Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amed Sportif Faliyetler, trots van het oosten

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Amed Sportif Faliyetler, trots van het oosten

Achtergrondinformatie
    Vanaf vandaag begin ik een novelle dat hopelijk een groot succes wordt. De club waar ik voor ga is Amed Sportif Faliyetleri, wat ik vanaf nu Amedspor ga noemen. Ook als je een echte voetballiefhebber bent met een uitgebreid kennis dan is het nog steeds mogelijk dat je er nog niet eerder van hebt gehoord. Amedspor komt uit in de tweede league in Turkije poule wit. Er zijn twee poules rood en wit met ieder 18 teams.

Sinds vorig jaar is er met heel veel moeite de naamswijziging uiteindelijk doorgevoerd. Amed staat in het Koerdische taal voor Diyarbakir. De Turkse overheid op zijn beurt, ontkend alles wat met Koerdistan te maken heeft dus wenste deze naamswijziging niet goed te keuren. Amedspor is te vergelijken met Athletic Bilbao. Voor de lezers die niet bekend zijn heeft deze club alleen Basken. Hoewel de situatie omtrent Basken en Spanjaarden veel minder hevig is bezitten zij ook geen grondstaat. Als je het spel football manager met Bilbao begint zul je zien dat je enkel de mogelijkheid hebt Basken te contracteren. Hoewel er zoiets niet is doorgevoerd in het spel voor Amedspor zijn de meeste spelers toch van het oosten of hebben zij Koerdische roots. In mijn game wil ik dit ook zo houden. Ik contracteer wel spelers van het buitenland en andere teams nationaal maar op lange termijn wil ik enkel spelers uit de eigen jeugd de kans geven. In het begin van het spel is dit echter onmogelijk. Ik wilde deze informatie met jullie delen omdat eensgelijke situatie niet heel vaak voorkomt. Hier onder zijn mijn korte en lange termijn doelstellingen en meer informatie over de club.
    Doelstellingen
    Korte termijn doelstellingen:
    Binnen één jaar promoveren naar tweede divisie.

Lange termijn doelstellingen:
    Promoveren naar de spor toto super league
    Enkel spelers van de eigen jeugdopleiding gebruiken
    De grootste club van Turkije worden
    Een kampioenschap op het hoogste niveau vieren
    Een continentale prijs pakken
    Club info
    Progonose 6de
    Opgericht 1990
    Stadioncapaciteit 1540
    eenvouodige jeugd en trainigsaccomodatie
    Toestand stadion zeer slecht
    Kwaliteit grasmat zeer slecht
    Gemiddelde toeganskaart 1 euro
    Totaal saldo is 17.000 euro
    Salarisbudget is 11.800 maar de kosten zijn 13.000

Kortom dit is mijn grootste uitdaging tot nu toe. Maar ik denk ook dat het spelplezier erg hoog kan zijn. Misschien een leuke speler om in de gaten te houden: Deniz Naki
    Last edited by Ronaldo_9; 23 jun 2017, 23:10.

Leuke uitdaging en hopelijk kun je in de toekomst alleen maar Koerden halen . Succes

Comment

Voorbereiding

Lijkt geslaagd. Alle wedstrijden zijn gewonnen. Echter zijn de teams van slechte kwaliteit met enkel één tegenstander die op het zelfde niveau als amedspor uitkomt en die is met 1-0 verslagen.

Last edited by Ronaldo_9; 6 jun 2017, 01:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door komodo25 Bekijk berichten
        Leuke uitdaging en hopelijk kun je in de toekomst alleen maar Koerden halen . Succes
        Bedankt voor de reactie!

Comment

Pics openen niet hier?

Comment

Pics openen niet hier?
            Bedoel je dat je de afbeelding niet kunt zien?

Comment

Inderdaad zie geen afbeeldingen bij jouw laatste update

Comment

Inderdaad zie geen afbeeldingen bij jouw laatste update
                Vreemd. Ik plaats een attachment bij als jpg afbeelding. Ikzelf kan de afbeelding gewoon zien. Is er iets waar ik geen rekening mee houd?

