Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] AFC Ajax - De Jeugd Heeft De Toekomst

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• [FM17] AFC Ajax - De Jeugd Heeft De Toekomst

AFC Ajax
    Ajax Amsterdam is in de zoektocht naar een nieuwe hoofdcoach uitgekomen bij Jordi Wamelink. De 30-jarige coach wordt de opvolger van Frank de Boer, die een contract heeft getekend bij Inter Milan. Wamelink, vorige maand afgestudeerd voor zijn Continentale Pro-Licentie, gaf aan zeer tevreden en verheugd te zijn om bij Ajax aan de slag te gaan. ' Ajax is natuurlijk een club die al veel sportieve successen gekend heeft. Zij hebben een bepaalde filosofie die precies met mijn stijl van managen overeenkomt. Ik ben er zelf erg gecharmeerd van om aanvallend voetbal te spelen en ik houd er ook van om jeugdspelers klaar te stomen voor het eerste elftal. Ik denk dat je mij het beste kan omschrijven als een bouwer, in dat opzicht passen Ajax en ik perfect bij elkaar.' Omdat Wamelink nog geen ervaring heeft in het coachen van een team in het betaalde voetbal, is er besloten om de nieuwbakken-coach een contract voor één jaar te geven.

Kritisch
    Nu bekend is dat Wamelink de nieuwe hoofdcoach van Ajax wordt, kunnen de speculaties over een nieuwe coach afgesloten worden. Nadat Frank de Boer aangaf te vertrekken begon er langzaam een geruchtencircuit op gang te komen. Verschillende oefenmeesters werden in verband gebracht met een functie bij Ajax. Namen als John van den Brom, Peter Bosz, Clarence Seedorf en Jaap Stam stonden hoog in de pikorde om Frank de Boer op te volgen. Uiteindelijk is er gekozen om voor een zeer jonge, onervaren trainer te gaan. Verschillende critici hebben verontwaardig gereageerd op het besluit om Wamelink aan te trekken. 'Het klopt dat ik jong en onervaren ben, echter heb ik wel gewoon de juiste papieren om hier aan de slag te kunnen. Ik heb duidelijke afspraken met het bestuur gemaakt, er is goed overleg geweest. Ik heb er alle vertrouwen in dat het een mooie samenwerking gaat worden. Ik heb er erg veel zin in en ik wil mij graag bewijzen aan de wereld!' Dat waren de laatste woorden van Wamelink over zijn aanstelling. Een uitgebreider interview volgt.

Spoiler for info:
    Sinds kort ben ik weer een fanatieke FM-er geworden. Vroeger heb ik het spel vaak gespeeld (FM 2009 tot FM 2012), daarna een lange tijd niet meer. Echter zag ik het spel laatst in de winkel liggen en besloot ik 'm mee te nemen. Toen ook weer lichtelijk actief geworden op het forum. Nu begonnen de kriebels weer te komen om te gaan schrijven over mijn games, en dat ga ik doen met Ajax. Vroeger heb ik ook verschillende novelles geschreven, ik heb er zin in om mijn prestaties met jullie te delen.

Zoals ik al aangaf ben ik zeer gecharmeerd van het ontwikkelen van jeugdspelers, dit wil ik ook bij mijn verhaal gaan betrekken. Verwacht dus niet alleen resultaten met een verhaaltje. Ik wil ook dieper op zaken in gaan, zoals jeugdteams, stafmutaties, spelersgesprekken e.d. Ik hoop dat dat een beetje in de smaak valt.

Als er tips zijn dan hoor ik ze graag!

Verder nog een laatste vraag, is er iemand die een banner voor mij zou kunnen maken? Het maakt mij niet uit hoe die er uit komt te zien, ik ben zelf totaal geen grafisch wonder.
    Last edited by Marius; 21 mei 2017, 16:31.

Succes bij ajax. Ben benieuwd hoe de talenten het bij jou gaan doen.

Comment

Succes!

Comment

Veel succes

Comment

Succes bij de mooiste club van NL!

