Mededeling

Collapse
No announcement yet.

never give up on your dreams ( FM17)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• never give up on your dreams ( FM17)

Het is bijna het einde van het seizoen 2014-2015. Met de B2 van de plaatselijke amateurs waar in ik speel hebben we een uitstekend seizoen gedraaid.
    Tijdens de laatste trainingen zie ik een nieuw gezicht langs het veld staan. Ik denk nog bij mezelf dat is de nieuwe trainer van de B1. De trainer doet zijn gebruikelijke ding bij elke start van een
    training en zoals gewoonlijk begint dat met een praatje. Of we na de training nog even willen blijven want er word bekend gemaakt wie er selectie wedstrijden voor de B1 mogen gaan spelen.
    Zelf verzekerd als ik ben hoor ik mijn naam in gedachten al genoemd worden. Zoals gezegd we hebben een uitstekend seizoen achter de rug en persoonlijk mag ik ook niet klagen. Met 18 goals en 14 assists in 22 wedstrijden vind ik dat ik het goed heb gedaan. In vergelijking de spits van de B1 heeft er in net zo veel wedstrijden maar 9 gemaakt.

De training gaat lekker. De gedachte dat ik me moet laten zien maakt me alleen maar scherper en bijna elke bal schiet ik tegen de touwen. Met links met rechts of het nou een onmogelijke hoek
    is of niet bijna alles gaat er in. De trainer neemt me nog even apart en zegt me dat als ik niet in de B1 kom de nieuwe trainer en de club geen verstand hebben van voetbal en dat ik volgend jaar altijd welkom ben. Ik heb een speciale klik met hem. Aan het begin van het seizoen zei ik vandaag maak ik er 2 waarvan 1 bij me 1e balcontact. En inderdaad wat ik zei gebeurde. Waar ik eerder in de jeugd vaak trainers had die dan vonden dat ik een goede wedstrijd had gespeeld was het die dag anders. Na de wedstrijd moest ik bij hem komen en hij zei me dat hij niet tevreden
    was. Mijn eerste gedachte was "ben je niet goed ik scoor 2 keer en geef een assist heb je soms poep in je ogen ?" maar dat gesprek heeft mijn ogen wel geopend. De trainer zei me dat na mijn 2e goal ook mijn gretigheid verdween. Hij zei me altijd hongerig te zijn naar meer want alleen dan kon ik het beste uit mezelf halen. Nu achteraf kan ik hem alleen maar gelijk geven.

In de kleedkamer aangekomen stapt de trainer met de man langs het veld binnen. Hij stelt zich voor. "Ik ben Chris de nieuwe trainer van de B1". Ik had het dus toch goed.
    Edson Arnaldo is de 1e naam die hij op noemt en dat is toevallig de mijne. Ik ben 1 van de 5 jongens van de B2 die mee mogen doen aan 3 selectie wedstrijden.

Met een goed gevoel stap ik onder de douche. Eenmaal thuis gekomen vertel ik had nieuws aan me moeder en me zusje die uiteraard blij voor me zijn.
    ik kan niet wachten om me te laten zien aan de nieuwe trainer en besef met dat aankomend jaar wel eens heel belangrijk voor me kan zijn want met de examens aankomend schooljaar en
    mogelijk een plek in de B1 raakt de agenda aardig vol.

Last edited by Marius; 23 jul 2017, 07:05.

Leuk begin, ik vermoed een carričre van een jong talent? Een tip: mijn moeder en mijn zusje, geen me moeder

Comment

Het seizoen zit er nu echt op. De wedstrijden met de nieuwe selectie zijn geweest en ik heb er weer eens zwaar de pest in. 3 wedstrijden gespeeld 2 verloren en 1 gelijk.
      Waar ik met de B2 het hele seizoen rond heb gelopen met een goed gevoel is dat na 3 selectie wedstrijden helemaal weg. De eerste wedstrijd was tegen Hierden die ook met hun nieuwe B1 speelde. De nieuwe trainer wist mijn positie en ik wist dat ik de concurrentie aan moest gaan met 1 van mijn beste vrienden. Ik stelde me dan ook in dat ik begon als wissel maar hield toch rekening met in ieder geval 40 minuten op mijn positie om mezelf te laten zien.

