Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Age is just a number

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Er zitten een paar goeie spelers tussen Hopelijk kunnen ze zich verder goed ontwikkelen en bieden ze een meerwaarde aan je selectie

Comment

Je krijgt leuke talenten erbij. Hopelijk groeien ze snel.

Comment

Altijd handig die jeugdspelers met potentieel.

Comment

Hopelijk kunnen ze aanhaken bij het eerste elftal

Comment

Aardige jeugdinstroom. Dat kan wel eens wat op gaan leveren.

Comment

Leuk dat er meteen wat bij zit voor het eerste .

Comment

Prima interview! Screens van Towers en Holt werken alleen bij mij niet.

Comment

I HATE LOSING. I hate it. I really, really, really hate it. That's why we don't...

Tweeënveertig wedstrijden: zeventwintig keer gewonnen, slechts vier gelijk en elf verloren. Goed voor vijfentachtig punten, een absurd hoog aantal voor een promovendus als Canvey Island. Er is eigenlijk echt geen moment van twijfel geweest betreffende de prestaties, er was namelijk geen enkele reden toe. Het was weliswaar wel gedurende een redelijk grote periode een strijd voor de eerste plaats tussen ons en Wealdstone, maar naar het einde van de competitie toe verzwakten ze een beetje. Het verschil met de nummer drie is desondanks nog erg groot. Via de play off's wisten ze ook nog de promotie te bemachtigen, als je het mij vraagt een faire en logische zaak. De verkozen manager van het seizoen was uiteraard Kevin Finley, een eerste persoonlijke prijs voor hem.

Spelersoverzicht - S1

Het was een geweldig seizoen waarin iedereen z'n steentje heeft bijgedragen, alle kernspelers verdienen dit succes. Beginnen met amper zeventien jongens en dat in Engeland, waar de wedstrijden zich opstapelen, het klinkt niet meteen evident. Toch zijn we erin geslaagd een seizoen lang consistente prestaties te brengen, ver boven wat de bookies hadden verwacht.

Spoiler for A-kern - Overall:

De speler die door de fans verkozen werd als meest waardevolle pion is Robinson, onze jonge centrale verdediger, met nét achter hem zijn partner Hunt. Een mooi teken van de stabiliteit die we konden voorleggen op defensief vlak en echt iets om trots op te zijn. Verder werd Fairhurst zoals verwacht topschutter & speelde goalie Kitscha alle wedstrijden. Hij haalde twintig clean sheets en bleek zoals gehoopt een betrouwbaar sluitstuk.

Een andere speler die enorme stappen heeft gezet dit seizoen is Tombides, onze rechtervleugel. Vooraf zag ik 'm al als onze beste speler bij de club, maar dit seizoen heeft hij zich nog eens enorm ontwikkeld ook. Met acht doelpunten & twaalf assists was onze Australische dribbelkont ook zeer beslissend in het aanvallende compartiment. Tot slot nog de jeugdproducten: op de doelman na kregen ze allen geregeld hun kans. In onze laatste competitiewedstrijd wist Johnson te scoren na twee minuten, hij kan dan ook met een goed gevoel de zomerstop in gaan. Ik zie 'm ook momenteel als de meest rijpe van de drie, ondanks dat hij met z'n vijftien jaar de jongste is. Op naar de Vanarama National League!

JordiW. W8er delichris Marius Jornski nasje92 komodo25 Wallemme

Bedankt voor de vele reacties! Screentjes van Towers & Holt (die wel werken) hieronder. Het zijn zoals jullie dachten drie jeugdspelers die duidelijk een meerwaarde zijn voor de selectie... Eerste seizoen zit er al weer op, let's go!

Spoiler for Screens Towers & Holt:

Last edited by Bingbangboem; 6 sep 2017, 13:39.

Comment

Knappe terugronde en verdiend kampioen dan ook. En nu voorbereiden op een niveautje hoger ...

Comment

Gefeliciteerd met de titel. Je hebt een geweldig seizoen gehad.

