Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Goede genen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• [FM17] Goede genen

Spoiler for Aangenaam:
    Aangenaam, mijn naam is Joshua! Ik heb me hier aangemeld speciaal voor al die mooie verhalen hier. Ik lees dan ook al een aardige tijd mee in de Ďnovellenbundelí zoals jullie dat noemen. Ik speel al best wel lang FM en heb bij mijn spellen altijd wel momenten dat ik hierover nieuwsberichtjes maak maar heb deze nooit gedeeld.

Nou wilde ik ook graag een verhaal starten, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ook lijkt het me leuk om eens met andere mensen over FM te praten. In mijn omgeving is er niemand die dit spel speelt dus waarom niet op internet? Vandaar dus dat ik mij heb ingeschreven.

Het Technisch Hart staat op springen en wordt het nou Peter Bosz, of toch niet?

Al dagen lang draait de geruchtenmolen op volle toeren in Amsterdam. Namen als Stam, Seedorf en Bosz zijn inmiddels de revue gepasseerd en laatstgenoemde leek vooralsnog de meest serieuze optie te zijn om Frank de Boer op te gaan volgen. Wij gaan nu in het Technisch Hart bepalen hoe we deze vacante positie gaan invullen en hoe de technische staf er voor komend seizoen uit gaat zien." zei Edwin van de Sar toen het bericht naar buiten kwam dat De Boer er de brui aan zou gaan geven. Echter nu, een kleine twee weken later, lijken de leden van het Technisch Hart er niet gezamenlijk uit te kunnen komen.

"De namen die eerder in de media naar buiten kwamen, stonden inderdaad allemaal op ons lijstje" aldus Van der Sar. "Helaas zijn we er binnen het Technisch Hart nog niet over eens wie Frank moet gaan opvolgen en daarnaast moeten we waken voor een nieuw conflict binnen deze bestuurlijke vorm. Tevens heeft een interessante kandidaat zich beschikbaar gesteld om het touwtje over te nemen maar heeft diegene wel wat zwaarwegende eisen gesteld, daarover zijn we nu in beraad."

Hiermee lijkt de algemeen directeur te zeggen dat de eerdergenoemde kandidaten buitenspel worden gezet door de persoon die zichzelf aangeboden heeft. Ook lijkt het alsof het Technisch Hart op springen staat omdat de oud-doelman aangeeft dat er gewaakt wordt voor een nieuw conflict binnen deze bestuurlijke vorm en de zwaarwegende eisen kunnen er eventueel op duiden dat de kersverse kandidaat wel wil werken bij Ajax maar daarbij een aantal 'vrijheden' eist, die anders geblokkeerd zouden kunnen worden door de leden van het Technisch Hart. Misschien heeft iemand zich aangeboden die ook de spelerszaken voor zijn rekening wil nemen. Echter als je met zulke eisen bij de club uit de hoofdstad aankomt, moet je toch ook wel een bepaalde reputatie hebben?

Op de sociale media gaan er alweer verschillende namen rond. Zo zou oudgediende Louis van Gaal zich gemeld kunnen hebben. "Louis is de enige persoon van wie ik zulke eisen zou verwachten." aldus een Twitteraar. Iemand op Instagram plaatste een foto van Frank Rijkaard met de tekst "Geen idee of deze man 'zwaarwegende eisen' zou stellen maar ik zie hem als de ideale kandidaat!"

Wie gaat er volgens jullie Frank de Boer opvolgen bij AFC Ajax?

Spoiler for Uitleg:
    Yes! Alweer een topic over Ajax. Het spijt me dat ik nog niet al te origineel ben wat betreft de clubkeuze. Ik hoop dat dit niet het leesplezier zal bederven. Ajax is wel de club die ik het meest gebruik in FM ook al ben ik niet echt een Ajax supporter.

