Mededeling

Collapse
No announcement yet.

never give up on your dreams ( FM17)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Santorini is een prachtig eiland. De reden dat ik voor deze plek heb gekozen is door Bassie en Adriaan. Laatst was er niks op tv en ik was wat aan het zappen. Toen ik langs Bassie en Adriaan kwam besloot ik dat mocht ik de kans er voor hebben naar Santorini te gaan. De hele dag op een ligbedje met het boek van Zlatan er bij en dan dat eindeloze uitzicht meer heb ik niet nodig om even niet aan voetbal te denken. Met een periodetitel op zak en na 9 wedstrijden 10 keer gescoord te hebben is er de laatste tijd veel op me af gekomen. Bij de club noemen veel mensen me de nieuwe Vincent Janssen al lijk ik qua stijl totaal niet op hem ik snap heel goed wat ze bedoelen.

Ik ben ook gevraagd om ambassadeur te worden van de stichting RILAX. Stichting RILAX is opgericht door Richelle Laurijsen. Helaas is ze veel te vroeg overleden aan de gevolgen van de ziekte kanker. Kort daarvoor had ze de stichting opgericht en is ze een campagne gestart genaamd “kanker verziekt je taal”. Het valt me de laatste tijd op hoe makkelijk en vaak mensen dat woord gebruiken om mij en andere spelers uit te schelden. Zonder ook maar enige twijfel heb ik ja gezegd. Ik ben van plan om langs kinderen te gaan die deze vreselijke ziekte hebben en ze hopelijk een leuke dag te bezorgen. Ook zal ik me inzetten voor welke actie dan ook van deze stichting en daar waar nodig is financieel een steentje bijdragen. Ik heb het geluk dat ik kan en mag voetballen maar en zijn zoveel kinderen die dat door ziekte niet kunnen. Ik wil een voorbeeld zijn voor de rest van mijn generatie en laten zien dat jongens van mijn leeftijd niet alleen maar aan zichzelf denken. Ik vertel mijn moeder er over en ze vind het een geweldig idee.

Mijn moeder steunt me overal in en ondanks dat ze het er wel eens niet mee eens is zal ze me nooit laten zitten. Ze zegt dat ze gebeld is door de plaatselijke krant of ze als we terug zijn van ons reisje een interview zou willen geven. – Mam je hoeft mij daar niet voor om toestemming te vragen. Als het goed voelt doe je het maar en anders moet je ze laten weten dat je het niet doet.- Ik was al redelijk bekend in de stad maar het is nu net of iedereen me heel goed kent of dat tenminste willen laten zien. Mensen willen graag gezien worden met iemand die succesvol is. En hoewel ik dat nog niet van mezelf denk verplaats ik me in die mensen en bekruipt me gelijk het gevoel van angst. Ineens denk ik bij mezelf wat als ik een vriendin zou krijgen doet ze het dan voor mij als persoon of voor de voetballer die ik ben. Gelukkig weet ik nu nog wie wel echt met me zijn en wie niet en dat wil ik graag zo houden.

De mini break vliegt voorbij en voordat ik het door heb sta ik weer op Schiphol. Het is koud en het regent. Kon ik nog maar even terug naar Santorini.

Titan; Edson heeft inderdaad een dubbel paspoort en kan dus uitkomen voor Nederland en Portugal

delichris; Edson heeft misschien een grote mond. maar het is wel een jongen die een sterke persoonlijkheid heeft en heel goed weet wat die wel en niet wilt.

thnx voor jullie reacties weer

Comment

Mooi, volledig eens met je tweede alinea!

Comment

Even lekker eruit. En nu weer knallen.

Comment

Op 14 oktober mogen we eindelijk weer. Dit keer een thuiswedstrijd tegen Jong PSV en dus de nummer 1 tegen de nummer 2. Voor de wedstrijd worden er bronzen stieren uitgereikt. De trainer krijgt die van de beste trainer. Appie krijgt die van beste speler en ik krijg er 2. Die van grootste talent en die van topscorer. Vlak voor de wedstrijd bedank ik mijn teamgenoten voor deze ietwat lelijke dingen maar een prijs is een prijs.

