Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM2016][LLM] Op zoek naar eeuwige roem

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM2016][LLM] Op zoek naar eeuwige roem

Lincoln City
    Lincoln City heeft Jeroen Kulut een eerste kans gegeven als hoofdtrainer. De 27-jarige Belg heeft een contract getekend voor één seizoen en moet er voor zorgen dat Lincoln City niet in de problemen komt in de Vanarama National League. Kulut heeft echter nog geen diploma's behaald in het voetbal en het is dus een risico dat 'The Imps' nemen. Toch vind Kulut zelf van niet. “Ik vind niet dat Lincoln met mijn aanstelling een risico neemt omdat ikzelf de club een nieuw elan kan geven. De voorbije jaren is de club spijtig genoeg afgegleden naar de Vanarama National League, dus denk ik dat de club er goed aan gedaan heeft iemand aan te nemen van buiten Groot-Brittannië. Diploma's worden toch overschat. Voetbal leer je niet op school, maar op het veld.”

Op zoek naar eerherstel
    Lincoln City is een club die opgericht is in 1884 en zeven jaar later al professioneel is gaan werken. Lange tijd vertoefden ze in de tweede klasse, maar in de jaren 60 zijn ze terechtgekomen in de League One. Sindsdien schommelde de club tussen de League One en de League Two. Maar een paar seizoenen geleden zijn ze dus gezakt uit de Football League. Ze spelen nu dus in de Vanarama National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal. 'The Imps' spelen hun thuiswedstrijden in Sincil Bank, een stadion waar er plaats is voor iets meer dan 10.000 supporters.

Oefenprogramma
    De eerste taak van Kulut is het leiden van het team tijdens de oefencampagne. In totaal worden er zes wedstrijden gespeeld en beginnen doen ze tegen de lokale club uit Lincoln. Daarna gaan ze op bezoek bij Harrogate Town, een club die een niveau lager spelt dan Lincoln. Ook de tegenstrevers daarna komen uit in lagere divisie. Zowel Grays Athletic als Billericay Town spelen twee niveau's lager dan Lincoln. Daarna wordt er gespeeld tegen de beloften van Nottingham Forest, een club die in The Championship speelt. De oefencampagne wordt afgesloten met een uitwedstrijden tegen Cambridge City, ook een wedstrijd tegen een club die twee niveau's lager speelt dan Lincoln. Volgens Kulut is de 'makkelijke' oefencampgne nodig om zijn voetbal in het team te slepen. Dat lukt enkel als je dominant kunt spelen en niet als je telkens onder druk komt te staan van een betere tegenstander. Tijdens die oefencampagne zal Kulut ook verder blijven werken aan de selectie en de staf zodat het team in volle sterkte kan beginnen aan het seizoen in de Vanarama National League.

Mijn laatste novelle dateert al van FM2012, maar liefst vijf jaar geleden dus. Daarna was ik mijn plezier in FM wat verloren. Dat zie ik ook in m'n gamebibliotheek (of hoe je zoiets noemt). Ik heb namelijk elk spel sinds CM 0304 t.e.m. FM 2013. 14 en 15 heb ik overgeslagen en FM16 heb ik dan opnieuw gekocht. Sindsdien heb ik er al meer dan 700 uur opzitten en dus vond ik het tijd om nog eens een novelle te posten. En dat zal zoals altijd een LLM novelle zijn. Het plan is niet meteen om mijn hele carrière bij dezelfde club te blijven, maar ik ga nu ook niet elk jaar van club veranderen (of ze zouden me ieder jaar moeten ontslaan ). Qua posttempo kan ik niets beloven. Zoals je ziet ben ik hier al lid sinds 2004, dus ik ben heel oud en in deze fase van mijn leven moet ik ook tijd investeren in andere dingen, dus ga ik proberen minimaal 2 updates per week te produceren.
    Last edited by Bokke; 15 mei 2017, 23:29.

Succes met Lincoln City. Maar wat is oud eigenlijk? Nu maak jij me wel nieuwsgierig. Je kan best 28 zijn en toen was je bijvoorbeeld 15 toen je lid werd.
    Last edited by delichris; 16 mei 2017, 05:18.

Comment

Veel succes bij Lincoln!