Ik vind de jeugd van Ajax altijd goed en aangezien ik dat ťťn van de leukste dingen vind in FM is de keuze dan ook snel gemaakt. Tot de komst van de volgende versie zal ik me bezig houden met deze savegame en ik hoop door middel van deze novelle (en jullie tips!) beter te worden in het schrijven van teksten en het maken van een verhaal. Daarom kies ik ook voor Ajax omdat dit in FM het dichtst bij mijn stijl ligt.

Volgend jaar hoop ik jullie dan te verrassen met een originele novelle waarbij ik gebruik maak van alles wat ik nu ga leren over het maken van novelles. Ook ben ik alvast aan het oefenen met Photoshop want het oog wil ook weleens wat, toch?

Ik sta open voor kritiek en vind het fijn als jullie mij tips willen geven als ik iets niet goed doe. Mijn doel is om volgend jaar met FM18 bij de schijnwerpers te komen staan.

Ik hoop dat jullie mij daarmee willen helpen en dat jullie mijn verhaal leuk gaan vinden!

Leuk begin en een goede motivatie! Welkom en succes!

Comment

Veel succes!

Comment

succes

Comment

Succes met de mooiste club van het land. Ik gok dat Josh het stokje gaat overnemen?

Comment

Succes bij Ajax, ik ben benieuwd om te lezen welke draai je eraan gaat geven met je novelle!

Comment

succes

Comment

ik ga iets zeggen ik zeg namelijk jordi cruijff ook zeker gezien de titel, of het word patrick kluivert 1 vd 2

Comment

Spoiler for Reacties:
                  Oorspronkelijk geplaatst door Marius Bekijk berichten
                  Leuk begin en een goede motivatie! Welkom en succes!
                  Bedankt voor de reactie Marius.

Oorspronkelijk geplaatst door Bully Bekijk berichten
                  Veel succes!
                  Ook jij bedankt Bully.

Oorspronkelijk geplaatst door N.E.R.T. Bekijk berichten
                  succes
                  Dankjewel.

Oorspronkelijk geplaatst door JordiW. Bekijk berichten
                  Succes met de mooiste club van het land. Ik gok dat Josh het stokje gaat overnemen?
                  Bedankt voor jouw bericht, is dat niet erg voor de hand liggend? Ik laat het nog even in het midden, misschien brengt deze update je op andere gedachten?

Oorspronkelijk geplaatst door Titan Bekijk berichten
                  Succes bij Ajax, ik ben benieuwd om te lezen welke draai je eraan gaat geven met je novelle!
                  Bedankt Titan! Ik denk wel dat ik jullie nog ga verrassen.

Oorspronkelijk geplaatst door Vlonkie Bekijk berichten
                  succes
                  Bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey koole Bekijk berichten
                  ik ga iets zeggen ik zeg namelijk jordi cruijff ook zeker gezien de titel, of het word patrick kluivert 1 vd 2
                  Jordi Cruijff lijkt vooralsnog een serieuze optie te zijn.

Jordi Cruijff wordt vaker gespot in Amsterdam

Geruchten rondom de mogelijke aanstelling van Jordi Cruijff als hoofdcoach van AFC Ajax worden alsmaar hardnekkiger. Jordi werd deze week maar liefst vier maal gespot rondom de complexen van Ajax. Donderdag had hij een onderonsje met Edwin van der Sar en Marc Overmars waarna hij pas na drie uren weer naar buiten kwam. Zaterdag bezocht hij De Toekomst en was daar druk in de weer met Dennis Bergkamp om de maandag daarop met de selectie te spreken in een afgesloten ruimte in de Amsterdam Arena. Ook schijnt er een gesprek geweest te zijn met het voltallige Technisch Hart, echter kan dit niet bevestigd worden. Alles wijst erop dat Jordi Cruijff de leiding over gaat nemen bij de Amsterdammers maar de clubleiding wil dit nog niet bevestigen.

"Het klopt dat Jordi hier gesprekken heeft gevoerd met ons. Of meneer Cruijff een kandidaat is? Nee, daar kan ik niks over zeggen." aldus Edwin van der Sar die niet zo lang geleden nog openhartig was over het waken voor een nieuw conflict binnen het Technisch Hart. Ook vertelde hij toen dat iemand zich gemeld had die wel hele zware eisen stelde, zou dat Jordi Cruijff geweest kunnen zijn?