Het voelt fijn om na de korte break weer op het veld te staan. Wel is het even wennen en zijn we in het veld zoekende. Voor Jong PSV geld gelukkig hetzelfde en dus zijn er maar kleine kansjes over en weer. Maar dan is het in de 38e minuut weer raak voor mij met een harde schuiver passeer ik Pasveer en staat het 1-0. Vlak voor rust is er nog een aanval die over veel schijven gaat de bal komt uiteindelijk bij Ahannach die de bal scherp voor geeft en ik hoef hem alleen nog maar te raken om Pasveer opnieuw kansloos te laten 2-0. Bij het opstaan voel ik dat er iets niet goed zit en ik heb dan ook mijn lies overstrekt. In de rust nemen we geen risico en besluiten we dat het beter is om achter te blijven. In de 2e helft zijn de rollen omgedraaid en weet Jong PSV de stand weer recht te trekken 2-2

Een week later is Fc Dordrecht de tegenstander. We spelen slecht en de wedstrijd eindigt in 1-1 door een doelpunt van Ahannach. Na de wedstrijd word er gevraagd wat ik van de wedstrijd vond. – Het lijkt wel alsof een aantal jongens tevreden is met alleen die periode titel. Het kan niet zo zijn dat de trainer A zegt en een aantal jongens B doen. Zo zie je maar dat je altijd met zijn allen alles moet geven en niet zoals vandaag dat er 2 a 3 spelers gewoon doen waar ze zin in hebben.- Het zal me wel weer op een waarschuwing komen te staan maar het maakt me op dat moment weinig uit.

Een week later is duidelijk wat mijn straf is. Ik begin voor de wedstrijd tegen Helmond Sport op de bank. Mijn opmerkingen waren misschien niet slim maar om nou gelijk mij te passeren gaat er niet helemaal in. Gelukkig voor mij speelt Arsenio verschrikkelijk slecht en mag ik na rust het veld betreden. Op dat moment staat het al 1-0 door een doelpunt van Mo el Hankouri. Ik heb 3 minuten nodig om te laten zien waarom ik de beste spits op dit moment ben en dus eigenlijk altijd moet spelen. Soufyan Ahannach geeft de bal prima voor en bij de 2e paal spring ik net wat hoger dan Van Koesveld en verdubbel ik de score. Ik juich door met mijn wijsvinger op mijn borst te tikken en wil er mee zeggen dat ik de man ben. In de 53e minuut krijgen we een corner die door hun keeper tot eigen doelpunt word verwerkt 3-0. dat hun uiteindelijk scoren is voor de statistieken. De media wil na de wedstrijd weer met mij praten maar ik hou de eer vandaag een keer aan mezelf voordat ik weer domme dingen roep. De trainer slaat deze keer echter niet over. – Edson is een prima voetballer dat kunnen we allemaal wel zien. Hij moet alleen wat slimmer worden in de manier hoe hij dingen zegt. Ik heb hem er al eens voor gewaarschuwd en vandaag kreeg hij dus straf. Hoe die vervolgens reageert is alleen maar goed. Of het arrogant is of hij jullie nu niet te woord wil staan? Ik vind van niet soms is het goed om even afstand te houden. Daarmee laat hij zien dat hij snel kan leren.-

De relatie met de trainer is goed laat dat duidelijk zijn. Ik respecteer hem en ondanks dat ik het niet altijd met hem eens ben kan ik zijn keuzes alleen maar accepteren hoe moeilijk dat soms ook is. Dat ze me in de media arrogant noemen doet me weinig. Kijk naar Zlatan die maakt het toch ook steeds waar ondanks zijn houding dus waarom zou ik dat niet kunnen?

Titan; het is belangrijk om zulke doelen te steunen en als speler kan je het misschien net een beetje meer onder de aandacht brengen.

delichris; het kan nooit kwaad om je even op te laden inderdaad om er vervolgens weer vol tegen aan te gaan.

thnx weer voor jullie reacties

Comment

Het tempo van updaten gaat omhoog... Daar kan ik niet tegenop lezen.
            Weer een aantal goede updates!

Comment

Even door de trainer weer met de beentjes op de grond gezet. Nu gewoon je voeten laten spreken.