Comment

Succes met Lincoln! Een geduchte tegenstander in mijn eigen Wrexham-save en irl dit seizoen nog gestunt in de FA Cup. Al bij al dus zeker een sympathiek clubje.

PS: "oud" is relatief. Ik denk dat er hier nog wel meerdere leden zijn die wat ouder zijn. En dan heb ik het ook over mezelf natuurlijk

Comment

Veel succes. Leuk dat je na al die tijd weer een novelle gaat oppakken, voor mij was FM 2012 ook de laatste game waarin ik een novelle heb geschreven. Anyway, succes!

Comment

Succes met Lincoln!

Comment

Mooi dat je het plezier in FM weer terug hebt gevonden. Ik dat de meeste 'oude' spelers van FM dit fenomeen wel kennen.
              Succes bij Lincoln! Aan zelfvertrouwen zal het niet liggen als je nu al zegt nieuw elan te kunnen brengen.

Comment

Technische staf
                De eerste taak was om de technische staf uit te breiden tot het maximaal aantal leden dat het bestuur toelaat. Daarvoor moest er echter 1 ontslag vallen. De keepertrainer van de -18 ploeg moest een andere werkgever zoeken. We hadden namelijk al een keepertrainer die de trainingen voor de hele club kan geven en er was één staflid te veel bij Lincoln City -18. Er zijn natuurlijk ook stafleden bijgekomen. In totaal gaat het om negen extra functies. Drie daarvan waren in de technische staf. Eerst en vooral was er een assistent-manager nodig die een spil moest kunnen zijn tussen mezelf en de spelersgroep. De keuze is gevallen op de jonge Mitchell Boyce. Hij is pas 33 jaar, maar heeft wel al zijn continentale A-licentie op zak. Daarnaast was er ook een conditietrainer nodig. In het Engelse voetbal is een goede fysiek onontbeerlijk en daarvoor is Wilfried Schiemsky overgekomen uit België. Schiemsky werkte in het verleden al veertien jaar voor de Belgische eersteklasser Sint Truiden, hij heeft dus al wat ervaring in het fysiek klaarstomen van een ploeg. Tenslotte is ook Tony Mee de trainerstaf komen versterken. Mee is vooral iemand die graga met de jeugd werkt en heeft in het verleden dan ook aan het hoofd gestaan van de jeugdacademie van Rotherham United en York City. Bij ons krijgt hij een taak op het trainingsveld. En aangezien wij zullen proberen jonge talenten naar de club te halen is het meegenomen dat hij goed met de jeugd overweg kan.

In de medische staf was er al fysiotherapeut aanwezig, maar ik vond dat er nog behoefte was aan een tweede. Daarom op zoek gegaan naar iemand die Kevin Oxby kon bijstaan. Het was echter wel een lange zoektocht want na de eerste sollicitatieronde kwamen er wel enkele sollicitaties binnen, maar ze vroegen allemaal iets te veel loon zodat er een tweede sollicitatieronde plaatsvond. Daar kwam Adam Roche als beste kandidaat uit. Hij is als fysio zelfs iets beter dan onze hoofd fysio Oxby. Roche heeft in het verleden al twee seizoenen gewerkt in de medische staf van Newport County.

De scoutingstaf was bij ons onbestaand en vanzelfsprekend de slechtste van de competitie. Aangezien ikzelf liefst zonder makelaars werk, is een scoutingstaf dus noodzakelijk. Uiteindelijk hebben we vier scouts en een technisch directeur aangetrokken. Daarmee zijn we in één ruk de beste ploeg uit de competitie wat betreft de scouting. Als technisch directeur hebben we gekozen voor Dominique Boucher. Deze 53-jarige Belg gaat zijn eerste job aan als technisch directeur, maar heeft wel al als manager gewerkt in de lagere klasses in België. Daarnaast hebben we George Rooney aangesteld als hoofd van de scouting. Deze 63-jarige Engelsman heeft in het verleden al gewerkt voor grote ploegen als Burnley en Tottenham Hotspur. Daarnaast zijn er nog drie gewone scouts gecontracteerd. Tom Hopper is een 35-jarige Engelsman zonder ervaring, Ross Hodcroft is een 37-jarige Engelsman zonder ervaring en Kevin Randall tenslotte is een 69-jarige Engelsman met dienstverbanden bij Crystal Palace en de Queens Park Rangers.

