Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Wherever I may roam

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

XII
    oog in oog

Barman Yuri ontging niets van wat er zich in Kant afspeelde. Het feit dat Nico iets meer dan een week zijn gezicht niet had laten zien aan de tap, was voor de Kirgies reden om hem de hemd van het lijf te vragen toen hij eindelijk weer zijn vertrouwde pilsje van een halve liter bestelde.
    -Daar is onze verloren zoon! Het leek wel of je de weg naar hier niet meer wist, man! Waar ben je geweest? Wat heb je al die tijd gedaan? Is het werken bij de club toch te zwaar geworden? Of heeft het iets met die nieuwe vent in de stad te maken? Yuri’s laatste vraag was een schot in de roos: Nico’s afwezigheid had inderdaad alles te maken met het bezoekje van De Turk in Kirgistan. Van het hele verhaal vertelde hij slechts een paar dingen aan de barman; hij wist niet wat er allemaal aan andere bezoekers doorverteld zou worden.

Het was de dag nadat hij in het café had gehoord dat zijn opdrachtgever in de buurt was. Klaarblijkelijk had hij meer financiële belangen in Kant dan alleen de voetbalclub. Toen Nico voor de middagtrainer naar het complex van Abdysh-Ata liep, kreeg hij het gevoel gevolgd te worden. Dit kwam grotendeels door de ingewonnen informatie bij Yuri, maar hij had ook een opvallend nieuwe auto bespeurd op het moment dat hij zijn appartement in het centrum van de stad verliet. Even later zag hij in de verte diezelfde auto staan toen hij dichter bij de trainingsvelden kwam. Nico was niet ver van de auto verwijderd toen het raampje naar beneden ging. De glimmende zonnebril van De Turk straalde hem tegemoet.

-Ha, trainer! De zaken gaan goed hoorde ik!
    Yuri had gelijk gehad. De beste man kwam inderdaad het geld innen dat Abdysh-Ata had gewonnen met het veroveren van de Supercup. Althans, dat was de eerste gedachte van Nico. Gespannen liep hij naar het geopende autoraam.
    -Je blijft me verbazen, vriend. Nog maar net hier en nu al een hoofdprijs binnen. Ik heb mijn boekhouder snel laten rekenen: als je zo doorgaat, moet dat half miljoen binnen afzienbare tijd binnen zijn. Nico vroeg zich af wat De Turk met ‘afzienbare tijd’ bedoelde. Voor zijn eigen gevoel kon het verblijf hier wel een aantal jaar duren. Hij antwoordde dat hij zijn best blijft doen en dat het trainersvak hem redelijk goed bevalt.
    -Ik zei het toch, jij bent de persoon die ik goed kan gebruiken. Ik heb oog voor dat soort dingen. Maar ik ben niet naar hier gekomen om je alleen dit te vertellen. Kom eens dichterbij en kijk me aan. De Turk zette zijn zonnebril af. Zijn bruine ogen keken serieus. Ik voel ook aan dat je wel een beetje druk kunt gebruiken. De afgelopen tijd heb ik onderzoek laten doen naar jou en er is me wat ter ore gekomen over je verleden. Het schijnt dat je nog niet zo lang geleden iemand hebt laten ‘verdwijnen?’ Ik ken mensen die graag met je in contact zouden komen wat die verdwijning betreft. Ik weet niet of ik het moet geloven, maar dat weet je zelf vast het beste. In ieder geval lijkt het me om te beginnen verstandig dat je hier kampioen wordt. Dat scheelt mij weer een lastige beslissing… Dat gezegd hebbende deed De Turk zijn zonnebril weer op, zodat er direct weer een afstand werd gecreëerd tussen hem en Nico. Ik spreek je binnenkort weer!

