Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Atalanta Bergamo

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Met Hans Hateboer in de gelederen een novelle om te volgen dus . Redelijk 1e seizoen gedraaid met een toch wel opvallende clubkeuze . Hoe deed Hateboer het ? In de beker wel erg snel uitgeschakeld en in de EL helaas niet weten te stunten . Wel een goed seizoen gedraaid in de serie A

Comment

5 - Voorbereiding seizoen 2

We gaan weer beginnen aan een nieuw seizoen! Na ons vrij succesvolle debuutseizoen willen we onszelf dit seizoen natuurlijk verbeteren en daarom moet er ook het een en ander aan de selectie gesleuteld worden. Dus daar gaan we ons eerst op focussen. En geloof me, er is veel gebeurd!

Uitgaande transfers
      Laten we beginnen met wie er vertrokken. Zoals ik aan het begin van deze novelle vertelde had de club zo'n 50 spelers verhuurd en die keerden allemaal terug voor aanvang van dit seizoen. Er moest dus een serieuze schifting gemaakt worden, waardoor ik maar liefst 46 spelers gratis heb laten vertrekken. Onder hen bevinden zich onder meer Abdoulay Konko (vrije transfer) en Boukary Drame (FC Lorient), die vorig seizoen nog regelmatig speelden maar nu te licht bevonden werden. Ook mocht Hans Hateboer alweer vertrekken na een seizoen bij de club. Hij speelde maar zeven wedstrijden vorig seizoen.

Verder ging vleugelverdediger Christian Raimondi met pensioen, en hebben we acht spelers verkocht. De meest voorname hiervan is Rafael Toloi. De Braziliaanse verdediger heeft twee jaar bij de club gespeeld en wilde een stap hogerop. Swansea City betaalde ruim vijf miljoen euro voor hem. De ervaren Chileense spits Mauricio Pinilla keerde terug van een seizoen op huurbasis bij Genoa, en werd voor een half miljoen verkocht aan diezelfde club. Guido Marilungo keerde terug van een seizoen bij Empoli en leverde ruim twee ton op bij zijn transfer naar FC Crotone. Verder werden er nog enkele nietszeggende spelers verkocht. Totale opbrengst: 10,25 miljoen euro.

Tot slot hebben we nog dertien spelers verhuurd, onder wie linksbuiten Bryan Cabezas. Hij speelde afgelopen seizoen nog dertien wedstrijden in het eerste, maar maakte daar geen indruk en mag zijn geluk beproeven bij Pescara. Linksback Robin Gosens werd vorig seizoen al verhuurd aan Ascoli, nu gaat hij een jaartje bij Chemnitzer FC spelen, in zijn thuisland Duitsland. De overige verhuurde spelers zijn allen afkomstig uit het tweede elftal.

Inkomende transfers
      Tegenover het vertrek van de in totaal 68 spelers, staat natuurlijk ook wat vers bloed. Om te beginnen heb ik weer twee spelers doorgeschoven naar het eerst elftal: verdediger Alessandro Bastoni en doelman Marco Sportiello. Bastoni is een jeugdproduct van de club en Sportiello eveneens, maar hij werd afgelopen seizoen nog verhuurd aan Fiorentina. Hij wordt nu de eerste doelman, na het vertrek van de gehuurde doelmannen Etrit Berisha en Pierluigi Gollini.

Dan hebben we een aantal spelers op huurbasis overgenomen, daar we het nog met beperkte financiŽle middelen moeten doen. Bruno Zuculini blijft nog een jaartje langer op huurbasis. De Italiaanse Braziliaan Rodrigo Ely, die in 2009 door AC Milan naar Europa werd gehaald maar nog niet wist door te breken, komt de verdediging versterken. Daarnaast heb ik voor beide flanken nog een versterking kunnen vinden, hoewel ze beiden ook op andere posities uit de voeten kunnen. Zo hebben we de razendsnelle Ahmed Musa, die een verleden bij VVV Venlo heeft, kunnen huren van Leicester City. Hij kan zowel op de linkerflank als in de spits spelen. De 21-jarige Spanjaard Unai Lopez kan zowel op het middenveld als de rechterflank spelen.