Voorbereiding
                De voorbereiding is redelijk goed verlopen. We speelden vooral tegen kleinere ploeg om onze tactiek goed onder de knie te krijgen, dan vooral de aanvallende automatismen. Beginnen deden we met een wedstrijd tegen Lincoln United. Onze stadsgenoot kon ons niets in de weg leggen en na teen doelpunt in elke helft wonnen we makkelijk met 2-0. Daarna trokken we naar Harrogate Town, een ploeg die één divisie lager speelde dan ons. Op hun veld domineerden we de hele wedstrijd, maar konden toch maar één doelpunt maken. Dat bleek echter genoeg voor de overwinning. Vervolgens gingen we op bezoek bij Grays Athletic. We speelden daar een zeer goede eerste helft waar we ook op een 0-3 voorsprong kwamen, maar in de tweede helft verliep alles wat minder goed dan dat de score doet vermoeden. We gaven iets te veel kansen weg, maar de thuisploeg kon daar niet van profiteren. Ook tegen Billericay Town verliep niet alles volgens plan. Vooral het gebrek aan efficiëntie was hier ons probleem. Daarna kwamen de beloften van Nottingham Forest op bezoek en hier hebben we onze countertactiek op uitgetest. En dat verliep redelijk goed, want we gaven weinig kansen weg tegen een ploeg die in de voorbereiding al had gewonnen van ploegen uit de League One en Two. Echter waren we net na de rust wat onoplettend waardoor we op 0-1 achterstand kwamen. Nadien kregen we nog een paar kansen op de counter, maar we wisten daar geen enkele van te benutten. Onze laatste oefenwedstrijd was dan tegen Cambridge City. Na twee doelpunten van Harry Anderson in de eerste helft kwamen we nooit meer in de problemen. Zo konden we deze oefencampagne toch positief afsluiten met vier zeges, 1 gelijkspel en 1 nederlaag.

delichris Ik word er binnen een paar maanden 30 en dat oud is natuurlijk meer figuurlijk bedoeld. Ik speel bijna de helft van mijn leven al FM. Ik zou zelf niet willen weten hoeveel uur ik al in dit spel gestoken heb.
                jessy1107 Bedankt
                Marius Bedankt voor de reactie en ik denk niet dat ik de prestatie van de club in het echt kan herhalen in de FA Cup al zou dat wel leuk zijn.
                Bedankt voor je reactie
                DeJarnoxD Bedankt voor je reactie
                Wallemme Zonder vertrouwen kom je nergens
                Last edited by Bokke; 23 mei 2017, 23:51.

Comment

Meteen de puntjes op de i gezet met een professionele omkadering beginnen uit te bouwen. Daar kan je in de toekomst zeker de vruchten van plukken. De voorbereiding is gewoon goed te noemen. Nu doortrekken met de competitiestart.

Comment

Succes bij Lincoln, benieuwd naar de eerste resultaten

Comment

Een voorbereiding die vertrouwen moet geven, daarnaast een aantal belangrijke zaken geregeld om alles op orde te krijgen.

Comment

Goed om te zien dat je meteen de beste medische- en scoutingsstaf van de competitie hebt. Nu zorgen dat je trainingsstaf ook blijft groeien. Goede voorbereiding gedraaid! Succes in de competitie.

Comment

Prima voorbereiding en in de staff ben je goed bezig . LLM is altijd leuk om te volgen . Succes

Comment

Blackburn Rovers
                            Het eerste punt die deze maand op de agenda stond was een vergadering met het bestuur over een moederclub. Als team op het vijfde niveau kan het handig zijn om jonge talenten van betere ploegen te halen voor geen geld. Het had wel wat voeten in de aarde om het bestuur te overtuigen om een moederclub te zoeken. Uiteindelijk lukte het dan toch en een tweetal weken later kwam het bestuur aanzetten met twee clubs. Aston Villa en Blackburn Rovers. Het was dan aan mij om de keuze te maken en die is gevallen op de Blackburn Rovers. Aston Villa is misschien wel een betere club, maar Blackburn overs leek mij meer gepast. Het niveauverschil tussen Aston Villa en ons zou wel eens te groot kunnen zijn, waardoor hun spelers misschien liever niet naar ons zouden komen. Blackburn speelt net zoals Villa in The Championship, maar hun reputatie is toch iets lager dan die van de ploeg uit Birmingham. Ook heb ik gewoon geen klik met Aston Villa, terwijl ik die wel heb met Blackburn Rovers. Als klein kind zag ik ze als laatste 'kleine' club kampioen spelen van Engeland in 1995 en sindsdien heb ik toch wel een sympathie ontwikkeld voor die club. Ik ga nu dus snel om de tafel zitten met Owen Coyle, de manager van Blackburn.

