Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Manako koe matou ki Tāmaki Makaurau!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Selectie Nieuw-Zeeland

Dit is de laatste update in de lay-out style. Vanaf nu ga ik in een verhaallijn verder!

Reacties:
    komodo25 Een kleine nederlaag tegen Costa Rica was een zeer goed resultaat!
    Titan Thomas speelt niet altijd bij PEC Zwolle, maar is bij mij vaak wel een belangrijke kracht. Leeds United speelt nog altijd Championship, maar Wood is daar wel één van de belangrijkste spelers.
    N.E.R.T. Het is fijn dat ik in de belangstelling sta, maar dat komt ook omdat ik een kortlopend contract heb waardoor ik vrij goedkoop TW kan verlaten!
    Wallemme Ik ga de deur zeker nog niet dichttrekken. Ik blijf in ieder geval nog één seizoen in Wellington, daarna zie ik wel weer verder. Het hangt af van de resultaten komend seizoen!
    Vlonkie Het waren zeker fijne resultaten!
    Marius Ik verwacht momenteel nog geen gekke transfer van mezelf, maar ik kan niet heel ver in de toekomst kijken!
    delichris De overwinning op Haïti was zeker een hele lekkere, dat geeft ons wederom genoeg vertrouwen om op deze voet verder te gaan!
    Duarte. Het was inderdaad een prima overwinning, de nederlaag was ingecalculeerd en toch verrassend vrij laag!
    Last edited by FM_Lesly; 11 aug 2017, 18:59.

Comment

• hopelijk weet je de komende wedstrijd wel te scoren

Comment

• Gelukkig zijn het maar oefenduels en is het spel wel naar behoren

Comment

• Jammer, het zijn natuurlijk behoorlijke tegenstanders, maar je wil natuurlijk ook wel eens beloond worden.

Comment

• Mali en Venezuela zijn voor Nieuw-Zeeland geen misselijke tegenstanders, al was een doelpuntje uiteraard mooi geweest!

Comment

• Nipt verloren en een mooi gelijkspel. Je komt er langzaam aan. Je moet nu nog de wedstrijden goed laten aflopen.

Comment

• Een goed resultaat tegen één van deze landen zou mooi zijn geweest. Altijd vervelend wanneer je tijdens een wedstrijd voelt dat je kansen krijgt en er meer in lijkt te zitten, maar je niet tot scoren komt. Helaas is het niet zo dat je kunt kiezen uit een groot aantal topkandidaten voor de aanvallende posities.

Comment

• Opzich geen slechte resultaten. Goed dat je nog even in Nieuw-Zeeland blijft en niet naar Europa vertrekt.

Comment

• Nieuw-Zeeland oefent tegen twee Afrikaanse landen.
                    Na de twee matige resultaten tegen Mali en Venezuela, stond de ploeg van Van den Brink wederom tegenover een Afrikaans land. Deze keer zelfs tegen twee Afrikaanse landen, waar Van den Brink hopelijk een stuk beter tegen kan spelen. Nieuw-Zeeland begon in Burkina Faso, waarna er afgereisd zal worden naar Nigeria voor een echte clash. De selectie die Van den Brink heeft opgeroepen is nagenoeg dezelfde als tijdens de afgelopen interlandperiodes.

De basisopstelling van Nieuw-Zeeland zag er als volgt uit:

Jake Gleeson - Brock Messenger, Winston Reid, Tommy Smith, Tom Doyle - Bill Tuiloma - Tim Payne, Cameron Howieson (68' Meritan Shabani) - Kosta Barbarouses, Marco Rojas (45' Jai Ingham) en Chris Wood (68' Hamish Watson).

Vanaf het begin van de wedstrijd werd het al snel duidelijk dat er niets te halen zou vallen. De gastheren waren voluit aan het pushen om zo snel mogelijk een verschil op het scorebord te brengen, dat lukte de ploeg van Paulo Duarte ook in de eerste helft. Sterker nog, bij de rust stonden de gastheren op een keurige 2-0 voorsprong. Wat natuurlijk niet goed was voor mijn ploeg, maar ik wist dat er nog een sterke tweede helft zou gaan komen. Abdou Traore zette zijn land vlak voor het halve uur spelen op een 1-0 voorsprong, waarna hij op slag van rust een tweede treffer wist te maken. Iets waar ik echt niet over te spreken was, want als we de rust hadden gehaald met een minieme achterstand dan hadden we in de tweede helft flink kunnen pushen voor een gelijkmaker. Maar aan het begin van de tweede helft leek het toch nog goed te komen, een mooie voorzet van Kosta Barbarouses zorgde ervoor dat Chris Wood na vier minuten spelen al de aansluitingstreffer tegen de touwen had gejaagd. Maar verder kwamen we helaas niet en zo beginnen we ons Afrikaanse avontuur met een nederlaag in Burkina Faso en dan te bedenken dat we nog in Nigeria moeten spelen.