Comment

Fijn dat je het met deze trainer beter kunt vinden dan met sommige trainers bij je amateurclub

Comment

Begin November spelen we een wedstrijd tegen Achilles. Een team dat op dat moment verassend op een 6e plaatst staat. Het is de slechtste wedstrijd die ik in mijn korte carrière heb gespeeld. We mogen dan ook blij zijn dat het 1-1 word. Appie weet een strafschop te benutten en voorkomt daarmee dat we verliezen. Ik had voor de wedstrijd met de stichting afgesproken dat ik in de interland periode die er aan zat te komen langs zou gaan bij zieke kinderen en onbewust speelde dat toch door mijn hoofd. Natuurlijk als prof moet je je voor zulke dingen kunnen afsluiten maar vraag een willekeurige jongen van 16 jaar en het maakt indruk als je er alleen al voor gevraagd word.

In die interland periode is het dus zo ver. Ik vertrek naar het ziekenhuis en zie er behoorlijk tegen op. Eenmaal aangekomen zit er al een groepje kinderen op me te wachten al die kale koppies en dat op die leeftijd. Ze zijn ondanks hun ziekte opgewekt en vrolijk. Vooraf heeft de stichting gevraagd waar die kinderen van houden en of ze eventueel een idool hebben. Via via heb ik dan ook wat cadeautjes voor ze kunnen regelen. Zo heb ik een gesigneerd shirt van Ajax aanvoerder Davy Klaassen bij me. Een hockeystick van Maartje Paumen en een shirtje dat Ellen Hoog droeg tijdens de Olympische Spelen. En een shirt van Lieke Martens international bij de oranje leeuwinnen. Ze zijn er zichtbaar blij mee. Dat kinderen die zo ziek zijn met zulke dingen zo gelukkig kunnen zijn daar kunnen heel veel mensen nog een voorbeeld aan namen. Ik krijg een rondleiding van ze en we doen spelletjes op de playstation of we maken een tekening. En zo gaat de tijd heel snel voorbij. Het is inmiddels tijd om te gaan en ik vind het moeilijk om ze gedag te zeggen. Misschien zie ik die kinderen wel nooit meer. Ik geef ze allemaal een knuffel en zeg ze vooral sterk te zijn nooit op te geven en vooral te genieten van alles ondanks hun zware strijd. Eenmaal thuis ben ik helemaal leeg. Eten gaat lastig en ik heb ineens knallende hoofdpijn. Deze dag heeft duidelijk indruk gemaakt en besluit vroeg naar bed te gaan.

Na de interlandperiode staat er een uitwedstrijd tegen Telstar op het programma. Je weet wel daar waar de score word weergeven met mandjes. Ik heb maar weinig tijd nodig om het eerste mandje de lucht in te laten gaan. Er staan 3 minuten op de klok als Justin de bal op rechts in zijn bezit heeft. Hij legt de bal terug op Danny van Haaren die de bal voorgeeft. Ik kan mijn hoofd tegen de bal zetten en verleng hem zo de verre hoek in 0-1. Niet veel later veroveren wij de bal op onze eigen helft en komen we er razend snel uit. De bal komt bij Nieuwpoort die een voorzet richting de 2e paal in huis heeft. Ik besluit niet na te denken en de bal ineens met me linker te nemen BOEM. Ik laat de keeper kansloos en het is 0-2. Uit het niets valt vlak daarna de 1-2 en dus is dat een teken dat we scherp moeten blijven. In de 27e minuut weten we de marge weer te vergroten. Justin speelt de bal prima in mijn loop mee en ik heb Overtoom al zien lopen. De bal komt bijna perfect voor hem te liggen en met zijn rechter krult hij de bal langs de verslagen keeper 1-3. Opnieuw lijkt er niks aan de hand voor ons totdat Van Buuren en terechte rode kaart krijgt en wij dus met 10 man verder moeten. Telstar gaat wat meer druk zetten en in de 67e minuut is daar dan de aansluitingstreffer. De trainer voelt dat er wat moet gebeuren en besluit mij er van af te halen. Ik baal zichtbaar maar ik kan de keuze deze keer wel begrijpen. Uiteindelijk houden we stand en heeft de trainer dus gelijk.

