Mededeling

Collapse
No announcement yet.

never give up on your dreams ( FM17)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Graag gedaan! De nominatie kwam inderdaad van mij. Man, je gaat als een speer! In elke wedstrijd vind je het net minimaal één keer, al is één keer scoren meer een uitzondering dan regel.

Comment

• In de wedstrijd om de EFL Cup kreeg ik rust en stonden we met een b elftal op het veld de jongens wisten middlesbrough met 0-3 te verslaan

In de uitwedstrijd tegen Southampton stond ik vanzelfsprekend weer in de basis en was de batterij weer helemaal opgeladen. Nadat martial mij na 20 minuten vrij voor de keeper had gezet was het een koud kunstje voor mij om de 0-1 te maken. Na rust wist Martial zelf ook nog te scoren en bepaalde de eindstand zo op 0-2. na 67 minuten mocht ik naar de kant om me alvast voor te bereiden op de volgende wedstrijd. Next stop Basel.

In het St. Jacobs Park zijn er deze avond 36000 toeschouwers aanwezig die zien dat wij veel sterker zijn dan onze tegenstander. Na 23 minuten komen we dan ook op 0-1 door een doelpunt van Mkhitaryan die na een zwak schot van Martial de rebound simpel binnen kon tikken. Echter is het Jean Paul Boëtius die er vlak voor rust toch 1-1 van maakt. Basel begint de 2e helft enthousiast gesteund door hun eigen publiek. Maar na 10 minuten in de 2e helft komen we weer op voorsprong. Fred geeft de voorzet en ik weet de bal binnen te knikken 1-2. na 64 minuten maakt Martial er 1-3 van nadat ik de bal simpel breed kond leggen en zo was de wedstrijd wel beslist. In de 79e minuut mocht Virgil Van Dijk er 1-4 van maken en zo staan we er na 2 wedstrijden uitstekend voor.

Watford is de laatste tegenstander voor de interland periode. Ik moest bij Mourinho op kantoor komen en hij vertelde me zijn plannen die hij voor ogen had. ‘Edson je bent zonder twijfel mijn eerste spits maar ik wil je wel fris houden. Als de wedstrijden beslist zijn zal ik je wat vaker naar de kant halen dan dat je zelf misschien zou willen.’ Ik begrijp hem wel want met Kane heb ik nog een geweldige spits achter mij die ook aan zijn speeltijd moet komen. En dus gebeurde het maar gelijk tegen Watford. Met rust stonden we al met 2-0 voor door 2 doelpunten van Pogba. Een kwartier voor tijd word ik dus inderdaad naar de kant gehaald waarna Pogba zijn 3e maakt en zijn de 3-0 maakt.

Edson na een goede periode lijken je tegenstanders eindelijk iets gevonden te hebben om jou af te stoppen.
      Vind je? Of ben je gewoon gewend geraakt aan het feit dat ik de laatste tijd gewoon vaak scoorde? Het bied ook ruimte voor mijn medespelers dus dat is dan ook een voordeel voor hun.

Je bent laatst gespot in een meubelwinkel. staat er een verhuizing in je planning?
      Nee het is gewoon een kleine verbouwing meer niet.

Dus de fans hoeven zich geen zorgen te maken?
      Zeker niet Als het aan mij ligt voetbal ik hier nog heel lang

Zlatan heeft zijn afscheid aangekondigd en Kane wil graag weg. Wie zie jij al concurrent volgend seizoen?
      Daar ben ik helemaal niet mee bezig. Eerlijk ik hoop dat als die jongens spelen ook gewoon succesvol zijn.

Wat vind je van de nieuwelingen?
      Ja ik kan het goed met ze vinden. Virgil is er natuurlijk al wat langer en die doet het gewoon goed? Baka zoals wij hem noemen hoeft zich moeiteloos aan weten te passen en voor Marco is het afwachten. Martial en Mkhitaryan doen het gewoon goed. Hij laat zich zien als die minuten mag maken. Het feit dat we beiden een vergelijkbare situatie hebben met de dubbele nationaliteit is natuurlijk wel iets waar we het over gehad hebben.

Naast dat je gezien bent in een meubelwinkel ben je ook een middagje gaan shoppen met je nieuwe vriendin?
      Is niet helemaal waar. Demi en ik hebben nog steeds niks. maar dat het gezellig was zal ik maar niet ontkennen.

