Mededeling

Collapse
No announcement yet.

never give up on your dreams ( FM17)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik vind dat jouw updates steeds wat beter worden. De grafische delen gaan er beter uit zien maar ook tekstueel lijk je stapjes te maken, super! Volgend jaar sowieso basisspeler, als er niets geks gebeurt.. Heerlijk debuutjaar gehad in Manchester.

Comment

• In Parijs verdedigen wij een 5-2 voorsprong iets wat wij normaal gesproken nooit meer weg mogen geven. We hameren er voor de wedstrijd op dat we de boel dicht moeten houden en zo lang mogelijk die 0 vast moeten houden. Zelfs scoren zou mooi meegenomen zijn dan is het helemaal klaar. Maar na 9 minuten kijken we al tegen een 1-0 achterstand aan. Matuidi is de doelpuntenmaker. Nog binnen het half uur word het 2-0 door Lucas Moura en kan het ineens weer alle kanten op. Na 63 minuten gebeurd er dan waar ik zo bang voor was 3-0 door Draxler . En nu moeten wij ineens vol op de aanval. Het mag helaas niet zo zijn en we liggen er uit. Ik zak door mijn knieën en ben ontroostbaar. Dit komt hard aan en deze dreun zal ik voorlopig nog wel voelen. In de kleedkamer maakt verdriet plaatst voor woede en ik zeg tegen de jongens wat ik er van vind. ‘Als jullie godverdomme dachten dat we er al waren dan verdienen jullie dit shirt niet meer.’

Tegen West Ham United speel ik een verloren wedstrijd. De teleurstelling van de uitschakeling is nog steeds niet weg bij mij. Ik geef een assist bij de 1-0 van Martial en voor de rest ben ik vrij onzichtbaar. Ik word vervangen door Harry Kane die wel 2 keer het net weet te vinden. Eindstand 3-0. Na de wedstrijd praat ik nog wat na met Justin Kluivert. Hij heeft het naar zijn zin daar maar zegt me ook graag ooit weer samen te spelen. Het zou wel mooi zijn om samen ergens weer succes te hebben.

De laatste wedstrijd van de competitie is een uitwedstrijd tegen WBA. Het is een slechte wedstrijd en deze eindigt in 0-0. Het seizoen is ten einde en ondanks dat we kampioen zijn geworden en de EFL Cup wisten te winnen heerst er vooral de teleurstelling. Natuurlijk is het mooi dat er in ieder geval prijzen zijn gepakt maar we waren zo dicht bij een Champions League finale en dat steekt nog steeds

In Engeland worden de prijzen na de laatste competitie ronde uitgereikt. Diego Costa word topscorer met 30 doelpunten. Daarachter sta ik met 21 doelpunten en de nummer 3 is Jamie Vardy met eveneens 21 doelpunten alleen had hij daar meer minuten voor nodig. Dat ik 2e word dat is natuurlijk niet niks voor een jongen van net 18 jaar. De verwachtingen zullen dan voor volgend jaar ook torenhoog zijn en aan mij de taak om die waar te maken.

Wel word ik door de spelers van de Premier League verkozen tot talent van het jaar. Ik heb in 35 wedstrijden mee gedaan en wist daarin dus 21 keer te scoren maar ook 11 assists te geven en gemiddelde te halen van 7,31. Ook word ik door de supporters uitgeroepen tot speler van het jaar en dat is de prijs die me echt blij maakt. Het geeft zo veel voldoening als de supporters blij met je zijn. Uiteindelijk zorgen hun er voor dat ik in een vol stadion kan voetballen. Mijn band met de supporters is dan ook goed.

Het seizoen zit er op en op 9 juli staat de eerste training pas weer op het programma. Echter hoop ik over een paar dagen bij de definitieve selectie van Portugal te zitten die naar het WK in Rusland gaat en dan ga ik die eerste training niet halen.

De Champions League is gewonnen door Real Madrid dat met 4-0 te sterk was voor PSG. Na afloop word duidelijk dat ik met 11 doelpunten topscorer van het toernooi ben geworden. Het besef komt langzaam bij mij dat ik een hele mooie toekomst tegemoet ga. Mijn eerste seizoen met Champions League voetbal en gelijk topscorer het is te gek voor woorden eigenlijk. Er van uit gaande dat ik bij de selectie zit besluit ik alvast naar Nederland te gaan voor de BALR. Campagne en om even langs te gaan bij mijn oude school. Ik ben gevraagd door een oude mentor of ik de leerlingen daar wil toe spreken om ze een zetje in de goede richting te geven. Het is erg druk en ik had zeker niet verwacht dat er zo veel belangstelling zou zijn. Ik krijg uiteenlopende vragen en de leerlingen zijn vooral benieuwd hoe mijn leven er nu uit ziet. Mijn boodschap aan ze is duidelijk. Zolang je dromen hebt moet je er in blijven geloven of zoals ze in Engeland zeggen “Never give up on your dreams” Tijdens de shoot voor BALR. zijn er meerdere mensen aanwezig die ik alleen ken van Instagram. Voor deze shoot is Demi De Boer ook uitgenodigd. Demi is inderdaad de dochter van oud voetballer en inmiddels analist Ronald De Boer en kennelijk is Ronald erg goed in knappe dochters produceren. Alles verloopt prima en ik ben ook niet anders gewend van Demy. Demy is de dragende kracht van het merk ook omdat Eljero en Gregory nog actief zijn als voetballer. Ik beloof iedereen over te laten vliegen voor de WK finale mocht ik die halen met Portugal. ik hoor het me nog zo zeggen als ik thuis ben en vraag mezelf af waarom ik altijd zo'n grote mond moet hebben.

Edson de competitie zit er op en hoe kijk je terug op een voor jou toch wel bewogen seizoen?
      Ja heel dubbel. Natuurlijk trots op de prestaties die ik neer heb kunnen zetten maar er had nog meer in gezeten.

Je doelt denk ik op de uitschakeling in de Champions League?
      Inderdaad. We mogen nooit 3 doelpunten tegen krijgen maar het is helaas wel gebeurd.

Denk je dat het binnen halen van de titel het weekend daarvoor een rol heeft gespeeld?
      Er zijn gewoon excuses of we nou een feestje gehad hebben of niet je moet gewoon altijd de focus houden.

Hoe groot was voor jou de klap?
      Eerlijk gezegd ben ik er nog steeds niet helemaal overheen.

Je bent op bezoek geweest bij de middelbare school waar je op zat hoe was dat?
      Nog niet zo lang geleden was ik daar zelf ook nog leerling en zeker geen voorbeeldige kan ik je vertellen. Ik spijbelde om te voetballen en vond een 6 altijd wel genoeg. Ik heb uiteindelijk wel me diploma gehaald maar vraag me niet hoe. Het was ergens toch wel gek om te doen. Zeggen dat ze goed hun best moesten doen terwijl ik dat zelf nou niet bepaald deed. Ik hoop alleen maar dat ik hun ogen heb kunnen openen en dat als ze echt iets willen daar dan ook echt voor gaan.

