Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] RSC Anderlecht: In Hein we trust

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM17] RSC Anderlecht: In Hein we trust

Hein Vanhaezebrouck volgt Weiler op bij RSC Anderlecht

Brussel - Vandaag heeft men Hein Vanhaezebrouck aangesteld als de nieuwe manager van RSC Anderlecht. De Belgische succescoach heeft zijn contract onderbroken bij AA Gent. Vanaf het moment dat de twijfels ontstonden rondom René Weiler, bleek er maar één geschikte kandidaat te zijn om de Zwitser op te volgen. Technisch directeur Herman Van Holsbeeck en algemeen directeur Jo Van Biesbeeck zijn zeer tevreden met het binnenhalen van Vanhaezebrouck als de nieuwe hoofdtrainer van de Belgische landskampioen. Ondanks de huidige resultaten van AA Gent zeer ondermaats waren ziet men in Brussel de Belg als de ideale man om de club weer sprankelend aanvallend voetbal te laten brengen. De club uit Brussel had natuurlijk veel meer kandidaten want men was ook al een heel eind op weg met Claude Puel. De Franse coach zag een overstap naar Anderlecht wel zitten maar de directie van de Belgische topclub zocht echter een coach die meteen kan renderen met spelers als een Sven Kums, Nicolae Stanciu en Matz Sels. Jongens waar flinke bedragen werden voor neergeteld maar onder Weiler helemaal niet op niveau acteerden. Het eerste werk van de nieuwbakken hoofdcoach zal het doorlichten van de selectie worden. Iedereen die het werk van Hein Vanhaezebrouck grondig analyseerde weet dat de Belgische coach steevast vasthoud aan zijn systeem en filosofie. Hij zal dan ook in korte tijd de Belgische landskampioen helemaal naar zijn hand zetten en duidelijkheid scheppen binnen de selectie.

Succes met Anderlecht!

Comment

Nice, lekker actueel! Succes man, geef me maar een mention bij elke update!

Comment

Leuk hoor, ik volg! Denk dat het IRL De Boer gaat worden, maar Hein is ook prima.

Comment

Deze zal ik zeker volgen. En denk inderdaad dat het Hein niet zal worden, maar hoop van wel.

Comment

Succes met Anderlecht!

Comment

Succes

Comment

Lol, ik denk niet dat Hein zal vertrekken bij Gent, maar ik hoop het met je mee. Succes trouwens, hopelijk ga je ook mooi voetbal brengen.

Comment

Succes bij Anderlecht met Heintje!

Comment

Benieuwd hoe je dit gaat aanpakken ... start je meteen een stuk in het nieuwe seizoen? Succes in ieder geval!

Comment

RSCA contracteert drie versterkingen

Brussel - Hein Vanhaezebrouck heeft zijn selectie uitgebreid met de komst van drie versterkingen. Danijel Milicevic is misschien wel de meest bekende naam hij komt over van AA Gent, waar de nieuwe coach van de Belgische landskampioen enkele mooie jaren kende. Valtteri Moren en Filip Novak zijn de andere namen.

Hein Vanhaezebrouck over het aantrekken van Milicevic, Moren en Novak: "Een selectie die overal dubbelbezet is vinden we zeer belangrijk om mee te doen voor de prijzen. Danijel Milicevic is voor mij een oude bekende en was voor AA Gent in het kampioenenjaar van goudwaarde. Bij RSC Anderlecht zal hij vooral fungeren als doublure voor Nicolae Stanciu en Sofyane Hanni, met enkel Massimo Bruno was de spoeling te dun voor die 2 posities. Valtteri Moren komt over van Waasland-Beveren en zal geen basisspeler worden. Hij moet als invaller een versterking zijn in het centrum van onze verdediging. Ik kies altijd voor 3 centrale verdedigers en met Deschacht, Spajic, Josué Sa en Kara hebben we toch een te kort aan manschappen op die positie. Leander Dendoncker kan daar eventueel ook spelen maar ik heb voor hem al een plek in het middenveld naast Sven kums."

Voor Filip Novak liggen de kaarten helemaal anders: "Filip zal normaliter de concurrentie moeten aangaan met Ivan Obradovic, die in mijn ogen na zijn zware blessureleed nooit meer op het huidige niveau is geraakt. Ik schat de kwaliteiten van Novak hoger in en hij zal aan de start van de competitie zijn speelkansen krijgen."

Comment

Geen spraakmakende versterkingen, maar daarom niet minder nuttig.

Tip: vergeet je volgers niet te taggen wanneer je een update plaatst. (@ + nickname).

Comment

Mooie banner... ondanks het kleur

Leuk dat je met Milicevic nog een Gent-speler haalt Hein heeft nog nooit midden in het seizoen van ploeg veranderd, dus ik geloof ook nu niet dat hij zelf Gent verlaat... Maar misschien wordt hij wel gedwongen.

Ik hoop ook dat je een tactiek à la Hein zult hanteren!

Comment

Relaxte Hein ziet RSC Anderlecht steeds beter functioneren

Brussel - Hein Vanhaezebrouck is van mening dat hij steeds meer zijn stempel weet te drukken op de speelwijze van zijn elftal, zo vertelde de hoofdcoach na afloop van een positieve voorbereiding.