Spoiler for Tien wedstrijden later:
    Het dreigement had zijn uitwerking op de coachingsstijl van Nico Holzer. Met veel passie en agressiviteit dirigeerde hij zijn mannen vanaf de zijlijn over het veld. Het was de tomeloze energie die veel tegenstanders verrasten. Met slechts twee verliespunten uit de eerste tien wedstrijden is er al vroeg in het seizoen een gat geslagen met de nummer twee. In een competitie waar de teams elkaar drie keer treffen, wordt al beweerd dat het gat onoverbrugbaar is geworden voor de concurrentie.
    Spoiler for Tien wedstrijden later:

Marius De scheidsrechter was behoorlijk kinderachtig… En misschien waren de instructies wat betreft tackelen iets aan de scherpe kant…
    JordiW. Ik he been tijdje zitten zoeken naar de vorm, dus ik ben blij dat het bevalt!
    DeJarnoxD Ik ben er zeer content mee, dank!

Comment

Dat noemen ze nog eens een goede start. Het gat met de tweede lijkt inderdaad al haast onoverbrugbaar. De Turk zal tevreden zijn.

Comment

Ik zou me niet lekker voelen nadat de baas zou zeggen dat je maar kampioen moet worden om een lastige beslissing te besparen. Gelukkig zijn de eerste resultaten meer dan uitstekend. Hopelijk heeft Nico er geen slapeloze nachten van gehad.
        Last edited by JordiW.; 15 mei 2017, 20:31.

Comment

Het gat met nummer twee is groot genoeg al!

Comment

Wat een fantastische uitdaging heb je gevonden in deze voetbaldwerg, je schrijfstijl blijft een genot om te lezen. Ga zo door!!

Comment

Prachtige start in de competitie!

Comment

Mooi begin van de competitie. Het gat is zeker al mooi!

Comment

XIII
                  de ontmaskering en een kampioenschap

Na in korte tijd veel ongewone zaken mee te hebben gemaakt, leek het enigszins rustig te zijn geworden in het leven van Nico Holzer. De Turk was nog ongeveer een week in Kant geweest, maar in die zeven dagen hadden ze elkaar slechts één keer gesproken. In de ogen van Nico was dit een goed te ken, temeer omdat het laatste gesprek geen dreigende taal bevatte. Hij had zich bijna als een vriend gedragen, iets wat overigens ook zorgen kan baren gezien zijn reputatie. Yuri, de barman, was ook weer meer in zijn element toen de dreiging de stad verlaten had. Het was opvallend hoeveel invloed één persoon kan hebben op het doen en laten van meerdere levens.

-Heb je hem nog vaak gezien? Het was de eerste vraag die Yuri stelde toen hij Nico na een week weer in zijn café zag.
                  -Nog een keertje, maar nu is hij hier weg. Waarschijnlijk weer terug naar Tsjechië. Of naar een andere plek op de wereld waar hij een van zijn zaakjes heeft lopen. Nico pakte gretig het koude pilsje aan dat zojuist voor hem was getapt. Laat ik het erop houden dat hij over een tijdje zijn gezicht wel weer laat zien. Vooral wanneer er weer geld nodig is. Trouwens, heb jij hem ook niet gesproken? Dit café bleek ook van hem te zijn, of heb ik dat verkeerd begrepen?
                  -Klopt, klopt. Je hebt het helemaal goed verstaan. De toon van Yuri werd was gehaaster, alsof hij zich betrapt voelde. De Turk is hier nog een paar keer geweest, meestal om iets te drinken of om een hapje te eten. Verder niets bijzonders.
                  -Wat vreemd, bij mij gingen de gesprekken altijd wel over geld. Wilde hij niets verdienen aan deze tent?
                  -Vast wel, maar daar heeft hij het niet over gehad. Zoveel valt hier toch niet te verdienen. Hij had vast belangrijker zaken te regelen hier, bij jou bijvoorbeeld. Ook Yuri nam een slok van zijn zelfgetapte biertje en zuchtte eens diep. Ach, je weet het nooit met Mehmet. De ene keer is hij de vriendelijkheid zelve en de andere keer boezemt hij zelfs zijn beste vrienden angst in.