Comment

Begin van de competitie

We zijn de competitie erg wisselvallig begonnen. Iedere wedstrijd lijkt vanaf de bank wel 90 minuten lang billen knijpen voor de manager. Zoals de resultaten laten zien worden de wedstrijden vaak met minimum verschil gewonnen of verloren. De verdediging lijkt wel een gatenkaas en maken blunder na blunder. Ook is de manager tijdens de wedstrijd voortdurend bezig met formaties en instructies. Dit komt de wedstrijd soms ten goede maar soms ook ten negatieve. Al met al gaat het in de competitie vooralsnog erg moeizaam en hebben we voor mijn gevoel al erg duurzame punten laten liggen. Hopelijk gaat deze dure puntverlies ons niet in de loop van het seizoen achtervolgen. Er is ook iets positiefs aan deze wisselvallende resultaten want Amedspor mag zich voor even koploper noemen!

[img]link van het plaatje[/img]

[img]https://www.dropbox.com/s/4iohx2c95v...ijden.jpg?dl=0[/img]
                  [SPOILER] https://www.dropbox.com/s/3sy0hzmgz6...dspor.jpg?dl=0 [/SPOILER]
                  Lage niveau in bekerwedstrijd nekt Amedspor

In de beker zijn wij helaas uitgeschakeld. We kwamen nog wel even op een 0-1 voorsprong tegen tweede divisionist die op een hoger niveau voor degradatie strijd. Maar onmiddelijk werd er tegen gescoord met weer een blunder van de verdediging. Ook zo raar in deze wedstrijd was dat de tegenstander rood kreeg en wij enkele minuten daarna ook direct rood pakten. Erg onnodig. De verlenging was ook voor ons met een paar goede kansen maar het mocht niet zo zijn. De strafschoppenreeks was erg amateuristisch en Amedspor liet het na om terug te komen. Helaas uitgeschakeld want na deze ronde hadden wij ons geplaatst voor de groepsronde met zes wedstrijden die ieder redelijk wat geld in het laatje zou opbrengen. Hopelijk doen wij het volgend jaar beter.

[SPOILER]https://www.dropbox.com/s/dzvknn9p56...stand.jpg?dl=0[/SPOILER]
                  Last edited by Ronaldo_9; 6 jun 2017, 13:58.

Comment

Jammer van de beker . Helaas zie ik wederom geen afbeeldingen

Comment

Succes met deze voor mij onbekende club. Probeer je plaatjes zo neer te zetten [img]link van het plaatje[/img]. Dan zou het moeten werken. En om ze te centreren doe je zo [ center] En dan je update. Wel het center gedeelte aan elkaar anders werkt het niet[/ center].
                      Last edited by delichris; 6 jun 2017, 05:20.

Comment

Anders moet je je plaatjes even uploaden op tinypic, dan kun je de link hier naar toe kopiëren en kun je de plaatjes zien.

Comment

Veel succes met deze toch wel pittige uitdaging! Afbeeldingen uploaden doe je inderdaad best bij een site als tinypic of imgur.
                          Roep maar even als je hulp nodig hebt!