De tabloids hadden het over wat je die dag had uitgegeven.
      Ik shop niet heel veel hoor. Ik hou van mooie kleding en mooie schoenen en ik kan het betalen dus waarom niet.

Over wat voor merken praten we dan?
      Kan van alles zijn. Ja ik heb Louboutins maar ik loop net zo makkelijk op Filling Pieces. En ja ook qua kleding heb ik shirt van Givenchy en broeken van Balmain. Maar heb ook gewoon broeken van de Zara.

Hoe zit het met je rijbewijs?
      Ja die is inmiddels binnen. Ik krijg een auto van de club en ik zal binnenkort vast nog wel gaan kijken voor een eigen auto

delichris; zelf even een mindere periode maar edson pikt nog steeds zijn doelpuntjes mee
      Titan; hopelijk gaat dit naar een plek in de geschiedenisboeken maar daarvoor zal edson nog wel even zijn best moeten blijven doen
      @ die periode lijkt voor bij dat eigenlijk elke bal er in gaat. Nogmaals bedankt

Sorry jongens vandaag grafisch even niks. zit in de vakantie periode. ik probeer zo vaak als het kan te posten maar of daar nu echt iets grafisch val t te verwachten durf ik niet te zeggen ( al ga ik wel me best er voor doen ) en bedankt weer voor jullie reacties

Comment

• Toch blijft het lekker gaan. Alles is nog in eigen hand.

Comment

• Fijn voor Mourinho om nog zo'n topper achter de hand te hebben. Pogba weet ook regelmatig zie ik in je updates, aanvallende rol?

Comment

• In de wedstrijd die we spelen tegen spanje word het teleurstellend 0-0. Spanje wou niet en wij waren niet bij machte het gaatje te vinden. Die avond vraag ik aan de bondscoach of ik de vriendschappelijke wedstrijd tegen Tsjechië mag laten schieten om me te richten op de wedstrijden die gaan komen met Manchester United en ik krijg zowaar toestemming.

Tegen Newcastle spelen we erg zwak als team we komen nog wel op 0-1 maar geven het vervolgens helemaal weg met 3-1 worden we naar huis gestuurd. Ik voel dat de druk die ik elke week voel niet helemaal meer aankan en moet opzoek naar iets anders.

Tegen Celtic speel ik opnieuw niet goed en ik word dan ook gewisseld na 70 minuten wel word de wedstrijd met 5-0 gewonnen maar ik sta inmiddels al weer even droog.

Swansea thuis normaal een wedstrijd waarin wij geen problemen mogen hebben maar binnen 10 minuten staan we al met 0-1 achter. We zullen dus in de aanval moeten maar de ploeg is zichzelf niet vandaag. Mijn vorm is al weken minder en ook vandaag is het weer niet best. Mourinho lijk er klaar mee en haalt me na 75 minuten weer naar de kant voor Kane. Tot overmaat van ramp voor mij is het eerste balcontact van Kane de 1-1 en dat is dan ook de eindstand. Gelukkig staat er over een paar dagen een wedstrijd voor de EFL Cup tegen Newcastle United op het programma en heb ik weer even wat rust.

Tegen Newcastle United zie ik vanaf de bank dat het weer niet heel erg goed is. Gelukkig komen we in de 2e helft uit een hoekschop dan wel op voorsprong door een goede kopbal van Virgil Van Dijk. 10 minuten voor tijd mag ik nog de vrij onzichtbare Harry Kane vervangen maar ik sta voornamelijk op een eiland te wachten op een snelle tegenaanval die er niet komt. Maargoed we zijn toch een ronde verder.

3 november 2018 de dag van de Manchester Derby in het City Of Manchester Stadium. Een uitwedstrijd dus en ik mag toch weer in de basis beginnen. Als er dan toch een wedstrijd is om mijn slechte vorm van de laatste wedstrijden te doorbreken dan maar vandaag bedenk ik mezelf tijdens de warming up. Vandaag laten we als team ook eindelijk vanaf het begin weer het voetbal zien dat we kunnen spelen en City heeft het er lastig mee. Na 37 minuten moeten ze dan ook eindelijk buigen als Martial er 0-1 van maakt met een enorme pegel van een meter of 25. 2 minuten later zijn we alweer gevaarlijk. Na een goede voorzet van Mkhitaryan weet ik al vallend de bal bij de 2e paal tegendraads tegen de touwen te koppen en zo heb ik dan eindelijk weer mijn doelpunt te pakken. Dit gevoel heb ik wel even gemist en ik vier het dan ook uitbundig. City komt in de 2e helft nog terug tot 1-2 en dus moeten we nog wel bij de les blijven maar na het laatste fluitsignaal barst er een klein feestje los. De grootste rivaal is weer verslagen.