Tijdens de teambespreking kwam uit wat ik al had verwacht. Ik begon als wissel. Op zich nog geen man overboord en ik kon er eigenlijk ook wel mee leven. Tijdens de 1e helft speelde het team zwak en of dat nou kwam doordat sommige jongens toch aan elkaar moesten wennen of dat het gebrek aan kwaliteit was daar ben ik nog steeds niet achter. 0-0 was de stand toen alle wissels in de rust mochten gaan warmlopen. Mooi dacht ik dit is een perfect moment om mezelf te laten zien. Tot mijn verbazing mocht ik het begin van de 2e helft weer plaats namen naast de trainer en mijn humeur sloeg in een klap om. Dit is toch verdomme een selectie wedstrijd dat zijn toch wedstrijden waarin je iedereen wil zien spelen als trainer ? Maar er zat voor mij niks anders op. Na ruim een kwartier in de 2e helft mocht ik me weer gaan warmlopen. Tijdens het warmlopen hoorde ik mensen wat zeggen dat onze spits er niks van kon. Dat klopt dacht ik hij heeft vandaag zijn dag niet maar wacht maar af als we samen voorin staan of als ik in zijn plaats kom. De trainer riep me al redelijk snel bij zich en ik moest me klaar maken.

Edson je komt op linkshalf te staan.
      Linkshalf? vroeg ik verbaasd. Ja dat heb je goed gehoord daar ligt hun zwakke plek en ik kan jou daar goed gebruiken problemen mee? Nee niet echt ik wil me gewoon laten zien en als dat vandaag op die positie moet en daar het elftal mee help dan doe ik dat. Het was even wennen. Aanvallend ging het prima en heb een aantal prima ballen weten te geven maar ze hadden voorin het vizier vandaag niet op scherp. Verdedigend had ik het wat lastiger maar echt slecht was het ook niet. De wedstrijd eindigde in 0-0 en ik ging snel richting de kleedkamer. Ik baalde van het resultaat.

3 dagen later speelden we opnieuw dit keer tegen een wat beter team en opnieuw begon ik op de bank. Opnieuw had ik dat maar te accepteren maar ergens diep van binnen was ik stront chagrijnig. Helemaal toen ik er weer niet in kwam na de rust en zelfs geen minuut heb gemaakt deze wedstrijd. Misschien maar goed ook want we gingen er met 4-0 van af.

Een week later was dan de laatste selectie wedstrijd. Er waren al wat jongens afgevallen en vreemd genoeg zat ik er wel nog steeds bij. Ik had het minst gespeeld van iedereen maar toch zat ik er nog bij. Dit keer was te tegenstander RODA 46 uit Leusden. We hadden er nog nooit van gehoord en eenmaal aangekomen bij die vereniging waren we niet bepaald onder de indruk. Weer begon ik op de bank en weer mocht ik niet meteen na rust mijn kunsten vertonen. inmiddels stonden we al 2-0 achter en de trainer liet me eindelijk warmlopen. Op dat moment had ik er weinig zin meer in maar goed ik wou toch nog wat laten zien. Hij riep me er bij en vertelde me doodleuk dat ik er in zou komen als linksback. Ben je niet goed bij je hoofd of zo ? Je staat 2-0 achter en je zet een aanvaller in de verdediging riep een ouder langs de kant. Echter raakte op dat moment de linksbuiten geblesseerd en dat was mijn geluk. 10 minuten waren er nog te spelen ik stond klaar en het enige wat door mijn hoofd ging was Het is nu of nooit. Ik sta nog geen 4 minuten in het veld en er komt een lange bal van achteruit. Ik schat de bal goed in en kan hem in 1 beweging mee naar binnen nemen. Ik zie dat het 2 tegen 1 is en dat de verdediger nog al blind mijn kant op komt. met een simpele beweging kap ik hem uit en speel hem af de spits hoeft hem alleen nog meer binnen te tikken en het is 2-1. Met nog 1 minuut te gaan krijgen we nog een hoekschop en alsof het de finale van de champions league is word onze keeper mee naar voren gestuurd. De hoekschop word genomen en verlengd tot bij mij op 5 meter van het doel. Ik denk niet na en jaag de bal tegen de touwen 2-2. Blijdschap maakt zich meester van het team behalve van mij. Na het doelpunt zit ik vol met frustratie en ik juich dan ook met een brilgebaar naar de trainer of die het wel kon zien is de boodschap. Gelijk na de aftrap word er afgefloten de trainer komt mijn kant op wil me een hand geven maar ik loop hem voorbij. Ik heb er geen zin in en ik wil nu geen dingen uit frustratie zeggen die ik niet meen.

Gelijk na de wedstrijd vallen er nog een paar jongens af en ik weet dus waar ik aan toe ben. Ik zit in de B1 volgend seizoen maar of ik er nou blij mee moet zijn?

Titan; inderdaad dat is wel de insteek( zie het meer als een laatbloeier) en thnx voor je reactie en de tip ik zal er op letten

Comment

Leuke insteek, benieuwd waar dit naartoe gaat. Succes!

Comment

We zitten in de zomer vakantie. Of nou ja vakantie ik ben vooral bezig met investeren in mezelf. Hardlopen , behendigheidsoefeningen en het verbeteren van mijn traptechniek zowel links als rechts. Ik gun mezelf weinig rust en dat alles omdat ik met een voorsprong wil beginnen aan het nieuwe seizoen. Waar vrienden van mij dus genieten van hun vrijheid en bijna dagelijks op het strand of in het zwembad liggen werk ik me dagelijks in het zweet en alles voor dat doel dat ik voor ogen heb. Natuurlijk ga ik nog wel op vakantie maar daar denk ik nog niet aan.