Comment

De selectie
            Wamelink is zeer tevreden met de selectie voor het aankomende seizoen. 'We hebben een mooie mix van jonge talentvolle spelers, en een aantal ervaren spelers. Met deze selectie zie ik grote kansen om kampioen te worden. Er zijn een aantal goede spelers bij de selectie gekomen, zoals Sánchez en Ziyech. Dolberg en Onana krijgen de kans vanuit de jeugd om zich te bewijzen in het eerste elftal.' Wamelink gaf aan niet van plan te zijn om aan- of verkopen te doen, volgens hem zijn alle posities goed bezet. 'Jongens als van de Beek, de Jong, Nouri, Clement en Cassierra zullen ook veel minuten in Jong Ajax gaan maken voor hun ontwikkeling, daarnaast zullen zijn invalbeurten krijgen in het eerste elftal om langzaam te wennen aan het niveau. Deze selectie staat alles behalve vast voor het hele seizoen. Wanneer talenten in Jong Ajax een goede indruk maken over een langere periode, zullen zij ook kansen krijgen in het eerste elftal. Grote talenten als de Ligt en Kluivert zullen speeltijd krijgen in de beker, de competitiewedstrijden zullen zij vooralsnog afwerken in Jong Ajax.'

De staf
            Wamelink is met de bezem door de technische staf gegaan. De contracten van Krüzen, Ouaali en L'ami zijn in onderling overleg ontbonden. Wamelink zag geen heil in een samenwerking met Krüzen. Zijn plek wordt opgevuld door de Belgische Rudy Heylen. Heylen was tot dit seizoen trainer bij Club Brugge en zag een samenwerking met Wamelink wel zitten. Ex-hoofd jeugdopleiding Saďd Ouaali wordt vervangen door Gery Vink. De gebalanceerde persoonlijkheid van Ouaali gaf de doorslag voor Wamelink om afscheid te nemen. 'Jonge spelers nemen veel over van een hoofd jeugdopleiding. Ik denk dat het voor de toekomst beter is om een hoofd jeugdopleider te hebben met een andere persoonlijkheid. Gery is een ideale opvolger. Hij weet hoe de gang van zaken gaan bij Ajax, is ervaren en kan goed met de jonge jongens overweg. Zijn resolute persoonlijkheid werkt positief op de jongens. Ik denk dat we er goed aan doen om Gery de nieuwe hoofd jeugdopleider te maken.' Met moeite werd er ook afscheid genomen van L'ami. De ex-keeperstrainer werkte bijna tien jaar voor Ajax, maar Wamelink vond dat het tijd werd om iemand anders aan te trekken. Bobby Mimms neemt zijn plaats in. Erwin Vandenbergh, Fausto Salsano en Enrico Arrigotti vullen de staf ook aan. Enrico Arrigotti is meteen op een trainerscursus gestuurd om zijn deskundigheid te verbeteren.

Oefencampagne
            In de voorbereiding op het nieuwe seizoen speelt het eerste elftal van Ajax zes wedstrijden. Er wordt afgetrapt met een wedstrijd tegen Jong Ajax. Dan, wanneer de selectie op trainingskamp is, wordt er gespeeld tegen het Engelse Burnley. De derde wedstrijd is een uitwedstrijd tegen Bohemians Praag. De vierde krachtmeting is tegen Panathinaikos en verder wordt er nog gespeeld tegen Sheffield Wednesday en Cercle Brugge.

Slecht nieuws
            Zeer slecht nieuws voor Davinson Sánchez. De 20-jarige centrale verdediger raakte op de eerste training onder leiding van Wamelink meteen geblesseerd. Een harde tackle van Joël Veltman zorgde ervoor dat de schouder van Sánchez uit de kom raakte. Hierdoor is de Colombiaan zeven tot acht weken uit de roulatie. Matthijs de Ligt is hierdoor overgeheveld naar het eerste elftal.

Reacties
            chrisje1993 Dankjewel! Ik ben zelf ook zeer benieuwd, kansen gaan ze sowieso krijgen.
            Marius Dankjewel!
            ROEMM Bedankt!
            Minitolluz Dankje! Gaat zeker lukken.
            Last edited by JordiW.; 18 apr 2017, 10:41.

