in 1ste klasse dus het is zeker geen wereldklassespits). Hij is wel erg snel en ik vermoed dat hij speelt als een soort 'valse 9'. Ik heb ook al geprobeerd om hem af te stoppen door mijn verdedigende middenvelder korte mandekking op hem te laten spelen, maar ook dat hielp niet (krijg dan ook steeds de melding dat mijn verdedigende middenvelder uit positie getrokken wordt door deze persoonlijke mandekking). Op die manier krijgen zijn vleugels en centrale middenvelders ook meer ruimte... Iemand een idee hoe ik dit best kan aanpakken om zijn spits het scoren te beletten en toch de organisatie in mijn ploeg min of meer te behouden?

Grtz & thx!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                            X