Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ajax - The Road To Glory

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Twee hele mooie finales in het verschiet.

Comment

• Tottenham Hotspurs in de finale is toch wel lekker als je ook Juve had kunnen hebben. Succes!

Comment

• Twee Europese finales om het seizoen nog succesvoller te maken! Een topprestatie is in de maak...

Comment

• 'Elke wedstrijd benutten wij dit op een andere manier'
          Fresia: 'Welkom en leuk dat je kijkt naar Ajax TV Kick-Off. Na het 2-2 gelijkspel in de eerste halve finale moest de ploeg van Remco Heijselaar flink aan de bak om de finale te bereiken, maar het is gelukt. Ajax is door naar de finale. Vandaag zit naast mij hoofdtrainer Remco Heijselaar. Remco, welkom en gefeliciteerd. Hoe voelt het om Ajax naar de finale van de Champions League te loodsen?'
          'Het is een onbeschrijfelijk gevoel. Dit is niet uit te leggen. Na eenentwintig jaar staat Ajax weer in een Europese finale en met het voetbal dat bij Ajax hoort. Dus ik ben heel blij en tevreden.'

Fresia: 'Jullie zijn in de voorronde begonnen. Beide ronden hebben jullie relatief makkelijk overleefd. Wat dacht je bij de loting van de poulefase?
          'Dat wij een kans hadden om eerste te worden, mits wij op ons best zouden zijn. Helaas verloren wij de eerste wedstrijd van Napoli, maar daarna hebben wij ons uitstekend herpakt met vier overwinningen en een gelijkspel. Ik vind dat we tijdens sommige wedstrijden al een heel hoog niveau hebben laten zien, zeker de thuiswedstrijden tegen CSKA en Napoli.'

Fresia: 'Ajax was groepswinnaar en dan heb je vast gedacht dat je wat geluk zou hebben met de loting. Dan zie je dat je bent gekoppeld aan FC Barcelona. Wat gaat er dan door je heen?'
          'Van alles. Allereerst denk je: een lastige tegenstander. Daarna denk je er niet meer aan, totdat wij ons gaan voorbereiden op de wedstrijd. Tonny brengt verslag uit over de tegenstanders en helpt ons met het in kaart brengen van de tactiek van de tegenstander. Daar heb ik vertrouwen in gehad en op basis daarvan hebben wij onze tactiek bepaald. Ik kan niet zeggen dat het heeft uitgepakt zoals wij dachten, want we hadden gedacht in de uitwedstrijd iets meer kansen te krijgen en we hadden nooit gedacht thuis met 5-0 te winnen van Barcelona. Toch ben ik hartstikke tevreden met de behaalde resultaten haha.'

Fresia: 'Haha dat kan ik mij voorstellen. Na Barcelona volgde Arsenal. Wat voor gevoel had je hierbij?'
          'Hetzelfde als bij Barcelona, al wisten we dat Arsenal wel iets minder is. Maar we hebben nooit gedacht: dit wordt een makkie. Dat kan namelijk niet op dit niveau. Daarnaast zijn we tegen Barcelona boven ons zelf uitgestegen. Dat weten we allemaal. Als je een goede dag hebt, kun je namelijk van Barcelona winnen. Je moet echter een extreem goede dag hebben, wil je 5-0 van die Catalanen winnen. Dus we hebben ons vooral gefocust op Arsenal en niet op voorgaande tegenstanders.'

Fresia: 'PSV kwam uit de koker tijdens de laatste loting. Wat vond je daarvan?'
          'Ik vond het heel leuk om PSV te treffen. Het is mooi dat twee Nederlandse ploegen in de halve finale van de Champions League hebben gestaan. Helaas was de optie uitgesloten dat we een Nederlandse finale zouden krijgen, maar dit vond ik ook al mooi.'

Fresia: 'PSV draait dit seizoen niet lekker in de competitie en staat vierde, wat betekent dat zij de play-offs ingaan. Hebben zij jou verrast in het tweeluik?'
          'Nee, niet zozeer. In de eerste wedstrijd kregen wij al snel een rode kaart, waardoor het voor ons lastig werd dominant te zijn, met en zonder bal. Daar heeft PSV niet van geprofiteerd, hoewel 2-2 een goede uitslag is voor ze. Gelukkig hebben wij in Eindhoven laten zien dat wij verdiend kampioen van de Eredivisie zijn geworden en dat wij het verdienen om in de finale van de Champions League te staan.'