Na weer eens een rondje hardlopen kom ik thuis en vraagt mijn moeder of ik de leider van de B1 op wil bellen het was belangrijk. Ik bel op en het duurt even voor er word opgenomen. "Ja?"
          "Goedenmiddag meneer met Edson u had mijn moeder net gesproken en ik moest u terugbellen." Edson fijn dat je belt. De trainer is op het idee gekomen om het laatste weekend van Juli op trainingskamp te gaan en ik wou je daarvan op de hoogte brengen. Het zou top zijn als we met een volledige groep richting de start van het seizoen kunnen werken." "Het laatste weekend van Juli zegt u ? Dan ben ik op vakantie." "Dat is zonde jongen. Maar even je koppie leegmaken is ook niet slecht natuurlijk. Geniet er maar van en dan zie ik je het eerste weekend van Augustus weer." "Bedankt meneer tot dan"

Nog dezelfde dag krijg ik een berichtje van de trainer.
          Het is heel simpel Edson. als jij een probleem met mij hebt dan moet je dat persoonlijk tegen mij kunnen zeggen. Ik word er een beetje moe van jou houding en heb dan ook besloten om je terug te zetten naar de B2. Chris
          Ik lees het berichtje en vind het prima. Blijkbaar heeft deze trainer geen vertrouwen in mij het enige wat ik kan doen is voor mezelf blijven trainen en mijn voeten laten spreken in de B2 waar de trainer wel vertrouwen in mij heeft.

Wallemme; voorlopig nog even een paar opwarmertjes voordat het echt gaat beginnen. ik hoop dat het je blijft boeien

Comment

Leuk verhaal, interessant

Comment

Ik ben benieuwd waar je terecht gaat komen!

Comment

Eén stap terug om er straks twee vooruit te zetten...

Comment

Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Met wat vrienden hadden we gekozen voor een rust vakantie naar Turkije. All inclusive en dus hebben we eigenlijk alleen maar geslapen, aan het zwembad gelegen en gegeten en gedronken daar waar daar de mogelijkheid was. Zelf drink ik geen alcoholen heb daar ook geen behoefte aan. De vakantie heeft me goed gedaan en ik heb me koppie goed leeg kunnen maken. In eerste instantie deed ik alsof de hele situatie met betrekking tot het wel of niet uitmaken van de selectie van de B1 me weinig deed maar ergens zat er toch frustratie.

Het was tijd voor de eerste trainingsdag met de B2 op zaterdag en dus begon voor mij het seizoen 2015-2016. Ik had er zin in en was dan ook al vroeg op de club. Eenmaal aangekomen bleek ik niet de eerste te zijn er zat iemand op mij te wachten die me graag nog even wou spreken. Het was de trainer van de B1. - Edson heb je even tijd?- - nou eigenlijk wil ik me gaan omkleden en even een praatje maken met de jongens die er al zijn we hebben elkaar immers al een tijdje niet gesproken.- - Daarover wil ik je dus even spreken. Je houding bevalt me niet en ik ben er dan ook niet zeker van of ik je wel in de B2 moet laten spelen. Misschien laat ik je nog wel terug zetten naar de B3. - - Was dat alles ? Fijne avond nog meneer. -

Eenmaal in de kleedkamer voelt het vertrouwt er zijn wat nieuwe jongens bij en wat me opvalt is dat iedereen goed met elkaar is ondanks het hoge gehalte moslims in dit team. Zelf heb ik daar helemaal geen problemen mee want een aantal ken ik al wat langer. Het lijkt me een goede groep en ik denk dat er ook echt wat te halen valt dit jaar. Ik kleed me om en vraag de jongens alvast mee te gaan naar het veld. Niet omdat ik wil laten zien dat ik de leider van de groep ben maar omdat ik niet kan wachten op de eerste rondo van het seizoen.

Het trainen gaat lekker. Conditioneel loop ik ver voor op de groep en dus hebben de individuele trainingen zijn effect gehad. Waar de helft het moeilijk heeft met het gedeelte zonder bal hou ik energie over. Eenmaal met de bal er bij lukt echt bijna alles en dat valt niet alleen mezelf op. De trainer roept mij er bij en maakt de opmerking dat ze bij de B1 iemand te kort komen om op gelijke aantallen voor het partijspel te komen. Ik ben de ongelukkige dus denk ik bij mezelf en inderdaad ik moet aansluiten. Ook bij de B1 heb ik conditioneel een voorsprong en waar die jongens de energie voor het partijspel kwijt lijken te zijn kan ik het wel op 80% aan. Dit blijft niet onopgemerkt en ik moet na de training even op het veld blijven. - Zou je volgende week zaterdag op de bank plaats willen nemen want we hebben nog iemand nodig ?- - Op zich kan dat wel de B2 speelt volgende week maandag avond pas zijn eerste wedstrijd. - - oke top dan zie ik je zaterdag weer veel succes op de trainingen komende week.- - Bedankt-