Hoe ziet de toekomst er voor je uit?
      Als je bedoeld of ik vertrek bij Manchester United is het antwoord nee. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt mocht de club een heleboel geld voor mij krijgen maar ik voel me goed bij de club en krijg het vertrouwen van de trainer. Waarom zou ik dan weg willen?

delichris; de insteek van Edson is om voorlopig gewoon nog te blijven. hij kan er namelijk nog genoeg winnen
      komodo25; we waren het uiteindelijk toch wel geworden maar de winnende in een kampioenswedstrijd dat is wat de supporters bij zal blijven
      Wallemme; Helaas eindigt het seizoen toch een beetje in mineur maar Edson kan er met een goed gevoel op terug kijken. met deze prestaties lijkt het WK wel een zekerheidje
      Titan; Engeland heeft kennis gemaakt met Edson en de wereld lijkt aan zijn voeten te liggen.
      Josh; ik probeer mezelf steeds een beetje te verbeteren. er gaat soms wat meer tijd in zitten en soms heb ik die helaas niet waardoor het niet altijd even sterk er uit ziet.

thnx voor jullie reacties weer

Comment

• Een heerlijk seizoen gehad en ook nog een WK voor de boeg.

Comment

• Goed seizoen natuurlijk maar wat zuur was die halve finale

Comment

• Een pijnlijk verlies tegen PSG, dat hadden maar weinigen aan zien komen waarschijnlijk. Wel een mooie kampioenschap binnen!

Comment

• Ik zit bij de definitieve selectie voor het WK en mag dus mee naar Rusland. Alle ogen zullen nu wel op mij gericht zijn. Tijdens mijn aankomst word ik verrast met de prijs voor beste Portugese speler in het buitenland. Ik ben er stil van. Zo veel goede spelers met Portugees bloed die ergens anders spelen en ze kiezen mij.

Voor het WK spelen we maar 1 oefenwedstrijd tegen Paraguay. Deze wedstrijd word eenvoudig met 4-1 gewonnen en ik weet 2 keer te scoren. Het team is er klaar voor en ik Voel me goed en misschien nog wel belangrijker fitter dan ooit. Het WK kan me niet snel genoeg beginnen. In een poule met Jamaica , Polen en Uruguay zijn we het aan onze stand verplicht om een ronde verder te komen. Ik doe alleen niet mee om een ronde verder te komen. Ik wil hoe dan ook winnen.

Op 19 Juni is het dan eindelijk zo ver de eerste wedstrijd op het WK tegen Jamaica in de Otkritie Arena in Moskou. Ik sta in de basis naast Cristiano Ronaldo. Uit de trainingen blijkt dat we het aardig goed kunnen vinden en dus zijn wij het duo dat in de gaten gehouden moet gaan worden. We zijn nog geen 10 minuten onderweg of Ronaldo heeft zijn 1e van het toernooi er al in liggen. Met een snoeiharde kopbal maakt hij de 1-0. 6 minuten later is daar dan mijn kans. Na een goede voorzet van Bernardo Silva neem ik de bal in 1 keer met mijn linker van uit de lucht en de keeper heeft de bal alleen maar gehoord denk ik maar dat zou mij een zorg zijn 2-0 en mijn eerste van dit toernooi. We kunnen nu wat makkelijker gaan voetballen en besluiten onze krachten alvast een beetje te sparen. Dit komt de wedstrijd helaas niet ten goede en 2-0 is dan ook de ruststand. Vlak na rust staat het plotseling 3-0. Cristiano Ronaldo kopt de bal goed door na een goede voorzet en weer denk ik niet na en haal in 1 keer uit en zo maak ik dus mijn 2e. een kwartier voor tijd maakt Ronaldo er nog 4-0 van en zo staan we allebei al op 2 doelpunten. Maar nog belangrijker er word met ruime cijfers gewonnen en dat voelt goed.

De 2e wedstrijd in de groep is die tegen Polen. We zijn deze wedstrijd veel beter en schieten 16 keer op doel. Vandaag gold dan ook de ongeschreven wet in het voetbal dat als je zelf niet scoort dan doet de tegenstander dat wel. Met een 2-1 verlies stappen we van het veld. De laatste wedstrijd tegen Uruguay moet dus gewonnen worden.

In de Volgograd Arena moet er hoe dan ook gewonnen worden. Uruguay stond al op 4 punten en kon zelfs nog uitgeschakeld worden dus ook voor hun stond er nog wat op het spel. Het klinkt misschien raar maar dit vind ik persoonlijk toch de mooiste wedstrijden als er tenminste gewonnen word. In de 22e minuut krijgen wij een vrije trap en natuurlijk gaat Ronaldo deze nemen. Hij besluit echter om de bal rond de 5 meter neer te leggen en ik ben de enige die daar op reageert 0-1 en zo zijn we virtueel dus door. Vlak voor rust krijgen we nog een corner die genomen word door Bernardo Silva. De afvallende bal is voor mij en door een bos van benen ziet de keeper die bal te laat en staat het zomaar 0-2 en zitten we op rozen. Ronaldo spreekt ons in de rust toe en zegt dat we absoluut niet mogen verslappen. Hij heeft gelijk we moeten er zeker nog 1 bij maken zeg ik tegen mijn medespelers en met een oerkreet verlaten we de kleedkamer. In de 77e minuut is daar dan eindelijk de beslissing. We hebben de hele 2e helft onder druk gestaan maar zijn niet gaan wankelen. Guedes makt de 0-3 en zo eindigen we als 1e in de poule. Polen word 2e door een 4-0 overwinning op Jamaica. In de volgende ronde nemen we het op tegen Senegal. Senegal is 2e geworden achter Brazilië en ze lieten Mexico en Oekraïne achter zich en is dus een ploeg om rekening mee te houden

Door naar de volgende ronde. Dat mag geen verassing zijn toch?
              Natuurlijk moet je het dan nog wel even doen maar als Europees Kampioen moet je gewoon op zijn minst de halve finale halen in mijn ogen.

Dan hebben jullie met Senegal een gunstige tegenstander in de volgende ronde.
              Dat denk jij misschien maar op dit toernooi zijn er gewoon geen slechte tegenstanders.

Na 3 wedstrijden sta je al op 4 doelpunten was dat je persoonlijke doelstelling?
              Ik heb geen persoonlijke doelstelling. Ik wil gewoon dit toernooi winnen en of ik ze nou maak of Cristiano of André dat maakt me niet zoveel uit hoor.