Comment

je hebt een selectie waar je meteen al hoge ogen mee kan gooien.

Comment

Met een club als Ajax moet je er meteen staan. Met de huidige selectie zou dat ook moeten lukken. Benieuwd naar de eerste resultaten.

Comment

Een jonge, maar talentvolle selectie. De druk is er altijd bij Ajax, aan jou om te laten zien dat je de juiste coach bent. Succes!

Comment

Succes met Ajax, moet toch wel iets moois mee te doen zijn!

Comment

Veltman direct maar ff z'n concurrent voor enkele weken uitschakelen.. Gelukkig beschik je over genoeg opties centraal achterin.

Comment

Wallemme bedankt voor deze mooie banner!

De scoutingsstaf
                        Wamelink was al aardig tevreden over de omvang van de scoutingsstaf, maar hij zag dat het bestuur de mogelijkheid gaf om de staf nog verder uit te breiden. Zodoende trok Wamelink nog vier extra scouts aan uit verschillende landen. De Duitser Uwe Anweiler, de Belg Nicky Keirsmaekers, de Zweed Patrik Andersson en de Marokkaan Mustapha Hedna kwamen allemaal naar Amsterdam om het scoutingsteam van hoofdscout Henk Veldmate te versterken. 'Door scouts uit verschillende landen aan te trekken, kunnen we ons netwerk nog verder vergroten om zo nog sneller jonge talenten te ontdekken. Ik ben zeer tevreden met de mogelijkheden die het bestuur mij geboden heeft. Je zult zien dat Ajax hier in de toekomst alleen maar profijt van heeft.' De wereldwijde scoutingskennis van Ajax komt hiermee op 40% te staan.

Wamelink heeft in samenwerking met Veldmate de scouts meteen op pad gestuurd. Er zal voornamelijk gezocht worden naar talent tussen de 15 en 20 jaar. Veldmate zelf gaat scouten in Zuid-Amerika, Andersson gaat scouten in Scandinavië, Steen Olsen in Denemarken, Keirsmaekers in België, Anweiler in Oost-Europa en Hedna in Noord-Afrika. Ook wordt er in Nederland gescout. Van der Zee gaat in de Eredivisie scouten, Arroyo in de Jupiler League, Ladru in de tweede elftal groepen en Wesseling in de -19 jarigen groepen. Bruins Slot analyseert de volgende tegenstander van Ajax.

De medische staf
                        Over de medische staf was Wamelink alles behalve tevreden. 'Op het moment dat ik in gesprek ging met Don de Winter (hoofd medische staf) kwam ik er achter dat de medische staf wel erg dun bezet was. Met maar twee fysiotherapeuten ga je het als Ajax dit seizoen gewoon niet redden. Wij gaan meespelen op drie fronten en dat eist veel van spelers. Daar hoort gewoon een ruime medische staf bij.' Zodoende werd de medische staf van Ajax ook aangevuld. Falk Louwers en Cees-Rein van den Hoogenband kwamen als fysiotherapeut de medische staf van Ajax versterken. Louwers kwam over van VVV terwijl van den Hoogenband clubloos was. Ook werd Tim Strijbosch als sportwetenschapper aangetrokken.

Nu de hele staf van Ajax klaar is voor het komende seizoen werd er gekeken naar de ontwikkelingen van bepaalde stafleden bij Ajax. Waar eerder Arrigotti al op een trainerscursus werd gestuurd, zijn nu ook George Ogararu en Aron Winter op cursus gestuurd om de Continentale pro-licentie te behalen.

Begeleiding
                        Volgens Wamelink is begeleiding een belangrijk onderdeel voor de ontwikkeling van jeugdspelers. 'Ik denk dat wanneer jonge jongens optrekken met ervaren spelers, ze hier later mentaal sterker van worden. Zodoende heb ik een aantal ervaren spelers van het eerste elftal gevraagd om buiten het veld mentor te worden van een aantal jeugdspelers. Hierdoor ontwikkelen ze hopelijk een goede persoonlijkheid en ook hun vastberadenheid. Iedereen was enthousiast om met elkaar aan de slag te gaan, dus ik ben benieuwd wat de resultaten worden.'

