Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Manako koe matou ki Tâmaki Makaurau!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Nieuw-Zeeland plaatst zich zeer eenvoudig voor de laatste play-offs van de kwalificatiereeks.

Chris Wood is momenteel de gevierde man aan de kant van Nieuw-Zeeland. De spits van Leeds United wist vier van de zes treffers te maken in het tweeluik met Papoea Nieuw-Guinea. Voor Nieuw-Zeeland werden alle treffers in de eerste vijfenveertig minuten van de beide wedstrijden gemaakt. De andere twee treffers werden gemaakt door Ryan Thomas en Tommy Smith. We zijn nu nog een ronde verwijderd van de plaatsing voor het Wereldkampioenschap. Tijdens die laatste ronde zullen wij het gaan opnemen tegen het Zuid-Amerikaanse land Paraguay, een stuk gemakkelijker dan onze vorige keer. Toen schakelden we wel Colombia uit, maar hadden we dus een veel zwaardere loting dan dat we nu hebben. Hopelijk zullen we voor de tweede keer in successie het WK halen.

Jake Gleeson - William Smith, Winston Reid, Tommy Smith, Shane Milne - Bill Tuiloma (67' Te Atawhai Hudson-Wihongi) - Meritan Shabani (45' Clayton Lewis), Cameron Howieson - Marco Rojas, Ryan Thomas - Chris Wood.

We lieten eigenlijk geen spaan heel van Papoea Nieuw-Guinea. Waar we tijdens de vorige editie ook al tegen hen moesten voetballen, lijkt het er op dat dit toch echt wel de twee beste landen van Oceanië zijn. Geen Fiji, geen Tahiti. Die twee landen hebben eerder wel eens prijzen gepakt, maar zijn nu toch wel weer terug op het oude zwakke niveau. Maar ook Papoea kon geen potten breken tegen het oppermachtige Nieuw-Zeeland. Chris Wood en Ryan Thomas hadden na 21 minuten al een 0-3 voorsprong op het scorebord gezet, waardoor de return ook gelijk een formaliteit was geworden. Vlak na de rust maakte David Browne nog wel een eretreffer, maar verder dan gele kaarten pakken kwam Papoea echt niet meer.

Jake Gleeson - William Smith, Winston Reid, Tommy Smith, Shane Milne - Bill Tuiloma (45' Clayton Lewis) - Te Atawhai Hudson-Wihongi, Cameron Howieson - Marco Rojas, Ryan Thomas - Chris Wood.

Ook tijdens het duel in Auckland was het krachtsverschil al vrij snel duidelijk. Al ben ik uiteindelijk toch nog zeer ontevreden over het eindresultaat. Als je ruim een half uur tegen een man meer speelt, dan moet je de tegenstander ook echt afslachten en dat is iets wat wij na lieten tijdens dit duel. Chris Wood zette ons op voorsprong via een goedkope strafschop, waarna het via Tommy Smith ook 2-0 werd. Vlak nadat Tommy had gescoord, mocht Chris ook alweer juichend richting de tribunes lopen. Hij maakte zijn vierde van dit tweeluik en onze derde van dit duel. Uiteindelijk wist Papoea met tien man ook nog een eretreffer te maken, waardoor ik nog kwader werd langs de lijn. De eretreffer kwam uiteindelijk achter de naam van Paulo Kagup te staan.

Grote schoonmaak van Auckland City komt ten einde.

De grote schoonmaak bij Auckland City is inmiddels ten einde gekomen. Ik heb echt heel erg veel spelers de deur gewezen en ook behoorlijk wat geld op weten te halen voor wat nieuw elan. Inmiddels is het aantal buitenlanders bij de club zwaar gereduceerd en hopelijk heb ik hiermee het juiste gedaan voor de club. Uiteindelijk bleek het in de voorbereiding dat ik toch wel een goede zet had gedaan, mijn ploeg stond behoorlijk goed te voetballen en dat doet mij echt deugd. Er was enkel een nederlaag tegen Christchurch City, maar die wedstrijd werd gespeeld in de periode dat ik de helft van mijn selectie miste vanwege interlandverplichtingen. Niet iedereen zit bij de nationale ploeg van Nieuw-Zeeland, maar sommigen zitten ook in de jeugdteams en daardoor mis ik echt veel spelers als er interlands zijn. Met name het scorende vermogen van Jacob Johnson stemt mij zeer tevreden en hij zal dit seizoen echt gaan schitteren denk ik. Hopelijk zal hij vanaf de vleugels goed ondersteund worden door Ryan de Vries en Henry Cameron, want dat zie ik dit seizoen behoorlijk rooskleurig in. Komen er geen goede bruikbare ballen van de zijkant, dan kan ik niet echt goed schakelen met mijn ploeg want ik heb amper opties om anders te spelen.

Mentions:
    Vlonkie La Joya delichris Marius komodo25 Jornski

Comment

Dat is nog eens binnenkomen bij Auckland ...! De verdediging lijkt er ook te staan.

Comment

27/30 bij je eerste wedstrijden, fantastisch !

Comment

Wat een prestaties met auckland. Succes tegen Paraguay

Comment

Een mooie selectie bij elkaar van Auckland. De transfers zien er goed uit. Moet je twee wedstrijden spelen tegen Paraguay?

