Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vivre la révoution!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Vivre la révoution!

Bron: NOS.nl

Wellicht een novelle over Barça of Espanyol, benieuwd, succes!

Comment

Brandend actueel

Benieuwd hoe je het verder uitwerkt...

Comment

Succes, lekker actueel inderdaad!

Comment

Klinkt interessant

Comment

Ik ben benieuwd waar dit heen gaat

Comment

Last edited by President; 5 okt 2017, 17:10.

Comment

Zo, heerlijke opening. Ben zeer benieuwd!

Je afbeelding lijkt niet helemaal 100% scherp, of ligt dat aan mij?

Comment

Dit wordt een hele interessante novelle! Ik ben benieuwd waar dit naartoe gaat.

Comment

interessant begin. Let wel een beetje op je spelling...

Comment

Hele interessante opening! Ik ga dit zeker volgen. Inderdaad ook door mij een aantal foutjes ontdekt, waaronder in de titel van je novelle (révoution)..
                      Last edited by nasje92; 11 okt 2017, 08:28.

Comment

Bedankt voor de toelichting, ik ben nog steeds benieuwd!

Tip = met een spoiler de mensen die jouw novelle volgen taggen, zo kom ik niet achter in de novelle!

Comment

Ik ben ook zeer benieuwd wat je van plan bent!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nasje92 Bekijk berichten
                            Hele interessante opening! Ik ga dit zeker volgen. Inderdaad ook door mooi een aantal foutjes ontdekt, waaronder in de titel van je novelle (révoution)..
                            Niet alleen dat. Als je Spaans wilt gebruiken is het Viva la Revolución of Catalaans Viva la Revolució. Wat hij gebruikt is Frans, of hij moet toch ineens voor een Franse club gaan dan heb ik niks gezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erwin. Bekijk berichten

Niet alleen dat. Als je Spaans wilt gebruiken is het Viva la Revolución of Catalaans Viva la Revolució. Wat hij gebruikt is Frans, of hij moet toch ineens voor een Franse club gaan dan heb ik niks gezegd.
                              Eens met je opmerking. We gaan het zien!

Comment

.

Catalonië en Spanje toch om de tafel na ingrijpen EU
                                De regeringen van Catalonië en Spanje gaan binnenkort tóch met elkaar om de tafel zitten. Dat maaktte premier Rajoy van Spanje vandaag bekend. De stap die de Spaanse regering hiermee is opvallend omdat premier Rajoy gisteren nog aan gaf onder geen beding te willen onderhandelen met de Catalaanse regiopremier Puigdemont.
                                In Catalonië is de stap van de Spaanse premier positief ontvangen. Het is goed dat premier Rajoy inziet dat we met praten beter in staa zullen zijn tot een constructieve oplossing te komen die voor zowel Catalonië als Spanje goed is, zo liet Neus Munté, woordvoerder van de Catalaanse regering weten. Insiders in Madrid weten echter te melden dat de handreiking van Rajoy naar de regering in Barcelona alles behalve een vrijwillige is. Zij melden dat met name de Europese Unie grote druk zou hebben uitgeoefend op Rajoy. Brussel is naar verluidt bang dat het grove ingrijpen van de Spaanse poltitie en de internationale verontwaardiging over dit ingrijpen, er voor zal zorgen dat meer gebieden onafhankelijk zouden willen worden. Om dit te voorkomen zou Brussel Rajoy gedwongen hebben om te gaan onderhandelen met Barcelona en zou het gedreigd hebben met het stopzetten van een aantal belangrijke EU subsidies aan Spanje. Het mogelijke stopzetten van subsidies zou overigens op initiatief zijn van de Franse president Macron, omdat hij met een dialoog tussen Barcelona en Madrid hoopt dat de spanningen in Noord- Catalonië in het uiterste zuiden van Frankrijk zullen afnemen.
                                Donald Tusk, voorzitter van de Europese Raad gaf onlangs al aan dat hij vindt dat Puigdemont Catalonië bij Spanje moet houden. Ook riep hij Rajoy op om tot een geweldloze oplossing te komen (De Telegraaf, 2017). Deze geweldloze oplossing komt er nu mogelijk omdat de Europese Unie met de regeringen in Madrid en Barcelona heeft afgesproken dat de Europese Unie zal gaan bemiddelen in het conflict tussen de beide regeringen. Bibliografie

De Telegraaf, 2017. Puigdemont schort onafhankelijkheid op. [Online]
                                Available at: https://www.telegraaf.nl/nieuws/7479...nje-te-blijven
                                [Geopend 11 10 2017].

nasje92 Erwin Heb bewust gekozen voor de Franse variant omdat ik er vanuit ga dat de onrust die nu mogelijk ontstaat enigszins te vergelijken is met de onrust die er in was in 1814-1815 (Congres van Wenen) en tijdens het revolutiejaar (1848). Ook toen was men bang voor onrust en ook toen waren er volkeren die meer autonomie wilden. De oorzaken hiervoor bevonden zich deels in de uitkomsten van de Verlichting en de Franse revolutie. Vandaar de Franse variant en niet de Spaanse. Hierbij speelt ook mee dat de Catalaanse situatie niet de enige situatie is die ik ga bespreken.

Vlonkie Dank voor de feedback. Ik zal er op letten

vuurtjih Viel mij ook al op. Als het goed is nu wel 100% scherp

La Joya prinz poldi DeJarnoxD komodo25 Makalakalane bobjuh GerwinMU
                                Dank voor de reacties
                                Last edited by President; 11 okt 2017, 21:13.

Comment

Dit kan wel eens een hele leuke novelle worden

Comment

Duidelijke uitleg en ook begrijpelijk dat je dan voor de Franse variant kiest. Blijft de titel nog wel foutief geschreven om.

Interessant stuk weer over de actuele stand van zaken en ik ben erg benieuwd hoe FM hierin geďmplementeerd wordt!

Comment

Top . Leuk eens een andere insteek ook.

Comment

Leuk om eens een ander insteek te zien in een novelle. Deze ga ik volgen.

Comment

Leuk leuk... écht nog heel benieuwd waar het heen gaat en hoe het uitgewerkt zal worden...

Comment

Ik blijf echt met heel veel nieuwsgierigheid jouw updates af te wachten!

Comment

prima update

Comment

Vlonkie ROEMM Erwin komodo25 DeJarnoxD bobjuh vuurtjih Makalakalane GerwinMU

nasje92 Ik heb Daniell een berichtje gestuurd om de naam aan te laten passen, echter nog niks teruggehoord,
                                                Last edited by President; 16 okt 2017, 09:45.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                X