Mededeling

Collapse

Open NK FM 2017

Het is weer zover. De nieuwe jaargang van ons Open NK Football Manager 2017 is een feit! We organiseren we dit toernooi voor de vierde keer in deze opzet. Dit jaar alleen en exclusief op Managers United! Daarnaast is er natuurlijk dit jaar ook weer genoeg om voor te spelen. De winnaar ontvangt Football Manager 2018 als deze uitkomt! Verder is er voor de tweede plaats de biografie van Zlatan Ibrahimovic. Wacht dus niet langer en schrijf je in!
See more
See less

De 7 Levels in het FM Universum

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dit bevestigt wat ik zelf eigenlijk ook al een tijd denk. Ik probeer vaak een countertactiek te maken, maar eindig bijna altijd met dominant voetbal.
    Nu hard bezig om een echt countertactiek te maken door de mentaliteit op controleren en aanvallen te zetten, maar tot nu toe zeer weinig succes. Bezig met Sparta, maar word weggespeeld in de voorbereiding door zeer matige ploegjes...
    Iemand al wel succes gehad?

Comment

Ben benieuwd naar het vervolg [MENTION=31159]Brainiac[/MENTION]; zit zelf ook met een aantal struggles.

Comment

Toch maar een de laatste update aan deze gids toegevoegd

Bedankt voor het geduld kwam er niet aan toe te laatste paar weken/maanden. Hoop dat jullie er wat aan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N4z4reno Bekijk berichten
          Ben benieuwd naar het vervolg [MENTION=31159]Brainiac[/MENTION]; zit zelf ook met een aantal struggles.
          Erg late reactie op je berichtje, maar al wat meer succes?

Oorspronkelijk geplaatst door jommelb Bekijk berichten
          Dit bevestigt wat ik zelf eigenlijk ook al een tijd denk. Ik probeer vaak een countertactiek te maken, maar eindig bijna altijd met dominant voetbal.
          Nu hard bezig om een echt countertactiek te maken door de mentaliteit op controleren en aanvallen te zetten, maar tot nu toe zeer weinig succes. Bezig met Sparta, maar word weggespeeld in de voorbereiding door zeer matige ploegjes...
          Iemand al wel succes gehad?
          Heb je al wat meer succes met je tactiek?

Comment

Beste tactiekguide die ik tot nu toe heb gezien! Bedankt!

Werkt prima in mijn PEC game

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikeAFC Bekijk berichten
              Beste tactiekguide die ik tot nu toe heb gezien! Bedankt!

Werkt prima in mijn PEC game
              Geweldig om te horen!! Bedankt voor het compliment

Comment

Lekker stukje. Sluit wel aan wat ik een tijd geleden (pas) gelezen hebt hoe de engine nou een beetje werkt tegenwoordig.

Naar mijn idee gebruiken ze nog steeds sliders alleen zijn die niet zichtbaar voor ons dus het helpt erg mee dat je oude versies hebt gespeeld. Stel je team speelt op verdedigen (laag tempo?) en je stelt in bij instructies "veel hoger tempo" gaat het tempo 2 stapjes omhoog. Dat hoeft dus niet te betekenen dat hij op zn max staat maar in dit geval staat de slider ongeveer in het midden

Comment

Ondanks dat dit al een wat ouder topic is zijn de meeste dingen uit de eerste post zeer zeker nog bruikbaar in FM17.

Comment

Ik kan me in alles wel vinden, behalve je opmerking over tempo. Ik vraag me af of die conclusie wel juist is. Ik heb er op proberen te googlen. De eerste hit was precies. Precies iemand die de volgens jou mythe en de volgens jou waarheid tegenover elkaar zetten. Zelf dacht hij dat tempo bepaalde hoe snel de bal rond geplaatst werd, maar hij had ook gehoord dat tempo bepaalde hoe snel een team naar voren plaatst, zoals jij nu beweerd. Een van de administrators (Neil Brock, ook een van degene die aan FM zelf werkt) van het SI forum reageerde nadrukkelijk dat jouw waarheid niet juist is. Tempo is gewoon wat beweerd wordt: Hoe snel de bal rond gaat. Het bepaald niet waar de bal heen verplaatst wordt.

Yeah I don't think that's right. Tempo is how quickly the ball is moved rather than where it gets moved to.
                    Waar de bal naar toe verplaatst wordt, wordt naar mijn idee juist grotendeels door de mentaliteit bepaald. Een defensieve mentaliteit plaatst de bal liever opzij. Een aanvallende mentaliteit legt de nadruk op naar voren

Verder denk ik dat de rest van de standpunten uit deze gids een stuk dudielijker in de game terug komen. Als je nu je mentaliteit veranderd, zie je bij de teaminstructies ook allerlei balkjes veranderen qua breedte van het veld, tempo, passingstyle, etc. Eigenlijk de punten die jij hier noemt. Zeer nuttige info. Enige waar ik echt mijn vraagtekens bij zet, is jouw uitleg van het aspect tempo.
                    Last edited by MisterX; 20 dec 2016, 19:05.

Comment

Tempo bepaald inderdaad beiden en is onder meer afhankelijk van de mentaliteit die je gebruikt.

Comment

MisterX

Het zou ook verkeerd zijn om een aspect van het spel in isolatie te bekijken; alles staat met elkaar in verband natuurlijk.

Als ik de gids nu zou schrijven zou ik het denk ik ook iets anders verwoorden. Mentaliteit staat voor mij nu gelijk aan risico; verdedigende mentaliteit valt nog steeds aan alleen met minder risico en hiervan is tempo dus een onderdeel.

Het ligt er daarnaast natuurlijk aan hoe je het leest. Een hoger tempo zorgt ervoor dat de speler de bal minder lang in bezit heeft en dus sneller een keuze moet maken. Ze zullen dus waarschijnlijk ook de bal eerder naar voren spelen omdat de bal sneller rondgaat.
                        Last edited by Brainiac; 21 dec 2016, 00:54.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                        X