Overname?
                            Net na de overeenkomst met Blackburn kwam er wel wat minder goed nieuws binnen. Zo kwam ik via de media te horen dat er een groep investeerders een bod voorbereid om de club over te nemen. Dat is niet meteen goed nieuws, zeker aangezien die geruchten ontstaan midden in de transferperiode. De mogelijk bestaat daardoor dat er een transferstop wordt ingelast, maar deze maand hadden we geluk dat het niet zo ver kwam. Toch zijn de zorgen nog niet voorbij, want onze voorzitter heeft het bericht nog niet ontkend. Nieuwe bazen betekent ook nieuwe wetten, dus dat zou meteen een onzekerheid met zich mee brengen. Maar we kunnen niet meer doen dan de situatie afwachten.

Transfers
                            Na eerst het scoutingsapparaat te hebben samengesteld en verschillende spelers gescout te hebben zijn er uiteindelijk drie spelers ons team komen versterken. Voorlopig is er ook niemand vertrokken. De eerste aanwinst kwam tot stand door ons samenwerkingsverband met Blackburn Rovers. De Schotse keeper Ryan Crump komt daardoor op huurbasis over tot op het einde van het seizoen, al is het theoretisch mogelijk dat Blackburn hem vroeger terug roept al hopen we daar niet op. Op het einde van de maand hebben we dan ook nog twee extra spelers gehaald om de kern in de breedte te versterken. Zowel DeVante Jacobs als Bradley Williams hadden geen ploeg en zo konden we hen gratis oppikken. DeVante Jacobs is een jeugdproduct van onze moederclub Blackburn Rovers, maar zat de voorbije drie seizoenen in de kern bij Oldham Athletic waar hij echter maar tot één wedstrijd kwam. Jacobs is nog altijd maar 18 jaar en zal bij ons vooral als invaller ingezet worden dit seizoen. Het voordeel van Jacobs is dat hij op alle aanvallende posities kan spelen. Bradley Williams is slechts 20 jaar en stond de voorbije vier seizoenen onder contract bij Cardiff City, waar hij ook zijn jeugdopleiding doorlopen heeft. Williams zal in principe niet al te veel spelen omdat op zijn positie als verdedigende middenvelder één van onze beste spelers speelt en hij zal toch nog altijd de voorkeur krijgen. Al worden er natuurlijk veel wedstrijden gespeeld zodat Craig Stanley ook zijn rust moet krijgen waardoor Williams zijn kans gaat krijgen.

25 spelers
                            Na de drie inkomende transfers hebben we een A-kern die bestaat uit 25 spelers. Dat moet voorlopig volstaan om het seizoen af te trappen. Van die 25 spelers zijn er slechts vier buitenlanders en dat lijkt me op dit niveau ook de normaalste zaak van de wereld. Ondanks dat wij professioneel werken blijft dit natuurlijk een semiprofessioneel niveau. Al blijven we uitkijken naar versterkingen die op dit moment geen contract hebben. Want dat kan nodig zijn aangezien we al meteen een eerste tegenvaller hebben gekregen Harry Anderson, de 18-jarige huurling van Peterborough United heeft tijdens een van de eerste wedstrijden een gebroken voet opgelopen en is verschillende maanden buiten strijd. Hij zal in principe zelfs niet fit zijn voor de jaarwisseling en dat is net het moment dat zijn huurcontract afloopt. Momenteel ga ik hem wel nog binnen de ploeg houden omdat ik de hoop koester om dat huurcontract nog te verlengen tot het einde van het seizoen en dan kan Anderson van waarde zijn voor het team, want hij is toch één van de betere spelers binnen het team. Onze kern is ook goed uitgebalanceerd vind ik met ervaring en jong talent. Momenteel wordt de ploeg gedragen door een sterke centrale as met Jamie McCombe, Alan Power en Adam Marriott.