Waar ik dus voor de training nog bang moest zijn dat ik teruggezet zou worden naar de B3 zit ik dus volgende week op de bank bij de B1 al is dat met lichte tegenzin.

bobjuh; het is voor mij even nieuw om het vanuit een speler te gaan doen maar het leek me wel eens leuk
                  Titan; eerst nog maar eens een seizoen bij de amateurs in de jeugd zoals het er nu naar uit ziet
                  Wallemme; van de B1 naar de B2 is niet zo zeer een stap terug als je daar beter tot je recht kan komen dus wie weet
                  thnx voor jullie reactie

Comment

Uiteindelijk toch een plekje bij de B1, maar of dat van harte gaat..?

Comment

Wel een speler met een duidelijke mening en eigen idee. Succes!

Comment

Het is matchday en ondanks dat ik weet dat ik weinig tot niet aan spelen toe ga komen heb ik toch die wedstrijdspanning. Mijn tas had ik zoals gewoonlijk op vrijdagavond al gereed gemaakt. voetbalschoenen schoon me nieuwe scheenbeschermers eindelijk binnen. Bedankt blindaxe trouwens voor het zieke ontwerp.

Eenmaal aangekomen op de club is het redelijk rustig. Ik loop de catacomben in richting het wedstrijdsecretariaat en maak een praatje met de vrijwilligers die daar zitten zoals gewoonlijk. We hebben het over de afgelopen vakantie en over mijn situatie. Ze vinden het raar dat ik zo behandeld word door de trainer en zeggen dat ik in potentie de beste spits ben die de club in jaren heeft gehad. Het doet me goed want deze mannen lopen al 30 jaar rond op de club en hebben heel wat spelers van de jeugd door zien komen en als ze dan zoiets over je zeggen is dat altijd mooi.

Kwart voor 10 tijd om naar boven te gaan voor de wedstrijdbespreking. Ik heb er weinig aandacht voor want ik sta als nummer 16 op het bord. Gezien het feit dat deze trainer wil dat iedereen het nummer gebruikt zoals die op het bord staat is er toch nog iets positiefs voor mij en dat is het nummer 16. Het is het nummer waar mijn vader altijd mee speelde en sinds zijn overlijden al vroeg in mijn leven heb ik besloten dat sinds ik op een heel veld voetbal dat nummer zal gebruiken. Wissel dus echter doet dat niks af aan mijn eigen wedstrijdvoorbereiding. Je mag me voor gek verklaren maar ik heb rare trekjes als bijgeloof. Eerst gaat alles links aan en eenmaal richting en op het veld raak ik de zijlijn en achterlijn niet aan totdat ik daadwerkelijk mag spelen. Waarom is ergens voor mij ook een raadsel maar het voelt goed. Over de wedstrijd hoeven we het niet meer te hebben. Kansloos 0-2 op de broek en geen minuut gespeeld. Na de wedstrijd krijg ik de keuze om maandag mee te trainen met de B1 of die wedstrijd met de B2 te spelen en die keuze is dus simpel.

Die maandag is het allemaal anders. Ik weet dat ik ga spelen en ik ben overdag al bijna niet te houden alsof er een stier word losgelaten uit zijn kooi voor een gevecht. Ik heb weer dezelfde wedstrijdvoorbereiding en start op mijn positie in de spits. Hoevelaken B1 is de tegenstander. Na de warming up nog even terug naar de kleedkamer waar de trainer van de B1 mij weer eens staat op te wachten. - Als je vandaag goed speelt heb ik misschien wel een verassing voor je.- waar op ik antwoord dat het erg vroeg is voor sinterklaas.

De wedstrijd is 30 minuten onderweg en we staan inmiddels 3-0 voor. 2 goals van mijn kant de 1-0 en de 3-0 en een assist bij de 2-0. Het is Edson day en iedereen die bij deze wedstrijd is merkt dat. Hoevelaken trapt af en gretig als ik ben jaag ik blind de tegenstander af. Ze weten het niet meer en de verdediger ramt de bal blind naar voren. Het word even zwart voor mijn ogen. Inmiddels stroomt het bloed uit mijn neus en heb ik een tand door mijn lip. Het liefst ga ik door maar ik word er van af gehaald. Niet erg want we mogen doorwisselen.

