Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met je tactiek? Vraag het hier!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kev.

Je bent Feyenoord, wat betekent dat clubs defensief tegen je zullen spelen en op de eigen helft blijven staan. De ruimte ligt dus niet achter de verdediging, maar voor de verdediging. Dus je moet er voor zorgen dat je spelers rustig de bal rondspelen zodat je langzaam gaten creeert in de verdediging.

ik zou "korter passen" verwijderen zodat je spelers langere passes kunnen versturen en "tempo" minimaal op normaal of laag zetten zodat je spelers meer tijd hebben om de juiste passes te geven.

Comment

• Ik zou juist een hoger tempo hanteren zodat de tegenstander minder tijd heeft om te organiseren.

Comment

• Alleen lager tempo aanklikken is automatisch korte passen. Dus die vlieger gaat niet op, Brainiac.

Tegen defensief ingestelde teams moet je er eigenlijk voor zorgen dat je team de bal snel rondspeelt, dit in combinatie met korter passen.

Comment

• Hey iedereen,
          Ik heb een paar vraagjes over mijn tactiek. Ten eerste wordt er veel gescoord vanuit voorzetten vanaf de achterlijn. De links/rechtsbuiten stoomt op via de flanken , passeert mijn back alsof het niets is en geeft dan een voorzet die simpel binnengetikt wordt.
          De steekpasses heb ik er redelijk uitgehaald met voorstopper en laatste man, maar ik twijfel of dat de beste manier is. Als spelersinstructies heb ik bij de doelman: Bal afspelen aan centrum verdedigers. Bij de centrale verdedigers heb ik druk zetten op 'veel minder' gezet. Bij de vleugelverdedigers is dat 'minder'.
          Ook loopt de aanval niet goed, op het middenveld zijn we de baas maar het lukt ons niet om af te maken.
          Mijn visie is volop druk zetten en via dominant spel proberen te scoren, veel instructies heb ik niet omdat ik geen goed idee heb wat elkaar opheft en ik het simpel wil houden. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Last edited by Ajaciedjee; 10 mei 2017, 13:02.

Comment

• De onderste en bovenste screenshot spreken elkaar tegen, er staan verschillende teaminstructies bij namelijk.
            Mijn eerste idee wat die voorzetten betreft is: zorg juist dat de backs wel druk zetten op de vleugelspelers. Ik doe dat meestal met de instructies voor de tegenstander (druk zetten en op zwakkere been dwingen). Als ze heel makkelijk voorbij gelopen worden zou je eens moeten kijken naar de kwaliteiten van je backs, komen ze bijvoorbeeld snelheid tekort?
            Wat betreft het aanvallen, ik vind deze tactiek ook lastig om aanvallend effectief te maken. Je spits juist een ondersteunende rol geven zou een optie kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jommelb Bekijk berichten
              De onderste en bovenste screenshot spreken elkaar tegen, er staan verschillende teaminstructies bij namelijk.
              Mijn eerste idee wat die voorzetten betreft is: zorg juist dat de backs wel druk zetten op de vleugelspelers. Ik doe dat meestal met de instructies voor de tegenstander (druk zetten en op zwakkere been dwingen). Als ze heel makkelijk voorbij gelopen worden zou je eens moeten kijken naar de kwaliteiten van je backs, komen ze bijvoorbeeld snelheid tekort?
              Wat betreft het aanvallen, ik vind deze tactiek ook lastig om aanvallend effectief te maken. Je spits juist een ondersteunende rol geven zou een optie kunnen zijn.
              Over dat eerste punt heb je gelijk; alleen had hem dusdanig getweakt voor een bepaalde wedstrijd, dat ik daarna nog even de instructies terug heb gezet naar de originele tactiek. Over de backs; prima punt! Zal dat proberen . Over de spits ; nu ik daar zo over nadenk klopt dat aardig ja , ik was alleen bang dat ik dan geen andere afmakende spelers in de zestien had maar ik denk dat ik dan van de vm een am maak.
              ik zag ook dat ik niet de juiste spelers voor de tactiek had, dus die ga ik eerst aankopen en dan ga ik kijken in hoeverre dit slaagt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rossini' Bekijk berichten
                Alleen lager tempo aanklikken is automatisch korte passen. Dus die vlieger gaat niet op, Brainiac.

Tegen defensief ingestelde teams moet je er eigenlijk voor zorgen dat je team de bal snel rondspeelt, dit in combinatie met korter passen.
                De teaminstructie tempo heeft geen effect op passinglengte. Je kan makkelijk in een hoog tempo met korte passing of een laag tempo met directe passing spelen met de daarvoor bedoelde teaminstructies.

tempo heeft effect op Hoelang een speler aan de bal is. Laag tempo betekent langer aan de bal en hoger tempo minder tijd aan de bal.
                Last edited by Brainiac; 12 mei 2017, 22:10.

Comment

• Hoe maak je in godsnaam een goeie tactiek in een LLM safe, heb al vanalles geprobeerd maar niets werkt.
                  Telkens degradeer ik en word ontslagen, kan geen tactiek voorleggen aangezien ik er al een 10-tal heb geprobeerd en die telkens niet werken.
                  Iemand tips?