Alsof dat nog niet genoeg is, hebben we ook een paar 'definitieve' aanwinsten. Marco Sportiello is namelijk de enige doelman in de selectie, dus ik was op zoek naar een back-up. Uiteindelijk zijn we terechtgekomen bij Salvador Ichazo. De 25-jarige Uruguyaan werd vier jaar geleden door Torino overgenomen van Danubio uit Uruguay, maar hij wist er nooit door te breken en ging op huurbasis terug naar zijn oude ploeg. Nu gaat hij bij ons voor een nieuwe kans. Gratis, welteverstaan.

Gezien de linksback een belangrijke pion in onze formatie is, heb ik besloten hier wat meer geld uit te geven. Niet zozeer aan de transfersom, want Guilherme Siqueira kostte ons maar 950.000 euro, maar zijn salaris is voor onze normen wel hoog. Deze 31-jarige Braziliaan keert hiermee terug op de Italiaanse velden, die hij in het shirt van Internazionale, Lazio Roma en Udinese bestreek.

Aan de andere kant van de verdediging zocht ik ook nog een vleugelverdediger, daar Andrea Conti hier nu de enige was. We hebben besloten twee miljoen euro te betalen voor de zeer talentvolle Lorenzo Dickmann, die ondanks zijn weinig Italiaanse naam toch echt een Italiaan is. Lorenzo maakte zijn entree in het profvoetbal bij Novara, waar hij reeds drie seizoenen basisspeler was. Nu mag hij het een treetje hoger proberen.

Uiteindelijk leidt dat tot de volgende selectie:

Staf
      Last but not least, de staf. Er ging wat weg, en we hadden nog wat ruimte, dus er zijn weer wat stafleden bijgekomen.

De meest aansprekende namen zijn Janne Wilkman, ex-scout van Aston Villa en de Belg Stephane Pauwels, die scout is geweest bij onder meer AS Monaco en technisch directeur bij Lille OSC en de Algerijnse voetbalbond. Oud-prof Tomas Rosicky kennen we natuurlijk allemaal, Paolo Sammarco is oud-prof van AC Milan.

Bedankt voor de reacties!
      Marius Josh Wallemme Titan delichris
      komodo25 zoals in deze update te lezen valt, niet geweldig. Maar 7 wedstrijden afgelopen seizoen en nu is hij vertrokken!

Comment

Even flink de bezem door de selectie weten te halen . Nu hopen dat de club richting Europees voetbal kan spelen

Comment

Je hebt aardig wat spelers laten gaan en goede spelers gehaald. Je selectie ziet er goed uit. Succes in het komende seizoen.

Comment

Erg veel veranderingen, maar ze klinken allemaal logisch. Succes in het komende seizoen!

Comment

Je hebt behoorlijk opgeruimd. Je had genoeg spelers binnen de club als ik zie hoe groot je selectie nu nog steeds is.
              Zuculini gehuurd? In je selectie is hij niet blauw... Tikfout of zien we al een toekomstige transfer?

Comment

Je hebt er een mooi uitgebalanceerde selectie van gemaakt! Veel succes in het nieuwe seizoen.

Comment

De selectie oogt alsof je ermee kan aansluiten bij de subtop, met een aantal spelers die nog flink wat doorgroeimogelijkheden hebben en daarmee heb je denk ik prima gehandeld!

Comment

Leuke novelle met degelijke en duidelijk updates. Met een achtste plaats in het eerste seizoen kun je best tevreden zijn. Hopelijk weet je dit seizoen ook nog de nodige stappen te maken. Succes dit seizoen!

Comment

Succes met deze mooie club, ik heb al een poging gewaagd deze club naar de top te brengen maar ik kwam niet verder dan een tiental matchen voor mijn ontslag.