In de rust komt opnieuw de trainer van de B1 naar me toe en dit keer in de kleedkamer waar de rest van de jongens bij zijn. - Edson tijd om te trainen.- - Nou dat dacht ik niet meneer ik wil die wedstrijdbal dus ik blijf hier. En niet alleen nu maar voor de rest van het seizoen.- - Weet je het heel zeker?- - Ja meneer ik voetbal liever in een elftal waar ik mezelf kan ontwikkelen door te spelen en waar ik gewaardeerd word.- - Als je dat echt zo ziet dan heb ik je niet meer nodig bij de B1-
                        Tijd om weer het veld op te gaan.

In de 2e helft is het allemaal wat minder maar maak ik nog wel de mooiste van de avond. Na een hoge bal die achter de verdediging word gelegd neem ik de bal mee met mijn hoofd en wip hem over de keeper die iets te ver voor zijn doel staat. Ik heb mijn voeten en mijn verstand deze avond laten spreken.

Titan; uiteindelijk toch niet. het is beter om rust in je hoofd te creëren
                        Wallemme; dat heb je goed

een wat langer verhaal dit keer naar mijn idee en wederom bedankt voor de reacties

Comment

Mooi Sportpark ha-ha!

Comment

Een hattrick! Misschien heb ik het ergens gemist, maar je noemt de clubs waar tegen je speelt, maar bij welke club speelt Edson? Succes!

Comment

De keuze voor het elftal is gemaakt en de doelpuntenjacht is zo te lezen geopend!

Comment

Het is inmiddels winterstop en ik kan terug kijken op een prima eerste gedeelte zowel in teamverband als op persoonlijk gebied. Op school gaat het zijn gangetje ik haal geen hoge cijfers maar de situatie is ook niet zo dat ik echt moeite moet doen. Over een aantal maanden moet ik dat examen makkelijk kunnen halen en mag ik mijn VMBO diploma op gaan halen.
                                Inmiddels heb ik ook een bijbaantje als afwasser in een restaurant en ik vind het leuk om te doen. Inmiddels sta ik op 16 doelpunten en 10 assists en zijn er nog 3 teams over in de race voor het kampioensschap of die er tenminste echt bovenuit steken en wij zijn daar 1 van. Het zou toch mooi zijn om eindelijk eens met Zwart-wit’63 kampioen te worden. Maar er is ook slecht nieuws.

Tijdens de laatste wedstrijd voor de winterstop stond er een nog al beladen potje op het programma namelijk de stadsderby tegen VVOG. In die wedstrijd konden wij die groenen zoals we ze noemen op 10 punten zetten bij een overwinning. Je moet deze wedstrijd zijn als een soort mini klassieker en op school word er in de weken voor dit duel al over gesproken. Als je al een meisje leuk zou vinden dan heb je het gevoel dat je deze wedstrijd moet winnen anders kan je het wel vergeten. Gelukkig is dat bij mij niet het geval want mijn liefde is voetbal.

Ondanks dat deze wedstrijd word gewonnen vallen er aan onze kant 3 rode kaarten. 2 tijdens en 1 zelfs nog na de wedstrijd. Over de eerste kan ik vrij kort zijn. Ik zag niet wat er gebeurde en ineens trok de scheidsrechter rood. Als aanvoerder liep ik op de scheidsrechter af en vroeg hem waarom hij direct rood trok terwijl er nog geen gele kaar of waarschuwing was gegeven.
                                Zijn antwoord was natrappen is direct rood. Ik kon er mee leven want als het daadwerkelijk zo was dan was die kaart terecht. Vlak voor tijd krijgt onze keeper een simpele voorzet te verwerken en deze pakt hij makkelijk op hij wil het spel snel hervatten want ik sta 1 op 1 en op dat moment maait de tegenstander zonder ook maar enige aanleiding hem onderuit. De scheids legt het spel stil en er volgt een klein opstootje. Ik bemoei me niet met het opstootje maar loop richting de scheidsrechter. Tot mijn verbazing krijgt de speler niks en ik vraag hem dan ook waarom hij het spel stil legt. – Je fluit voor een overtreding scheids en dit is in mijn ogen ook natrappen toch? – Wegwezen jij 5 minuten naar de kant! - - Scheids als aanvoerder mag ik toch op zijn minst vragen waarom en anders wil ik u daar na de wedstrijd nog wel over spreken.-
                                Ik loop weg en op dat moment is het achter mij rumoerig ik besteed er geen aandacht aan en loop richting de bank. Ik hoor de trainer nog roepen waar is dat voor nodig scheids en besluit zijn kant op te kijken. Ik krijg een rode kaart en kan dus helemaal vertrekken. Op weg naar de kleedkamer loop ik met gebogen hoofd van het veld en vraag me af wat er zojuist is gebeurd. Ik zie een prullenbak staan en dat is mijn slachtoffer ik geef er een trap tegen aan en sla nog tegen een deur. Dit krijg ik nog wel te horen op school.