Verschrikt keek Nico op vanaf zijn kruk. Had Yuri nou net de naam van De Turk genoemd? Hoe kent hij die naam? Werken ze samen? Hij achtte het verstandiger om hier niet direct op in te gaan. Hij keek naar de barkeeper, maar die gaf er geen blijk van dat hij Nico’s schrikreactie had opgemerkt. Vluchtig dronk hij zijn glas leeg en gooide een wat muntgeld op de bar.
                  -Laat de rest maar zitten, tot de volgende keer! De snelheid waarmee hij de bar verliet, deed Yuri een wenkbrauw optrekken. Uit zijn achterzak toverde hij een telefoon waarop hij direct een nummer intoetste. Dit laatste zag Nico echter niet meer; hij was al een blokje verder. Bij Yuri zou hij voorlopig niet meer terugkeren.

Spoiler for wedstrijden:
                  De sensatie was ongekend in het land waar het voetbal nog volop in ontwikkeling is: zonder nederlaag is Abdysh-Ata kampioen geworden van de Shoro Top League. Met nog een aantal wedstrijden op de teller is de ploeg niet meer te achterhalen door de achtervolgers, die op gepaste afstand de strijd voeren om de tweede plek. Hoewel de laatste wedstrijden wat stroever liepen voor de manschappen van coach Nico Holzer, wisten de spelers toch regelmatig het net te vinden. De vraag is nu of de kersverse landskampioen de competitie in stijl weet af te sluiten: ongeslagen. Tussen de resterende wedstrijden door treedt Abdysh-Ata tevens aan in het bekertoernooi, waar het in de tweede ronde instroomt en direct op bezoek mag bij de nummer twee van de competitie.
                  Spoiler for wedstrijden:

Marius : Het gat is alleen maar groter geworden doordat veel teams aan elkaar gewaagd zijn. Een groot voordeel achteraf.
                  JordiW. : Ik hoop dat de baas zich nu eventjes rustig houdt!
                  jessy1107 : Nu is het helemaal groot genoeg!
                  coma_303 : Ik was eens op zoek naar een land waar ik in FM nog nooit had gespeeld. Dat waren er gelukkig genoeg… Bedankt!
                  DeJarnoxD : Het vervolg mocht er ook zijn, dank!
                  N.E.R.T. : Het is alleen maar mooier geworden, dank voor je reactie!

Comment

Knappe resultaten zeg vooral dat je niet verloor!

Comment

Mooie resultaten. Ongeslagen de competitie afsluiten zit er zeker in. Dat zou nogal een debuut zijn.

Comment

Gefeliciteerd met het kampioenschap!

Comment

Lekkere resultaten, gefeliciteerd met het kampioenschap. Ik ben benieuw wie Yuri gaat bellen..

Comment

XIV
                            de jaarafrekening

Op Google begon Nico een helse zoektocht naar Yuri, in wie hij, na zijn laatste bezoek aan hem, het vertrouwen kwijt was geraakt. Allerlei trefwoorden rondom zijn naam en café Antalya leverden niets op. De man was zelfs onvindbaar op de sociale media. Het werd Nico duidelijk dat zijn Kirgizische vriend niet de man was die hij had leren kennen. De vermoedens dat Yuri samenwerkt met De Turk werden er enkel sterker door. Net voordat Nico zijn laptop dicht wilde klappen, ging het typische geluid af dat aangeeft dat er een nieuwe mail binnen gekomen is. De afzender was anoniem en er was geen onderwerp opgegeven, maar de berichtgeving was duidelijk: Verlies je hoofd niet aan zaken waar je buiten moet blijven. Dat het dreigement naast figuurlijk ook gevaarlijk letterlijk kon worden opgevat, ontging Nico niet.