Comment

Ben benieuwd hoe het tweede seizoen zal gaan, je eerste seizoen was meer dan prima te noemen!

Comment

6 - Start seizoen 2

Het zijn drukke dagen, maar er is weer tijd voor een update! Dit keer gaan we kijken hoe de eerste helft van ons tweede seizoen bij Atalanta is gegaan.

Laten we voor de handigheid maar beginnen bij de Serie A. Daarin kenden we gelukkig een veel beter begin dan vorig seizoen, toen we begonnen met een paar verliespartijen. Het openingsduel met AS Roma leverde zelfs een spectaculaire en onverwachte 1-0 overwinning op, waarna we ook van Torino en Genoa wonnen. Het verlies tegen Inter was verre van een schande, waarna een reeks van 8 duels zonder nederlaag volgde. Hieronder een 4-4 gelijkspel tegen Juventus!

Uiteindelijk eindigen we de eerste seizoenshelft op een zeer verdienstelijke derde plaats, met maar 2 verliespartijen in 19 duels. Puntje van kritiek is het vele aantal gelijke spelen. Dat kunnen in tweede seizoenshelft net zo goed een aantal verliespartijen worden. Maar tot nu toe ben ik meer dan tevreden natuurlijk!

Als we naar de statistieken kijken valt ook dit seizoen Alberto Paloschi op, in positieve zin. Met tien doelpunten mag hij zich met afstand clubtopscorer noemen, waarbij ook opvalt dat we nu veel meer scorende spelers hebben dan vorig seizoen. Ook worden de doelpunten door veel verschillende spelers voorbereid. Kortom, een betere collectieve prestatie. Ook over de aanwinsten ben ik tevreden. Zo leverde Guilherme Siqueira al 4 assists, scoorde Ahmed Musa 4 doelpunten en bereidde hij er twee voor, en houdt jongeling Alessandro Bastoni zich uitstekend staande in de achterhoede.

Ook wil ik alvast de resultaten in de Coppa Italia met jullie delen. Ook hier kan ik niets anders dan positief zijn. Zo kenden we weinig moeite met Udinese en Sassuolo, om daarna over een thriller van twee duels af te rekenen van AC Milan. Op basis van uitdoelpunten gingen we door, waarbij Alejandro Gomez met twee rake strafschoppen beslissend was. Waar brengt ons dat? Precies, de finale! Tegenstander daarin was het ongenaakbare Juventus, waardoor we eigenlijk bij voorbaat al kansloos waren.

Helaas bleek dat in de praktijk ook zo te zijn. We werden bijna hoogstpersoonlijk geveld door Paulo Dybala, die een hattrick produceerde in het met 2-4 verloren. duel. Maar goed, echt rouwig ben ik niet. In mijn tweede jaar met Atalanta halverwege de competitie derde staan en de bekerfinale bereiken is meer dan ik vooraf had gehoopt!

Hartstikke bedankt voor de reacties weer!
                          Zoals Wallemme terecht aangaf, was de transfer van Bruno Zuculini niet op huurbasis, maar een permanente (gratis overgang).

FM_Lesly DeJarnoxD Josh JordiW. Titan Marius delichris komodo25

Comment

Heerlijke eerste seizoenshelft. Een derde plaats in de tussenstand is iets waar je zeker trots op mag zijn. En dan zwijgen we nog over de bekerfinale. Hopelijk weet je jezelf in de top vijf te handhaven in de terugronde.

Comment

Een behoorlijke stap voorwaarts ten opzichte van een jaar geleden. Juventus is een maatje te groot, maar dat is geen schande.
                              Zoals je zelf al aangeeft wanneer je een aantal gelijke spelen weet om te zetten in winst, dan wordt het een geweldig seizoen.

Comment

Prima resultaten hoor met een mooie 3e plaats in de competitie

Comment

Knap dat je nu derde staat en de finale van de beker bereikte. Helaas ging die verloren, maar als je sterker gaat worden de komende jaren zie ik jou als winnaar van het veld afstappen.