Het is duidelijk dat je een goede klik hebt met Cristiano Ronaldo en de geruchten gaan dat Real Madrid zich gemeld heeft klopt dat?
              Ik hou me bezig met dit toernooi en wat er voor de rest allemaal gebeurd dat zie ik na het WK wel. Zoals eerder gezegd ik heb het naar mijn zin in Manchester en ik hoef daar zeker niet weg. Dat die klik er met Cristiano is kan ik niet ontkennen.

delichris; Gelukkig is er het WK nog om toch de nare smaak van die uitschakeling weg te spoelen en dat lukt voorlopig aardig
              @komod25; een club als Manchester United mag gewoon nooit 3 tegendoelpunten krijgen en vaak scoort die ploeg zelf ook altijd wel. alleen mocht het niet zo zijn
              Titan; het kampioenschap is ene hele mooie prijs maar als je zo dicht bij die champions league bent is het toch jammer als je er nog op deze manier uit gaat

thnx voor jullie reactie weer

Comment

• Een heerlijk toernooi tot op heden. Senegal moet te doen zijn.

Comment

• Balen van het duel tegen PSG. Dat je bent uitgeroepen tot 'Speler van het jaar' door de supporters is een grote eer.
                  Op het WK door de groep heen, nu gaat het echt beginnen. Senegal is op papier een haalbare kaart.

Comment

• Een beslissende rol voor Edson in de belangrijkste WK-wedstrijd tot nu toe. Laten we hopen dat de wedstrijd tegen Polen net die ene uitglijder is, dan hebben we die tenminste al gehad.

Comment

• Tegen Senegal stonden we al snel op een 1-0 voorsprong. Na 3 minuten werd ik weg gestuurd door Ronaldo die een schitterende pass in huis had. Ik kon de keeper omspelen en zo de bal in het lege doel tikken 1-0. Een goed begin nu was het zaak om door te zetten. Vlak voor rust was daar dan Ronaldo die er 2-0 van maakt door de bal als een kanonskogel binnen te schieten. In de 2e helft hielden we het vooral dicht en werd het een saaie wedstrijd zonder echte kansen. Het zou ons een zorg zijn we zijn weer een ronde verder en spelen in de kwartfinale tegen Kroatië dat met 3-1 won van Australië.

De kwartfinale werd gespeeld in de Kazan Arena in Kazan. We begonnen goed en het was dan ook wachten op een doelpunt van onze kant. Juist op het moment dat onze storm wat leek te gaan liggen was daar dan mijn moment. Na een goede individuele actie kom ik van de linker kant wat naar binnen ik wil schieten maar hou in. Hierdoor geef ik mezelf wat extra ruimte en kan de bal zo de verre kruising in krullen 0-1 en weer heb ik een doelpunt te pakken. Na rust is Kroatië de betere ze komen in de 63e minuut dan ook terecht op gelijke hoogte. Kalinic is de doelpuntenmaker. Hoe zullen we hier mee omgaan vraag ik aan Ronaldo. Aanvallen lijkt de beste optie en dus moedigen we onze ploeggenoten aan. Het is dan ook Ronaldo die ons in de 70e minuut weer op voorsprong kopt na een voorzet van Bernardo Silva en zo is het dus de beurt weer aan Kroatië. Ze gaan in de 85e minuut dan ook echt alles of niet spelen en dit resulteert in de 89e minuut in de 1-3 van opnieuw Ronaldo. Zo staan we dus in de halve finale die gespeeld gaat worden tegen Frankrijk. Voor mij is het leuk want dan kom ik mijn teamgenoten Pogba en Martial ook tegen. Martial heeft Frankrijk persoonlijk naar de halve finale geschoten door 3 keer te scoren tegen Zwitserland. Daarmee nam hij de volledige productie voor zijn rekening. Na de wedstrijd krijg ik het bericht dat Nouri onwel is geworden tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen bij Ajax. Ik ben er totaal van uit mijn doen en zonder me in de voorbereiding op de wedstrijd tegen Frankrijk ook af.

Frankrijk heeft erg goede spelers. We moeten op ons best zijn om ze te kunnen verslaan maar onmogelijk is het zeker niet. Frankrijk begint ijzersterk en is duidelijk beter. In de 21e minuut maakt Benzema er dan ook 1-0 van en gezien het wedstrijdbeeld mogen we dan nog blijf zijn. Het moet echt beter aan onze kant maar echt veel ruimte kunnen we ook niet weg geven. In de 61e minuut staat André Silva klaar langs de lijn en ik ben bang dat ik er af ga. Ronaldo is toch immers de aanvoerder en die wissel je niet zomaar. Tot mijn grote verbazing zie ik op het bord in het rood nummer 7 staan en dus blijf ik gewoon op het veld. In de 81 minuut krijg ik de bal in het 16 meter gebied maar in een onmogelijke hoek ik moet die bal dus voor zien te krijgen. Ik besluit die bal gewoon hard voorlangs te rossen en op hoop van zege moet er dan maar iemand tegen aan lopen. Echter staat de doelman niet helemaal goed en hij krijgt de bal ongelukkig op zijn hak en zo rolt de bal het doel in 1-1 met erg veel geluk. En dat is de eindstand we gaan dus verlengen. In die verlenging is de pijp leeg bij Frankrijk. Dit resulteert dan ook in de 1-2 in de 97e minuut. André Silva is de maker van het voor ons bevrijdende doelpunt. Nu moet Frankrijk aanvallen maar ze kunnen bijna niet meer. In de 104e minuut krijg ik de bal voor mijn voeten en maak het koel af door de bal in de linker hoek te schuiven 1-3 en daarmee is het eigenlijk wel klaar. Na 116 minuten voetbal bepaald André Silva de tand op 1-4 en zo gaan wij dus naar de finale. Daarin nemen we het op tegen Argentinië dat met 2-0 wist te winnen van Duitsland. Ik hou me aan me belofte door iedereen die bij de BALR. Shoot was uit te nodigen. Ik app Demy of hij een shirt van Appie mee wilt nemen. Appie zou een mooie carrière tegemoet gaan maar helaas heeft de familie slecht nieuws gekregen. Appie heeft ernstige en blijvende hersenschade. Een jongen die ik bij Almere City heb leren kennen en geweldig kon voetballen moet hopen dat hij nou nog ooit normaal zou kunnen lopen. Er zijn gewoon geen woorden voor hoe hard dit binnenkomt.