Comment

Een zeer goed seizoen afgesloten als de terechte kampioen

Comment

Van harte met het kampioenschap!

Comment

Schitterend seizoen gedraaid, ben nu al benieuwd naar volgend seizoen!

Comment

Prachtig seizoen, nu volop versterken voor niveau hoger

Comment

Veel wedstrijden nipt gewonnen, maar winst is winst. Gefeliciteerd met het kampioenschap en succes aankomend seizoen op een hoger niveau!

Comment

Uitstekend seizoen!!

Comment

De eerste stap omhoog is een feit, en nog als kampioen ook. Succes!

Comment

If you fail to prepare, you're prepared to fail

Seizoen twee voor Kevin Finley bij Canvey Island, nu in de Vanarama National League. Een nieuw seizoen, een nieuwe uitdaging én vooral: een nieuw begin. Het belang van een zo professioneel mogelijke omkadering mag je niet onderschatten, zeker met het project dat Canvey Island & Finley voor ogen hebben. In de evaluatie met het bestuur aan het einde van het vorige seizoen bleek dat er onvoldoende breedte was in de staf en er nieuwe gezichten bij moesten komen. Assistent-manager McMahon is een absolute topper voor ons niveau en zal dan ook bij de club blijven, zijn aanwezigheid is een enorme boost voor de club. Ook fysiotherapeut West-Hook blijft, maar dat is niet het grootste nieuws...

Dirk Kuyt, de nieuwe technisch directeur van Canvey Island

We gaan een niveautje hoger spelen, hier en daar groeit de interesse in ons clubje en daardoor ook de publiciteit. Hoe dan ook was het nog steeds een gigantische shock toen Canvey Island hun nieuwe technisch directeur aan de buitenwereld introduceerde. Noem het gerust een nieuwsfeitje dat de hele wereld rond ging: Dirk Kuyt, gewezen speler van onder meer Feyenoord & Liverpool, gaat aan de slag bij de club. Later wordt door hem een persconferentie gegeven en zal meer duidelijk worden.

Vorig seizoen werden de doelmannen onder handen genomen door Halliwell, maar hij werd bedankt voor de bewezen diensten: Danny O’Leary zal hem vervangen. Verder werd er een manager voor de jeugd aangesteld: Martin O’Connor. Hij zal de -23 onder zijn hoede nemen, maar ook de -18 & bovendien zal hij de trainingen van het eerste ondersteunen. Dit past helemaal binnen het plaatje van de club, de jeugd en het eerste elftal moeten zo goed mogelijk verbonden zijn. O'Connor, als speler nog jaren actief in de Championship, bezit een Continental A Licence & kwam na een kort maar krachtig gesprek met enkele kandidaten als beste uit de mogelijke opties. Hij werkt goed met jongeren - wat een enorm pluspunt is -, heeft ervaring en mijdt geen discipline.

Tot slot werden er ook twee scouts aangetrokken, iets waar we vorig jaar een enorm gebrek aan hadden. Michael Corderoy zal voor elke wedstrijd een verslag binnenbrengen van de tegenstander, met de mogelijke pijnpunten en sterktes. De andere nieuwe scout is een bekendere naam, vooral in Nederland: Michael Higdon. De ex-speler van NEC zal Engeland afspeuren om ons een beter beeld te geven van de arbeidsmarkt - ook al zullen we hier geen gebruik van maken.

Vanarama National League - Preview

Op naar de sportieve kant van het verhaal, die is er ook nog. In ons tweede seizoen, voetbaljaar 2018/19, zullen we uitkomen in de Vanarama National League. De selectie blijft intact, op tweede doelman Bucciero na, en zal worden aangevuld met de doorgestroomde jeugdspelers van vorig seizoen. Een voordeel tegenover onze opponenten, de groep wordt bij elkaar gehouden, kent elkaar door en door en beheerst de tactiek volledig. De A-kern kent twintig spelers momenteel, zoals te zien in de spoiler hieronder:

Spoiler for Selectie - S2:

Spoiler for Transfers - S2:

Enkele veranderingen ten opzichte van vorig seizoen: Willbye heeft zich ontwikkeld als aanvallende middenvelder en zal daar gaan spelen, hij behoort alleszins tot het beoogde type-elftal. Verder zullen ook de 16-jarigen Holt & Johnson hun kans krijgen bij het begin van de competitie, aan hen om die met beide handen te grijpen.