De ontspannen ogende coach legde uit waarom." We hebben tegen respectievelijke minderwaardige tegenstanders geoefend om zo de aanvallende automatismen vloeiend in te kunnen passen. Ik zie een selectie die steeds beter begint te voetballen en ook vlot het doel weet te vinden. In de laatste wedstrijd werd er maar liefst 15 doelpunten gemaakt, vandaar dat ik van mening ben dat er stappen worden gemaakt."

De optimistische Vanhaezebrouck plaatste onmiddelijk een kanttekening bij zijn woorden: "Maar het is nu nog afwachten hoe we reageren tegen een evenwaardige tegenstander." Een perfecte wedstrijd is er nog niet geweest, zo vind de hoofdcoach. "Een foutloze wedstrijd bestaat niet, er zijn altijd werkpunten en het is mijn taak om mijn team op die punten te verbeteren. We zijn de voorbereiding ongeschonden doorgekomen en dat is al heel positief."

De coach blikte tot slot nog vooruit op de eerste wedstrijd met inzet tegen Zulte Waregem voor de Belgische Supercup: "Ze hebben enkele nieuwe spelers waaronder Leya Iseka en Doumbia die door ons worden verhuurd. Een jong elftal met een coach die altijd uitstekende resultaten boekt bij de club. Zo een Supercup heeft ook altijd een andere sfeer, We zullen ons best moeten doen om de eerste prijs van het seizoen te winnen"

Last edited by Lensherr; 22 sep 2017, 16:59.

Comment

Misschien best toch tegen iets betere team geoefend. Zwakke broertjes moeten er zeker tussen zitten, maar je moet het niveau toch opbouwen. Benieuwd naar de Supercup!

Comment

Grote uitslagen maar dat was ook te verwachten tegen deze zwakke tegenstanders. Had zelf ook minimaal 1/2 tegenstanders van hoger niveau erbij gedaan om te kijken waar het team zou staan.

Comment

grote uitslagen! hopelijk zet je dit door!

Comment

Heel veel succes bij Anderlecht. De voorbereiding belooft veel goeds, maar kan je die lijn doorzetten als het er om gaat?

Comment

Die tegenstanders zeggen natuurlijk niets. Afwachten wat het wordt wanneer het om de knikkers gaat.

Comment

De aanvallende automatismen zijn dan wel geoefend en lukken tot hiertoe wel, maar ik ben nieuwsgierig of het tegen aanzienlijk betere teams dan ook al lukken aangezien de teams in de competitie en vooral de Champions League van veel hoger niveau zijn.

Comment

Hoge scores in de oefenwedstrijden. Inderdaad beter afwisseling tussen kleine teams en grotere. Geen Deschacht Testimonial?

Comment

Sterk collectief leidt RSCA naar 1ste prijs van het seizoen
                                            Brussel - Anderlecht heeft de eerste prijs van het seizoen weten binnen te halen. Het team van Hein Vanhaezebrouck was met 4-0 te sterk voor bekerwinnaar Zulte Waregem. De landskampioen speelde als een collectief elftal en dat kon men herkennen aan het scorebord. Lukasz Teodorczyk opende de score al in de negende minuut. Nicolae Stanciu en invaller Danijel Milicevic maakten de overige RSCA-treffers. Yoan Severin werkte nog een lage voorzet van Filip Novak in eigen doel.

Als landskampioen aantreden in de Supercup dan ben je eigenlijk aan je stand verplicht om de beker te winnen en dat deed Anderlecht ook. Het begin was spetterend. Teodorczyk opende al in de 9de minuut de score met een verwoestend schot. Na een moeizaam einde van het voorbije seizoen ongetwijfeld een heerlijk gevoel voor de Pool.

Aanvallend voetbal met Kums als regisseur
                                            Anderlecht speelde dominant voetbal. Na de vroege openingstreffer kwam Zulte Waregem helemaal niet in het spelbeeld voor. Zoals aangekondigd koos Hein voor zijn welbekend spelsysteem. Nicolae Stanciu en Sofyane Hanni speelden in steun van Lukasz Teodorczyk en dat trio speelde al zeer complementair.

Stanciu Verdubbelt score vlak voor rust
                                            Pas tegen de rust wist Anderlecht de score te verdubbelen. Josue Sa bediende met een lange bal de vrijstaande Nicolae Stanciu. Die met een afstandschot uithaalde. Bossut had geen verhaal op het kenmerk van de Roemeense international die onder Weiler helemaal niet wist te bekoren.

Hein koos voor zijn bekend recept

Invaller Milicevic met zijn eerste voor RSCA
                                            Ook de invallers toonde hun kwaliteiten. Milicevic omzeilde de verdediging van Waregem en tikte de bal simpel in het doel, maar ook invaller Filip Novak liet een staaltje van zijn kwaliteiten zien. Zijn invalbeurt werd beloond met een assist. Welliswaar op het been van een bezoekende verdediger die de bal ongelukkig in eigen doel verwerkte.

Zeer tevreden over eerste wedstrijd met inzet
                                            Beter dan met 4-0 winnen in je eerste wedstrijd met inzet tegen een stevige tegenstander kan je haast niet doen. Met een overtuigende overwinning en aanvallend voetbal mogen de fans toch wel uitkijken naar het eerste seizoen onder Hein Vanhaezebrouck bij RSC Anderlecht.

W8er DeJarnoxD Marius Duarte. ElMarcos Jornski Rossini'

Comment

Gefeliciteerd met de eerste prijs!

Comment

Mooie generale repetitie voor de competitie.

Comment

Mooie prestatie, hopelijk kan je de lijn doortrekken in de competitie.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X