Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Sign-up]Pick your team, Play your games and be the best.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• [Sign-up]Pick your team, Play your games and be the best.

Een nieuwe sign-up van mijn hand. Een geschiedenis die vaak niet geheel succesvol is geweest door ofwel gebrek aan activiteit ofwel een gebrek aan motivatie door de simulaties. Deze sign-up zal dan ook absoluut geen simulatie kennen voor de uitslagen en bij een gebrek aan activiteit ben je als deelnemer enkel zelf het slachtoffer.

Voor deze sign-up ligt eigenlijk elke keuze en elke beslissing in eigen handen doordat vanaf het begin alles door jezelf bepaald zal worden. De eerste stap hierin zal het maken van een selectie zijn. De selectie zullen jullie zelf gaan samenstellen uit een door mij gekozen groep spelers. Hierover volgt later in deze post meer informatie. Vervolgens zal ik de selecties in FM gaan verwerken waarna iedereen zijn eigen wedstrijden zal gaan spelen in FM Touch. Zo zal je met jou team het op gaan nemen tegen de andere deelnemers om uiteindelijk te bepalen wie met het kampioenschap aan de haal zal gaan. Daarnaast zullen er tijdens en na het seizoen mogelijkheden zijn je team te versterken en verbeteren. Er zal in elk geval halverwege een transferperiode plaats gaan vinden en na afloop van het seizoen zal er een draft plaats gaan vinden waarbij nieuw talent zijn intrede zal doen in de competitie. Om ontwikkeling van spelers een realistisch verloop te geven zal ik de competitie ook simuleren waardoor de talentvolle spelers zullen groeien en de ervaren spelers achteruit gaan.

Hoe alles precies zal gaan lopen zal als we aan die fase toe zijn bekend worden maar de eerste fase zal nu al van start gaan. Om je op te geven voor deze sign-up zal je een selectie moeten gaan samenstellen uit spelers die je in het volgende google docs document kan vinden: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1J4SyGVPEm9VVhqHzcCAJPRWDeqewL-vagXwmj6jC96k/edit?usp=sharing
    Om de scouting eenvoudiger te maken heb ik ook een game aangemaakt waarin bijna alle spelers aan shortlists zijn toegevoegd en gesorteerd op positie en per groep.
    Deze vind je hier: https://wetransfer.com/downloads/e2b...7172135/4ee980

De selectie die je gaat samenstellen zal moeten voldoen aan een paar eisen. Zo zal je selectie uit precies drieëntwintig spelers bestaan. Daarnaast zit er een maximum aan het aantal spelers per categorie. Je mag 1 spelers uit de categorie 155, 2 spelers uit de categorie 150, 3 spelers uit de categorie 145, 4 spelers uit de categorieën 140, 135 en 130 en 5 spelers uit de categorie 125. Hiermee kom je uit op een selectie van 23 waarmee je je wedstrijden zal gaan spelen. Elke speler zal echter maar één keer beschikbaar zijn dus in het geval dat meerdere teams dezelfde speler kiezen zal er een loting plaats vinden om te bepalen wie de betreffende speler krijgt. Daarna krijgt iedereen de kans om de verloren spelers te vervangen waarbij het first come first serve principe zal gelden.

Ik ontvang de selectie graag in PM waarbij de spelers duidelijk per categorie staan zoals hieronder:
    Een voorbeeld hoe ik de selectie graag wil ontvangen:

155: Kiko Casilla
    150: Ederson. Miguel Angel Moya
    145: Jasper Cillesen, Igor Akinfeev, Nahuel Guzman
    140: Tomas Vaclik, Alex Muralha, Volkan Demirel, Ivan Cuelar
    135: Pau Lopez, Ruben Blanco, Fabricio, Lukas Hradecky
    130: Brad Guzan, Rafael, Craig Gordon. Sebastian Viera
    125: Julio Cesar, Michael Rensing, David Gonzalez, Diego Barreto, David Bicik

Ik zal zelf ook deelnemen en heb mijn eigen selectie al samengesteld. Bij de tweede fase van de selectiesamenstelling zal ik als laatste mijn selectie completeren.