Fresia; 'Na de wedstrijd tegen Barcelona heb je vooral vastgehouden aan een 3-5-2 opstelling. Kun je dat toelichten?'
          'Tegen Barcelona was het eigenlijk alles of niets, zonder daadwerkelijk vol op de aanval te spelen. Daarom kozen wij voor drie verdedigers, zodat wij de verdediging van Barcelona vroeg onder druk konden zetten en op het middenveld één tegen één kwamen te spelen. We hebben bijna alle duels gewonnen, maar was dit anders geweest, dan hadden we waarschijnlijk de deksel op de neus gehad. Maar deze opstelling heeft ons vaker geholpen te winnen van sterkere tegenstanders. Hoewel veel mensen in het begin kritiek hadden op ons systeem, zie je dat wij hetzelfde spelletje spelen als in de 4-3-3 formatie en dat het werkt. De centrale verdedigers van de tegenstanders moeten dan elk één man dekken, waardoor er ruimte is voor loopacties vanaf het middenveld. Elke wedstrijd benutten wij dit op een andere manier. Maar wij gaan nog kijken hoe we in de finale gaan spelen.'

Fresia: 'Heel veel succes in Cardiff, Remco, en bedankt voor dit interview. De kijkers thuis wil ik een fijne avond wensen en voordat we gaan, krijgt u nog de hoogtepunten te zien uit het Europese seizoen van Ajax tot nu toe. Hopelijk tot de volgende keer.'

delichris Zeker weten! Zou heel tof zijn als beide teams de treble winnen.
          Minitolluz Dank je!
          Wallemme Het zou wat zijn hè!

Comment

• Leuke terugblik op het verloop in de CL. Succes!

Comment

• Het is altijd leuk om met Fresia te mogen praten.

Comment

• Goede terugblik op het Champions League seizoen, veel succes in de finale!

Comment

• Finale Youth League
                  Ajax speelt de finale tegen Benfica in het Zwitserse Nyon. Aron Winter heeft zijn ploeg tot dan toe naar het kampioenschap en de beker geleidt en wil heel graag de triple winnen. Ajax treedt aan zonder gevestigde namen als Van de Beek, Nouri, Casierra en Frenkie de Jong.

Ajax kwam al vroeg op voorsprong. In de 10e minuut maakte Mateo Stoppa zijn tiende goal in de Youth League van het seizoen. Tien minuten later kwam Benfica alweer op gelijke hoogte door een eigen doelpunt van Jasper ter Heide. De strijd ging gelijk op.

Mateo Stoppa had het echter weer eens op zijn heupen. In de 23e minuut zette hij Ajax met een knappe volley weer op voorsprong en hij breidde de stand, na een fantastische aanval van Ajax, uit in de 32e minuut: 1-3. Daarmee bracht hij zijn totaal aantal goals tot maar liefst twaalf.

Dit bleek ook de ruststand te zijn. Na rust had Ajax weinig te duchten van Benfica, dat een aantal klassen minder leek te zijn. De Portugezen hadden maar vijf kansen gehad, waarvan drie op doel en ze hadden maar 44% balbezit.

In de laatste tien minuten bleek dat deze statistieken niets uitmaakten. Benfica bracht er een spits bij en ging lange ballen spelen. Wonderkid Ivan Saponjic maakte in de 81e minuut de 2-3 en in de 91e minuut maakte David Tavares met een afstandsschot de 3-3. Het kwam dus aan op penalty's.

De eerste penalty werd door beide teams gemist en de tweede werd gescoord. De derde werd door Benfica gemaakt, maar Vignato miste. Benfica scoorde ook de vierde. Daarom was het aan De la Vega om Ajax in de race te houden. Hij schoot echter over. Benfica wint de Youth League en Ajax eindigt knap als tweede, maar daar heeft de ploeg aan Aron Winter weinig aan.

The Road To Cardiff: Tottenham Hotspur - Ajax
                  3 junii 2017. Voorafgaand aan de belangrijkste wedstrijd van het seizoen had Ajax maar liefst twintig dagen vrij. Heijselaar koos er daarom voor op 24 mei een oefenwedstrijd te spelen tegen Brondby, die eindigde in een 9-3 overwinning voor de Amsterdammers. Met het vertrouwen zat het dus wel goed bij de ploeg van de jonge Heijselaar, die in zijn eerste seizoen een ongeloofijke prestatie levert met het jonge, frisse Ajax.

De 74.500 supporters in het Millennium Stadium maakten er een groot feest van. Geen van beide ploegen was favoriet om de finale te halen. Daarnaast kunnen the Spurs voor het eerst in de geschiedenis de Champions League winnen, terwijl Ajax voor het eerst sinds 21 jaar weer in een Europese finale staat en de Cup met de grote oren voor de vijfde keer kan winnen.