Zodoende gaan zeven jeugdspelers begeleidt worden door ervaren spelers uit het eerste elftal. Matthijs de Ligt krijgt begeleiding van Veltman, Jeffrey de Lange van Boer, Frenkie de Jong van Klaassen, Carel Eiting van Schöne, Deyovaisio Zeefuik van Westermann, Mitchel Bakker van Viergever en Kees de Boer van Serero.

Doelstellingen
                        In overleg met het bestuur zijn de doelstellingen voor het aankomende seizoen besproken. 'De doelen zijn voor iedereen duidelijk en helder. In de Eredivisie is kampioen worden een must. In de KNVB beker vind ik het belangrijk om jonge jongens een kans te geven. Voor hen wordt de doelstelling om de finale te behalen. In de Champions League is de doelstelling om de groepsronde te bereiken.'

In de loting van de derde kwalificatieronde van de Champions League is Ajax gekoppeld aan Young Boys uit Zwitserland. Een loting die perspectief biedt op de volgende ronde, maar het is een tegenstander die zeker niet onderschat moet worden.

Profcontract
                        Na de horrorstart voor Davinson Sánchez bij Ajax werd Matthijs de Ligt bij het eerste elftal gehaald. De jonge 16-jarige centrale verdediger wordt in Amsterdam gezien als een heel groot talent. 'De jeugd heeft de toekomst hier in Amsterdam. Een horrorstart zoals Davinson hier heeft gehad, dat gun je natuurlijk niemand. Dat Matthijs talent heeft, daar is iedereen het wel mee eens. Ik denk niet dat we kwaliteit inleveren nu we Matthijs bij het eerste gehaald hebben. Hij maakt een gretige indruk op mij en zodoende hebben we besloten hem een profcontract aan te bieden. Het is een speler die Ajax zeker niet kwijt wil raken.' Het profcontract van de Ligt gaat op 12 augustus in, wanneer hij zijn zeventiende verjaardag viert.

Reacties
                        chrisje1993 Ik ben zeer tevreden over de selectie die er staat, hier moet wel het een en ander mee mogelijk zijn.
                        Marius De druk is er zeker, hopelijk bezwijken de jonge jongens er niet onder, maar daar heb ik wel vertrouwen in.
                        Wallemme Een hele jonge selectie inderdaad, maar ook erg talentvol. We zullen zien hoe ze met de druk omgaan.
                        jessy1107 Dankjewel, hier moet zeker wat mogelijk zijn!
                        ROEMM Alles behalve een droomstart voor Sánchez. Met de Ligt hebben we gelukkig een prima vervanger.

Comment

Een goede informatieve update, waarin je duidelijk je mening geeft. Is de Ligt er al aan toe om minuten te maken?

Comment

De omkadering staat er al vast. Nu nog vertalen naar resultaten. De loting in de CL is zeker haalbaar.

Comment

Cl moet zeker lukken. De ligt goed dat je hem een contract hebt gegeven want wat een heldje is dat.

Comment

Tof dat je de rest van de zaken bij Ajax ook met ons doorneemt.

Comment

Young Boys moet een te nemen horde zijn voor de CL! Leuke updates met deze extra informatie over de staf.

Comment

De eerste maand
                                    Wamelink kijkt tevreden terug op de oefencampagne van de Amsterdammers. Vijf wedstrijden werden er gespeeld, drie keer werd er gespeeld in de ArenA en twee keer buitenshuis. ‘Je kunt zien dat de spelers in het begin moesten wennen. Ik had nog niet echt een compleet beeld van de kwaliteiten en het niveau. We zijn als team duidelijk gegroeid in de oefencampagne. De jongens beginnen al steeds meer gewend te raken aan mijn manier van spelen. De eerste wedstrijd tegen Jong Ajax speelden we gewoon niet goed genoeg. Iedereen was nog aan het zoeken, het spel was niet om over naar huis te schrijven. Jong Ajax had de betere kansen, maar zij waren ongelukkig in de afwerking. Een scherpe Cerny besliste de wedstrijd voor ons. Ook tegen Burnley waren we aan het zoeken. We creëerden al iets meer, maar we waren ongelukkig in de afwerking. Een rappe counter van de Engelsen deed ons die wedstrijd de das om. Daarna hebben we drie goede wedstrijden gespeeld tegen Bohemians Praag, Panathinaikos en Cercle Brugge. Alle drie de wedstrijden hebben we volledig gedomineerd, toch vergeten we onszelf dan te belonen in de vorm van doelpunten.’