Je bent weer even de baas in Manchester. Deze overwinning moet lekker voelen?
            Ja natuurlijk. Het is altijd fijn om te winnen daar niet van maar tegen de rivaal in het hol van de leeuw maakt het extra mooi.

De laatste weken ging het met jou en het team niet vanzelf. heeft dat met elkaar te maken?
            Ik ben wat minder in vorm dat klopt maar om dan gelijk te zeggen dat het team minder speelt omdat ik dat ook doe dat is onzin. Natuurlijk is het voor het team wel makkelijker als er een spits staat die scoort.

Klopt het dat je bezig bent met het opzetten van een goed doel?
            Of het een goed doel is durf ik zelf niet te zeggen. Het is in ieder geval wel een project dat al langer in mijn hoofd speelde.

Kan je er wat meer over zeggen?
            Het project heet 'We by Others' en het is de bedoeling dat voetballers zich er bij aansluiten om hun voetbalschoenen af te staan voor de mensen die het niet zo goed hebben als ons. Daarbij moet je vooral denken aan vluchtelingen of mensen die in gebieden leven waar zich een ramp heeft voorgedaan.

Hieruit kunnen we opmaken dat je je maatschappelijk betrokken voelt?
            Mwah dat valt wel mee. Ik vind het vooral belangrijk om projecten te steunen waar ik zelf achter sta.

Speelt je nieuwe vriendin hier ook een rol in?
            Daar ga je weer he? Maar inderdaad Demi zet zich ook in voor een aantal projecten zoals La League bijvoorbeeld.

Het einde van het jaar nadert en dat houd i dat er weer de jaarlijkse prijzen worden verdeeld. Denk je dat je Wereldvoetballer van het jaar kan worden?
            Daar ben ik helemaal niet mee bezig eigenlijk. Het zou een eer zijn maar zeker geen ramp mocht ik het niet worden. Zolang ik hier gewaardeerd word door de supporters weet ik dat ik het goed doe. Daar veranderen persoonlijke prijzen niks aan.

delichris; het gaat nog steeds volgens plan en elk team heeft wel eens een dipje in het seizoen ;0
            Titan; united heeft genoeg goede spitsen met edson Kane zlatan en rashford. Pogba heeft niet echt een aanvallende rol. Er staat een driehoek met de punt naar achteren op het middenveld

Het heeft even geduurd voor een nieuwe update en ik hoop vanaf nu weer dagelijks te kunnen updaten mocht er niks tussen komen

Comment

• Balen dat je een tijd droog stond, maar tegen Shitty toch weer goed de draad kunnen oppakken.

Comment

• Even een mindere periode als speler, maar in een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar staat Edson er weer!

Comment

• Op een uitverkocht Celtic Park stond de 4e wedstrijd van de Champions League op de rol. Na mijn goede optreden tegen Manchester City wist ik dat ik weer genoeg krediet had om ook vandaag weer in de basis te starten. En dat vertrouwen betaalde zich ook snel uit. Nadat Celtic door het midden slecht uitverdedigde kon ik de bal onderschappen en zo alleen richting de doelman gaan die weinig kans had 0-1. na 21 minuten was het Fred die de bal in het doel kon schuiven na opnieuw slecht verdedigen en zo was het al snel 0-2. na 10 minuten in de 2e helft mocht ik ook nog een assist op mijn naam zetten en ronde Mkhitaryan de aanval af 0-3 en zo leek we gespeeld. Maar uit het niets was er de 1-3 in de 71e minuut. In de 86e minuut stond Kane voor mij klaar maar kon ik nog belangrijk zijn bij de laatste aanval. Op 20 meter ontving ik de bal van Pogba en kon ik kort wegdraaien. De bal kwam perfect voor mijn rechter te liggen en zonder nadenken schoot ik de bal in de linkerbovenhoek en bepaalde de eindstand zo op 1-4.