We spraken met de huidig werkgever van de oud-international, Maccabi Tel Aviv. Daar zeggen ze niet op de hoogte te zijn van een aanstaand vertrek van hun technisch directeur. "Cruijff zou het bij ons gemeld hebben als hij in gesprek zou willen met Ajax over een mogelijk nieuw avontuur, zo correct is hij wel. Daarnaast heeft hij ons pas nog aangegeven het hier erg naar zijn zin te hebben en ook wij zijn tevreden. Een vertrek van Jordi zouden wij niet zien aankomen, helemaal niet als het op deze manier verloopt. Op de vraag waarom Jordi dan zo druk in de weer is bij Ajax hebben wij dan ook geen antwoord."

Het roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft maar opvallend is het wel. Wordt Jordi de nieuwe trainer van de Amsterdammers, probeert hij daar een aantal spelers los te weken voor de club uit IsraŽl (eerder werd toptalent Nouri in verband gebracht met de IsraŽliŽrs), onderhandelen ze over Peter Bosz of gaan de gesprekken gewoonweg over het initiatief om de Arena om te dopen tot 'Johan Cruijff Arena'? Waarom heeft hij de selectie moeten toespreken?

Comment

Ahh tuurlijk, Jordi Cruijff was me even helemaal ontschoten. Dat zou natuurlijk een optie kunnen zijn.

Comment

Jordi, erg tof dat hij betrokken wordt in jouw Ajax-verhaal!

Comment

Succes bij Ajax! Hopelijk kun je me ondanks de clubkeuze toch verrassen.

Comment

Succes met Ajax, Jordi zou de perfecte uitvoerder van de Cruijf visie zijn!

Comment

Jordi en zijn genen.

Comment

het zal de titel wel kunnen verklaren...

Comment

Een link die ik nog niet gelegd had gezien de titel.. maar zeker een mooie invalshoek!

Comment

Dit zorgt voor de nodige vragen idd. Ben benieuwd wat Jordi voor rol gaat spelen in je verhaal.

Comment

Spoiler for Reacties:
                                    Oorspronkelijk geplaatst door JordiW. Bekijk berichten
                                    Ahh tuurlijk, Jordi Cruijff was me even helemaal ontschoten. Dat zou natuurlijk een optie kunnen zijn.
                                    Had gekund inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door Titan Bekijk berichten
                                    Jordi, erg tof dat hij betrokken wordt in jouw Ajax-verhaal!
                                    Inderdaad, heeft hij verdient vind ik

Oorspronkelijk geplaatst door Minitolluz Bekijk berichten
                                    Succes bij Ajax! Hopelijk kun je me ondanks de clubkeuze toch verrassen.
                                    Dat hoop ik ook, bedankt voor je reactie.

Oorspronkelijk geplaatst door Thymen Bekijk berichten
                                    Succes met Ajax, Jordi zou de perfecte uitvoerder van de Cruijf visie zijn!
                                    Inderdaad!

Oorspronkelijk geplaatst door N.E.R.T. Bekijk berichten
                                    Jordi en zijn genen.
                                    Jordi en Joshua.

Oorspronkelijk geplaatst door Vlonkie Bekijk berichten
                                    het zal de titel wel kunnen verklaren...
                                    Dat kan het zeker

Oorspronkelijk geplaatst door Marius Bekijk berichten
                                    Een link die ik nog niet gelegd had gezien de titel.. maar zeker een mooie invalshoek!
                                    Dat jullie nog niet aan Jordi hadden gedacht zeg, haha.

Oorspronkelijk geplaatst door Bully Bekijk berichten
                                    Dit zorgt voor de nodige vragen idd. Ben benieuwd wat Jordi voor rol gaat spelen in je verhaal.
                                    Misschien kan deze update wat vragen beantwoorden.

