Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Litex Lovech - From Amateurs to Heroes!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• [FM17] Litex Lovech - From Amateurs to Heroes!

Litex Lovech uit hoogste Bulgaarse voetbalklasse gezet

16 december 2015 – Litex Lovech is uit de hoogste Bulgaarse voetbalklasse gezet. De viervoudig landskampioen is door de voetbalbond van het Oost-Europese land bestraft nadat spelers van de ploeg zaterdag in het duel met Levski Sofia uit onvrede over beslissingen van de scheidsrechter van het veld stapten.
    Litex speelde nog maar met tien man toen kort voor rust een tweede speler uit het veld werd gestuurd. Bovendien kreeg Levski een strafschop toegewezen. Daarop besloot Litex het duel voor gezien te houden. Naast de uitsluiting deelde de voetbalbond ook een boete uit van zo'n 10.000 euro.

Titelverdediger Ludogorets, waar de Nederlanders Jody Lukoki en Virgil Misidjan onder contract staan, dreigde de competitie op eigen initiatief te verlaten. Die stap kwam ter sprake omdat concurrerende teams structureel zouden worden bevoordeeld.

Mijn eerste novelle sinds een hele lange tijd. Benieuwd wat ik ervan kan gaan maken. Het zal voornamelijk bestaan uit afbeeldingen uit FM met wat tekst erbij. Litex speelt aan het begin van het spel in de amateurklasse (het derde niveau van Bulgarije) en deze competitie heb ik gedownload om het speelbaar te krijgen.
    Last edited by Marius; 18 sep 2017, 18:45.

Coole geschiedenis. Deze ga ik zeker volgen. Succes!

Comment

Veel succes met dit ambitieuze plan in Bulgarije!

Comment

Is dit waar gebeurd? Want ik zag Litex vaak voorbij komen in FM. Succes in iedergeval. En bij Litex heeft toch ook een Nederlander gespeeld?

Comment

Succes met de wederopbouw van Litex!

Comment

Mag je me zeker in mentionen bij elke update, aan mij heb je een trouwe volger!

Comment

Deze ga ik volgen, leuk idee. Succes!

Comment

Succes, jaar of twee/drie geleden nog naar een wedstrijd van hen geweest! Dacht dat ze financieel de zaakjes ook niet zo op orde hadden.

Comment

Succes!

Comment

Succes!

Comment

Interessant begin van je novelle, veel succes met Litex.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delichris Bekijk berichten
                        Is dit waar gebeurd? Want ik zag Litex vaak voorbij komen in FM. Succes in iedergeval. En bij Litex heeft toch ook een Nederlander gespeeld?
                        Jazeker, Thijs Sluijter heeft hier gespeeld. Heeft het alleen niet erg naar zijn zin gehad daar...

Comment

Litex Lovech was jarenlang titelkandidaat strijdend samen met CSKA Sofia, Levski Sofia en in een later stadia ook natuurlijk Ludogorets. Het laatste kampioenschap van Litex dateert uit 2011. Vervolgens pakte Ludogorets elk jaar de titel tot en met het afgelopen seizoen. In het seizoen 2015/2016 werd Litex Lovech verbannen uit de competitie en mochten ze de rest van het seizoen alleen nog maar in de beker wedstrijden spelen. Vanaf het nieuwe seizoen zouden ze een niveau lager komen te spelen. Dit verliep uiteindelijk anders. De club raakte failliet en na een doorstart onder de naam PFC Litex Lovech begonnen ze als amateurclub in de derde niveau, de amateurdivisie van Bulgarije.
                          Mijn doelstellingen zijn simpel. De club weer terugbrengen naar het hoogste niveau waar ze thuis horen en de strijd aan gaan met grootmacht Ludogorets. Het eerste seizoen moeten we gewoon kampioen worden en zo snel mogelijk de amateurstatus kwijtraken. Hierdoor kunnen we de betere en talentvolle spelers contracten aanbieden die ze verdienen en kunnen zij doorgroeien hun potentie waarmaken. Doordat Litex een superieure jeugdopleiding heeft moeten we daar ook gebruik van maken en proberen zoveel mogelijk talenten de kans te geven om helden te worden van de club.

Spoiler for Club info Litex Lovech:

Selectie
                          Ik kan kort zijn. De nodigde kwaliteit is er, alleen moet die top zijn. Er lopen genoeg talentvolle spelers rond en die gaan zeker de kans krijgen om veel te spelen, alleen wil ik meer. Doordat alle spelers een amateurcontract hebben betaalt de club geen salaris en geen bonussen. Kortom, iedereen speelt gratis wedstrijden. Hierdoor heb ik veel transfervrije spelers een contract aangeboden en gekeken welke er voldoen en welke toch te kort komen om ze vervolgens weer gratis de deur te wijzen. Noem het mensenhandel, ik noem het gewoon slim.

Spoiler for Inkomende transfers:

De voorbereiding
                          Deze wedstrijden waren al bepaald voordat ik werd aangesteld als manager. Prima, het gaat er uiteindelijk om dat de spelers wedstrijdfit worden en gewend raken aan de tactiek die we gaan hanteren. Een mix van betere tegenstanders en wat kleinere clubs moeten hiervoor zorgen. Ook kan ik gelijk zien welke spelers zich kunnen gaan richten op een basisplaats en wie genoegen moet nemen op de reservebank of zelfs de tribune moet warmhouden gezien de uiteindelijke grootte van de selectie na alle aankopen. We hebben het niet onaardig gedaan, van de betere tegenstanders werd verloren, van de gelijkwaardige of mindere tegenstanders werd gewonnen. Kortom, wat mij betreft een geslaagde voorbereiding.