Vandaag komt de nummer laatst Bournemouth op bezoek. Als ik echt wil laten zien dat ik terug ben weet ik dat ik ook vandaag een doelpuntje moet maken. Normaal trek ik me nooit zo wat aan van wat er over me gezegd of geschreven word maar na de slechte periode van laatst is die bewijsdrang er weer en dat komt mijn spel ten goede. Ook nu is het in de 26e minuut raak voor mij. Net buiten het strafschop gebied krijg ik de bal en ik weet hem in de rechter bovenhoek te krullen 1-0 en kan ik dus weer juichen. Vlak voor rust weten we ook nog weg te lopen naar 2 en zelfs 3-0 door doelpunten van Pogba en Mkhitaryan. In de 2e helft is het allemaal wat minder maar de beslissing is dan al gevallen. Na de wedstrijd heb ik een gesprekje met de trainer. Hij zegt me dat hij fout zat door me steeds er uit te halen als de wedstrijd beslist was. Een spits heeft vertrouwen nodig en die had hij mij in zijn ogen niet gegeven. Tijd om me te gaan melden bij Portugal voor de interlands tegen Spanje en Zweden.

Tegen Spanje hebben we het eg lastig en komen we ook op achterstand. Gelukkig hebben we Cristiano Ronaldo die nog altijd erg belangrijk voor ons maar ook vooral voor mij is die er 1-1 van maakt en zo hebben we alles in eigen hand tegen Zweden.

Tegen Zweden telt alleen de winst om door te gaan in de Nations League. We komen tot overmaat van ramp echter met 0-1 achter in de 8e minuut. Daarna is het tijd om de rug te rechten en de supporters een voetbalshow te geven. 7 minuten voor rust is dan daar eindelijk de verdiende gelijkmaker. Na een goede voorzet van Bernardo Silva weet ik het kopduel te winnen en de bal tegen de touwen koppen 1-1 en dat is de ruststand. In de 53e minuut krijgen wij een vrije trap en het is Cristiano Ronaldo die deze weet te benutten 2-1 en virtueel dus door. Na 68 minuten krijg ik de bal halverwege de helft van Zweden en besluit maar eens op avontuur te gaan. Nadat ik 3 man voorbij ben sta ik oog in oog met de doelman en blijf ik uiterst rustig en schuif simpel de 3-1 binnen. 2 minuten later is het dan alweer 3-2 en dus is het nog alles behalve beslist. Maar in de 72e minuut steek ik Ronaldo weg en loop zelf goed mee Ronaldo gunt mij de hattrick en ik kan de bal in het lege doel schuiven 4-2 en daarmee is het afgelopen. En zo heb ik inmiddels 22 interlands gespeeld en daarin heb ik 23 doelpunten gemaakt. In Portugal zijn ze er over eens dat ik Ronaldo op den duur ga vervangen en al zijn records uit de boeken speel.

Na het succes met Portugal was het tijd om tegen Aston Villa te spelen. Aston Villa moet op papier helemaal geen probleem zijn zo lang we maar geduldig blijven. En Mourinho had gelijk. De bus werd vanaf het begin geparkeerd en het duurde lang voordat wij er doorheen wisten te prikken. Na wat kleine kansen kwam onze eerste grote kans eigenlijk pas in de 80e minuut. Na een scherpe voorzet van Shaw was ik net iets eerder dan de doelman en wist zo de 0-1 binnen te koppen tot opluchting van de meegereisde supporters. Ik liep een hoofdwond op en moest daar even aan geholpen worden. Tijdens mijn behandeling wist Mkhitaryan er 0-2 van de maken en zo was de beslissing wel gevallen. Pogba maakte er vlak voor tijd met een prachtige volley nog 0-3 van en zo konden we met een goed gevoel terug naar Manchester om ons voor te bereiden op de Champions League wedstrijd in en tegen Roma

In de afgelopen periode heb ik me ook moeten melden op het kantoor van de grote baas. Hij wil het vrouwen voetbal in bij United weer op de kaart zetten en hij weet dat ik het redelijk tot goed volg en heeft mijn advies nodig. Het gaat vooral over speelsters die het vrouwenteam beter kunnen maken. Ik geef aan dat hij eens naar het Nederlands dames elftal moet gaan kijken en dat daar aardig wat goede speelsters rond lopen. Het feit dat ik Nederlands spreek en ze kan helpen om hier hun weg te vinden is nog een pluspunt. en dus word er contact gelegd met Lieke Martens de grote ster , Danielle Van De Donk , Jackie Groenen en Kika Van Es.