De dag van de finale. De hele dag denk ik al aan hoe mooi het kan zijn na het laatste fluitsignaal. We zijn al vroeg in het stadion en maken de sluitingsceremonie gedeeltelijk mee. Ik vind het allemaal niks en kan niet wachten tot de wedstrijd begint. Dan ben ik namelijk van mijn zenuwen af. Het is bijna vanzelfsprekend dat ik in de basis sta. Ronaldo staat gewoon weer naast me ondanks dat hij de afgelopen wedstrijd er uit moest met lichte lies klachten.
                      Wij mogen aftrappen en ik ben de eerste die vandaag de bal gaat raken. Niet veel later ligt die er ook al in. Er is geen 1 Argentijnse speler die de bal heeft geraakt en ik rond een aanval af 1-0 binnen een minuut. Dit moet wel het snelste doelpunt ooit zijn in een WK finale. Na 32 minuten schiet Ronaldo een vrije trap raak en het lijkt niet meer mis te kunnen gaan. De 2e helft is helemaal anders. Na iets meer dan een uur is het Gonzalo Higuaín die de aansluitingstreffer maakt. Het is een heerlijke goal dat moet gezegd worden. Argentinië ruikt nu bloed. Na 70 minuten krijgt Argentinië een hoekschop. De bal komt opnieuw bij Higuaín die wilt uithalen maar ik weet zijn schot te blokken. Pastore is als eerste bij de bal en scoort. 2-2 en dus kunnen we weer opnieuw beginnen. Een kwartier voor tijd krijgen wij een strafschop. Na een overtreding op Bernardo Silva wijst de scheidsrechter naar de stip. Ronaldo pakt de bal en ik loop al rustig weg. Op dat moment komt Ronaldo achter mij aan en zegt me dat de penalty voor mij is. Hier had ik totaal geen rekening mee gehouden en ik leg de bal dan ook ietwat verward op de stip. Ik neem ene aanloop schiet de bal in de rechterhoek en ik mis. De keeper zit er goed bij en kan redden. Ik trek mijn shirt over mijn hoofd en er spookt van alles door mijn hoofd. Het zal toch niet dat ik nu de schlemiel van de avond word dat mag niet gebeuren. Ik heb de tranen al in mijn ogen staan. Na het laatste fluitsignaal staat het dus nog steeds 2-2 en ik loop met gebogen hoofd richting de kant. Van alle kanten krijg ik knuffels en word er gezegd dat het goed komt. ‘God heeft die zo bepaald en jou moment gaat straks nog komen ‘ zegt ronaldo. In de eerste helft is het eenrichtingsverkeer. Met 3 kansen voor ronaldo en 1 van mij maar helaas staat het dan nog steeds 2-2. in de 2e helft gebeurd er niet veel en lijkt het af te gaan op strafschoppen. De laatste minuut loopt en we mogen nog 1 keer de aanval zoeken. Bernardo Silva geeft de bal voor en Ronaldo springt al in de lucht voor ene kopbal. Ik schreeuw dat hij de bal moet laten lopen omdat ik denk dat ik er beter voor sta. De verdedigers van Argentinië gaan er van uit dat Ronaldo de bal gaat koppen en proberen hem te hinderen. Hij laat de bal gelukkig lopen. En omdat ik nu een beetje ruimte heb kan ik de bal op mijn slof nemen. BOEM. Ik zie de keeper op de grond liggen en da bal achter hem rollen. In Dolle vreugde trek ik mijn shirt uit en ren zomaar een kan op. Dit is de mooiste manier om Appie te eren al zal die er zelf nu nog geen weet van hebben. Daarna word ik bedolven onder ploeggenoten en krijg ik nog een gele kaart. Het kan me helemaal niks schelen wat mensen hier van vinden. Argentinië mag nog aftrappen maar daar blijft het bij. Ik heb zojuist mijn land wereldkampioen gemaakt. Ik besef het nog helemaal niet als opnieuw iedereen op me af komt. Hier heb ik zo van gedroomd maar het voelt nu zo onwerkelijk en ik denk terug aan 2 jaar geleden.

Ronaldo houdt de beker omhoog en het is een groot feest op het veld. Ik kijk wat rond of ik behale mijn familie Demy en mijn zaakwaarnemer mijn moeder en zusje en ook de familie De Boer die ik heb uitgenodigd. Ik loop hun kant op en krijg een knuffel van Demi. ‘je denkt er nu misschien niet aan maar zou je met wat mij en wat vrienden op vakantie willen. Eljero en Rick gaan ook.’
                      Cristiano Ronaldo word uitgeroepen tot beste speler van het WK en dat is meer dan terecht in mijn ogen. Met 6 doelpunten en 6 assists heeft hij het grootste aandeel in dit succes gehad. Ik win de gouden schoen voor topscorer van het toernooi. 9 doelpunten in 7 wedstrijd klinkt als ongelooflijk maar het is toch echt gebeurd. Ook win ik de prijs voor grootste talent van het toernooi al kwam dat niet meer als een verassing. De gekte die er rond mijn persoon was zal vanaf nu alleen nog maar toe nemen.

Een dag na het behalen van het wereldkampioenschap staat er een huldiging in Lissabon op het programma. Met het vliegtuig vliegen we over de stad en wat ik zie is niet in woorden te beschrijven. Het is een groot gekkenhuis en het is vooral een moment om nooit meer te vergeten. Van Mourinho hoef ik me pas 2 Augustus weer te melden dus ik kan even genieten van me rust. Demi heeft me laten weten dat we morgen al kunnen vertrekken.

Edson wereldkampioen!
                      Niet normaal he? Hier zijn geen woorden voor.

En dan nog ook op deze manier dat moet geweldig voelen?
                      Het moest gewoon zo zijn. al had ik het al moeten beslissen in de reguliere speeltijd natuurlijk.

Je mist een penalty dat komt niet zo vaak voor toch?
                      nooit eigenlijk. En ik had het er ook echt moeilijk mee. De gedachte dat we misschien wel niet wonnen terwijl ik daar de uitgelezen kans voor had dat spookte maar door me hoofd.

Bij de winnende treffer liet je het shirt van Nouri zien. Heeft hij nog een rol gespeeld in je voorbereiding?
                      Zeker. Ik kreeg het nieuws naar de kwartfinale te horen en heb toen gelijk Justin gebeld. We waren in het half jaar met zijn drietjes bij Almere City echt altijd samen. ik heb al het nieuws gevolgd en kon me moeilijk concentreren voor de halve finale. Een dag na die halve finale kreeg ik te horen dat hij nooit meer de oude word. Daarom ook dat shirt. Ik heb zelfs nog gevraagd of ik misschien met nummer 34 mocht voetballen in de finale maar dat liet de FIFA niet toe.

Je bent ook gezien met de dochter van Ronald De Boer. Is er soms een nieuwe vrouw in je leven?
                      Op dit moment niet. We kunnen het wel goed vinden maar ook niet meer dan dat eigenlijk.

Wat zijn jou toekomstplannen?
                      De Champions League winnen met Manchester United dat is nu mijn volgende doel.

delichris; Senegal was dan ook wel een makkelijke prooi
                      Wallemme; elke prijs die je pakt is een eer. met Portugal hebben we weer een aantal memorabele wedstrijden achter de rug.
                      Titan; het was gelukkig ook die ene uitglijder dit toernooi. en beslissender dan in de finale ga je het niet meemaken

Comment

• Wat een heerlijk toernooi zeg. En wat een gouden toekomst ga je tegemoet.