Comment

Koploper Amedspor

De tekst die hier eigenlijk hoorde te staan zou twee pagina's lang moeten zijn. Na een bepaalde tijd echter ben ik uitgelogd en heb ik mijn tekst kwijt geraakt. Het enige wat werd opgeslagen was één regel. Ik zal daarom een wat vlottere tekst maken. In de competitie hebben we mede door een goede reeks de koppositie weten te bemachtigen. Met nog vier wedstrijden te gaan en de tweede die thuis op bezoek komt vind ik dat dit nooit meer weggegeven mag worden. De ploegen vijf tot en met twee strijden met elkaar (poule wit en rood) voor de laatste plek om te promoveren. De kampioenen van de poules promoveren rechtstreeks. Mijn topscoorder is de inmiddels overleden Sehmus Ozer op 36 jarige leeftijd tevens aanvoerder en icoon van de club. Deze man is op een gruwelijke wijze om het leven gekomen door na een uitwedstrijd door een sneeuwstorm te rijden en met zijn auto een afgrond is geslipt. Hier heeft hij zich nog met gebroken benen twee dagen in leven gehouden maar hulp was helaas te laat voor hem Het heeft even op Nederlandse voetbalsites gestaan dus misschien zijn jullie er van op de hoogte. De andere goede spelers zijn Deniz Naki en Ercan Capar. Helaas is eerstgenoemde wel erg ongelukkig omdat een bod meerdere malen van eerste divisionist Kayserispor werd afgewezen. In het echte leven heeft Deniz Naki ongeveer 15.000 euro per week opgeofferd om voor 2.000 euro per week voor zijn favoriete club te spelen. Dit zie je niet vaak voorkomen. Ook is hij enkele malen berispt door de Turkse voetbalbond voor zoals zij noemen provocerend gedrag en het ondersteunen van terrorisme. In een wedstrijd van Amedspor tegen eerstedivisionist Bursaspor is te zien onder welke omstandigheden Amedspor spelers zich staande moeten houden. Vanaf heden ga ik hopelijk meerdere keren per dag uploaden en het leesplezier te verhogen voor jullie. Bedankt voor al jullie tips en het meedenken met mij. Ik hoop dat ik jullie niet teleur stel .

Last edited by Ronaldo_9; 7 jun 2017, 19:39.

Comment

Goede resultaten . Promotie zou een keurige stap zijn

Comment

Goed bezig!

Comment

Deniz Naki, heeft die niet in Duitsland gespeeld ook? Kan me die naam nog herinneren van een game met St. Pauli. De resultaten zijn overigens mooi. Wat is de volgende divisie, mocht je promoveren?

Comment

Het seizoen is erg geslaagd. Ik ben nu bezig met de voorbereiding voor het nieuwe seizoen. Er moet heel wat gebeuren om mee te kunnen met de middenmoot dit seizoen. Er spelen redelijk wat oud-topspelers voor Turkse begrippen in deze competitie. We hebben al een uitstekende transfervrije routinier kunnen aantrekken. Mehmet Topuz die ooit voor een recordbedrag van 9 miljoen als duurste Turkse speler een binnenlandse transfer maakte.

Comment

[SPOILER]
                                      Jammer van de beker . Helaas zie ik wederom geen afbeeldingen
                                      Het is inderdaad erg jammer van de beker. Voor het imago om later betere spelers aan te trekken maar des te meer het financiële plaatje. De centjes kan ik hard gebruiken nu we gepromoveerd zijn. Als het goed is kan je nu de afbeeldingen zien!

Oorspronkelijk geplaatst door delichris Bekijk berichten
                                      Succes met deze voor mij onbekende club. Probeer je plaatjes zo neer te zetten [img]link van het plaatje[/img]. Dan zou het moeten werken. En om ze te centreren doe je zo [ center] En dan je update. Wel het center gedeelte aan elkaar anders werkt het niet[/ center].
                                      Bedankt! Ik heb de plaatjes inderdaad op die manier gezet. Bedankt voor de tip.

Oorspronkelijk geplaatst door Ajaciedjee Bekijk berichten
                                      Anders moet je je plaatjes even uploaden op tinypic, dan kun je de link hier naar toe kopiëren en kun je de plaatjes zien.
                                      Ik heb het zo gedaan en het werkt nu!

Oorspronkelijk geplaatst door Marius Bekijk berichten
                                      Veel succes met deze toch wel pittige uitdaging! Afbeeldingen uploaden doe je inderdaad best bij een site als tinypic of imgur.
                                      Roep maar even als je hulp nodig hebt!
                                      Bedankt! Het is inderdaad niet één van mijn makkelijkste games. Afbeeldingen zijn gelukt. Bedankt!

Goede resultaten . Promotie zou een keurige stap zijn
                                      Bedankt! En promotie it is!