De voorbereiding begon met een onverwachte nederlaag tegen Slough, maar werd al snel rechtgezet met een 1-1 gelijkspel tegen derdeklasser Blackpool. De overige matchen - allen tegen lager geklasseerde teams - werden allemaal gewonnen. Een degelijke aanloop naar ons debuutseizoen op het vijfde niveau in Engeland. To be continued!

Even een update uit het zonnige Valencia!

W8erdelichris Makalakalane; Wallemme; komodo25; Marius; FM_Lesly;
                                      Last edited by Bingbangboem; 13 sep 2017, 10:17.

Comment

Mooie aanwinst met Kuyt! Zijn stats zijn ook erg goed te noemen.

Comment

Mooi dat je ook de randzaken belicht. Kuyt heeft al zeer goede stats voor iemand die nog geen ervaring heeft als staflid. Die gaat je club zeker vooruit helpen.

Comment

Stunt dat je Kuyt kan binnenhalen bij Canvey, zal zeker zijn waarde bewijzen vermoed ik!

Comment

Je doet het goed, leuke naam met Kuyt ook!

Comment

The more you dream, the farther you get

Het seizoen 2018/19 is ondertussen weer begonnen en Canvey Island heeft als promovendus zichzelf een zware uitdaging voorgelegd door te willen gaan voor promotie. Toch is dat niet het meest opmerkelijke nieuwsfeitje over de club, nee. Alle kranten stonden er vol van: Dirk Kuyt tekent bij Canvey Island. Een man van zijn kaliber bij een club die twee jaar geleden nog op het zevende niveau van het Engelse voetbal speelde, het is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Er werd zoals aangekondigd een persconferentie georganiseerd, niet erg gebruikelijk bij de club. Waar er normaal slechts één of twee journalisten van de lokale krant aanwezig zijn, was er nu zelfs bijna te weinig ruimte om iedereen te voorzien van een plekje. Een stukje uit de pers:

Dirk Kuyt, als gewezen speler van Liverpool is het enigszins bizar om u hier aan te treffen in wat moet doorgaan als de perszaal van Canvey Island, een club uit de Vanarama National League. Er is dan ook heel wat vraag naar meer duidelijkheid omtrent dit alles. Vanwaar de verrassende keuze voor een club op het vijfde niveau in Engeland?

Kuyt: "In Nederland kreeg ik na mijn actieve carrière als speler geen job aangeboden bij Feyenoord, tot mijn grote teleurstelling. Ook van andere clubs bleven aanbiedingen uit, niemand leek echt geïnteresseerd in mijn diensten ondanks de palmares die ik kan voorleggen. Uiteindelijk kwam de club waar het allemaal begon voor me, Quick Boys, op de proppen met de vraag of ik daar geen trainer wilde worden. Na twee jaar in dienst van hen had ik er wel genoeg van, ik kwam zelfs niet in aanmerking om hoofdcoach te worden. Aan Engeland heb ik mooie herinneringen overgehouden, het werd hoogtijd om in het buitenland een nieuwe uitdaging te zoeken."

Waarom is het dan net Canvey Island geworden?