Comment

• Wie je nog niet kende, kent je nu wel, een prachtige prijs binnen! En natuurlijk een mooi eerbetoon aan de nare actualiteit.

Comment

• Poeh, eigenlijk is je carrière nu al geslaagd... De grootste prijs is in je bezit en je hebt een behoorlijk aandeel gehad.

Comment

• Welkom op Ibiza. De bestemming van mijn vakantie met Eljero Elia met zijn vrouw Sanne en Rick Karsdorp met zijn vriendin Astrid. 2 koppeltjes dus en 2 vrijgezellen dat is een garantie voor plagerijtjes over en weer. Dat het klikt met Eljero en Rick komt door de Feyenoord connectie. ik ben al van kleins af aan fan van de club en zou er graag ooit toch een keer willen spelen. We zitten met zijn allen in een enorme villa met uitzicht over Formentera. We blijven toch voetballers en zorgen er dan ook voor dat er altijd een bal bij ons in de buurt is. Ik krijg al snel de vraag of ik Demi misschien wel zie zitten als mijn vriendin en ik reageer daar wat afwijkend op. We hebben ook de BALR. yacht tot onze beschikking en maken daar ook gebruik van. Daar ziet Eljero zijn kans om mij te vragen wat ik van ene Ronald De Boer vind en of ik mezelf beter vind. ' Leuke speler maar dat is het wel he. Is die eigenlijk ooit wereldkampioen geworden?' 'Eds toevallig heeft mijn vader het WK voor clubs gewonnen dus hij is dus wel wereldkampioen geworden maar heb jij de Champions League al eens gewonnen trouwens?' Waar ik een Demi een beetje uit de tent wou lokken word ik zelf keihard op mijn plek gezet. 'Met deze opmerking heeft ze nu wel een etentje verdient Edje' zegt Karsdorp. en ik besluit haar dan ook maar mee uit eten te nemen. We hebben toch wel aardig wat overeenkomsten. We hebben het gezellig en de tijd vliegt. we besluiten over de strip terug te lopen en ik pak haar hand vast. Eenmaal terug bij de villa kan Eljero het niet laten om er maar weer eens een opmerking uit te gooien. 'Showbizz koppel van het jaar!!!' de vakantie vliegt voorbij en voor ik het weet sta ik weer in Harderwijk waar ik als held word ontvangen. Van spandoeken voor mijn huis tot aan gillende meisjes of jongens die een balletje willen trappen. Het is allemaal zo overweldigend maar dit is wel de droom die ik nu aan het na leven ben. Ook stond er nog een reportage met VI in de agenda.
                              Heb je sinds je in Engeland voetbalt nog nieuwe hobby's gekregen?
                              De playstation natuurlijk. Ik heb sinds kort ook een Playstation case en zo heb ik dat ding echt altijd bij me. In de bus of in het hotel speel ik vaak Fifa tegen Paul Pogba. Wie er beter is ? Wat denk je zelf.

Hoe bereid jij je optimaal voor op een (belangrijke) wedstrijd? (muziek, Rituelen, etc.)
                              's ochtends eet ik eigenlijk altijd een kom griekse yoghurt met banaan er door. Verder luister ik van alles wel wat. Afro house, MHD , Dyna, Afro bro's. Ik moet zeggen de Nederlandse scene is weer goed bezig met jongens als Jonna Fraser , Lil Kleine , SFB , SBMG en zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor de wedstrijd word er in de kleedkamer vooral opzwepende muziek aan gezet. Qua rituelen trek ik altijd eerst links aan en raak ik bij het betreden van het veld nooit de zijlijn of achterlijn aan en kijk ik voor het eerst fluitsignaal altijd even omhoog.

Hoe ga jij om met het winnen/verliezen van een wedstrijd?
                              Iedereen heeft mijn verdriet kunnen zien na de wedstrijd tegen PSG daar was ik wel even kapot van. Maar ik heb me voorgenomen het een dag later van me af te laten glijden. De situatie rond Appie doet me beseffen dat er wel meer is dan alleen een wedstrijd verliezen. Als ik win ben ik natuurlijk tevreden. De euforie van een gewonnen wedstrijd is natuurlijk afhankelijk van het belang van de wedstrijd.

Inmiddels mogen we wel zeggen dat jij de top hebt bereikt. Welke kwaliteiten zijn daar voor nodig? Waarom ben jij wel doorgebroken en een aantal andere goede spelers niet?
                              Dat is volgens mij een kwestie van hard werken en geluk maar vooral nooit opgeven. Er zijn zoveel voorbeelden van jongens die echt veel meer talent hebben dan dat ik heb maar die er niet hard genoeg voor werken. Natuurlijk speelt het ook mee of je een blessure krijgt op een belangrijk moment. toen ik bij Almere City speelde had Manchester United na de winterstop al interesse bijvoorbeeld. Ik raakte geblesseerd en kon fluiten naar een transfer. Maar ik gaf niet op en ben er nu alsnog.

Welke manier heb jij gebruikt om de techniek van voetbal onder de knie te krijgen? Hoe heeft deze manier geholpen om je sterke punten als voetballer door te ontwikkelen?
                              Om de techniek van voetbal onder de knie te krijgen, denk ik dat je bepaalde dingen, of eigenlijk alle dingen, zo vaak moet herhalen totdat het een automatisme wordt. Hierdoor hoef je er tijdens wedstrijden niet meer over na te denken, zodat je sneller kan anticiperen op een volgende situatie. Bij United heb ik echt geleerd om een killer voor het doel te worden door niet meer achter elke bal aan te gaan bijvoorbeeld. Hierdoor ben ik veel scherper voor het doel.

Bij het voetbal is het belangrijk dat je lichaam fit is om de dingen uit te voeren die je moet doen. Wat doe jij om fysiek in topvorm te blijven?
                              Ik let op mijn voeding. Pak veel rust. Door op tijd naar bed te gaan. Verder probeer ik middels krachttraining in vorm te blijven qua lichaamskracht.

Moet je als voetballer letten op je voeding? Hoe houd jij hier rekening mee voor het trainen en/of voor een wedstrijd?
                              Ja, je moet letten op je voeding. Bepaalde producten zijn goed voor je herstel, hierbij moet je denken aan magere kwark voordat je gaat slapen. Voor een wedstrijd krijgen we van de club een sportmaaltijd aangeboden. Dit is vaak een pasta met kip.