Het tactische gedeelte
                          Helaas ben ik geen voorstander van vleugelspelers maar liever van diepgaande backs die veel opkomen en voorzetten geven. Helaas bezitten deze spelers die kwaliteiten (nog) niet en doordat we goede wingers tot onze beschiking hebben heb ik er toch voor gekozen om met twee vleugelspelers te spelen. Ze komen wel veel van de zijkanten af door de rollen die ze moeten gaan vervullen, waardoor de backs toch wat meer vrijheid krijgen om hun best te doen een fatsoenlijke voorzet te geven. We gaan zien hoe dit gaat uitpakken!
                          Achterin wil ik stabiliteit, weinig tegengoals en moeten duels gewonnen worden. Een driemans verdediging moet hiervoor gaan zorgen. Op met middenveld hebben we één spelverdeler en één bikkel die vooral de ballen moet afpakken en afgeven aan de spelers die een betere passing in hun benen hebben. Als laatste hebben we de goaltjesdief, het aanspeelpunt voorin. Een diepgaande speler die een neusje heeft voor het doel om zoveel mogelijk te juichen wanneer hij gescoord heeft. Dit alles bij elkaar brengt de volgende tactiek.

Laat het nieuwe seizoen maar beginnen!

Spoiler for Reacties:
                          Rossini' FM_Lesly delichris Duarte. Bingbangboem Jespresso Titan OptimistPrima Marius JordiW. MR23

Bedankt voor jullie reactie!
                          Dit is een waargebeurd verhaal, dat maakte het juist zo interessant om met deze club te starten. Zoals al aangeven heeft inderdaad Thijs Sluijter bij deze club gespeeld.

Comment

Veel spelers aangetrokken, maar de reden lijkt me duidelijk. Benieuwd of het tactisch plaatje goed uitpakt in de competitie.

Comment

Mooie update! En prachtige tactiek

Comment

In Bulgarije zijn ze niet vies van een beetje spelershandel, dus daar wordt vast niet raar van jouw visie opgekeken Hopelijk kun je het verhaal van Loedogorets herhalen; drie keer op rij kampioen worden op telkens een hoger niveau!

Comment

Aardig wat spelers aangetrokken. Je hebt een wisselvallige voorbereiding gehad zo lijkt het. De taktiek ziet er goed uit. Ik ben erg benieuwd.

Comment

Benieuwd hoe snel je terug pro bent.

Comment

Mooie uitdaging, hoop dat de tactiek goed uipakt

Comment

De eerste maanden als hoofdcoach stonden op het programma. Uiteraard willen we deze periode goed doorkomen en bekijken waar we als club staan. Hebben we de juiste keuzes gemaakt met zoveel nieuwe spelers? Of hadden we moeten bouwen aan het bouwen wat er al stond? Het leven van een manager is niet altijd even makkelijk, zeker als je de lokale taal (nog) niet spreekt en je assistent alleen gebrekkig Engels kan spreken. Kortom, de eerste maanden zijn crusiaal.

Competitiewedstrijden Augustus en September

Duidelijk is geworden dat de nieuwe spelers een verbetering zijn ten opzichte van de spelers die aanwezig waren bij het team. De juiste keuze is gelukkig gemaakt en dat werd al gauw bekend bij de andere teams in de amateurcompetitie als de niveau's daarboven. De meest talentvolle spelers stonden al gelijk in de spotlight bij de profclubs en zonder blik of blozen kwamen de boden tevoorschijn. Aangezien wij een amateurclub zijn zonder contracten zijn alle spelers vrij om te staan en gaan waar ze willen. Gelukkig voor ons zien de meeste jeugdige spelers toekomst bij de club en verheugen zich op het project die we gestart zijn. Vrijwel alle talenten wilden gratis blijven voetballen bij Litex. Dat noem ik nou hart voor de club!

Kupa Bulgariya

Hier lag onze prioriteit niet. Beide wedstrijden werden met een groot aantal talenten gespeeld of reservespelers, zodat de basiselftal wat rust kon pakken. In de voorronde troffen we een club van eigen niveau en die werd dan ook vrij gemakkelijk gewonnen. Een maand later werden we geconfronteerd met een club uit een hogere divisie, wel te verstaan de hoogste divisie, de PVG A. Ook in deze wedstrijd lag de focus op een rustdag voor mijn vaste waardes en mochten de overige spelers deze wedstrijd spelen. Niet onverdienstelijk overigens en ondanks de nederlaag werd er goed gevoetbald. Het bekeravontuur zit er alweer op.

Spoiler for Reacties:
                                        Last edited by Jornski; 18 aug 2017, 20:13.

Comment

Een uitstekend begin in de competitie! Je hebt bij de Kupa dezelfde screen geplaatst van de competitiewedstrijden, maar uit de tekst maak ik op dat je prima hebt gespeeld, ondanks dat het geen prioriteit was.

Comment

Voortreffelijke start in de competitie in ieder geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titan Bekijk berichten
                                              Een uitstekend begin in de competitie! Je hebt bij de Kupa dezelfde screen geplaatst van de competitiewedstrijden, maar uit de tekst maak ik op dat je prima hebt gespeeld, ondanks dat het geen prioriteit was.
                                              Als het goed is moet het nu wel goed zijn.

Comment

Start niet gemist, goed!

Comment

Een goed begin is het halve werk.. Lekker begonnen, ziet er rooskleurig uit voorlopig.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X