Toen hij nog in zijn vaderland was, had hij regelmatig met dreigementen te maken gehad, maar deze keer was het anders. Ooit was hij zelf de leider, nu staat hij alleen bekend als de coach van Abdysh-Ata uit het troosteloze Kant. Nico wist wat het was om druk uit te oefenen op anderen, al was hij jarenlang overtuigd geweest dat er geen doden hoefden te vallen. Tot die ene noodlottige dag. Nog vaak dacht hij eraan terug, met name op momenten als deze. Nu hij zichzelf had leren kennen als moordenaar, was hij tot de wetenschap gekomen dat ook hij op een dag het slachtoffer kon zijn. Eén ding was wel zeker: hij moest van De Turk af. Of van Mehmet, zoals hij blijkbaar heet als hij op Yuri’s woorden afging. Om deze hachelijke situatie tot een goed en levend einde te brengen moest hij doen wat er van hem werd gevraagd: zich niet bemoeien met andere zaken en zo snel mogelijk een fiks geldbedrag op de rekening van Abdysh-Ata krijgen.

Na een aantal nachten met weinig slaap, kreeg Nico een sms’je van de voorzitter van de club. Sinds hij de beste man voor proletariër en narcist had uitgemaakt, had hij zijn baas (op papier althans) nog maar sporadisch gezien. Het bericht was net zo duidelijk als de dreigmail, al was de boodschap hier positiever: Kun je morgenochtend een uurtje eerder op de club komen? We willen de financiële situatie met je doornemen. Denk ondertussen na of je nog een jaar hier wil blijven wonen. Met een aantal prijzen in de kast leed het geen twijfel dat de clubkas flink gespekt was ten opzichte van het begin van het seizoen. Een half miljoen euro was echter nog ver weg, daarvoor was het prijzengeld te laag. De Aziatische Champions League zou, naast de kaartverkoop, weinig geld in het laatje gaan brengen. De waardes van de spelers schoten bovendien niet boven de €1.500,- uit. Een snelle rekensom leerde Nico dat hij hier nog maximaal vijf jaar moest zien te overleven. Elke maand waarop hij sneller weg kon gaan, was mooi meegenomen.

Het financiële plaatje

Bekeravontuur

Eindstand competitie

De resterende wedstrijden

DeJarnoxD : Ik ben blij verrast met de spelers en hoe ze omgingen met twee verschillende tactieken!
                            Marius : Het is het gedroomde debuut geworden! Financieel nog even doortrekken en Nico is een vrij man!
                            jessy1107 : Bedankt!
                            JordiW. : Wie er gebeld werd, is voor Nico niet bekend, maar hij zal zo zijn vermoedens hebben… Bedankt!

Comment

Knap om ongeslagen te blijven en ook nog eens de beker te veroveren. De toekomst kleurt roos!

Comment

Mooi eerste seizoen gedraaid met de dubbel. Vijf jaar is wel lang, ben benieuwd of Nico de tijd kan uitzitten.

Comment

Mooie financiële situatie!

Comment

de situatie gaat toch naar boven dat ziet er al goed uit.

Comment

Heb je wellicht een screentje van Cholponbek Esenkul uulu?

Comment

XV
                                        schot in de zaak

De voorzitter van Abdysh-Ata moest toegeven: nog nooit had hij een manager in dienst gehad die geen salarisverhoging wenste bij een contractverlening en zeker niet na een succesvol seizoen als waar Nico Holzer eindverantwoordelijk voor was. Voor Nico was het echter een makkelijke keuze. Wanneer hij vijfhonderd euro per maand kon besparen op zijn eigen salaris, dan was dat mooi meegenomen op de balans. Hoe eerder dat half miljoen binnen was, hoe beter. Een aangename bijkomstigheid was dat het leven in Kirgistan weinig geld kostte. Het meeste geld zou normaalgesproken opgaan aan de huur van het appartement, maar De Turk had dit op zich genomen. Blijkbaar maakte het complex waar Nico verbleef ook uit van zijn imperium.