Edson je bent weer helemaal terug.
                  Ik vind dat altijd zo raar he. Alsof ik ben weg geweest? ja ik scoor weer makkelijker maar volgens mij heb ik gewoon elke wedstrijd gespeeld.

Wat vind je van de Nations League?
                  ja ik vind het een goede zaak. Zo speel je wat minder oefenwedstrijden die in mijn ogen nutteloos zijn en je kan nog een prijs winnen ook.

Klopt het dat jij je bezig gaat houden met het vrouwenvoetbal?
                  Nee. Het klopt wel dat ik met de grote baas een gesprek er over heb gehad.

Wat vind je van het vrouwenvoetbal?
                  Ik vind dat het wel wat meer aandacht mag krijgen. Je kan het natuurlijk niet vergelijken met het mannen voetbal maar het maakt het er niet minder leuk op. Voetbal is voor iedereen dus ook voor vrouwen. Mijn zusje voetbalt ook dus vandaar dat ik het wat meer volg.

We willen een eenmalige rubriek aan ons artikel toevoegen genaamd 'Het beste van Edson Arnaldo' wil je daar aan mee werken?
                  Tuurlijk. Hoef je helemaal niet te vragen man.

Beste United speler allertijden?
                  Sir Bobby charlton

Beste positie?
                  Spits natuurlijk. Al train ik de laatste tijd wat meer vanaf de flanken.

Beste United liedje?
                  Viva Arnaldo natuurlijk haha. Maar van united zelf toch wel We'll never die. Een mooi eerbetoon aan de spelers die toen zijn omgekomen bij de vliegtuigcrash als ik me niet vergis.

Beste wedstrijd?
                  eigenlijk is dat het tweeluik tegen Barca vorig seizoen. mag dat niet? dan toch Chelsea uit dit seizoen waarin ik er 3 maakte.

Beste doelpunt?
                  Pff dat zijn er zo veel. Maar dan ga ik toch voor mijn 1e doelpunt voor United.

Beste tegenstander?
                  Sergio Ramos zonder twijfel. Een geweldige verdediger die als het moet spijkerhard kan zijn maar ook regelmatig zijn doelpunten mee weet te pikken. En na de wedstrijd een geweldig persoon.

Beste film?
                  Collateral Beauty.die film die pakt je gewoon vooral op het einde als dan alles samenkomt.

Beste voetballer ter wereld?
                  ik! nee zonder dollen durf ik dat echt niet te zeggen. Je hebt spelers die hebben een aangeboren talent en spelers die er keihard voor hebben gewerkt en elke speler is in een bepaald aspect de beste.

Beste serie?
                  Prison break. al is El patron del mal ook geen slechte serie.

Beste moment van mijn leven?
                  Het WK winnen.

Beste advies dat ik ooit heb gekregen?
                  Dat je altijd in jezelf moet blijven geloven dan komt het altijd goed.

Beste eigenschap?
                  Dat ik altijd mezelf blijf.

Beste vriend in de selectie?
                  ik kan met iedereen goed. Maar ik trek toch veel op met Paul Pogba.

Beste reisbestemming?
                  De Seychellen

Beste stad?
                  ik hou van jongs af aan al van Rotterdam.

Beste Game?
                  Football Manager. Ik breng er uren mee door. Als ik thuis ben , als we op trainingskamp zijn en onderweg naar een wedstrijd altijd speel ik wel Football Manager.

Beste App?
                  Snapchat

Beste sport buiten het voetbal?
                  Wielrennen. Je mag gerust zeggen dat het saai is om naar te kijken maar als je voor bijvoorbeeld de Tour De France 3 weken lang minimaal 4 uur per dag op een fiets zit en gemiddeld over de 50 kilometer per uur fiets plus een aantal zware bergen moet beklimmen daar heb ik echt respect voor.

Beste tijdsbesteding buiten het voetbal?
                  Ik hou er sowieso van om leuke dingen met familie en vrienden te doen en om mensen blij te maken.

delichris; het droogstaan is niet zo'n probleem als er gewoon gewonnen word en scoren tegen de 2e club van Manchester is altijd welkom natuurlijk
                  Titan; voor supporters sowieso de belangrijkste het is dan altijd lekker voor edson om belangrijk in zulke wedstrijden te zijn

Comment

• Gaat weer lekker met jou en United.