Wie zijn de belangrijkste personen binnen jouw voetbalomgeving? Wat is de belangrijkste voetballes die je geleerd hebt en van wie kreeg je deze wijze les?
                              Mijn moeder en zusje voor al. Ze zorgen er voor dat ik niet naast mijn schoenen ga lopen als het goed gaat maar als het slecht gaat steunen ze me ook. Verder heb ik ook vrienden die klaar voor me staan als ik ze nodig heb. En elke trainer die ik heb gehad heeft bijgedragen aan het succes dat ik nu heb.

Als je alles over mocht doen, wat had je dan anders/beter aangepakt?
                              Ik ben tevreden met hoe het nu gaat en hoe het in het verleden is gegaan. Ik heb geen spijt van de keuzes die ik gemaakt heb.

Ook niet je relatie met Monica?
                              Nee. Alles gebeurd altijd met een reden en ook van zulke dingen word je als persoon sterker.

Hoe zit het trouwens met jou en de liefde?
                              Dat zit wel goed hoor maar verder ga ik daar tegen jullie niks over zeggen.

Onze afsluitende vraag. Van welke voetbal-collega zou jij graag iets willen weten? Wat zou je hem/haar willen vragen?
                              poeh dit is een lastige. Er is wel iemand maar op die vraag heeft hij me ooit al eens antwoord gegeven. Dat is namelijk Nico Ketting. Hij heeft me ooit maanden als verdediger laten spelen en ik vroeg hem toen waarom. Zijn antwoord was simpel. Zo leerde ik de denkwijzen van een verdediger kennen en kon ik ze altijd een paar stappen voor blijven.
                              delichris; het is nu wel duidelijk dat Edson mits er niks geks gebeurd 1 van de grootste voetballers ooit kan worden.
                              Wallemme; een groter aandeel ga je niet hebben als je topscorer bent en bijna in alle wedstrijden beslissend kan zijn. Echter zei een groot voetballer ooit dat elke prijs de honger naar nog meer prijzen groter maakte en dat is hier ook het geval. als alles wat je kan winnen binnen is beginnen we gewoon weer opnieuw met alles te winnen.
                              Titan; de actualiteit is echt onwerkelijk en ik heb er nog steeds een knoop van in mijn maag. alsof het een nare droom is en maar niet wakker willen worden. voor sponsoren is Edson nu wel een hot target zo jong en al zo goed ( als ik dat mag zeggen) daar kan je alleen maar aan verdienen.

bedankt voor jullie reacties allemaal weer en in het bijzonder nog even BEDANKT Josh; voor de nominatie tenminste ik ga er an uit dat jij het was

Allemaal een fijn weekend.

Comment

• Genieten van een welverdiende vakantie! Volledig met je eens: alles gebeurt met een reden in een verhaal, dus ook de verlopen relatie met Monica

Comment

• Een heerlijke vakantie gehad en nu maar goed werken in de voorbereiding.

Comment

• Op 2 augustus meld ik me op Carrington en maak er kennis met de nieuwe jongens Marco Asensio en Tiémoué Bakayoko die over zijn gekomen van Real Madrid en AS Monaco. De jongens feliciteren me allemaal en willen allemaal weten wat voor gevoel die winnende goal gaf. Mourinho maakt ons duidelijk dat er vanaf nu weer naar komend seizoen gekeken moet worden. We moeten kampioen worden en proberen Europees succes te behalen. Ik kan me daar wel in vinden. Tijd om te gaan trainen en zo de laatste wedstrijd in de voorbereiding nog te spelen tegen Bayern Munchen.
                                    Na de voorbereiding afgesloten te hebben met een verlies tegen Bayern Munchen stond de wedstrijd om de Community Shield op het programma. We namen het op tegen de Wolves die hun bekersprookje als Championship team bekroonden met de FA Cup. Het is toch een grote wedstrijd in Engeland en het is natuurlijk ook een prijs. En prijzen pakken is nou eenmaal het lekkerste wat er is dus wil ik deze ook winnen. Na 10 minuten krijgen wij een corner die Pogba op doel kopt en de keeper al dan niet achter de lijn keert. Achteraf bleek de bal niet helemaal over de lijn. Ik reageerde als eerste en maakte aan alle onzekerheid een einde 1-0. 6 minuten later is het al 2-0 door Mkhitaryan. Dit is ook de ruststand. In de 2e helft is het al snel 3-0. Na een voorzet van Assensio reageer ik goed en tik de 3-0 binnen. Niet veel later maak ik ook de 4-0 en mag ik gaan rusten. Ik ben klaar voor de competitie waar Liverpool de eerste tegenstander zal zijn.

Tegen Liverpool beginnen we erg goed. Het is de seizoensopener en we spelen thuis. Al na 3 minuten is het Martial die een rebound simpel binnen kan tikken en ons zo op 1-0 zet. Na 10 minuten word ik weggestuurd door Mkhitaryan en ga alleen op de keeper af. Simpel maak ik er dan ook 2-0 van. Vlak na rust is daar uit het niets de 2-1 door een eigen doelpunt van Rugani. En zo ligt de wedstrijd weer helemaal open. Nog geen minuut later weet ik de marge weer op 2 te brengen door mijn 2e van de avond binnen te schieten. In de 53e minuut is daar echter weer de aansluitingstreffer en staat het 3-2. in de 72e minuut weet Martial met zijn 2e van de avond voor de beslissing te zorgen. Niet veel later maakt Martial zijn hattrick en bepaald zo de eindstand op 5-2. Een prima wedstrijd van onze kant en het is lekker om gelijk zo’n score neer te zetten. Het weekend zijn we vrij en dus besluiten we om de overwinning te gaan vieren. In The Bijou Club is het gezellig en vloeit de drank rijkelijk. Ik kom daar een bekend gezicht tegen namelijk Holly Hagan. We raken aan de praat en hebben het leuk maar van mijn kan gewoon vriendschappelijk. Natuurlijk zijn er weer genoeg camera's aanwezig om alles vast te leggen en ondanks dat ik dacht dat ik voorzichtig genoeg was is er de volgende dag weer een rel rond mij geboren. met de kop "Edson the Geordie hunter" heeft The Sun weer een mooi artikel om hun oplages te verkopen echter zijn het de foto's waar ik van schrik. De foto is precies van uit een hoek genomen waardoor het lijkt dat Holly en ik elkaar zoenen. Een aantal minuten later krijg ik al een appje. 'Eds ik weet dat er niks is gebeurd Stefan en Virgil hebben het al verteld. Ik ben niet boos op je en ook niet teleurgesteld maar kijk alsjeblieft uit. Als je aan de top staat wil iedereen je naar beneden halen.' ik kan gelukkig opgelucht adem halen.

Je bent het seizoen aardig begonnen.
                                    Lekker he? Tegen Bayern zat de vakantie nog in de benen maar die 2 wedstrijden daarna waren wel fijn met 5 doelpunten.