Kuyt: "Dat dit een speciale club is, staat als een paal boven water. De toekomstvisie van de voorzitter en Kevin Finley, de huidige manager, kan gezien worden als een unicum binnen het voetbal. Na een goed gesprek werd meteen duidelijk hoe gepassioneerd er gewerkt wordt hier, met de nodige discipline. Er zit echt heel wat potentieel in deze club en in haar manager, ik sta te popelen om het team te versterken. Ze geven me ook de kans om als technisch directeur te beginnen, een rol waar ik zelf ook nog in moet groeien en daar hier de nodige tijd voor krijg. Ik zal me in eerste instantie bezighouden met het maken van nieuwe connecties en de jeugdlichting en -werking te optimaliseren."

Uw komst bij de club zorgt uiteraard voor heel wat publiciteit, hoe zullen u en de club daarmee omgaan?

Kuyt: "Er verandert niets aan Canvey Island door mijn aanwezigheid, dat wil ik ook niet. Na een paar dagen zal de mediastorm wel weer voorbij zijn en is alles opnieuw zoals het altijd was. Het is niet de bedoeling dat ik hier alle aandacht naar me toe trek, ik prefereer in de schaduw te kunnen werken en mijn bijdrage te leveren aan het project. Ik wil mijn ervaring op het hoogste niveau doorgeven aan de groep. Velen kunnen enkel dromen dat ze in de Premier League hebben gespeeld, ik wil deze club helpen om die droom in vervulling te laten gaan. Door mijn jaren bij Liverpool ken ik het Engels voetbalwereldje van binnen en van buiten, daar wil ik nu als technisch directeur van Canvey Island van profiteren."

Hoe ziet u uw toekomst en die van de club?

Kuyt: "Op korte termijn moeten we er voor zorgen zo snel mogelijk naar het professioneel voetbal, de League Two, door te stromen. Ik ben er van overtuigd dat dit mits een portie geluk, heel wat hard werk & doorzettingsvermogen moet lukken. Van daaruit kunnen we rustig groeien en zal het financieel minder krap worden, momenteel is er bijvoorbeeld werkelijk geen ruimte voor verbetering van ons complex of de jeugd. Ikzelf kijk er naar uit om te beginnen als technisch directeur en de knepen van het vak te leren en ben de club erg dankbaar voor de kans. Ik zie mezelf hier niet snel vertrekken, het gevoel zit gewoon juist. Samen zijn we in staat tot grootste dingen!"

Dankjewel voor het verhelderende gesprek, we wensen u en Canvey Island een mooie samenwerking!
                                                Lucas Smith, BBC

Vanarama National League

Er wordt natuurlijk ook nog gevoetbald, het sportieve werd misschien iets meer aan de kant geschoven door de media maar is daarom niet minder belangrijk, integendeel. Ondertussen zitten we eind september, met tien speeldagen achter de rug:

Spoiler for VNL - Stand - Speeldag 10:

Een erg goed begin van onze kant, we staan dan ook gedeeld eerste met Morecambe dat met een 4-1 overwinning bij ons duidelijk nog een maatje te groot is. We hebben onze start absoluut niet gemist, maar twee nederlagen op tien wedstrijden is gewoon uitstekend. Moet wel gezegd worden dat we al tegen heel wat mindere teams uit de competitie gespeeld hebben, bijvoorbeeld drie van de vier clubs in de degradatiezone. Desondanks een enorm goed begin, waarin Fairhurst (5 goals, 2 assists) & Willbye (3 goals, 2 assists) alle twijfels van zich afspelen. Onze verdediging, met kapitein Hunt in bloedvorm, staat tevens erg stabiel: in de helft van de wedstrijden behaalden we een clean sheet. Let's keep on going!

-----

Rossini' DeJarnoxD JordiW. Jornski
                                                Bedankt voor de reacties! Kuyt is inderdaad een enorme aanwinst, heel onverwacht ook. Hoop dat hij nog enkele jaartjes bij de club zal ronddwalen

Comment

Mooie tweede plek al meteen in de competitie! Het is positief dat Kuyt alles wil geven voor de club om ze te laten groeien, een goede mentaliteit!

Comment

Mooi interview van Kuyt en de uitslagen liegen er ook niet om, Canvey kan zich inderdaad gaan richten op promotie!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X