Comment

• Tof dat je ook het vrouwenvoetbal erbij betrekt. Uiteraard is Edson dan wel geïnteresseerd

Comment

• Tegen AS Roma is een punt genoeg om de 1e plek in de groep te pakken. Vandaag zakten we maar weer eens door de ondergrens. Met een 2-0 verlies kunnen we terug naar Manchester. Basel wist te winnen van Celtic en komt zo evenals AS Roma op 9 punten. 1 punt tegen Basel is dus alsnog genoeg voor de 1e plek.

De maand December is begonnen en we trappen de maand af met een thuis wedstrijd tegen Crystal Palace. Het is slecht weer en dat maakt het voor mij lastig. Het veld is zwaar en het zicht is ook niet heel best. Toch weet ik het openingsdoelpunt te maken. In de 393 minuut komt er een bal van Shaw half hoog voor en ik spring omhoog en tik die bal in de lucht achter mijn standbeen langs tegen de touwen 1-0. vlak na rust weet ik ook mijn 2e te maken na een goede voorzet van Mkhitaryan ben ik als glijdend als eerste bij de bal en tik hem langs de doelman het doel in 2-0. Martial maakt er na ruim een uur spelen 3-0 van en zorgt daarmee voor de beslissing. In de 72e minuut maak ik opnieuw een aardig doelpunt door de bal met links ineens van uit de lucht op de slof te nemen en als een granaat valt de bal in de kruising 4-0. met een hattrick op zak mocht ik naar de kant om plaatst te maken voor Kane.

De beslissing in de groepsfase van de Champions League is wat er op het spel staat tegen Basel en dat maakt het publiek ons duidelijk. Ondanks dat we aan een punt genoeg hebben nemen onze supporters daar zeker geen genoegen mee. Er moet gewonnen worden en het liefst nog overtuigend ook. Dan is het altijd lekker als je na ruim een kwartier weet te scoren. Een vrije trap weet ik over de muur in de linker bovenhoek te krullen 1-0. Door deze goal moest Basel nog meer komen en wij wisten dat onze kans vanzelf wel weer zou komen. Na 67 minuten was daar weer een vrije trap en dit was een kopie van de eerste en dus maakte ik ook de 2-0. Ik mocht weer gaan rusten en Marcus Rashford mocht zich in de spits laten zien. Hij wist de assist te geven bij de 3-0 van Assensio. Zo winnen we dus overtuigend en sluiten we de groep af als nummer 1. doordat Roma wint van Celtic is Basel uitgeschakeld. Voor ons is het nu zaak om ons op Arsenal te richten.

In het Emirates Stadium volgt er vervolgens weer een grote teleurstelling. Arsenal weet met 1-0 te winnen door een doelpunt van Griezmann. De volgende wedstrijd is er weer 1 om me rust te pakken. Het is namelijk de kwartfinale om de EFL Cup tegen WBA.

Tegen WBA zit ik inderdaad op de bank. Helemaal niet erg want dit is een behoorlijk drukke maand. Ik zie vanaf de bank dat de boys op 0-1 achter komen maar daarna laten ze zich van hun goede kant zien en spelen ze WBA alle kanten op. Het word dan ook 6-1.

Ondertussen maakt de Sun een artikel over het feit dat ik nog maar een contract voor 19 maanden heb en dus lijk aan te sturen op een vertrek. De supporters laten weten dat de club mij koste wat het kost moet behouden. Ik kan alleen maar zeggen dat ik me vooral focus op Manchester United en ik zeker zal luisteren naar een nieuwe aanbieding maar dan moet die wel eerst gedaan worden. Op het kantoor van de grote baas gaat het weer over het vrouwenvoetbal. Ze hebben bij United aardig wat Nederlandse speelsters over weten te halen om hier te komen voetballen. Aan mij dus de taak om ze op te vangen samen met de andere Nederlands sprekende jongens. Ook gaat het over een nieuw contract. Ik heb David Gill laten weten dat ik er zeker voor open sta en ik graag duidelijkheid wil geven aan de supporters.