Gelukkig winnen we de wedstrijd en ik loop richting het secretariaat om mijn verklaring in te vullen. Niks aan de hand word mij verteld hooguit 1 wedstrijd of zelfs niks. De scheidsrechter zit er al en ik heb absoluut geen behoefte om mijn excuses aan te bieden want dan beken ik schuld vind ik en ik heb tenslotte niks gedaan.

In mijn vakantie komt er een brief van de KNVB binnen.
                                “Beste E. Arnaldo

Naar aanleiding van de gebeurtenissen tijdens de wedstrijd Zwart-Wit’63 B2 – VVOG B2 willen wij u op de hoogte brengen dat u voor 4 wedstrijden bent geschorst wegens het bedreigen van de scheidsrechter. Voor 45 euro kunt u in beroep gaan of de straf blijft staan.
                                Ik bel mijn trainer en vraag hem wat het beste is om te doen. Hij vraagt me de schorsing te accepteren want de straf kan zomaar een hoger uit pakken en ook al komen onze verhalen overeen de scheidrechter zal de steun van de KNVB krijgen wat mij redelijk kanloos maak.

Daar zit ik dan niks gedaan en 4 wedstrijden aan me broek en ik begin te rekenen. In de aankomende wedstrijden spelen we tegen onze concurrenten DVS’33 en SDC Putten. De andere jongens krijgen 1 en 2 wedstrijden.

AFCAYOUTH; daar zijn de meningen over verdeeld maar vond deze wel wat meer bij het amateur gebeuren passen. statibunes bos er achter
                                Wallemme; dat had je inderdaad goed gezien die heb ik deze update genoemd een hattrick is altijd lekker natuurlijk
                                Titan; de keuze voor het elftal is een logische gezien het doorontwikkelen en de speeltijd daar en de rekening is inderdaad geopend

ik probeer een beetje snel door de geschiedenis heen te gaan zodat het verhaal zich straks in het heden af gaat spelen vandaar de grote sprong nu en de 2e update van de dag.
                                zodra we bij lopen met het verhaal wil ik het op 1 update per dag houden afhankelijk van de tijd die ik heb

bedankt voor jullie reacties weer

Comment

Altijd de scheidsrechter met rust laten Die man doet ook zijn werk.
                                  Succes!

Comment

Wel een karaktertje hoor

Comment

Daar zit ik dan vlak voor mijn examens waar ik op dit moment absoluut geen behoefte aan heb. Onze laatste wedstrijd van het seizoen is net afgelopen en we zijn op een haar na het kampioenschap misgelopen het enige wat er door mij hoofd spookt is wat als en mijn gedachten gaan terug naar die laatste wedstrijd voor de winterstop. Tijdens mijn afwezigheid werden in die 4 wedstrijden2 punten gepakt en werd er van beide concurrenten verloren. Weg is de droom. We hebben net datzelfde VVOG van de mat gespeeld en toch lig ik verslagen op de grond. De tranen springen in mijn ogen. Ik geef mezelf de schuld en vind dat ik het team op het belangrijkste moment heb laten zitten en dat gevoel steekt. Opnieuw het gevoel van onrecht. Ook is er het besef dat dit zomaar eens mijn laatste wedstrijd kan zijn. Ik moet een keuze maken of blijven voetballen en 5 dagen naar school gaan plus nog een bijbaantje of voor een BBL opleiding kiezen wat dus inhoud 1 dag school en de rest van de week werken. Het bijbaantje in de horeca bevalt me zo goed dat ik de neiging heb om die kant op gaan in de toekomst. Ik moet dan alleen wel nog even mijn diploma halen en waar dat een paar maanden geleden een zekerheid was heb ik het behoorlijk verkloot. Ik heb er heel veel voor over gehad om kampioen te worden en dat is niet gelukt en dat kan zomaar eens gevolgen hebben voor mijn leven buiten het voetbal. Wat rest dit seizoen is nog een toernooi op Hemelvaartsdag van de eigen club. Wegens een afzegging zijn wij het enige niet B1 team dat aan dit toernooi mee zal doen met onze eigen B1 en teams als Almere City, VVOG, Nunspeet, Be Quick, FC Utrecht en FC Porto. Mijn trainer zegt dat ik daar mezelf kan laten zien en dat hij de potentie in mij ziet om de BVO teams nieuwsgierig te maken. We maken een weddenschap dat als het ooit nog mocht gebeuren dat ik bij een BVO terecht kom en daar het 1e haal ik de rest van zijn leven een seizoenskaart voor hem aanschaf. Dat zal wel niet want met net 16 jaar lijkt het me te laat al mag dromen natuurlijk altijd.

Wallemme; kijk te veel naar het voetbal op tv waarschijnlijk of had deze man thuis soms weinig in te brengen ?
                                      Titan; Wel een mannetje inderdaad maar dat lijkt me toch net wat leuker om te volgen als een type kuyt of klaassen.

thnx voor jullie reactie

Comment

Benieuwd wat het vervolg gaat worden. Drie BVO's om een stap te maken, waarbij FC Utrecht de meest aansprekende is.