Een week later komt VVV op bezoek. In het begin is het vooral aftasten en het tempo ligt niet hoog. VVV is een ervaren ploeg die meer dan in staat is om het ons moeilijk te maken. Echter is er in de 15e minuut even een moment van verslapping bij hun laatste man die de bal te kort terug speelt. Ik ruik mijn kans en ben net iets eerder bij de bal dan de doelman. Deze omspeel ik simpel en schuif de bal in het lege doel 1-0. Pas vlak voor rust krijgen wij onze volgende kans maar ook deze keer is het raak. Justin Kluivert met de 2-0 en dus is dat een heerlijk moment om de rust in te gaan. – Jongens blijf scherp we zijn er zeker nog niet vandaag- ik zeg die woorden wel maar weet dat het totaal niet nodig is. Deze groep heeft de focus om zulke wedstrijden gewoon uit te spelen en het voelt goed om daar onderdeel van te zijn.
                  VVV zet wel aan en voor ons is het vooral loeren op de moment die gaan komen. Ruim een kwartier voor tijd worden we weer echt gevaarlijk. Appie ruimt de bal op vlak bij het eigen strafschopgebied en ik ga achter de bal aan. Ik heb nog maar 1 iemand bij me en dat is Danny Post. Die weet ik goed van me af te houden en nu is er dus alle ruimte. Simpel schuif ik de bal langs de keeper en zo is het 3-0 en tijd voor mij om er weer eens af te gaan. Dit keer ben ik er helemaal niet blij mee en ik loop met de pest in me lijf naar de kant. Dat Arsenio er nog 4-0 van maakt is voor mij niet belangrijk. –Edson je was vandaag zichtbaar niet tevreden met je wissel waarom?- - Heel simpel ik vind gewoon dat ik altijd moet spelen of de wedstrijd nou gespeeld is of niet zolang ik niet geblesseerd ben wil ik voetballen en daarbij kon ik nog gaan voor een hattrick.-Verder heb ik geen zin om vragen te beantwoorden. – Jack de Gier een 4-0 overwinning daar kan u tevreden mee zijn maar Edson Arnaldo was niet blij met zijn wissel.- - Edson moet leren dat het soms goed is om zijn rust te pakken. Natuurlijk gun ik hem die hattrick wel maar ik heb nog genoeg andere spelers die ik tevreden moet houden en moet laten spelen als die mogelijkheid er is. Hij is voor mij onomstreden als het gaat om een plek in de basis en ik denk ook wel dat die heeft laten zien waarom.-

De laatste wedstrijd van November is een uitwedstrijd tegen jong FC Utrecht. In die week vooraf kreeg ik via Facebook een berichtje. “Hey edson ken je me nog? Vrijdag ben ik bij de wedstrijd en het lijkt me leuk je te zien of even te spreken. Succes alvast en hopelijk tot vrijdag groetjes Maartje”. En of ik haar nog ken. Al is het nu wel meer dan een jaar geleden dat ik haar tegen kwam op vakantie en we trokken elke dag met elkaar op het klikte goed tussen beide vriendengroepen. Ik besluit haar een berichtje terug te sturen. “Hey! Leuk dat je komt. Wacht anders bij de ingang als wij met de bus aankomen dan kunnen we heel kort even een praatje maken. Waar zit je ongeveer misschien dat ik je nog zie zitten. Tot vrijdag XX “.
                  Vrijdag avond komen we aan bij De Galgenwaard. Vanuit de bus kijk ik al waar ze staat maar ik zie haar niet heel snel en dus hoop ik maar dat ze er staat. Eenmaal uit de bus pak ik eerst mijn tas en word ik geroepen. – Hey Edson tijd voor een foto?- Ik zie dat ze niet alleen is maar met een groepje vriendinnen waarvan er 1 mij bekend voor komt alleen weet ik op dat moment niet zo snel waar van. – Alles goed?- -Ja zeker leuk om jullie te zien en even te spreken normaal kan ik altijd zo doorlopen naar de kleedkamer beetje zin in de wedstrijd?- Om eerlijk te zijn komen we hier om jou te zien voetballen we zitten trouwens vlak bij de wisselspelers.- - Echt? Dus jullie komen speciaal voor mij? Dat is leuk om te horen als ik scoor zal ik wel even naar jullie zwaaien.- - EDSON !!! tijd om je op de wedstrijd te concentreren. Ik loop met de trainer mee naar binnen. – dat waren een aantal leuke meiden jongen.- Er hangt een rare sfeer in het stadion. Het is best groot en als er dan zo weinig mensen zitten dan lijkt het een beetje op een spookwedstrijd. Nadat de warming up is afgelopen zoek ik in de tribune en zie die meiden zitten en zwaai naar ze. Mijn moeder en zusje zijn er ook. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel vanzelf lijkt te gaan en met de hulp van de trainer maak ik grote stappen. Waar ik vandaag mijn eerste kans nog mis is mijn 2e wel raak. Justin stuurt Van Buuren diep en op het randje van buitenspel mag hij door. Ik ben mee gelopen en krijg de bal perfect. Zo kan ik de bal in het lege doel schuiven en staat het 0-1. Zoals beloofd zwaai ik richting de tribune. Justin is op dreef vandaag en lijkt haast ongrijpbaar. Weer heeft hij een geweldige steekbal in huis en dit keer kan ik alleen op de keeper af. Dit zijn kansen die ik de laatste tijd met mijn ogen dicht afmaak een ook nu weet ik het net te vinden. 27 minuten gespeeld 0-2. In de 36e minuut is Justin weer eens weg. Na een prima voorzet hoef ik de bal alleen maar te raken en staat het 0-3 we staan echt geweldig te voetballen. Soufyan Ahannach maakt er voor rust nog 0-4 van en deze wedstrijd is gespeeld.
                  -Edson ik ga je weer wisselen en heb besloten dat je na de wedstrijd vrij bent om te doen wat je wilt dat verdien je wel na deze prestatie.- -Coach je weet dat ik altijd wil spelen maar vandaag vind ik het wel even goed. Bedankt coach maandagavond sta ik er gewoon weer hoor.- Een avondje vrij dus alsof het zo moest zijn. Ik ga alvast douchen en open mijn facebook. Ik open mijn gesprek met Maartje. “Ik ben gewisseld en de trainer heeft me vrij gegeven. Is er vanavond nog iets te doen in Utrecht of draait er ergens nog een goede film?
                  In de 2e helft word er niet meer gescoord. Wel ontvang ik nog de wedstrijdbal. Die gaat mee naar het hotel die ik inmiddels heb geboekt en het is tijd voor wat ontspanning.