Jongste telg Cruijff werd doelbewust verzwegen

De wereld stond op zijn kop toen naar buiten kwam dat er een vierde Cruijff junior op deze aardbol zou rond lopen. Niemand heeft ooit geweten dat Danny en Johan nog een vierde kind kregen, na Jordi Cruijff. Bij de geboorte werd dan ook meteen gekozen om het kind een andere achternaam te geven en deze te laten opvoeden door 'goede vrienden' zodat deze buiten bereik van media en dergelijke zou kunnen worden gehouden. De nieuwsberichten over dit onderwerpen volgen elkaar in razendsnel tempo op, Jordi heeft nu namelijk naar buiten gebracht dat zijn vader speciale plannen had met zijn vierde telg.

"Ik was al 26 jaar toen ik het voor het eerst hoorde. Mijn vader had een jonge vent aangesteld als zijn persoonlijke assistent, hij was net achttien jaar geworden." verteld Jordi Cruijff vol trots. "Het was in 2000 denk ik." vervolgt de voormalig enige zoon van de legendarische nummer 14. "Zijn gezicht kwam me al zo bekend voor en hij had vergelijkbare trekjes als mij, ik had het gevoel alsof ik die jongen al jaren kende. Op een gegeven moment heb ik gewoon aan mijn vader gevraagd: Hoe ben je eigenlijk bij deze jongen terecht gekomen? Daarop vertelde hij mij het volledige verhaal."

"Mijn vader wilde dat zijn visie van generatie op generatie zou worden doorgegeven. Zijn kijk op voetbal mocht nooit meer verloren gaan, dat is ook de grootste reden van de fluwelen revolutie geweest. Ergens heeft hij aangevoeld dat hij niet zo heel veel tijd meer had, denk ik. Mijn vader was geniaal en dat is mijn broertje ook. "Ik herkende bij zijn geboorte meteen die genialiteit in zijn ogen, daarop besloot ik dat hij de aangewezen persoon was om mijn visie veilig te stellen." Achter de schermen heeft hij mijn broertje opgeleid tot de enige en echte 'Cruijff-adept' zoals zijn volgelingen worden genoemd, het zit alleen bij hem ook nog eens ťcht in de genen. Ja, hij heeft goede genen." besluit Jordi lachend.

De jongste Cruijff, of Joshua van Wijk zoals hij genoemd wordt, is dus jarenlang opgeleid door zijn vader. Van jongs af aan bracht hij gewoon tijd door met 'de verlosser'. Hij heeft nooit op het veld willen staan om te voetballen, hij was veel meer geÔnteresseerd in het aansturen vanaf de zijlijn en het op de juiste manier samenstellen van een voetbalploeg. Een manager in hart en nieren. Vanaf zijn achttiende werd hij ook nog eens persoonlijk assistent van zijn vader en ook dit had een reden.

Op deze manier kon hij bij verschillende toptrainers meekijken, zonder dat deze in de gaten hadden waarmee ze te maken hadden. Guardiola, Mourinho, Van Gaal en Rijkaard zijn een aantal namen uit het rijtje die onbewust deel hebben uitgemaakt van het opleidingsteam van Cruijff. Op de laatste vraag die wij stelden aan Jordi gaf hij, met een brede grijns op zijn gezicht, het volgende antwoord: "Dat klopt inderdaad maar ik was daar in ieder geval niet voor mijzelf!"
                                    Last edited by Josh; 14 jun 2017, 14:23.

Comment

mooi geschreven

Comment

En toch verras je nog met deze verrassende wending..

Comment

Joshua! Een konijn uit de hoed

Comment

Die had ik niet verwacht, leuk zeg! Voetballend heeft hij volgens mij nooit de talenten van zijn vader en opa gehad.

Comment

Toffe wending en insteek genomen voor deze mooie club. Ben erg benieuwd naar de rest.

Comment

Leuk verzonnen!

Comment

De updates met plezier gelezen . Erg leuk geschreven met voldoende onverwachte wendingen . Erg sterk tot nu toe

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X