Comment

Kijk aan, in een keer vallen er namen van clubs! Wat je zegt, zo'n type met een brave schooljongetjesuitstraling is vaak iets minder interessant om te volgen

Comment

mooie clubs daar aanwezig.

Comment

De examens zitten er op en over het algemeen heb ik er een goed gevoel over. Op de sites met antwoorden kijk ik niet omdat ik mezelf niet onnodig gek wil maken. De grootste teleurstelling van het missen van het kampioensschap is ook wel weg. Ik ben vooral trots op dit team. Trots op hoe we allemaal naar elkaar zijn toe gegroeid en hoe we echt een vriendengroep zijn geworden. Ook kan ik trots zijn op mijn persoonlijk prestaties. 26 doelpunten in 22 wedstrijden en daarmee topscorer van de club. Met nog eens 17 assists ben ik misschien wel de MVP van de club. Daar zal ik alleen niet achter komen omdat de assists niet worden bijgehouden. Al had ik graag van beide wat ingeleverd om kampioen te worden.

Hemelvaartsdag en dus tijd voor de seizoensafsluiting. Ik heb me werk er voor afgezegd om me goed voor te bereiden op wat gaat komen. Deze voorbereiding voelt voor mij alleen wel anders. Ik besef dat ik heel snel een keuze moet gaan maken wat ik wil en daar heb ik moeite mee. Voetbal is heel belangrijk voor mij. In de tijd dat mijn vader overleed was voetbal echt mijn redding. Als ik dus al afscheid neem wil ik nog wel wat laten zien vandaag en daarna heb ik ruim de tijd om over de toekomst na te denken.

Aangekomen op de club zie ik hoe het toernooi in elkaar zit. 3 poules van 4 teams waarvan de nummers 1 en 2 zeker doorgaan met daarbij de 2 beste nummers 3. de overgebleven nummer 3 en de 3 nummers 4 spelen dan onderling om de laatste plaatsen. Vooraf hoor je de teams al denken dat daar het enige B2 wel bij zou zitten.

Eenmaal in de kleedkamer maak ik hier gebruik van om iedereen op scherp te zetten. – Jongens het is wel duidelijk hoe er over ons gedacht word. Aan ons dus om er nog een extra schepje bovenop te gooien en dit niet te zien als zomaar een leuk toernooitje. We gaan in ieder geval laten zien wat we kunnen en ik geloof in jullie.-

Onze poule valt gelukkig nog mee met CSV Apeldoorn, Nunspeet en FC Porto. Waarvan de laatste tegen de Portugezen. Voor mij persoonlijk is het extra leuk om tegen hun te spelen want ik heb deels Portugees bloed in me.

De eerste westrijd is tegen Nunspeet. We spelen niet ons eigen spel maar dat maakt mij niet zoveel uit zolang we de 0 maar weten te houden is het goed en zelf krijg je altijd wel een kansje. Omdat wij worden onderschat hebben we door dat Nunspeet ongeduldig word en te snel de aanval wil zoeken. We veroveren de bal op het middenveld en ik word perfect weggestuurd. Ik ga alleen op de keeper af en schuif de bal koel langs de doelman 1-0. Dit is dan ook gelijk de uitslag van de eerste wedstrijd. We beseffen heel goed dat we bij winst in de volgende wedstrijd gewoon al door zijn van CSV Apeldoorn – FC Porto word 0-4.

De tweede wedstrijd pakt alleen anders uit dan dat wij denken. CSV Apeldoorn weet ook dat wij de laatste wedstrijd tegen FC Porto spelen en nemen dan ook weinig risico. Verdedigend zijn ze zeer goed en er is voor ons geen doorkomen aan. Zelf geven wij ook niks weg en zo eindigt deze wedstrijd in een saaie 0-0. FC Porto winst van Nunspeet met 5-0. 1 puntje tegen hun is voor ons dus genoeg om 2e te worden en met 4 punten zijn we gewoon al door normaal gesproken. Extra fijn is dat wij vooraf al weten wat we moeten doen voor die 2e plek omdat eerst CSV Apeldoorn tegen Nunspeet word gespeeld. Apeldoorn wint met 2-0 en dus is een punt noodzakelijk voor ons om 2e te worden.