Je blijft ook maar prijzen pakken.
                                    Dat moet ook bij deze club. Nu nog de FA Cup en de Champions League en ik heb alles bereikt hier.

Geen kampioenschap dan?
                                    Tuurlijk wel man. ik wil gewoon alles pakken.

Hoe is het uitgaansleven in Manchester?
                                    Je bent duidelijk aan het vissen vriend. Ik zal je zeggen het uitgaansleven is best aardig hier. Het is niet zo dat ik vaak ga en als ik al ga dan is het met het team. Maar je doelt op het verhaal in The Sun. Die mensen die daar werken die houden van mij eerlijk. Zonder mij moeten ze op het hoofdkantoor banen gaan schrapen.Er is precies niks gebeurd maar als er niks te schrijven valt over mij dan verzinnen ze maar wat. ik zou trouwens echt een cursus photoshop bij hun moeten nemen.

Je zit er blijkbaar niet mee?
                                    Tuurlijk is het vervelend als er dingen over je worden geschreven die niet waar zijn. Het belangrijkste is dat de mensen die dicht om mij heen staan dat die weten wat de waarheid is. de rest mag denken wat ze willen.

Titan; het was een goede vakantie maar ook wel weer lekker dat het allemaal begint
                                    delichris; Edson had een groot deel van de voorbereiding gemist door het wk nu het allemaal weer begonnen is staat Edson weer op scherp

ik ga toch weer wat anders doen. die afbeelding van de community shield had ik al klaar. maar ik wil het ene beetje in de stijl van de afbeelding van tegen liverpool doen als het jullie bevalt tenminste. gewoon 1 afbeelding van de belangrijkste wedstrijd en de rest samenvattend in het verhaal + interview die bij de update past (al is het soms lastig om daar in vernieuwend te zijn )

als iemand nog een supertoffe font weet hoor ik dat ook graag

Last edited by mattihamstra; 15 jul 2017, 10:46.

Comment

• Een mooie update. Ik vindt dit beter dan die andere updates. Zit er goed uit.

Comment

• De roddelmedia proberen aardig aan de poten van je stoel te zagen, maar dat schijnt normaal te zijn in Engeland...

Comment

• De 2e wedstrijd is een uitwedstrijd tegen Norwich. Ook hier beginnen we goed al duurt het even voor er een doelpunt valt. In de 24e minuut is het Fred die knap het doel weet te vinden en ons op 0-1 zet. Daarna valt het erg tegen van onze kant en we mogen dan ook blij zijn dat ik er in de 92e minuut nog 1 maak en zo voor de 0-2 zorg. Na een schitterende tegenaanval weet ik een voorzet van Lindelöf goed in te schatten en het doel te vinden. Ik lijk de vorm van het WK nog steeds te hebben

In de Champions League zitten we in groep b en zijn onze tegenstanders AS Roma , Basel en Celtic. Er bestaat geen excuus in deze groep moeten we zonder problemen doorgaan naar de volgende ronde.

We spelen nog 1 wedstrijd voor de interlandperiode waar ik natuurlijk voor ben opgeroepen. Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik voor het eerst bij de selectie van Portugal zat maar inmiddels ben ik niet meer weg te denken. Goed eerst nog maar eens een thuiswedstrijd tegen WBA. Ik maak al vrij snel de 1-0 door een goede voorzet van Mkhitaryan te verlengen. Helaas zakt ons niveau daarna ver terug en we roepen het over ons zelf af dat we deze wedstrijd uiteindelijk gelijk spelen. Het eerste puntverlies is dus een feit. Ik kan me op gaan maken voor een oefenwedstrijd tegen Oostenrijk en daarna staat er een wedstrijd voor de Nations League Divisie A tegen zweden op het programma.

Het is altijd fijn om me te melden voor een interland periode. Niet zo zeer omdat het in deze periode erg mooi weer is in Portugal maar vooral omdat ik dan even in een andere omgeving ben. En even niet in de spotlights sta. In Engeland ligt de roddelpers namelijk altijd op de loer en moet je eerst 3 keer na denken voor je iets doet dat is hier niet zo. Echter is het nu allemaal anders. Als kersvers wereldkampioen is ook hier de belangstelling groot en wil iedereen wat van je weten. Je word gevraagd voor de leukste maar ook gekste dingen. Een opening van een hotel of restaurant. Of voor een reclamespotje voor een pretpark. Je kan het allemaal zo gek niet bedenken. Dit zorgt voor een hectische voorbereiding in de aanloop naar het duel met Oostenrijk. Je kan zeggen dat het maar vriendschappelijk is maar als wereldkampioen speel je in mijn ogen geen vriendschappelijke wedstrijden. Je hebt de eer voor je land hoog te houden. Natuurlijk is dat normaal ook zo maar nu is dat extra. Die druk blijkt sommige jongens in de beginfase van de wedstrijd wat te veel en we komen in de 35e minuut dan ook op achterstand. Gelukkig komen we vlak voor rust nog op gelijke hoogte door Guerreiro maar ondanks dat klinkt er toch een licht fluitconcert als we de kleedkamers opzoeken. De bedoeling was dat ik maar een helftje mee zou doen maar de bondscoach wil koste wat het kost winnen en dus blijf ik gewoon staan. Na iets meer dan een uur spelen is daar ineens mijn moment. Uit het niets komt de bal weer voor mijn voeten en dan is het eigenlijk altijd wel raak en dus ook deze keer 2-1. Dit is weer een typische spitsen goal door op de juiste plek te staan. 2-1 is ook de eindstand en zo kunnen we met een redelijk goed gevoel richting de 1e wedstrijd om de Nations League gaan.

In Stockholm laten we in de beginfase zien dat we de wereldkampioen zijn. Al binnen 20 minuten hebben we ene 0-2 voorsprong te pakken door doelpunten van Ronaldo en Sanches. Echter weet Zweden na 59 minuten de aansluitingstreffer te maken en moeten we dus weer aan de bak. In de 68e minuut lijkt Ronaldo met zijn 2e treffer de wedstrijd te beslissen maar een minuut later is het alweer 2-3. tot overmaat van ramp pakt Sanches zijn 2e gele kaart en mag hij dus vroegtijdig gaan douchen. Zweden dringt vanaf dat moment aan maar krijgt 5 minuten na de rode kaart de deksel op de neus. Op het randje van buitenspel word ik weggestuurd door Ronaldo en ik ga alleen richting de doelman. Even twijfel ik wat te doen maar ik besluit de bal onder de keeper door te schuiven en zie de bal in het doel verdwijnen 2-4 en de eerste overwinning in de Nations League is binnen tegen hetzelfde Zweden dat een paar dagen eerder nog van Spanje wist te winnen. Tijd om terug te gaan naar Engeland waar de kraker tegen Chelsea wacht.