Comment

• Mega irritant als je zo'n seizoen hebt waarin geen enkele tactiek werkt... Momenteel met Salford in de League 1 op plek 20 vd 24. Begon in m'n vertrouwde 4-2-3-1, maar na een paar wedstrijden overgestapt naar Wolfpack. Begon aardig met twee overwinningen maar zakte al snel in en verloor ongeveer 8 keer achter elkaar. Nu probeer ik een 4-3-2-1 maar verlies ik de eerste wedstrijd meteen met 0-6 van de ťťn na laatste... Zou d'r bijna boos om worden
                    Last edited by Vilhena; 31 mei 2017, 20:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vilhena Bekijk berichten
                      Mega irritant als je zo'n seizoen hebt waarin geen enkele tactiek werkt... Momenteel met Salford in de League 1 op plek 20 vd 24. Begon in m'n vertrouwde 4-2-3-1, maar na een paar wedstrijden overgestapt naar Wolfpack. Begon aardig met twee overwinningen maar zakte al snel in en verloor ongeveer 8 keer achter elkaar. Nu probeer ik een 4-3-2-1 maar verlies ik de eerste wedstrijd meteen met 0-6 van de ťťn na laatste... Zou d'r bijna boos om worden
                      Toevallig. Ik ben ook begonnen met Salford alleen krijg het maar niet voor elkaar om het te laten lopen.. heb echt werkelijk waar alles al geprobeerd. Ik ben totaal geen fan van een simpele 4-4-2. Heb je nog tips?
                      Het duurt in LLM ook een eeuwigheid voordat ze de tactiek enigzins onder de knie hebben. Zijn hier nog handigheidjes voor? Edit: bij jou is het gelukkig nog "bijna" boos
                      Last edited by FC kriD; 2 jun 2017, 11:51.

Comment

• FC kriD Eerste paar seizoenen heb ik gespeeld in een gedownloade 4231 van itsZidan, dat liep erg lekker. Twee maal op rij kampioen en derde seizoen promotie via play-offs. Denk dat je vooral in het begin een kwaliteitsinjectie moet hebben binnen je selectie. Ik heb trouwens een clubgids geschreven over Salford. Deze is hier te vinden. Wellicht helpt dat een beetje.

Comment

• Ga vanavond een nieuwe LLM game beginnen maar in mijn vorige safe duurde het tot na de winterstop voordat de spelers de tactiek onder de knie hadden. Zijn er tricks zodat ze in LLM de tactiek sneller onder de knie hebben?
                          Hoeveel teaminstructies geef je in LLM ongeveer?

Vilhena mooie gids! Heeft me alleen wel op een andere gedachte gezet haha. Wil het gaan proberen met een team wat al jaren in deze league blijft hangen.
                          Last edited by FC kriD; 2 jun 2017, 16:38.

Comment

• Spelers van een LLM-club hebben natuurlijk veel minder tactisch vernuft dat spelers in de top van het voetbal. Veel spelers- en teaminstructies betekent dus een langere inwerktijd. Het is enerzijds aan te raden de instructies niet extreem te maken en anderzijds de maatregelen te nemen dat de tactiek er sneller inslijpt. Zo kun je de voorbereiding maximaal 7 weken van tevoren al laten beginnen. Doe je dit, dan kun je veel meer oefenwedstrijden organiseren, zodat het team vertrouwd raakt aan het systeem dat je voor ogen hebt. Om de dag een wedstrijd, spelers rouleren, red je zo een wedstrijdje of 15 tot 20.

Comment

• Je kan ook de ingame editor gebruiken om direct de tactiek volledig onder de knie te hebben

Comment

• Titan Hmmmm goede tip! Zal inderdaad eens wat meer oefenwedstrijden inplannen.
                                W8er Nope nope nope. Dan is er geen eer meer aan te behalen.. zo kan iedereen het

Inmiddels aan de slag gegaan bij Chelmsford City.
                                Ben benieuwd of ik in deze safe meer plezier ga krijgen.
                                Last edited by FC kriD; 2 jun 2017, 21:20.

Comment

• Hey iedereen, vraagje: dit is mijn huidige tactiek en instructies. Ik ben begonnen in de Belgsche eerste amateurklasse (vroegere 3de klasse), ben dat seizoen dadelijk gestegen met ongeveer dezelfde tactiek als ik nu heb, maar sindsdien zijn de resultaten van mijn ploeg alleen maar achteruit gegaan. Ik speel nu al 3 seizoenen in 2de klasse en het lukt me maar niet om te promoveren (al 3 jaar op rij nipt niet --> steeds 2de geŽindigd). Wat zouden jullie veranderen om de ploeg nog beter te laten draaien? Grtz & thx

Last edited by Jeaniek; 12 jun 2017, 14:16.

