Mededeling

Collapse

WIN FM18 incl. Beta met de MU Stoelendans VII

Doe mee met de MU Stoelendans en maak kans op een gloedjenieuwe versie van Football Manager 2018 inclusief Beta! Topic is hier te vinden: http://forum.manutd.nl/forum/random-...toelendans-vii
See more
See less

[FM2017] Hoop van de natie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM2017] Hoop van de natie

De keuze van team:

Ik selecteerde uit elk continent twee landen waarmee ik een internationaal avontuur op lange termijn wou aangaan. Het moest telkens om een land gaan dat binnen de eigen zone een underdogpositie heeft en waarvoor kwalificatie voor het WK geen vanzelfsprekendheid is of die op een internationaal toernooi vaak een bescheiden rol speelt. Het betrof hier:
    ∑ Venezuela
    ∑ Peru
    ∑ Jamaica
    ∑ Panama
    ∑ DR Congo
    ∑ Gabon
    ∑ Wales
    ∑ Montenegro
    ∑ Qatar
    ∑ Iraq

Door middel van een simpele Excel-formule werd er telkens een land geŽlimineerd tot er nog eentje overbleef. Dat is het land waarmee ik start.

Het opzet:

De bedoeling is om zo lang mogelijk bondscoach te blijven van het team. Aangezien het landen zijn die zich zelden tot nooit kwalificeren, is het uiteindelijke doel om dit toch te verwezenlijken. Wanneer ik toch ontslagen word, start ik bij een ander team uit dit lijstje. Enzoverder.

De loting:

Na loting bleven uiteindelijk Venezuela, Jamaica en DR Congo over. Welk land het uiteindelijk geworden is, zal in de volgende post bekend gemaakt worden.

Interessante uitdaging, zou leuk zijn als het Jamaica wordt !

Comment

Ik zou voor Venezuela gaan.

Comment

Dortmund, 14 juni 1974. ZaÔre voegt een nieuw hoofdstuk toe aan het verhaal van hun gouden voetbalgeneratie. Het eerste succes werd geboekt in 1968. In EthiopiŽ wordt het 8 jaar na de onafhankelijkheid Afrikaans kampioen, na een 1-0 overwinning tegen Ghana. Dat huzarenstukje wordt nog eens overgedaan in 1974 in Egypte. De eerste finalewedstrijd tegen Zambia eindigt nog op 2-2. De replay wordt met 2-0 gewonnen. In beide wedstrijden is Pierre Ndaye Mulamba, bijgenaamd de Volvo, de beste speler. Hij neemt alle 4 doelpunten voor zijn rekening.

Exact drie maanden na de finale bevindt de ZaÔrese selectie zich in West-Duitsland. Ze hebben zich als eerste land uit sub-Sahara weten te plaatsen voor een eindronde. De knalprestatie van de Afrika Cup wordt niet herhaald. Tegen Schotland en BraziliŽ spelen de luipaarden van Mobutu nog verdienstelijke wedstrijden, maar tegen JoegoslaviŽ wordt het maar liefst 9-0. ZaÔre eindigt met 0 punten en een doelsaldo van -14.

Het is meteen het laatste echte wapenfeit. Op de Afrika Cup van 1998, hun eerste als Democratische Republiek Congo worden ze derde. Dat herhalen ze in 2015 in Equatoriaal Guinea, waar ze in de halve finale uitgeschakeld worden door de latere winnaar Ivoorkust. In de kleine finale verslaan ze het gastland na penaltyís. Het is de beste prestatie van het land in jaren en heeft de natie hoop gegeven. Wordt de slapende reus opnieuw wakker en zullen de luipaarden nog eens van zich laten horen?

(Spoiler tag werkt niet. Ik heb geloot tot het einde. Vandaar dus dat ik geen rekening heb kunnen houden met bovenstaande)
        Last edited by OscarW; 21 jul 2017, 11:01.

Comment

Succes!

Comment

Succes. Het lijkt me interessant.

Comment

Comment

Succes bij Congo

Comment

Succes in Afrika

Comment

Succes bij Congo, spelen toch een paar leuke voetballers!

Comment

Succes

Comment

succes!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                        X