Scheidsrechter: M. Muwanga
                    Toeschouwersaantal: 17.436
                    Gele kaarten: 59' Adama Guira (Burkina Faso) en 79' Brock Messenger. (Nieuw-Zeeland)

Voor het tweede duel in Nigeria besloot ik om een paar aanpassingen te doen, hierbij de basisopstelling van Nieuw-Zeeland:

Stefan Marinovic - Storm Roux, Winston Reid, Tommy Smith (45' Luke Adams), Tom Doyle - Te Atawhai Hudson-Wihongi - Tim Payne (45' Meritan Shabani), Cameron Howieson - Kosta Barbarouses, Marco Rojas (77' Jai Ingham) en Chris Wood.

De wedstrijd was vanaf het begin al direct een gelijkopgaande wedstrijd, maar tot echt grote kansen had het nog niet geleid. Totdat Nigeria vlak voor het halve uur spelen op een 1-0 voorsprong kwam, een mooie aanval over de rechterkant via Victor Moses was het begin. Hij snelde naar de achterlijn, waarna hij de bal perfect op de kop van Brown Ideye legde. Ideye twijfelde geen moment en zette zijn hoofd tegen de bal, Stefan Marinovic had geen schijn van kans en mocht de bal uit zijn netje vissen. Maar lang hoefde de "Kiwi's niet te treuren, want een perfecte aanval van Nieuw-Zeeland bracht de stand weer gelijk. Chris Wood gaf een keurige steekpass op Kosta Barbarouses, die op zijn beurt de bal hard in de korte hoek achter de verslagen doelman Carl Ikeme joeg. Tien minuten na de openingstreffer werd de stand weer gelijk getrokken, waarna de wedstrijd nog leuker werd om te aanschouwen. Nigeria kreeg de meeste kansen, maar Nieuw-Zeeland was het gevaarlijkste op de counter, dat resulteerde uiteindelijk tien minuten voor tijd op de winnende treffer van Meritan Shabani. De middenvelder van Team Wellington liep door op een lange bal van Marinovic, waarna hij na de verlenging van Chris Wood oog in oog met Carl Ikeme stond. Meritan twijfelde niet en prikte de bal langs de doelman van Nigeria en zo bezorgde hij Nieuw-Zeeland de overwinning op Nigeria.

Scheidsrechter: Onbekend.
                    Toeschouwersaantal: 36.384
                    Gele kaarten: Geen.

Een paar dagen na de overwinning op Nigeria werd de FIFA Wereldranglijst weer bekend gemaakt, door ons goede spel in Abuja waren we gestegen op de ranglijst. Een mooie stijging van tien plaatsen was het gevolg van de overwinning. Waardoor we inmiddels op de 81e plaats van de ranglijst staan, maar we zijn nog lang niet klaar. We willen zo snel mogelijk richting de top vijftig van de wereld, maar dan zullen we echt nog grote stappen moeten gaan maken. Hopelijk gaan er in de komende seizoenen een aantal spelers doorbreken in de eerste elftallen van de ASB Premiership, waardoor er meer jeugd kan gaan voetballen.

Spoiler for Team Wellington en overig nieuws:

Reacties:
                    Vlonkie Het scoren is goed gekomen!
                    komodo25 Ik ben blij met het spel, hopelijk komen de resultaten ook snel weer terug!
                    Marius Ik hoop dat de beloning snel gaat komen, want anders gaat het moraal ook weer naar beneden!
                    Titan Het zijn zeker geen misselijke tegenstanders, maar scoren was wel fijner geweest!
                    delichris Het zal vast wel weer goed komen, maar toch had ik liever nu alles al gewonnen!
                    Wallemme Het is inderdaad vervelend als je merkt dat je beter bent, maar het komt er niet uit. Ik heb inderdaad niet heel veel keuze in topspelers en topaanvallers, maar hopelijk komt daar snel verandering in!
                    JordiW. Het waren zeker geen slechte resultaten, voorlopig zal ik nog eventjes in Nieuw-Zeeland blijven. Maar dat hangt vooral af van het komende seizoen!

Comment

• Een stijging van tien plaatsen op de wereldranglijst laat nog maar eens zien dat je goed bezig bent met Nieuw-Zeeland. Met team Wellington heb je een goede voorbereiding gedraaid, jammer dat je de supercup dan niet weet te winnen.

Comment

• Jammer dat de goede voorbereiding met Wellington geen vervolg kreeg in de Supercup. Met Nieuw-Zeeland weer een aantal plekken gestegen.
                        Op welk niveau acteert Charlton tegenwoordig? Op basis van het verleden een interessante club. Succes!