Oorspronkelijk geplaatst door Makalakalane Bekijk berichten
                                      Goed bezig!
                                      Dankjewel

Oorspronkelijk geplaatst door Titan Bekijk berichten
                                      Deniz Naki, heeft die niet in Duitsland gespeeld ook? Kan me die naam nog herinneren van een game met St. Pauli. De resultaten zijn overigens mooi. Wat is de volgende divisie, mocht je promoveren?
                                      Klopt. Hij begon in de jeugd van leverkussen en heeft met St. Pauli redelijk wat wedstrijden achter de rug in de Bundesliga, dus kwaliteit heeft hij wel. De resultaten zijn goed maar kon ook nog beter zijn. De volgende divisie is de PTT. 1 Lig. Oftewel de één na hoogste divisie in Turkije. Er spelen enkele oud grote namen in deze divisie.[/SPOILER]
                                      Last edited by Ronaldo_9; 10 jun 2017, 17:46.

Comment

Gefeliciteerd met de promotie

Comment

Seizoen 2 Voorbereiding

Het tweede seizoen als manager is aangebroken. Ten eerste wil ik graag de verwachtingen met jullie delen. Het bestuur verwacht het minimale van mij, namelijk rechtstreekse degradatie voorkomen. Met het kleinste budget van alle ploegen is de notering slechts 500-1 voor het kampioenschap. Het team dat als meest waarschijnlijk gaat degraderen wordt Amedspor genoemd. Hoewel ik erg weinig financiële middelen bezit, geen scouts en trainers en de zwakste reputatie van de hele competitie ben ik van mening dat ik met een aantal gerichte aankopen en tacktiekswijzigingen het team van degradatie kan behoeden.

Het financiele plaatje

Zo ziet het financiële kant er uit ten opzichte van vorig seizoen.

De transfers

De transfers hebben totaal 43.5k gekost. Door het geringe budget en mijn doelstelling om de club financieel gezond te houden hebben we met een klein transferbudget moeten werken. Waar andere teams spelers van Marseille en Leverkussen weg kapen voor enkele miljoenen moeten wij het met deze middelen doen. Mijn hoogst verdienende speler kan 2.5 duizend per week verdienen terwijl van een club als Gaziantepspor de laagste verdiende dit verdient. Hoe dan ook er zijn een aantal talenten bijgekomen en aantal geforceerd vertrokken zoals Deniz Naki. Waar hij in het echte leven heel veel opoffert om bij ze prachtige club aan de slag te kunnen wilt hij in het spel niet verlengen omdat de club van te lage niveau is. Op zich wel begrijpelijk maar jammer dat fm hier geen rekening mee houd. Hij is immers aangesloten toen de club nog lager speelde. Onze tweede keeper is met pensioen gegaan en onze topscoorder en aanvoerder na een blessure te hebben opgelopen van 6 tot 8 maanden heeft hij het drie dagen voor de eerste wedstrijd van het seizoen voor gezien gehouden. De duurste transfer samen met salaris van 1k is dan ook meteen een keeper geworden. Zoals ik eerder aangaf, Mehmet Topuz heeft een verleden op hoog niveau en dat heeft ook de andere Mehmet, Mehmet Sedef die bij de concurrent van Topuz begon namelijk Besiktas. Nu we gepromoveerd zijn kunnen we buitenlanders aantrekken en daar heb ik gebruik van gemaakt. Eén gratis centrale verdediger aangetrokken van 20 jaar en twee talenten van 20 en 21 uit Frankrijk opgepikt. Hierover hoeft geen salaris of een maandbedrag betaald te worden. Al met al lijkt elke positie weer mede door de veelzijdigheid van de spelers dubbel bezet.

De voorbereiding

We hebben een redelijk sterke voorbereiding van het nieuwe seizoen achter de rug. Hoewel er van tweededivisionist verloren werd, werd er ook tegen twee eerste divisionisten gewonnen. Al met al een hoopvolle begin van het nieuwe seizoen.

Comment

Gefeliciteerd met de promotie
                                            Bedankt!

Comment

Gefeliciteerd met de promotie. Die groene letters komen er niet lekker uit. Ik zou het gewoon op zwart houden.

Comment

Goede voorbereiding . Benieuwd of je kunt stunten dit jaar

Comment

Leuk project dit! Succes op het 2e niveau!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X