Na het eerste fluitsignaal klonk er een oorverdovend geluid vanuit het stadium, dat niet veel later versterkt werd door een gedeelte van de toeschouwers. Felipe Anderson bracht Tottenham Hotspur namelijk in de eerste minuut op voorsprong. Een domper voor Ajax en Heijselaar en dat was ook aan het spel te zien. Na de eerste twintig minuten werden de Amsterdammers sterker. Dat bracht veel kansen met zich mee. Zo kopte Dolberg op de lat en wist Klaassen de bal niet met de juiste snelheid over Lloris te wippen. Aan de andere kant had Kane de meeste kansen, maar hij verzilverde er geen.

In de 37e minuut, na een sterke periode van de Spurs, scoorde Veltman uit een hoekschop van Ziyech de gelijkmaker. Uitzinnig van vreugde stormde hij naar de vakken waar de Ajax-supporters zaten met zijn ploeggenoten op zijn hielen. Het doelpunt was zijn eerste van het seizoen en hij kon geen beter moment bedenken om deze te maken. 1-1 was ook de ruststand.

Tottenham kwam sterker uit de rust dan Ajax en dat werd in de 51e minuut ook zichtbaar op het scorebord. Harry Kane, de topscorer van de Premier League, maakte zijn negende doelpunt van het Champions League seizoen. Na een combinatie met Alli stuurde Eriksen Kane in de diepte, die de bal op een fantastische wijze over Onana stifte.

Ajax had echter nog veertig minuten om de stand te wijzigen. Heijselaar probeerde met het inbrengen van Zivkovic te kunnen profiteren van het feit dat de Spurs de bovenliggende partij waren. Hij kreeg bijna zijn gelijk toen Zivkovic in de 88e minuut in de diepte werd gestuurd en één op één met Lloris kwam te staan, maar de bal over schoot.

Inmiddels zitten we in de 93e minuut. Schöne staat achter de bal om de hoekschop te nemen. Iedereen is mee naar voren, inclusief Onana. Schöne neemt een aanloop en brengt de bal voor. Eenentwintig spelers springen de lucht in. Sanchez krijgt de bal op zijn hoofd en kopt... HIJ KOPT OP DE LAT! De scheidsrechter brengt de fluit naar zijn mond en blaast voor het einde van de wedstrijd. Ajax verliest de Champions League finale van een fenomenaal Tottenham Hotspur. Een fantastisch seizoen eindigt in mineur.

Comment

• Seizoensoverzicht 2016-2017
                    Spoiler for Stand Eredivisie:

Spoiler for Stand Jupiler League:

Spoiler for Stand O19:

Wallemme Nog bedankt! Helaas heeft het niet zo mogen zijn
                    Minitolluz Haha absoluut!
                    ROEMM Nog bedankt!
                    Christiano Marius delichris JordiW. jessy1107 Titan Daz MrGerrits19

Spoiler for Einde:
                    Helaas moet ik stoppen met deze novelle, aangezien het bestand er niet meer is. Mijn laptop moest opnieuw ingesteld worden en daardoor ben ik alles kwijt.

Bij deze update wilde ik ook de uitverkiezing van Speler van het Jaar, Speler van de Toekomst, Talent van het Jaar, etc. beschrijven, maar ik kan niet meer bij het bestand, waardoor ik de precieze statistieken niet weet.

Ik hoop dat jullie mijn novelle met plezier hebben gelezen. Ik ben wel heel erg benieuwd naar hetgeen dat jullie goed vonden, hetgeen dat jullie minder goed vonden en hetgeen dat jullie misten in mijn novelle. Laat dat alsjeblieft weten, zodat ik die feedback mee kan nemen naar een volgende novelle. Ik schrijf omdat ik het leuk vind, maar de mensen die het lezen moeten het leuk blijven vinden. Ik hoor het graag!

Comment

• Wow, heb je het niet op de Steam cloud staan dan?

Comment

• Ik kan even kijken! Thanks!

Comment

• Nee, het staat er niet op Ik ga daar vanaf nu wel voor zorgen. Thanks voor de tip! Daz

Comment

• Jammer dat je zo moet stoppen. Misschien kan je in de toekomst meer screens doen en minder tekst, maar dat is mijn mening.

Comment

• Zeer zonde dat het ophoudt. Je stopt iig met 3 prijzen en ik hoop dat je nog een keer terugkomt met een novelle.

Comment

• Jammer van de twee verloren finales en het stoppen van deze novelle.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                X