Comment

Inter en Juventus lijken nu nog een maatje te groot, maar dat kan volgend seizoen of het jaar daarop zomaar heel anders zijn. Prima resultaten!

Comment

Mooie eerste seizoenshelft, met een derde plaats kan je meer dan tevreden zijn. Ook een prima prestatie in de beker, ga zo door!

Comment

Je hebt leuke stappen gemaakt alvast! Als je zo blijft doorgaan ben je binnen de kortste keren de sterkste ploeg in ItaliŽ. Succes.

Comment

Je maakt steeds grote stappen met de ploeg, hopelijk kan je deze lijn voortzetten!

Comment

7 - Eind seizoen 2

Daar zijn we weer! We gaan kijken of we onze goede lijn in de eerste seizoenshelft van mijn tweede jaar bij Atalanta hebben kunnen voortzetten, of dat de boel toch in elkaar is gezakt. Het is in ieder geval de bedoeling om de negende plaats van vorig seizoen te overtreffen, terwijl de Serie A ook nog de enige competitie is waarin we actief zijn. We gaan het zien!

Het begin van de tweede seizoenshelft is in ieder geval niet bepaald rooskleurig te noemen. We verloren van Roma en Torina en versloegen vervolgens wel Genoa, om tegen Internazionale weer hard wakker geschud te worden. Dat is in ieder geval gelukt, want na het 1-1 gelijkspel tegen Fiorentina volgden vier mooie overwinningen. Vervolgens deed de wisselvalligheid weer haar intrede, hoewel nederlagen tegen AC Milan, Juventus en Napoli gewoon ingecalculeerd waren. Ik zie in ieder geval nog iets te veel wisselvalligheid, dat wil ik volgend seizoen anders gaan zien.

Waar staan we dan aan het einde van de rit? Toch nog op een prachtige vijfde plek, wat betekent dat we Europa League-voetbal gaan spelen! Juventus werd weer afgetekend kampioen, gevolgd door Internazionale, Napoli en AS Roma. Met onze vijfde plek hebben we toch mooi ploegen als AC Milan en Lazio Roma achter ons weten te houden! Voor Empoli, Genoa en onze satellietploeg Ascoli is het Serie A-avontuur voorbij, zij degraderen en worden volgend jaar vervangen door Cagliari, Bari en Virtus Entella.

Dan nog een blik op de statistieken. Wederom mag Alberto Paloschi zich clubtopscorer noemen. Vorig jaar was hij nog 32 keer trefzeker, nu moet hij het doen met 'nog maar' 20 doelpunten. Op gepaste afstand volgen Andrea Petagna en Alejandro Gomez. Linksback Guilherme Siqueira blijkt een goede aankoop geweest te zijn, want met zeven assists mag hij zich de assistenkoning van de club noemen.

Terugkijkend op dit jaar kan ik zeggen dat ik tevreden ben. Een verloren bekerfinale, een vijfde plek, Europees voetbal, dat is voor een club in opbouw als Atalanta gewoon erg goed. Stukje bij beetje groeit de club, zowel qua reputatie als financiŽn zitten we in de lift en als we dit vasthouden zijn we over een paar jaar Italiaanse top en misschien wel Europese subtop. Daar gaan we in ieder geval voor!

Bedankt weer voor het lezen en reageren, dat waardeer ik!

FM_Lesly Josh JordiW. Titan delichris komodo25 Wallemme Marius

Comment

Een mooie vijfde plek hoor. Verder een hele mooie update.

Comment

Knappe vijfde plaats. De derde plaats en CL voetbal was nog net iets te hoog gegrepen, maar dat kan misschien een mikpunt worden volgend jaar. Ondertussen kan je Europees ook weer in actie komen.

Comment

Een iets mindere tweede helft maar nog altijd prima resultaten . Met een prima 5e plek als gevolg

Comment

Knap gedaan, Atalanta gaat weer Europa in! Juventus wel zeer onbedreigd kampioen..

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There are currently 2 users online. 0 leden en 2 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X