Edson hoe groot was de teleurstelling na Arsenal?
                        Ja jammer dat wel hebben verloren maar we raken er niet van in paniek.

Klopt het dat er is gesproken over een nieuw contract?
                        Echt gesproken is er nog niet. Het is duidelijk dat zowel de club en ik dezelfde intentie hebben en dat is dat we open staan voor een langere samenwerking.

De supporters zetten er inmiddels ook aardig wat druk achter?
                        Geef ze eens ongelijk. al supporter van Feyenoord wou ik ook niet dat de beste spelers vertrokken.

dus je vind je zelf de beste speler?
                        Wel 1 van de ja. Ik bedoel de cijfers liegen niet toch?

Je hebt er sinds kort ook een taak bij gekregen. hoe staat dat er voor?
                        De club is intensief bezig om het vrouwenelftal op niveau te krijgen. Inmiddels zijn er aardig wat goede speelsters die deze kant op komen.

Het gerucht gaat ook dat Kane graag wil vertrekken. Wat is jou mening hierover?
                        Als Harry graag weg wilt dan is dat aan hem. We hebben spitsen genoeg hier. Maar hij mag best blijven hoor dat houd mij ook scherp.

Je lijkt aardig overtuigd van jezelf gaat dat je niet op breken op den duur?
                        Daar is toch genoeg reden voor? Als ik niet overtuigd van mezelf ben kan ik net zo goed stoppen. Noem een speler die dit jaar betere cijfers neer kan leggen. of laten we het anders doen. Noem een speler die in zijn debuut seizoen in de Champions League en zijn eerste toernooi met zijn land de topscorers titel heeft gepakt?

Dus jou nominatie voor wereldvoetballer van het jaar verbaast je niks?
                        Nee eigenlijk niet. Of ik het word is een tweede maar ik denk zeker dat ik een goed kans maak.
                        delichris; het gaat inderdaad weer aardig . zonde van het verlies tegen Arsenal maar ach die wedstrijden zitten er wel eens tussen
                        Titan; IRL ga ik ook echt wat met het vrouwen/meisjes voetbal doen en qua actualiteit is het ook wel een leuk om dat hier te gebruiken net zoals de situatie met nouri wat minder leuk was. maar als je het er bij kan betrekken.

thnx voor jullie reacties weer

Comment

• Mooie prestaties hoor. Blijft goed gaan met je.

Comment

• Wie weet een nieuw contract in de maak; dat zal de nodige stuivers opleveren!

Comment

• Een thuis wedstrijd tegen Everton word een gala voorstelling. Al binnen 20 minuten is het Pogba die ons op voorsprong zet. Nog binnen het half uur verdubbeld Mkhitaryan de voorsprong 2-0. vlak voor het rustsignaal scoor ik dan ook door de bal een beetje als van basten op mijn slof te nemen alleen jaag ik hem in de korte hoek langs de doelman. Vanaf de aftrap is het onmiddellijk weer raak 4-0 en mijn 2e door een fout in de verdediging af te straffen. Na rust laat Martial zich gelden door er 2 te maken en zo de eindstand te bepalen op 6-0. ook is bekend geworden dat we in de volgende ronde van de champions League spelen tegen Celta. We beginnen met een uitwedstrijd

19 december staat de volgende topper alweer op het programma. Een uitwedstrijd tegen de Spurs die op dat moment de koploper is met 2 punten voor sprong op ons. We komen op 0-1 door Martial maar als snel volgt de gelijkmaker. Het is een stevige wedstrijd van beide kanten maar aan de stand veranderd er niets. Onze aanval is voorlopig afgeslagen.

Vlak voor kerst spelen we thuis tegen sunderland. Die ploeg staat verassend op de 4e plek en is dus zeker niet te onderschatten. We hebben het dan ook lastig en mogen blij zijn dat we met 1-0 de rust in gaan. Via een strafschop weet ik de score te openen. Sunderland komt na 63 minuten goed terug door een doelpunt van Bruno Alves die na het juichen plagerig langs mij heen loopt. 2 minuten laten is het Bakayoko die ons weer op voorsprong zet en nog geen 5 minuten daarna staat het al 3-1 door een eigen doelpunt. Het slotakkoord is echter voor mij. Door een voorzet van Mkhitaryan half volley bij de eerste paal binnen te schieten. Ik loop juichend langs Bruno Alves en zeg hem plagerig dat het nu wel klaar is. Ik ben klaar voor boxing day.