Nico, overigens evengoed een moordenaar als De Turk, zou zich bijna gaan vervelen. Na een opeenvolging van ingrijpende gebeurtenissen in zijn leven was zijn bestaan momenteel tot relatieve rust gekomen. Niet op de vlucht voor zijn verleden, niet op zijn hoede voor louche dealers en andere criminelen. Mede door het vele aantal wedstrijden dat Abdysh-Ata dit seizoen afwerkt, had Nico niet eens de tijd om stil te staan bij andere zaken. De economische zaken gingen immers goed en dat was het belangrijkste. Waar de club afgleopen seizoen een jaar over had gedaan om op de bankrekening te krijgen, was dit seizoen na één wedstrijd in de Aziatische Confederatiebeker verdiend. Een volgepakt stadion zag Abdysh-Ata winnen van de Libanese thuisclub Al Jaish. Een kaartje mocht daar wat kosten en aangezien de recettes verdeeld werden over beide clubs, mocht de Kirgizische penningmeester ruim een ton in het huishoudboekje pennen.

Qua inkomsten moet het toch vooral van het continentale voetbal komen. Een supercup levert weliswaar €8.000,- op, maar dat staat in schril contrast de vele duizenden euro’s die een succesvol Aziatisch avontuur op kan leveren. Tot dusver gaat ht Abdysh voor de wind op dit terrein; de poulefase werd met veel machtsvertoon gewonnen. In de ronde die eraan komt, heeft het elftal echter ongunstig geloot. De kampioen van Koeweit komt op bezoek met meerdere spelers in de selectie die individueel al meer dan een miljoen euro vertegenwoordigen. Verlekkerd keek Nico dan ook naar de spelers die binnenkort de reis naar Kant moesten gaan maken. Hij droomde hardop dat hij stiekem een van die voetballers gratis over kon nemen en met veel geld kon doorverkopen. Illusies blijken echter niet zomaar illusies genoemd te worden; sommige dingen in het leven zij nou eenmaal onmogelijk.

Financiële situatie na 1,5 seizoen

Wedstrijden Aziatische Confederatiebeker

Eindstand groepsfase Aziatische Confederatiebeker

Kirgizische Supercup

Wedstrijden Shoro Top League

Tussenstand Shoro Top League

Marius De toekomst kleurt alle kleuren van de bankbiljetten, dat is het belangrijskte![/user]
                                        JordiW. Wellicht dat Nico eerder dan vijf jaar klaar is, gezien het huidige seizoen!
                                        jessy1107 Dank, dat is het speerpunt van deze klus!
                                        N.E.R.T. Momenteel heb ik niets te klagen en ik hoop dat dat zo mag blijven!
                                        Makalakalane Uiteraard. Deze screen is na vijf maanden (van de 8) blessureleed: http://nl.tinypic.com/r/2evxoo4/9

Comment

Op nationaal vlak gaat het meer dan uitstekend, maar wat dan gezegd van het internationale vlak ...?! Misschien is Nico wel sneller weg dan gedacht op deze manier.

Comment

Haha wat een schitterende namen!

Comment

Nog zo'n jaartje en je kan weg Of ze moeten nog andere drukkingsmiddelen hebben om je daar te houden

Comment

Zo, dat gaat sneller dan gedacht. Op deze manier hoef je inderdaad geen vijf jaar te zitten.