Comment

• Knappe overwinning tegen Nigeria . Mooi dat het land weer gestegen is . Prima voorbereiding gedraaid

Comment

• De nederlaag tegen Burkina Faso was misschien een tegenvaller, maar de winst op Nigeria is een prestatie van formaat. Zoek je de tegenstanders uit op basis van de wereldranglijst?

Comment

• Zo'n nederlaag tegen Burkina Faso is zuur, maar een overwinning tegen Nigeria dan weer erg knap. Het gaat een beetje alle kanten uit. Een constante lijn in de prestaties zou natuurlijk het team goed doen. Goede voorbereiding met Team Wellington.

Comment

• Verliezen van Burkina Faso en dan winnen van Nigeria is erg bijzonder. Burkina is toch minder dan Nigeria. Verder gaat het goed zo te zien.

Comment

• knappe zege bij Nigeria

Comment

• toch wel een mooie overwinning op Nigeria!

Comment

• Team Wellington lijkt onverslaanbaar dit seizoen.

Nadat Van den Brink met Nieuw-Zeeland al weer goede stappen heeft gezet, gaat het nu ook met Team Wellington meer dan uitstekend. De ploeg waar Van den Brink nu voor het tweede seizoen op een rij manager van is, staat momenteel zonder puntverlies bovenaan de ranglijst van de ASB Premiership. Het verschil met de eerste achtervolger Auckland City bedraagt inmiddels al acht punten en dat is echt een groot gat voor zo'n kleine competitie. De selectie van Team Wellington ziet er ook behoorlijk uitgebalanceerd uit, maar er kunnen altijd nog een aantal spelers bij de selectie komen. Daarnaast lijkt het qua faciliteiten ook steeds verder de goede kant op te gaan, want het stadion is inmiddels ook al met duizend plaatsen vergroot waardoor er nu drieduizend toeschouwers in het David Farrington Parkyr kunnen. Ook het feit dat het jeugdcomplex verbeterd gaat worden is een mooi gegeven, zo kunnen we nog meer richting de eigen jeugd gaan denken en daar heb ik voor het nationale elftal natuurlijk ook weer voordelen bij.

Wat direct opvalt is natuurlijk het duel met Auckland City. In Auckland kwamen de gastheren eigenlijk geheel verdiend op een 1-0 voorsprong door een treffer van James Murphy. Echter speelt Logan Rogerson dit seizoen zo ongelofelijk sterk dat hij een paar minuten later de gelijkmaker al tegen de touwen joeg. Na de rust brachten we de tussenstand op 1-2 via een schitterende treffer van defensieve middenvelder Nikko Boxall. Toen er nog een kwartiertje te spelen was, werd de wedstrijd min of meer in het slot gegooid door Joel Stevens. Echter was ook voor Auckland City de koek nog niet op, want Ken Athiu maakte in de absolute slotfase als nog de aansluitingstreffer. Het werd nog eventjes billen knijpen, maar uiteindelijk trokken wij toch aan het langste eind en werd het gat met Auckland City nog veel groter. Na acht wedstrijden spelen staat het totaal aantal treffers van Logan Rogerson inmiddels al op tien, waardoor hij de topscoorder van de competitie is en ook natuurlijk de clubtopscorer.

Reacties:
                                      JordiW. Het was inderdaad jammer van de supercup, maar ik focus me echt volledig op Nieuw-Zeeland!
                                      Wallemme Het was zeker jammer dat we onze voorbereiding niet positief konden afsluiten, Charlton speelt inmiddels nog altijd in de Championship!
                                      komodo25 De overwinning op Nigeria was zeker fantastisch, maar we hadden ook van Burkina Faso moeten winnen!
                                      Titan Sommige oefenduels tegen de kleintjes worden door mijn assistent geregeld, maar vaak zoek ik aan de hand van de ranglijst de landen uit!
                                      Marius Een stabiele lijn zijn we zeker nog naar op zoek, want dan kunnen we echt gaan bouwen aan een stabiele toekomst voor het land!
                                      delichris Het was zeker zeer bijzonder, ik had liever dan twee overwinningen gezien!
                                      Vlonkie Het was zeker een lekkere zege op Nigeria!
                                      Duarte. De overwinning op Nigeria was zeker heel erg mooi!

Comment

• prima reeks

Comment

• Knappe reeks met Wellington hoor!

Comment

• Sterke reeks . Ook mooi dat er aan de faciliteiten wordt gedacht . Loting van de OFC mag geen probleem zijn

Comment

• Een heerlijke reeks zeg en hoe zit dat bij die CL? Ben je daar favoriet?

Comment

• Lekkere reeks!

Comment

• Een fantastische competitiestart, veel wedstrijden overtuigend gewonnen ook!

Comment

• Mooie start van het nieuwe seizoen. Ook goed om te zien dat je faciliteiten verbeterd worden. Ga zo door!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X