Wisselvallige start
                            Onze openingswedstrijd mochten we thuis spelen tegen Dover Athletic en die verliep meteen veelbelovend. We konden de bezoekers de hele eerste helft goed onder druk zetten en dat resulteerde in een 2-0 voorsprong na doelpunten van Jack Muldoon en Adam Marriot. In de tweede helft verliep het allemaal wat stroever, maar toch leken we de wedstrijd probleemloos uit te spelen. De bezoekers scoorden in het slot wel nog tegen, maar ze waren aanvallend te zwak om ons nog verder in problemen te brengen. Op het veld van Gateshead liep het heel wat stroever. We probeerden wel onze wil op te leggen, maar dat lukte niet. Halverwege de eerste helft wist Adam Marriot wel onverwacht de 0-1 scoren waardoor we iets verder achteruit konden leunen zodat er minder ruimte was voor de thuisploeg. Toch konden ze enkele keren doorbreken, maar ze wisten niet tot scoren te komen zodat we ook onze tweede wedstrijd wonnen, al was het op een diefje. Thuis tegen Boreham Wood dachten we onze goede lijn door te trekken, maar dat verliep wel even anders. De wedstrijd was in de openingsfase heel gesloten tot dat Alex Woodyard halverwege de eerste helft zijn 2de gele kaart kreeg. Onze middenvelder vond het nodig om hevig te gaan protesteren terwijl hij al een gele kaart had. Daarna moesten we terug, maar we wisten de rust nog te halen met een 0-0. Net na de rust kwam daar verandering in, want na slecht verdedigen konden de bezoekers op voorsprong komen. Nadien probeerden we wel nog naar voor te trekken, maar veel grote kansen leverde dat niet op. Ook de bezoekers vonden het goed en zorgden dat er niet veel ruite meer was waardoor we tegen onze eerste nederlaag aanliepen.

We wilden ons herpakken tegen Dagenham & Redbridge, maar dat liep anders dan gepland. We speelden een goede openingsfase, maar kwamen bij de eerste aanval van de bezoekers op achterstand. Toch bleven we goed spelen en dat leverde net na de rust meteen de gelijkmaker op. Maar we kregen al snel een opdoffer te verwerken, want de bezoekers kwamen nog geen minuut later opnieuw op voorsprong. Een paar minuten later werd het nog erger wanneer ze zelfs op een 1-3 voorsprong kwamen. We probeerden daarna de druk nog te verhogen door hoger op het veld te gaan spelen, maar van die ruimte profiteerden ze al snel door op het uur de 1-4 tegen de touwen te schieten. We probeerden wel nog om die extra goal te maken, maar verder dan een paar schoten op de doelman kwamen we niet meer. Daarna trokken we naar de Tranmere Rovers. Dat was een heel gesloten wedstrijd waar er niet veel kansen te zien waren. Zeker in de eerste helft niet. Met één van die kansen wist Tranmere Rovers echter wel te scoren. Toch was dat nog geen drama, want ook wij kregen onze kansjes. Datzelfde spelbeeld was er in de tweede helft tot dat de thuisploeg opnieuw kon scoren. Daarna moesten we wel wat meer risico's namen en dat brak ons zuur op in het slot van de wedstrijd. Dan wist de thuisploeg zelfs nog drie keer te scoren zodat we terug naar Lincoln mochten keren met een 5-0 nederlaag. Na drie nederlagen op rij moesten we ons dan herpakken op het veld van Braintree Town, een team dat slechts één keer had kunnen winnen. We zetten ze dan ook meteen onder druk en halfweg de eerste helft leverde dat ook een voorsprong op voor ons. In de tweede helft hadden we ook het betere van het spel en Jack Muldoon verzilverde dat door de 0-2 te scoren. Maar daarna leek het dat we al tevreden waren met de score, want de thuisploeg kwam beter in de wedstrijd. Zodoende dat ze even later de aansluitingstreffer konden scoren. Maar met een gelukje kwamen we dan opnieuw twee doelpunten voor. Toch bleef de thuisploeg erin geloven en zeven minuten voor het einde wisten ze de 2-3 te maken. Dan was het nog even bibberen voor ons, maar Alex Woodyard bezorgde ons in de blessuretijd met zijn tweede doelpunt van de avond zekerheid over de drie punten.