Edson Hoe is het om als wereldkampioen voor je land uit te komen?
                                          Ja mooi maar er komen nu ook zoveel andere dingen bij kijken. Je bent de te kloppen ploeg en ploegen vinden een gelijkspel al prima tegen ons heb ik het gevoel.

De transfer periode is inmiddels ook voorbij. Is er nog sprake van een bod op jou geweest?
                                          Niet dat ik weet. Wat ik wel weet i dat ik voorlopig nog niet klaar ben bij United en dat ik er graag speel.

Is er al sprake van dat ze je contract open willen breken?
                                          Dat weet ik niet. Daarvoor moet je bij de club zijn. Laat duidelijk zijn dat ik altijd naar hun aanbod zal luisteren

Wat is jou gevoel bij Manchester United?
                                          Het is een warme club. Vanaf het begin ben ik al goed opgevangen en er zit een coach die vertrouwen in mij heeft. De sfeer in het stadion is ook geweldig en ik heb het gevoel dat de supporters met me weglopen. Dus waarom zou ik daar dan ook op korte termijn weg willen?

@Delichris; dan blijven we het zo doen vind het er zelf ook wel wat beter uitzien
                                          Titan; In engeland lijkt het af en toe wel of je prestaties op het veld er niet toe doen. Edson kan daar inmiddels aardig over mee praten.

Thnx voor jullie reacties weer

Comment

• Contract openbreken lijkt me niet echt nodig toch, of komt Edson kleingeld te kort?

Comment

• Je blijft ook maar scoren zeg.

Comment

• Op Stamford Bridge is de sfeer vijandig. Vanaf dat we met de bus aankomen word ik uitgescholden en tijdens de warming up als mijn naam word omgeroepen klinkt er een fluitconcert. ‘Ignore them son they’re jealous because you made the winner at the World cup’ verteld Mourinho mij. ‘I don’t care about it boss. Things like this make me even stronger’.
                                                De wedstrijd is 5 minuten oud als ik word wegestuurd door Martial ik sta 1 op 1 en ga er makkelijk voorbij. Een paar seconden later lig ik op de grond en krijg ik een strafschop mee. Ik ga zelf achter de bal staan en het publiek begint weer te fluiten. Ik schiet de bal feilloos binnen en leg mijn wijsvinger op mijn mond 0-1. Vanaf dat moment is chelsea de beter ploeg en is dan ook verdient als Bernard ze op 1-1 schiet. Dit is ook de ruststand. ‘Coach we moeten aanvallender gaan voetballen dan zijn we op ons best en gaat dat doelpunt zeker komen in plaats van dat we tegen blijven houden en blijven loeren op dat ene moment’ zeg ik in de kleedkamer en Mourinho geeft me gelijk. In de 47e minuut komt daar een lange bal van achteruit. Ik kan hem controleren met een verdediger in mijn rug en zet me van hem af. De bal stuitert op en ik besluit om op mijn slof te nemen. Met een boog valt de bal over Courtois heen het doel in 1-2 en opnieuw wil ik weten dat ik de gevierde man ben. Dit keer leg ik mijn hand op mijn oor want ik vind dat het wel erg stil is. In de 68e minuut maak ik vanuit een rebound de 1-3 en dit keer besluit ik het te vieren met de meegereisde fans. Dit moet de beslissing zijn. Vlak voor tijd maakt Martial er nog 1-4 van na een goede voorzet van Assensio binnen te koppen.

Op 18 september is het eindelijk weer tijd voor Champions League voetbal. In club verband is dit het mooiste toernooi dat er bestaat. De sfeer rondom deze wedstrijden hebben soms iets magisch en op Old Trafford is het altijd genieten als speler van Manchester United. Vandaag kwam AS Roma op bezoek. Op papier de moeilijkste tegenstander in deze poule en dus was ons er alles aan gelegen om met winst te beginnen. Roma stond verdedigend erg goed en het duurde dan ook lang voor we een gaatje hadden gevonden. Vlak voor rust kwam daar dan plotseling mijn kans. Fred geeft de bal goed aan mij mee en ik krijg misschien een metertje ruimte. Met een vlammend maar precies schot liet ik de keeper kansloos en was de ban gebroken 1-0. in de 66e minuut weet ik de 2-0 binnen te koppen na een prima voorzet van Lindelöf. Na 73 minuten is daar een voorzet van Mkhitaryan en ik weet mijn voet tegen de bal aan te zetten. De keeper is niet bij machte om de inzet te keren en zo staat het 3-0. het slotakkoord komt in de 80e minuut van de voet van Mkhitaryan die er 4-0 van maakt en dan is het tijd om naar de kant te gaan. Harry Kane is mijn vervanger.

Tegen West Ham hebben we het moeilijk. West Ham stond voor deze wedstrijd verassend op de 3e plek en was dus een tegenstander om rekening mee te houden. In de organisatie stonden ze erg goed en het duurde dan ook erg lang voor we de ban braken. In de 84e minuut nam Assensio die in de ploeg was gekomen voor de tegenvallende Mkhitaryan een hoekschop en ik wist die bal te verlengen tot in de verre hoek 1-0 en dat bleek de winnende goal. Het Viva Arnaldo galmde weer van de tribunes af.

Vorig seizoen werd je topscorer in de Champions League word je dat komend seizoen weer?
                                                Dat hangt er van af hoe ver we komen. Maar beginnen met 3 doelpunten is niet heel verkeerd natuurlijk.

Het was niet je enige hattrick in de afgelopen periode.
                                                Klopt tegen chelsea ging het ook erg lekker. Ik moet wel zeggen dat ik ook de teamgenoten heb die me in stelling brengen.

Vorig seizoen werd er vaak gezegd dat jullie te kort kwamen in de topwedstrijden. Dit seizoen hebben jullie Liverpool en Chelsea een behoorlijk pak slaag gegeven. Heb je daar een verklaring voor?
                                                vorig seizoen ging het in de topwedstrijden nog wel eens mis en toch werden we kampioen. Natuurlijk is het lekker om van ze te winnen helemaal als het publiek zo vijandig is.

Zijn jullie ook gegroeid ten opzichte van vorig jaar?
                                                Alles valt op de goede plek nu en het is aan ons om er voor te zorgen dat het zo lang mogelijk zo blijft.

Je bent laatst ook gespot met de dochter van Ronald De Boer?
                                                Heeft de Engelse media het er niet over dan vragen jullie er wel naar. We kunnen het goed vinden en het is leuk maar meer ook niet. Tenminste nog niet

Titan; geen afkoopsom in het contract staan en een beetje speculeren is nooit verkeerd toch
                                                delichris; het gaat inderdaad allemaal heel erg makkelijk lijkt het wel

Comment

• Het blijft goed gaan en met United ook.

Comment

• Je blijft strooien met hattricks; waar gaat dit allemaal heen?

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X