Comment

• Je afbeeldingen worden hier niet zichtbaar, dus over de tactiek kan ik weinig zeggen. Misschien nog wel iets anders:

Wanneer je telkens nipt tweede in plaats van eerste wordt, kan het ook een mentaal probleem zijn bij je spelers. Als je voor het kampioenschap gaat, en dit is ook de doelstelling die is afgesproken met het team, kun je bijvoorbeeld aan het begin van de laatste competitiemaand een teamgesprek houden. Iedereen nog een keer op scherp zetten en motiveren dat de titel in zicht is als de komende maand succesvol wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titan Bekijk berichten
                                      Je afbeeldingen worden hier niet zichtbaar, dus over de tactiek kan ik weinig zeggen. Misschien nog wel iets anders:

Wanneer je telkens nipt tweede in plaats van eerste wordt, kan het ook een mentaal probleem zijn bij je spelers. Als je voor het kampioenschap gaat, en dit is ook de doelstelling die is afgesproken met het team, kun je bijvoorbeeld aan het begin van de laatste competitiemaand een teamgesprek houden. Iedereen nog een keer op scherp zetten en motiveren dat de titel in zicht is als de komende maand succesvol wordt.
                                      Hmm raar,

Kan niemand mijn afbeeldingen zien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeaniek Bekijk berichten

Hmm raar,

Kan niemand mijn afbeeldingen zien?
                                        Nee.

Comment

Nee.
                                          Raar, als ik een afbeelding (jpg) wil uploaden, geeft hij aan dat ik hier niet bevoegd voor ben: 'You are not authorized to create or remove attachments'. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??
                                          Last edited by Jeaniek; 11 jun 2017, 23:29.

Comment

• Probeer je afbeeldingen eens te uploaden via iets als tinypic.

Comment

Probeer je afbeeldingen eens te uploaden via iets als tinypic.

Thx, wil je eens kijken of het nu gelukt is:

tactic:

Instructies:

Comment

• Zijn al die blauwe spelers huurspelers? Dat kan al een groot deel verklaren over de resultaten: weinig band met de club, dus net iets minder bereid om dat extra stapje te zetten tegen het einde van het seizoen. Los daarvan: je tactiek ziet er op het eerste gezicht niet erg gek uit. Krijg je veel tegendoelpunten tegen het einde van de wedstrijd? Dit kan namelijk met je spelopvatting te maken hebben. Een wedstrijd 'controleren' wordt lastiger als de tegenstander de druk er vol op zet, wat veel teams ook tegen het einde van de competitie kunnen doen. Kom je op voorsprong en breekt het laatste kwartier aan, ga dan eens counteren (ook een vorm van controle, maar net iets meer gericht op het uitspelen van de wedstrijd). In thuisduels zou je zelfs voor 'aanvallen' kunnen gaan met het publiek achter je.

Comment

Zijn al die blauwe spelers huurspelers? Dat kan al een groot deel verklaren over de resultaten: weinig band met de club, dus net iets minder bereid om dat extra stapje te zetten tegen het einde van het seizoen. Los daarvan: je tactiek ziet er op het eerste gezicht niet erg gek uit. Krijg je veel tegendoelpunten tegen het einde van de wedstrijd? Dit kan namelijk met je spelopvatting te maken hebben. Een wedstrijd 'controleren' wordt lastiger als de tegenstander de druk er vol op zet, wat veel teams ook tegen het einde van de competitie kunnen doen. Kom je op voorsprong en breekt het laatste kwartier aan, ga dan eens counteren (ook een vorm van controle, maar net iets meer gericht op het uitspelen van de wedstrijd). In thuisduels zou je zelfs voor 'aanvallen' kunnen gaan met het publiek achter je.
                                                  Wat ik wel vaak doe tegen grote tegenstanders (ben zelf ondertussen met Sevilla ook een topclub, maar probeer ook vaak de nul te houden), is op het eind counteren maar wel met een hogere lijn en veel druk. Speel je compact, zak je bij balverlies in (maar niet teveel) en zet je wel druk bij balbezit tegenstander.

Comment

Zijn al die blauwe spelers huurspelers? Dat kan al een groot deel verklaren over de resultaten: weinig band met de club, dus net iets minder bereid om dat extra stapje te zetten tegen het einde van het seizoen. Los daarvan: je tactiek ziet er op het eerste gezicht niet erg gek uit. Krijg je veel tegendoelpunten tegen het einde van de wedstrijd? Dit kan namelijk met je spelopvatting te maken hebben. Een wedstrijd 'controleren' wordt lastiger als de tegenstander de druk er vol op zet, wat veel teams ook tegen het einde van de competitie kunnen doen. Kom je op voorsprong en breekt het laatste kwartier aan, ga dan eens counteren (ook een vorm van controle, maar net iets meer gericht op het uitspelen van de wedstrijd). In thuisduels zou je zelfs voor 'aanvallen' kunnen gaan met het publiek achter je.
                                                    Hey, ja dat zijn allemaal huurspelers. Maar jammer genoeg heb ik voorlopig onvoldoende budget om zelf een volledig team samen te stellen... Bedankt voor de tip naar het einde van de wedstrijd toe! Momenteel ziet het er goed uit, zit in de winterstop maar heb 10 punten voorsprong op de 2e...

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X