Mochten er vragen en of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.

Gezien de hoeveelheid spelers die beschikbaar zijn zijn er voor het eerste seizoen 12 plaatsen beschikbaar.

Deelnemers:

1. Jeroen.
    2. Nasje92
    3. Yves
    4. jeffrey koole
    5. Duarte.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    Last edited by Jeroen.; 1 aug 2017, 15:18.

Leuk dat je weer een sign-up begint! ik doe in ieder geval mee! heb je echt alleen een lijst met spelers nodig of heb je ook nog andere informatie nodig (naam manager of club bijvoorbeeld)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duarte. Bekijk berichten
      Leuk dat je weer een sign-up begint! ik doe in ieder geval mee! heb je echt alleen een lijst met spelers nodig of heb je ook nog andere informatie nodig (naam manager of club bijvoorbeeld)?
      Manager naam is niet nodig. Clubnaam mag gekozen worden.

Comment

Hele originele Signup. Ik ga zeker mee doen. De download die jij geplaatst hebt is voldoende om alle spelers te kunnen vinden begrijp ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nasje92 Bekijk berichten
          Hele originele Signup. Ik ga zeker mee doen. De download die jij geplaatst hebt is voldoende om alle spelers te kunnen vinden begrijp ik?
          Er onbreken een paar spelers in met name de 125 categorie geloof ik maar dat alle "bekende" namen zitten daar wel in.

Comment

1. Jeroen.
            2. Nasje92
            3. DeJarnoxD
            4.
            5.
            6.
            7.
            8.
            9.
            10.
            11.
            12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeJarnoxD Bekijk berichten
              1. Jeroen.
              2. Nasje92
              3. DeJarnoxD
              4.
              5.
              6.
              7.
              8.
              9.
              10.
              11.
              12.
              Zonder selectie is je inschrijving nog niet volledig. Ik voeg je dan ook pas toe zodra ik de selectie ontvangen heb.

Comment

Met vijf deelnemers inmiddels heb ik besloten om alvast wat meer bekend te maken over de tweede fase. Nadat ik alle selecties heb ontvangen en iedereen zijn verloren spelers heeft vervangen zullen we een competitie gaan spelen. Dit zal zoals eerder gezegd geen traditionele competitie zijn waarbij jullie de tactiek en opstelling insturen en ik zal gaan simuleren. Jullie zullen zelf verantwoordelijk zijn voor het spelen van de wedstrijden en wel in FM Touch. Dit is gratis bij aankoop van FM dus als het goed is beschikt iedereen over Touch. Hierin zullen jullie tegen elke tegenstander spelen waarbij je twee wedstrijden achter elkaar speelt. Hiermee zal je in een seizoen met twaalf deelnemers vierenveertig wedstrijden spelen waarna de uiteindelijke winnaar bepaald zal worden. Er zal geen vast speelprogramma zijn dus iedereen kan op elk moment tegen elkaar spelen. Hiermee hoop ik dat er iets meer tempo in zal zitten dan met een vast programma. Nadat je je wedstrijden gespeeld heb ontvang ik graag per PM een screentje van zowel de uitslag als de opstellingen+wissels zodat ik een updates kan maken.

Voor kaarten en blessures zijn er natuurlijk ook regels. Bij een blessure zal dit afhankelijk zijn van de ernst van de kwaal. In principe geld hierin de regel dat het aantal weken dat een speler afwezig is door twee zal worden gedeeld om het aantal wedstrijden te bepalen waarin de speler niet in actie kan komen. In geval van blessures ontvang ik dan ook graag per PM een screentje van welke blessure er is opgelopen. Bij een rode kaart of bij 5 gele kaarten zal er een schorsing volgen. De eerste keer dat een speler rood krijgt zal hij enkel de eerstvolgende wedstrijd aan de kant moeten zitten. Bij elke volgende rode kaart zal hier één wedstrijd bijkomen. Dus als iemand zijn tweede rode kaart krijgt is hij voor twee wedstrijden gekocht, bij drie rode kaarten drie wedstrijden enz. Bij gele kaarten is het één duel per 5 gele kaarten. Dus bij 5, 10 , 15, 20 enz.