De spelers gaven zelf ook aan het gevoel te hebben dat het team gegroeid is in de oefencampagne. Deze goede lijn werd doorgetrokken in de 3e kwalificatieronde van de Champions League. Young Boys Bern had beide wedstrijden weinig in te brengen. Ajax domineerde het tweeluik volledig en beloonde zichzelf ook in de vorm van doelpunten. ‘Ik ben tevreden met de lijn die is ingezet. Deze lijn moeten we doortrekken naar de competitie. Ik denk dat we klaar zijn voor een zware maand augustus.’

De oefenwedstrijd tegen Sheffield Wednesday werd afgelast zodat er meer tijd vrijkwam om te trainen.

De Champions League
                                    Ajax wist zich dus relatief eenvoudig te plaatsen voor de play-off ronde van de Champions League. Met een 7-2 resultaat over twee wedstrijden schreven de Amsterdammers duidelijke cijfers. Cassierra en Ziyech blonken uit. Zij debuteerden in het team van Wamelink. Verder debuteerden Onana, Traoré, Neres en Dolberg in de heenwedstrijd, de laatste twee debuteerden als invaller. In de play-off ronde werd Ajax gekoppeld aan het Italiaanse AS Roma. De heenwedstrijd staat gepland op 17 augustus in Roma, terwijl de return de 23e in Amsterdam is. ‘AS Roma is een heel goed team. Dit tweeluik geeft ons een goed beeld hoe wij er internationaal voor staan. Ik denk dat de kracht bij AS Roma op het middenveld ligt. Jongens als Strootman, de Rossi en Nainggolan zijn natuurlijk klasbakken. Wij hebben zelf ook een sterk middenveld met Klaassen, Ziyech en Schöne, dus ik ben benieuwd hoe die strijd daar gaat lopen. We zijn de underdog, maar we zijn zeker niet kansloos.’

Clubnieuws Ajax
                                    Ook dit seizoen blijft Davy Klaassen de aanvoerder van Ajax. Er was wel een wijziging in de 2e keuze. Waar onder leiding van de Boer Veltman vice-captain was, geeft Wamelink dit vertrouwen aan Schöne. Hij legt zijn keuze uit. ‘Ik heb geen seconde getwijfeld of Klaassen aanvoerder zou blijven. Hij straalt het leiderschap uit. Vanaf het middenveld kan hij het team op sleeptouw nemen. Over de keuze voor Schöne als vice-captain heb ik wel langer moeten nadenken. Heylen vond het beter om Veltman als tweede aanvoerder te houden, maar op de trainingen en in de voorbereiding heeft Schöne laten zien ook een goede leider te zien. Op basis daarvan heb ik mijn keuze gebaseerd.’

De winstpremies voor het seizoen 2016/2017 zijn vastgesteld. In de Eredivisie en Champions League valt een normale bonus te behalen voor de spelers, terwijl in de beker een hoge bonus te verdienen valt. ‘In de KNVB Beker wil ik vooral de spelers die net tegen het eerste aanzitten de kans bieden. Voor dat laatste beetje stimulans heb ik besloten voor de beker een hogere premie uit te reiken.’ De spelers zijn content met de winstpremies.

Voor aankomend seizoen zijn er 38.500 seizoenskaarten verkocht. In de ArenA zijn in totaal 53.346 plaatsen.

Ook zijn ook de rugnummers voor het komende seizoen bekend gemaakt. De lijst valt hieronder te bekijken.