Comment

Er hebben flink wat wisselingen binnen je nieuwe team plaats gevonden en hopelijk kunnen ze snel presteren. Lijkt me ook leuk om tegen je oude club te mogen spelen

Comment

Lekker begin bij Auckland zeg! Chris Wood was ook weer goed op dreef voor Nieuw Zeeland

Comment

Je blijft het goed doen met Nieuw Zeeland. Hopelijk kan je binnenkort ook gaan stunten op het WK of de Confed cup

Comment

Je maakt indruk bij Auckland. Met Nieuw-Zeeland is Wood weer lekker op schot.

Comment

Het is heel verrassend dat je Ajax laat passeren voor Auckland City... Maar misschien wou je percé terug naar Nieuw-Zeeland, daar wrijven zich waarschijnlijk in de handen. Toptrainer voor de club en de competitie!

Comment

Comment

Fikse tegenvaller in de aanloop naar de belangrijke play-offs!

In de aanloop naar het belangrijkste play-off duel met Paraguay kreeg Nieuw-Zeeland te kampen met een zware tegenvaller, haar belangrijkste speler Chris Wood raakte namelijk zwaar geblesseerd en kan voorlopig niet in actie komen. De spits van Leeds United liep een achillespeesblessure op en zal de komende vier maanden aan de zijlijn moeten toekijken. Zij vervanger werd Hamish Watson, echter zal Logan Rogerson nu gebombardeerd worden als eerste spits van Nieuw-Zeeland. Hij moet de absentie van Chris Wood zo goed mogelijk proberen in te vullen.

Tijdens het eerste duel met Paraguay viel Chris Wood dus geblesseerd uit, hij raakte echt heel zwaar geblesseerd en ik hoop maar dat hij op tijd fit zal zijn voor de volgende interlands. Maar we begonnen in Paraguay uiteindelijk met de volgende opstelling:

Jake Gleeson - William Smith, Winston Reid (45' Nikko Boxall), Tommy Smith, Shane Milne - Tim Payne (61' Te Atawhai Hudson-Wihongi) - Meritan Shabani, Cameron Howieson - Marco Rojas, Ryan Thomas - Chris Wood (28' Logan Rogerson).

Het duel in Paraguay was een zeer gelijkopgaand duel, maar na negentig minuten stonden er geen treffers op het scorebord. Eigenlijk vind ik dat we in onze missie enigszins gezakt zijn, want ik wilde heel erg graag een treffer maken in Zuid-Amerika. Want op die manier maak je de return in eigen huis een stuk makkelijker en kan je enigszins achterover gaan hangen om de voorsprong te verdedigen. Misschien heb ik toch niet helemaal de juiste tactiek gehanteerd voor dit duel, maar daar gaan we volgend jaar pas verder aan werken. Maar het feit dat de doelman van Paraguay uitgeroepen werd tot man van de wedstrijd geeft wel aan dat wij veruit de gevaarlijkste ploeg waren.

De return moest voor ons echt een feestwedstrijd gaan worden, tijdens de vorige play-offs hadden we Colombia al teleurgesteld naar huis gestuurd en dat moest nu ook gaan gebeuren met Paraguay. Uiteindelijk week ik af van mijn beoogde basisopstelling en kreeg Hamish Watson toch de voorkeur boven Logan Rogerson en keerde Bill Tuiloma terug van een schorsing, maar verder was het toch enigszins de zelfde opstelling als in Paraguay.

Jake Gleeson - William Smith, Winston Reid, Nikko Boxall, Shane Milne - Bill Tuiloma - Tim Payne (71' Te Atawhai Hudson-Wihongi), Cameron Howieson (45' Meritan Shabani) - Marco Rojas, Ryan Thomas (55' Emiliano Tade) - Hamish Watson.

Lang leek het er op dat er toch een verlenging aan zat te komen voor dit duel. Dat was echter niet geheel volgens de verhoudingen op het veld. Paraguay werd voortdurend vol onder druk gezet door het gastland en daarmee kwamen er toch een hele lading aan kansen voorbij. Toen er nog altijd niet was gescoord besloot ik in een tijdsbestek van twintig minuten toch maar even drie wissels uit te voeren. Shabani kwam tijdens de rust op het veld, Tade maakte zijn debuut en Hudson-Wihongi moest nog meer elan brengen in de ploeg. Uiteindelijk was het zeven minuten voor tijd als nog kassa, Hudson-Wihongi speelde de bal in op Rojas, die werd neergelegd. Junior Alonso ontving geel, waarna Marco Rojas de vrije trap hard achter de Paraguayaanse doelman schoot. Nieuw-Zeeland gaat voor de tweede keer in successie naar het Wereldkampioenschap voetbal toe.

Mentions:
                          Marius La Joya komodo25 delichris coma_303 Jornski ElMarcos Wallemme prinz poldi Vlonkie

Comment

Mooie prestatie om wederom naar het wk te gaan . Nu hopen op een gunstige loting

Comment

Wat zwaar leek bleek ook zo te zijn, maar mooi dat je naar het WK gaat.

Comment

Mooie prestatie om weer op het WK actief te zijn!

Comment

hopen op een betere loting dan voorheen

Comment

Succes bij Auckland, zal zeker interessant worden te volgen!

Comment

Paraguay verslaan is geen lachertje, maar het is toch gelukt. Knap om er weer bij te zijn!

Comment

Knap dat je weer naar het WK mag. Paruguay is een geduchte tegenstander

Comment

Zalig resultaat tegen Paraguay, je gaat volgens mij knallen op dat WK!

Comment

Zeer knap dat het WK bereikt is, het wegvallen van Wood is daartegenover een grote teleurstelling.

Comment

Mooi toch om te zien dat je blijft stijgen op de wereldranking met Nieuw-Zeeland.

Maar zonder Wood ben je maar op halve kracht

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                              X