Halverwege het seizoen dus nadat je tegen iedere tegenstander gespeeld heb zal er een transferperiode plaats vinden. Hierin zal je een transferbudget krijgen die voor iedereen vast zal staan. Daarnaast kan je spelers onderling ruilen en zijn ook de draft picks die aan het einde van het seizoen waarde zullen krijgen onderling te ruilen. Een transfer hoeft dus niet enkel uit een speler voor een bedrag te staan.

Na deze transferperiode zal je weer tegen iedereen uitkomen waarna de top zes zich zullen melden in een play-off. In deze play-offs zullen allereerst de nummers 3 en 6 en 4 en 5 het tegen elkaar opnemen waardoor de nummers 1 en 2 een ronde vrij krijgen. Hierna zal de nummer 1 tegen het laagst geplaatste team uitkomen en de nummer 2 tegen de andere winnaar. De winnaars van dit duel zullen uiteindelijk in de finale beslissen wie zich kampioen mag gaan noemen.

Na de play-offs zal de draft beginnen met tegelijk de transferperiode. In de draft zullen talentvolle spelers van tussen de 20 en 21 die nog niet actief zijn in de competitie een nieuw thuis gaan vinden waarbij het team dat als laatste eindigde de eerste keus heeft. Deze draft zal bestaan uit twee rondes waarna de overgebleven spelers aangetrokken kunnen worden. Hoe dit precies zal gaan werken zal tegen die tijd duidelijk worden. In deze transferperiode zal er ook een lijst met spelers komen die van buiten de competitie gekocht kunnen worden.

Aangezien er geen degradatie is zal er dus ook geen team verdwijnen en blijf je in principe altijd werkzaam bij het team dat je gekozen heb. De enige manier waarop er teams vrij kunnen komen is als je zelf besluit te stoppen of als bij succes ik besluit om de competitie uit te breiden en aan te passen.

De inschrijving voor het eerste seizoen zal ik sluiten op volgende week zondag om 23;59 waarna de loting maandag bekend zal worden gemaakt en iedereen de tijd krijgt zijn selectie compleet te maken.

Mochten er hier vragen en of opmerkingen over zijn dan hoor ik het graag zodat eventuele misverstanden uit de weg zijn.

nasje92 Yves Mangata jeffrey koole Jeroen.

Duarte. DeJarnoxD
                Last edited by Jeroen.; 30 jul 2017, 15:10.

Comment

Jeroen. Duidelijke uitleg. Ik heb echter wel een vraag. In het begin van je uitleg vertel je dat iedereen twee wedstrijden achter elkaar speelt tegen elkaar. Bij een competitie van 12 deelnemers zou je dan 24 wedstrijden spelen. Daarna geef je aan dat men na de transferperiode elkaar weer treft. Is dit dan weer 2 keer tegen elkaar en houdt het dan in dat je bij 12 deelnemers in totaal 48 wedstrijden moet spelen? Vervolgens nog de play offs (ook 2x tegen elkaar?). Ik wil niet lastig doen, maar zoals ik het nu lees komen de finalisten van de play-offs zoals ik het lees uit op 51/52 wedstrijden uit. Klopt dit?

Comment

Bij twaalf deelnemers kom je tot 44 wedstrijden. Misschien wat aan de hoge kant maar 22 is weer vrij laag. Voorlopig hebben we slechts vier deelnemers dus ik gok dat het wel mee zal vallen kwa aantal wedatrijden.

nasje92

Comment

Oh prima! Maakt me ook niet uit hoor hoeveel wedstrijden we moeten spelen, maar dan is het in ieder geval duidelijk! Dank.