Wallemme; heb wat stappen in de game gemaakt maar heb inmiddels mijn updates weer op orde dat ik het weer rustiger aan ga doen

delichris; soms wil een jonge jongen te veel en moet de trainer hem afremmen.

Titan; deze trainer heeft edson de kans gegeven op een profbestaan. natuurlijk zal edson het niet altijd eens met hem zijn maar hij zal deze trainer altijd dankbaar zijn

Comment

Wederom maatschappelijk betrokken bezig; top! Misschien is het leuk om af en toe een screentje uit FM toe te voegen van gespeelde wedstrijden of van een tussenstand?

Comment

Het gaat erg goed met Edson. Hopelijk kan je dit lang volhouden.

Comment

Zoals Titan al aangeeft een screentje zou je updates wat extra's geven. Nu is het veel tekst, die overigens wel goed geschreven is.
                        Succes!

Comment

Tijd voor wat ontspanning is voor een 16 jarige in Utrecht best lastig. Maartje is 20 en haar vriendinnen zitten ook rond die leeftijd. We besluiten om nog naar de film te gaan en daarna nog ergens wat te drinken. De wedstrijd bal heb ik inmiddels mee genomen en voorzien van een boodschap en handtekening. Onder de 5 meiden besluit ik die te verloten als een soort bedankje dat ze er waren. Maartje wint niet maar ik beloof ze allemaal nog een shirtje op te sturen. Het is een leuke avond geweest en het is tijd om naar mijn hotel te gaan. Op zaterdag staat er namelijk een lichte training op het programma en daar wil ik wel gewoon bij zijn. Die zaterdag ochtend word ik wakker en ben ik toegevoegd op instagram door Monica Geuze. Maar wacht eens is zei een vriendin van Maartje? En ook nog eens winnaar van de wedstrijd bal. Inmiddels heeft ze op haar instagram story dus inderdaad een foto van de wedstrijdbal gedeeld met hartjespoppetjes er bij. Ik kan niet ontkennen dat ik haar knap vind en begin haar maar terug te volgen.

Die maandag staat er opnieuw een uitwedstrijd op het programma dit keer tegen NAC. Voor de verassing is dit een wedstrijd waar in ik niet scoor maar wel belangrijk ben met 2 assists. De verdedigers van NAC hebben laten zien hoe ik ben af te stoppen en dat is door middel van veel kleine overtredingen maken. Dat ze allebei het laatste fluitsignaal konden halen was voor mij dan ook een verassing. Na de wedstrijd kijk ik op instagram. Monica heeft weer iets op haar story gezet. Ik zie een foto van mezelf waarin ik klaar sta voor de aftrap met de hashtag #MCM wat staat voor Man Crush Monday. Blijkbaar is het uit tussen haar en Lars Veldwijk iets anders kan ik er niet van maken.