Ik roep iedereen bij elkaar. – Jongens 1 punt is genoeg maar daar gaat het mij niet eens om. We hebben dit seizoen laten zien wat we kunnen. Ik weet niet hoe het in de andere poules staat maar we zijn gewoon al door vergeet dat niet. Laten we nu er voor zorgen dat we de schade beperkt houden. We kunnen trots zijn op elkaar.-

De Portugezen spelen ons helemaal kleurenblind en we staan ook al snel achter. Ze willen het daarna nog te mooi af maken en dat is ons geluk. We hebben helemaal niks in te brengen en ik heb nog geen bal gehad totdat er een bal blind word weggewerkt. Ik vang de bal op en krijg wat ruimte. Dat is precies genoeg om mezelf helemaal vrij te spelen en iets te versnellen. Ik word op mijn hakken gelopen en we krijgen een vrije trap. Iedereen wil de vrije trap nemen maar zoals het hele seizoen al is deze bal ook voor mij. De muur staat en ik tel mijn stappen uit stapje naar links en klaar. De scheidsrechter fluit en ik neem een aanloop ik raak hem goed. De muur springt op en dan volgt voor hun de verassing. Waar je iedereen de bal in een dergelijke situatie over de muur de kruising in wil schieten heb ik voor een schuiver over de grond gekozen. Hiermee laat ik de keeper kansloos 1-1 met nog 3 minuten te gaan. We komen niet meer van de eigen helft af maar wat maakt het uit denk ik bij mezelf. Die 3 minuten vind ik verdedigen geweldig en we slepen er dan ook het punt uit. Dit voelt voor ons als een overwinning.

In de kwartfinale treffen we Zwart-Wit’63 B1. Dit moet zo zijn voor mij. Eindelijk krijg ik de kans om die Chris eindelijk eens op zijn plek te zetten. Dat hij niet wil dat ik in mijn spel kom blijkt wel uit de manier van hoe er verdedigd word. Ik krijg meerdere aanslagen te verwerken maar ik sta telkens op. Door de vele overtredingen komt het tempo niet echt in de wedstrijd en mogen we dus strafschoppen nemen. Onze keeper is de held in deze serie hij weet er 2 te pakken en het is mijn taak om het te beslissen. Ontspannen loop ik richting de bal en roep nog naar onze keeper dat hij hem anders wel mag nemen om het af te maken. De keeper van de B1 weet mijn hoek en dat maakt hij mij nog maar eens duidelijk. Op dat moment weet ik al lang wat ik ga doen al twijfel ik nog wel even. Ik weet hoe gretig mijn opponent op dat moment is en ik neem een rustige aanloop. Vlak voor dat ik de bal raak is de keeper al onderweg naar de voor hem rechterhoek. VUILE KLOOTZAK schreeuwt hij richting mij. Ik maak het af met een Panenka. Dit is mijn wraak voor wat er aan het begin van het seizoen is gebeurd.

In de halve finale treffen we Almere city maar blijkt de pijp bij ons behoorlijk leeg te zijn 3-0 er vanaf maar wat ben ik trots op het team. Uiteindelijk worden we 4e en dat is gezien het deelnemers veld een prima prestatie.

Ik zie mijn trainer vlak voor de prijsuitreiking met iemand praten en die man komt me bekend voor. Het is Jack de Gier trainer van het 1e elftal van Almere city en hij was langsgekomen om te kijken hoe de jeugd van Almere City er voor staat. –Edson kom eens- roept de trainer.
                                              -Hey Edson je hebt een uitstekend toernooi gespeeld.- -Dank u meneer. Zonder de andere jongens had vandaag niks kunnen doen en waren we waarschijnlijk laatste geworden we hebben het als team gedaan.- - Jou houding en speelstijl bevallen me wel en je steekt er echt wel bovenuit. Alleen al de manier hou je het team toesprak laat zien dat je volwassen genoeg bent om een stap over te slaan. Hoe zou je het vinden om een stage af te werken bij Almere City en de eerste 2 weken van de voorbereiding mee te draaien? – Me me meneer wat denkt u zelf? NATUURLIJK wil ik dat niks liever zelf. Ik betrap mezelf op misschien wel iets te veel blijdschap want vroeger droomde ik nou niet bepaald van Almere City. Nee ik droomde van De Kuip. Die 4e prijs met het team is leuk maar ik heb op dit moment het gevoel alsof ik de hoofdprijs te pakken heb. Dat FC Porto het toernooi wint is voor mij nog maar bijzaak.

Wallemme; FC Porto is anders ook een aardige naam maar niet waarschijnlijk hoe het er nu naar uitziet lijkt het dus Almere City te worden
                                              Titan; het einde van een wat lange inleiding is in zicht haha. het is inderdaad leuker om te volgen maar ook leuker om er voor mezelf aan te beginnen. je kan er zoveel meer kanten mee op zowel op voetballend als op persoonlijk/ prive gebied.
                                              N.E.R.T.; inderdaad geen vervelende clubs als je kijkt naar de BVO's

thnx voor jullie reactie's.

Comment

Stond Huub Stevens op doel? Almere City dus, ik ben benieuwd of dit ook de uiteindelijke clubkeuze is!

Comment

Een leuk verhaal maar let wel even op wat taalfouten. Ik zie zo her en der wat tikfouten/taalfouten.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X