Comment

De deadline is geweest en we zullen dit seizoen in principe gaan starten met vijf ploegen. Vijf teams zijn er gekozen en helaas zijn er enkele dubbele spelers gekozen. Hiervoor is een loting geweest en hieronder kan je zien wie waarbij zijn ingedeeld:

Eric Bailly: Duarte.
                        Andrea Belotti: nasje92
                        Riechedly Bazoer: nasje92
                        Kasper Dolberg: jeffrey koole
                        Jasper Cillessen: Duarte.
                        Hirving Lozano: jeffrey koole
                        Wilfred Ndidi: jeffrey koole

Dit betekend dat nasje92 Eric Bailly en Kasper Dolberg moet vervangen. Duarte. moet Hirving Lozano en Wilfred Ndidi vervangen en jeffrey koole moet Andrea Belotti, Riechedly Bazoer en Jasper Cillessen vervangen. Hierbij gelden dezelfde regels als bij het maken van de originele selectie dus de vervangende speler moet in dezelfde categorie vallen als de originele speler. Ik heb het google docs document aangepast en de gekozen spelers eruit gehaald.

Voor Yves en Jeroen. is er goed nieuws hun selectie komt ongeschonden door de loting en zij kunnen zich opmaken voor het seizoen.

Aangezien het forum er de afgelopen dagen uit lag wil ik mensen die eventueel nog deel willen nemen de kans geven zich in te schrijven. Naast de gekozen selecties zal ik nog enkele selecties maken waarmee je deel kan nemen. Mocht je hier interesse in hebben dan kan je mij dit laten weten per PM.
                        Last edited by Jeroen.; 7 aug 2017, 10:39.

Comment

Valt nog goed mee qua dubbel gekozen spelers. Hopelijk komen er wel nog enkele deelnemers bij.

Comment

Alle selecties zijn compleet en we kunnen dan ook gaan beginnen met de competitie. Iedere deelnemer zal later vandaag per pm een downloadlink ontvangen waarmee ze hun team kunnen dowloaden. Hiermee zal je je wedstrijden gaan spelen. Het organiseren van een wedstrijd mag ofwel in dit topic ofwel per pm. Je zal de wedstrijden spelen in FM Touch waarna je per pm mij de benodigde screentjes stuurt(Uitslag+opstelling van je eigen team+eventuele blessures). Elke deelnemer zal in de eerste seizoenshelft tegen elke andere deelnemer eenmaal twee wedstrijden spelen. Voor regels en dergelijke verwijs ik naar post #8 in dit topic. Mochten hier vragen over zijn dan kan je deze altijd in dit topic stellen.

Daarnaast zal de inschrijving tot 21 augustus nog niet volledig gesloten zijn. Aangezien nasje92 heeft aangegeven hierna pas zijn wedstrijden te kunnen spelen. Mocht je nog deel willen nemen dan kan je uit een van de zeven team hieronder kiezen en dit mij per PM laten weten. Hierna zal je je downloadlink ontvangen en word je deelname door mij in dit topic bevestigd.

Spoiler for Team 1:

Spoiler for Team 2:

Spoiler for Team 3:

Spoiler for Team 4:

Spoiler for Team 5:

Spoiler for Team 6:

Spoiler for Team 7:

Yves Duarte. jeffrey koole nasje92 Jeroen.

Comment

mss handig onze steam-namen hier even te vermelden, knn we mekaar toevoegen.
                              Mijne is: ivago

Comment

Mijn steamnaam is Jeroen1990

Comment

mijn steamnaam: Rick

Comment

mijn steamnaam is heel verrassend jeffreykoole

Comment

Mijn steamnaam weet ik zo niet. Ofwel nasje92 pf larshollink... ik ben de 19e terug en kijk dan meteen ff

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                      X