Die vrijdag er op is het tijd voor de laatste thuiswedstrijd van het jaar. De omstandigheden zijn slecht en het waait erg hard. Niet het weer waarin ik graag voetbal maar het moet maar gebeuren. Er word van beide kanten erg slecht gespeeld we hebben lichtjes de overhand maar weten dat niet om te zetten in doelpunten. Plots krijgen we een strafschop vlak voor rust. Appie gaat achter de bal staan en faalt niet 1-0. Het is goed om er 1 te maken vlak voor rust dan geef je de tegenstander stof tot nadenken echter weet Fred Benson en voor rust nog 1 te maken en staat het dus weer gelijk. Na rust moet het dus echt beter om van RKC te winnen. Vlak na rust is het weer eens tijd om mijn moment te kiezen. Op trainingen werk ik er nog steeds aan om op de juiste momenten vrij te komen en dat komt me dit keer goed van pas. Appie heeft de bal op het middenveld en op dat moment loop ik diagonaal weg uit de rug van Nando Wormgoor. Appie heeft het begrepen een geeft de bal perfect mee in de loop. Met recht schiet ik de bal hard in de korte hoek 2-1 en dat blijkt ook de eindstand te zijn.

De laatste wedstrijd van het jaar is die tegen De Graafschap. De Superboeren zijn terug uit de Eredivisie en hebben de verwachtingen in de Jupiler League nog niet helemaal waar weten te maken. Ze zijn scherp en komen ook verdient op voorsprong door een doelpunt van Elvio Van Overbeek. En voor het eerst krijg ik echt het gevoel dat er van uit het uitvak word gedacht dat komt wel goed wij hebben Edson Arnaldo bij ons rondlopen die jongen is een garantie voor doelpunten. En in de 68e minuut komt dat weer uit. Na slecht uitverdedigen komt de bal voor mijn voeten en met enige geluk beland de bal in het doel. Het maakt me niet uit weer een doelpunt er bij en nog tijd genoeg om er 3 punten van te maken. Helaas blijft het bij een gelijkspel en zit het qua voetbal er eventjes op. 2016 is een fantastisch jaar voor mij geweest en het is fijn dat ik even wat tijd door kan brengen met mijn familie zo rond de feestdagen. Ik heb namelijk een verassing voor mijn moeder en ik weet niet of ze het kan waarderen.

Titan; niet geheel toevallig heb ik daar zelf al over nagedacht alleen ingame ben ik al ietsje verder en kan ik alleen nog een screentje van de eindstand maken van het seizoen waar mijn novelle in zit. vanaf seizoen 2 zijn er screens. ik kan wel af en toe een foto van wat er in het priveleven gebeurd plaatsen dat voegt dan ook wat extra's toe

delichris; het gaat heel goed met edson zowel voetballen als prive lijkt het allemaal de goede kant op te gaan.

Wallemme; eigenlijk hetzelfde als wat ik als antwoord op Titan heb gegeven. Ben sowieso van plan om wat dingetjes in elkaar te zetten qua screenshots. en wil ook een lay out gaan gebruiken. dat toont allemaal net wat meer

thnx voor jullie reacties

Comment

Toch weer doelpunten erbij kunnen optellen. Jij gaat het talent van de Eerste Divisie worden dat is zeker. Benieuwd wat de verrassing is.

Comment

En daar komen de vrouwen om de hoek, als ze het maar niet voor je geld doen!

Comment

EEN JOCHIE IN ALMERE

We spreken de jongen van Almere City en zijn moeder in het Van Der Valk hotel in Harderwijk. Een mooie locatie. In het uur dat we praten over zijn jaar en de stappen naar het prof bestaan drinkt de voetballer gewoon Spa blauw. Wat opvalt is dat op zijn kleding overal BALR staat. ‘ik vind het gewoon een mooi merk’ zegt hij op een rustige toon. Als we het hebben over het begin van 2016 veranderd zijn toon.