Comment

XVI
                                                  vreugde en chaos

Ruim negen maanden geleden wat Nico er stellig van overtuigd dat hij zeker vijf jaar in Kirgistan door zou moeten brengen, maar na de meest recente resultaten, is zijn hele verblijf in de voormalig Sovjet-republiek in een stroomversnelling gekomen. Met het prolongeren van de beker en de titel (wederom ongeslagen) mocht er al meer dan een ton op de rekening worden geschreven, al werd de volgende dag alweer de helft daarvan uitgegeven aan de spelers om hen te belonen voor hun goede prestaties. De klapper van het jaar kwam echter voort uit de Aziatische tournee. Na een fenomenale groepsronde te hebben gespeeld, wachtte in de tweede ronde Al Kuwait. De drievoudig winnaar van de AFC Cup en titelhouder in eigen land zou ‘de klus snel klaren’, zo dacht men. Met veel strijd en een kleine dosis geluk trok Abdysh-Ata in de laatste secondes van de officiële speeltijd tegen alle verwachtingen in aan het langste eind. Het bleek het startsein te zijn voor een ongekend vervolg van de continentale competitie. Met name in eigen huis waren de spelers van Nico niet te stuiten. De finale, die in het stadion wordt gespeeld van het team dat ‘thuis’wordt geloot, zorgde voor een ongekende vreugde. Niet alleen onder de supporters en spelers, maar ook bij Nico Holzer. Wetende dat de 3-1 overwinning meer dan €300.000,- euro op zou leveren, kon hij niet wachten tot het feestgedruis voorbij was. Dit was het moment waar hij naar uit had gekeken. Dit was het moment dat het geld binnen was. Dit was het moment om weer een vrij man te worden.

-Ik wist het vanaf het moment dat ik je zag: ik heb een goudhaantje gevonden. Joviaal begroette De Turk Nico, die niet in de gaten had dat zijn opdrachtgever achter hem was verschenen. Hij verstijfde van de aanraking van de grote, met ringen versierde hand en van de immer dreigende stem die hem dikwijls in zijn dromen had achtervolgd. Wat een succes, man! Kijk toch eens om je heen. Al die blije mensen. En dat geld, Nico, dat geld! Zelf had Nico nog niets kunnen zeggen, maar direct werd duidelijk dat De Turk hier was om een half miljoen euro op te halen. Er was zelfs meer. Hij mocht het allemaal hebben. De twee jaren van zijn leven kon hij er nooit mee terugkopen, maar de gedachte om snel van Mehmet verlost te zijn vergoedde veel.
                                                  -Ach, ik heb ook heel wat geluk gehad, en de spelers hebben verder alles gedaan. Hij probeerde de prestatie niet groter te maken dan dat deze was, bang dat dit als zelfverheerlijking werd gezien. Het was immers duidelijk wie hier de belangrijkste man was: iemand die er alles aan zou doen om dit zo te houden. Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen en dat ik met een leuk zakcentje mijn nieuwe bestaan kan vervolgen. Het leek hem verstandig zo snel mogelijk afscheid te nemen van De Turk.

Twee donkere, intimiderende ogen keken Nico aan. Jij dacht dat het allemaal voorbij was? Het is pas net begonnen! Wie eenmaal voor mij werkt, werkt altijd voor mij. Zie het als een huwelijk: voor altijd met elkaar verbonden, tot de dood ons scheidt.
                                                  Nico voelde zijn hele lichaam slap worden. Alles waar hij de afgelopen 24 maanden voor gewerkt had, leek als sneeuw voor de zon te verdwijnen. De spanning, die hij altijd gevoeld had, was terug, maar zijn geest kon het niet meer aan. De grond onder zijn voeten werd water; langzaam verdronk Nico in zijn situatie. Hij stortte neer op de grond. Met een zeer wazig zicht en een echoënd gehoor kreeg hij een paar flarden mee van wat De Turk nog te zeggen had, daarna werd het Nico zwart voor de ogen.
                                                  -…...de beroerdste niet... ben… gek op mijn mensen... die...… daarom laat ik je kiezen... drie opties...

Financiële situatie einde seizoen 2

Eindstand Shoro Top League

Kirgizische beker

AFC-Cup (Aziatische Confederatiebeker)

Marius : En of hij sneller weg is! Maar waarheen, dat is nu de vraag.
                                                  Makalakalane : Ik houd ervan!
                                                  N.E.R.T. : Vermoedelijk mag Nico weg, maar hij weet niet of dat zo is, en waar dat zou zijn.
                                                  JordiW. : Twee jaar bleek voldoende te zijn!
                                                  Last edited by Titan; 28 mei 2017, 19:49.

Comment

Kijk, het geld is binnen. Ben benieuwd wat je volgende uitdaging gaat worden.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X