2e kerstdag en een uitwedstrijd tegen Stoke. We beginnen erg slecht en met 4 minuten kijken we al tegen een achterstand aan. Dit zorgt er ook gelijk voor dat we wakker zijn en in de 8e minuut is het Pogba die de gelijkmaker binnen knalt. Nog binnen 20 minuten komen we op voorsprong. Na slecht verdedigen kan ik alleen op de doelman af. Het is voor mij een koud kunstje om deze kans af te maken. Ik wacht op een beweging van de doelman en schuif de bal simpel langs hem het doel in 1-2. dit blijkt ook de eindstand te zijn en dus kunnen we ons gaan opmaken voor de laatste wedstrijd van het jaar tegen Leicester city.

De dag na kerst is een mooie dag voor mij. Ik teken namelijk een nieuw 5 jarig contract bij Manchester United. Ik ga 1.27 miljoen per maand verdienen maar voor minder had ik het ook gedaan. Dit was namelijk het eerste voorstel van de club en die heb ik zonder na te denken geaccepteerd. Ik heb geen ontsnappingsclausule omdat ik wil dat de club zelf de prijs kan bepalen als ze me willen verkopen. Als ik mijn volledige contract uitdien verdien ik een totaal van 77 miljoen Euro. Financieel ziet mijn toekomst er dus erg goed uit. De supporters zijn dolblij dat ik heb getekend.

Gefeliciteerd met je contract verlenging. Zie je dit als een beloning van een uitstekend jaar?
                              Je zou het zo kunnen zien inderdaad. Ik zie het eerder als een blijk van waardering. De supporters vroegen er al een tijdje om en ik ben blij dat ik nog langer hier mag voetballen.

Is united echt jou club geworden?
                              Ja. Ik heb het goed hier en ik geniet elke keer weer als we voor het eerst het veld hier betreden voor een wedstrijd. Die tunnel door en dan het veld op dat heeft iets.

Zie jij jezelf nog voor een andere club spelen?
                              In Engeland sowieso niet. In een ander land zou ik het niet zo snel weten nu. Misschien dat de club over een paar jaar denkt van we willen een ander type spits of dat er een aanbod komt die de club niet kan weigeren. Misschien gaat Mourinho hier op den duur weer weg en heeft de nieuwe trainer mij niet nodig.

Maar heb je voor jezelf niet een droomclub?
                              Ja ooit wil ik nog een bij Feyenoord voetballen.

Is dat niet een behoorlijke stap terug?
                              Waarom? het gaat er om of je er een uitdaging in ziet. Ik wil graag nog een keer daar spelen want het is mijn favoriete club. Het stadion is geweldig al komt er helaas wel een nieuw stadion. De supporters die de club door dik en dun steunen. en ik heb de Jupiler League al gewonnen het staat zo raar als ik dan niet eens in de eredivisie heb gespeeld.

Met nog 1 wedstrijd te gaan dit jaar kan je terug kijken op een fantastisch jaar toch?
                              Er ontbreken dit jaar maar 2 prijzen en dat zijn de FA Cup en de Champions League. De rest heb ik zowel met club als land gewonnen met als absoluut hoogtepunt het WK natuurlijk.
                              delichris; we zitten in een goede flow inderdaad.
                              Titan; aan knaken geen gebrek nu. nu maar eens zien of het meer verwachtingen met zich mee gaat brengen.

Wallemme; fijne vakantie gehad?

mijn vakantie is over. terug naar wat belangrijk is en dat is het bijhouden van deze novelle buiten het werk het trainen geven en zelf voetballen door zal ik proberen om minstens 3 keer per week een update te plaatsen. mocht ik meer tijd hebben dan volgen er uiteraard meer

thnx voor jullie reacties weer

Comment

• Edson gaat een aardig zakcentje verdienen! Maar altijd goed om bij de club te blijven, het gaat je daar immers voor de wind!

Comment

• Je blijft scoren en ook nog eens een contractverlenging altijd lekker.

Comment

• Ik heb zeker een goede vakantie gehad.... Helaas alweer voorbij.

Je gaat lekker met United. Een mooie nieuwe deal en een concurrent die wil vertrekken, wat begrijpelijk is als je het moet opnemen tegen Edson.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                    X