‘ik voel nog steeds een soort van onrecht als ik daar aan terug denk maar het heeft me ook laten beseffen dat je op bepaalde dingen geen invloed kan hebben’ De manier waar op hij het zegt laat niet blijken dat hij pas 16 jaar is. ‘sowieso is er in mijn laatste seizoen bij Zwart-Wit’63 veel gebeurd. De hele situatie of ik wel in de B1 zo komen of niet het heeft me allemaal sterker gemaakt. Aan mijn spel heb je niet kunnen zien dat ik er mee zat of dat het aan mij vrat daar mag ik best trots op zijn.
                                Edson Arnaldo boeit, intrigeert. Niet alleens vanwege zijn doelpunten en klasse die hij wekelijks laat zien in de Jupiler League, maar ook vanwege zijn persoonlijkheid en zijn verhaal. Edson zoals wij hem mogen noemen is onvoorspelbaar, zeker op het veld. Daarbuiten ook maar dan alleen voor degenen die hem niet goed kennen. Edson zwijgt wanneer hij wil zwijgen en spreek wanneer hij wil spreken en vandaag spreekt hij over de groei die hij mee maakt. 2016 is het jaar van de grote stappen. De grote stappen die hij bij Almere city maakt.
                                Edson geeft aan dat hij die ontwikkeling enkel heeft kunnen maken doordat hij geluk heeft gehad dat hij op beslissende momenten in zijn leven de juiste mensen om zich heen heeft gehad. Op de vraag of hij het inmiddels wel allemaal zelf kan antwoordt Edson ontwapenend puur: Nee ik zal het nooit helemaal alleen kunnen. Het is belangrijk om een kleine cirkel van goede mensen om me heen te hebben. Als zij bij me zijn dan voel ik me goed. Zij geven mij kracht en energie en voor de rest sluit ik me zoveel mogelijk af. Mensen zullen me arrogant of chagrijnig vinden maar dat ben ik niet. Ik ben heel blij met mijn leven , maar dat deel ik het liefst met de mensen die dicht bij mij staan. Of er dan een masker af gaat? Nee ik draag geen masker ik ben gewoon altijd mezelf alleen voor bepaalde mensen sta je wat meer open. Mensen denken vaak naar 1 keer met je te praten een vriend van je te zijn maar dat is niet zo.

Dan, terwijl Edson ons dringend aankijkt: ‘ik kan iedereen die ik ken recht in de ogen aankijken omdat ik een eerlijke jongen ben. Kan jij dat?’ Als we zeggen dat we denken van wel zegt Edson: ‘in mijn laatste jaar bij de amateurs heb ik gemerkt dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Daar had ik veel mee te maken. Ze zeiden iets, maar ik kon het niet serieus nemen.’ over keuzes is Edson ook heel duidelijk. ‘In principe kan je nooit een foute keuze maken. Of je keuze pakt goed uit en mocht je keuze fout uitpakken leer je er alleen maar van en dat is uiteindelijk ook winst.’

Dan komt zijn moeder aan het woord:‘ik ben trots op mijn jongen en op de manier hoe hij in het leven staat. Veel jongens van zijn leeftijd hebben schijt aan de wereld, spijbelen of doen de meest nutteloze dingen. Mijn zoon is 16 heeft een voorbeeldfunctie en zet zich in voor een stichting waar hij inmiddels ambassadeur van is. Veel mensen vergeten voor het gemak zijn leeftijd misschien maar als je ziet wat hij al heeft mee moeten maken. Vroeg in zijn leven zijn vader al verloren en toch onverstoorbaar doorgaan. Natuurlijk heeft hij het er lastig mee gehad en soms nog steeds. Maar ik zal altijd trots op hem blijven wat hij ook doet en wat er in de toekomst ook mag gebeuren. Ik zal achter zijn keuzes staan’ aldus een hele trotse moeder.

delichris; Persoonlijke prijzen zijn leuk maar het draait vooral om het team

Titan; vrouwen die op dit moment meer verdienen bij Almere City is het niet echt een vet pot.

Titan; en Wallemme; ik wil gaan proberen om een gedeelte in een soort van lay out uit te werken en gewoon een gedeelte tekst te behouden. als ik bij ben met de novelle zal ik in die lay out ook screenshots gaan plaatsen. hoop dat jullie het wat vinden zo

thnx voor de reacties. en zeker ook voor de opmerkingen qua verbeterpunten

Comment

Ziet er netjes uit! Die Edson is wel een praatjesmaker... Laat hem nu nog maar even op het voetbal richten in plaats van de randzaken...
                                  Succes!