MariusZonder goede technische staf is het moeilijk om te bouwen aan een team. Dus begin ik altijd eerst aan de technische staf vooraleer ik aan een spelersgroep begin. BEdankt voor de reactie
                            N.E.R.T. Bedankt voor de reactie
                            WallemmeBedankt voor de reactie
                            JordiW.Dank je wel en bedankt voor de reactie
                            komodo25Bedankt voor de reactie
                            Last edited by Bokke; 27 mei 2017, 11:02.

Comment

Met een moederclub sta je misschien wel sterker, al zou het handig zijn om nog meer spelers van hen te kunnen gebruiken. De versterkingen zien er wel behoorlijk uit. De start is op zich niet slecht. Netjes verdeeld: drie overwinningen en drie nederlagen, al kan je je misschien wel zorgen maken om het aantal tegendoelpunten.

Comment

Een mooie samenwerking met Blackburn, waar je hopelijk van gaat profiteren. Na een goede start toch drie keer pijnlijk onderuit, waarvan twee keer in eigen huis. Tegen Braintree wel een goed herstel getoond. Succes!

Een mention in een quote werkt volgens mij niet. Ik heb in ieder geval geen melding ontvangen.

Comment

Een redelijke start van de campagne. Ik denk dat een samenwerking met Blackburn een mooie manier is om je club naar een hoger niveau te tillen.

Comment

Ik weet dat de scores en de logo's niet perfect uitgelijnd staan, maar ik zal ervoor zorgen dat het in de volgende updates beter zal zijn.

Marius Ik had nog geprobeerd om anderen ook te huren, maar uiteindelijk is dat niet gelukt omdat Blackburn dat zelf niet wou. Misschien dat het tijdens de wintertransfers wel mogelijk is.
                                    Wallemme En werkt de mention nu wel? Zo niet, dan doe ik waarschijnlijk iets verkeerd. Bedankt voor de reactie trouwens.
                                    JordiW. Bedankt voor de reactie

Comment

Behoorlijke uitslagen, het kan zeker nog alle kanten uit.

Comment

Een goede update, ziet er zeer verzorgd uit. Je bent kritisch voor jezelf, maar daar is niets mis mee... Gewoon blijven bijschaven tot je tevreden bent.
                                        Wat betreft de resultaten heb je je goed herpakt met acht punten uit de laatste vier duels. Deze lijn doortrekken en een stijging in het klassement moet mogelijk zijn.

Comment

Jammer van de twee nederlagen aan het begin van de maand, maar daarna heb je je wel prima herpakt met de acht punten! Al had je van Aldershot in eigen huis toch wel moeten winnen.

Comment

Wisselvallige periode levert je wel een plaats op in de middenmoot.

Comment

Een hele slechte maand gehad met vooral veel spelers die al kwamen klagen voor speelminuten waardoor het moraal ook redelijk snel naar beneden ging, gelukkig op het einde van de maand nog kunnen ombuigen. Hopelijk kan ik dat de volgende maand doortrekken.

Marius Het kan inderdaad alle kanten uit, alleen gaat het nu wel de verkeerde kant uit
                                              Wallemme Deze maand ging het wat minder, maar die stijging moet nog altijd mogelijk zijn aangezien ik op dezelfde afstand van de PO plaatsen sta in vergelijking met de vorige maand, al heb ik natuurlijk een heel stuk plaatsen in het klassement verloren.
                                              JordiW. Wedstrijden zoals tegen Aldershot moeten we inderdaad leren winnen. Ook de laatste wedstrijd van deze update was zo'n wedstrijd waar we leiden door goed te spelen en op het einde bijna nog weggeven.
                                              . N.E.R.T. Deze periode is nog iets slechter, maar de kloof met de PO-plaatsen blijft nog altijd punten. Maar de wisselvalligheid moet er inderdaad uit
                                              Last edited by Bokke; 4 jun 2017, 20:07.

Comment

Tegenvallende maand maar een seizoen op dit niveau duurt lang en het gat met de play-off plekken is nog steeds te dichten. Nog geen voorbarige conclusies trekken zou ik zeggen!

Comment

Dat is het voordeel van een competitie waarin je 46 wedstrijden moet afwerken, je hebt nog tijd genoeg om te herstellen. Maar dan moet je wel de teleurstelling achter je kunnen laten. Succes!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X