Comment

Dus binnenkort zullen we Edson wel ergens in een vlog voorbij zien komen! Leuke toevoeging, het stukje met de keuzes van Edson.

Comment

Een mooie update weer. Benieuwd waar Edson voor gaat kiezen. Ik hoop eigenlijk op Nederland.

Comment

De dag voor kerst heb ik nog een afspraak in Den Haag voor de verassing van mijn moeder. Ik laat een tattoo van haar gezicht zetten op mijn rechter bovenbeen en heb er niks over gezegd. Ik heb lang gezocht naar een goede tattooshop die gespecialiseerd is in portrettattoo’s.
                                        Ik ben uitgekomen bij True Colours Tattoo en na goed 3 en half uur bezig te zijn geweest is het af. Ik verras mijn moeder er mee op eerste kerstdag en zo is zichtbaar emotioneel door dit gebaar. Tussen kerst en oud&nieuw doe ik niet zo veel ik kijk El Patron Del Mal op Netflix en serie die gaat over het leven van Pablo Escobar. Echt een aanrader trouwens. en ik speel wat potjes Fifa op de Playstation. Dit jaar is daar een nieuwe spelmodus aan toegevoegd en dat is The Journey. Vroeger was ik echt helemaal in het karakter van Alex Hunter gekropen maar ik besef me dat ik ook een mijn Journey bezig ben en dat het zomaar eens een hele mooie kan gaan worden. Eentje die niet stopt na 1 seizoen. Oud&nieuw breng ik door met wat vrienden en familie en iets over 12 word ik gebeld door een nummer dat ik niet ken. – Hey lekkerding gelukkig Nieuwjaar ik hoop dat het jouw jaar gaat worden en dat wij elkaar wat vaker gaan zien dan die ene keer. Ik vind je leuk en het kan me weinig schelen dat je veel jonger bent. Hopelijk tot snel heel veel kusjes Monica.

Wallemme; zoals inmiddels bekend is edson niet op zijn mondje gevallen inderdaad.

Titan; misschien is dit over een tijdje wel een koppel die in elk roddelblad voorbij komt en is er geen vlog meer voor nodig om dingen te delen

delichris; dat blijft nog even geheim.

thnx voor jullie reacties weer hopelijk bevalt deze jullie ook
                                        Last edited by mattihamstra; 14 jun 2017, 16:57.

Comment

Een mooie update en je hebt een leuke kledingsponsor gevonden.

Comment

Advies van een ex-international kan natuurlijk geen kwaad!

Comment

Nog voor dat ik iets kan zeggen is er al weer opgehangen. Even verrast als overrompeld staar ik wat voor me uit. Wat was dat nou? Vragen mijn vrienden. -Wat het precies was weet ik niet maar het komt wel even aan.- het enige wat ik denk is dat zei 21 jaar is en ik 16. keer het om en je word als jongen uitgelachen dat je met iemand van die leeftijd loopt. Ik besluit haar nummer toch maar op te slaan.

Nog meer goed nieuws Demy heeft een afspraak geregeld met Edwin Olde Riekerink van Soccer Vision. ‘Zorg dat je 3 januari bij mij in de shop ben rond 11.00 uur dan zorg ik dat het goed komt. Nog een gelukkig en succesvol 2017 zie je snel.’ 2017 lijkt dus heel goed voor me te beginnen.

delichris; thnx en een kledingsponsor is natuurlijk nooit weg

Titan; dat kan zeker geen kwaad. al heeft demy zelf niet het maximale uit zijn voetbal carrière gehaald als je het mij vraagt.

Last edited by mattihamstra; 15 jun 2017, 09:45.

Comment

Hopelijk is het geen malafide makelaar, al lijkt me dat niet met dergelijke namen onder contract! Ik zou trouwens de gesproken gedeeltes schijngedrukt zetten, of op een nieuwe regel telkens, of tussen aanhalingstekens. Bij veel tekst achter elkaar worden de streepjes wat chaotisch.

Comment

Gefeliciteerd met je contract. Het is wel zij ipv zei. Dit staat in het stukje over Monica in het begin. Jij zegt:"Zei is 21". Dit moet zijn zij is 21.

Comment

Titan; Demy heeft dit geregeld en Demy weet denk ik wel wat goed is voor Edson. thnx voor de tip ga ik zeker doen

delichris; je hebt gelijk

de eerste tegenslag is nu dus daar en thnx voor jullie reacties opnieuw

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X