Lastige start
                                    In de maand augustus kan Ajax al meteen aan de bak. De maand werd goed gestart met een 1-4 overwinning op Young Boys, maar de echte uitdagingen moeten nog komen. Op het programma staan onder andere thuiswedstrijden tegen AZ en FC Utrecht en een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Ook staat de play-off ronde tegen AS Roma op het programma. ‘We mogen meteen aan de bak aankomende maand. Het wordt niet makkelijk, maar ik heb er wel vertrouwen in. We hebben een prima voorbereiding gedraaid en de jongens zijn gemotiveerd. Nu kunnen we laten zien, wat we echt waard zijn!’

Reacties
                                    Wallemme Dankjewel. Ik vind het leuk om ook wat randzaken uit te lichten, in plaats van alleen resultaten te laten zien. Goed om te horen dat dit dan gewaardeerd wordt. De Ligt moet natuurlijk nog flink wat stappen maken en heeft nog wat andere jongens voor zich, maar wanneer wij een keer ruim voor staan in een wedstrijd dan kan ik hem rustig brengen om te wennen aan het niveau.
                                    Marius Alles achter de schermen is nu inderdaad goed geregeld. Nu is het aan de jongens om op 'het toneel' te laten zien waartoe ze in staat zijn.
                                    chrisje1993 In de Ligt schuilt inderdaad veel talent. Dus het profcontract heeft hij dik en dik verdiend.
                                    ROEMM Bedankt man! Goed om te horen dat dat gewaardeerd wordt, anders is het allemaal zo eentonig vind ik.
                                    Minitolluz Aan Young Boys hadden we inderdaad weinig tegenstand, de volgende ronde zal wel een stuk lastiger worden. Bedankt voor het compliment.
                                    Last edited by JordiW.; 18 apr 2017, 19:04.

Comment

Goede oefencampagne en zoals verwahct YB Bern relatief makkelijk uitgeschakeld. Roma wordt andere koek, maar misschien weet je wel te verrassen.

Comment

Leuke updates zeg! Ik ga deze novelle zeker volgen. Leuk hoe je alles uitlegt wat je precies doet!

Comment

Veel succes in de volgende ronde tegen as roma. Het is geen onhaalbare kaart worden maar zal moeilijk worden. Verder hopen op een goede start in de competitie.

Comment

AS Roma wordt andere koek.
                                            Succes

Comment

Prima voorbereiding! Lastig programma met 2x AS Roma en daar omheen wedstrijden tegen utrecht, Feyenoord en Groningen. Succes.

Comment

Goeie oefencampagne wel, Roma word wel heftig!

Comment

Speler van de maand juli
                                                  Zander Mateo Cassierra Cabezas is door AJAX TV uitgeroepen tot speler van de maand juli. De 19-jarige Colombiaan kwam deze zomer voor 5.750.000 miljoen over van Deportivo Cali. De spits wist in de voorbereiding indruk te maken door zijn goals tegen Bohemians Praag, ook in de heenwedstrijd van de derde kwalificatieronde van de Champions League wist hij het netje twee keer te laten bollen. ‘Ik ben tevreden met de start die ik hier bij Ajax heb gemaakt.’ Sprak Cassierra tegenover AJAX TV. ‘Er is veel veranderd voor mij afgelopen zomer. Ik ben natuurlijk overgestapt van Deportivo Cali naar Ajax. Daar wist ik in 43 wedstrijden twaalf doelpunten te maken. Dat ik dan nu bij mijn officiële debuut tegen Young Boys meteen twee keer scoor en in de return zelfs een hattrick, daar kan je natuurlijk alleen maar van dromen.’ Kasper Dolberg leek in eerste instantie de voorkeur te krijgen om de diepe spits van Ajax te worden. Echter was Cassierra vastberaden zich hier niet zomaar bij neer te leggen. Omdat Dolberg in de voorbereiding niet wist te imponeren, besloot Wamelink Cassierra de voorkeur te geven boven Dolberg tegen Young Boys. ‘Ik denk dat ik nu wel een kleine voorsprong heb opgebouwd op Kasper. Echter moet ik wel gewoon blijven presteren. Als ik nu opeens vijf wedstrijden niet meer scoor, dan kan het zomaar zijn dat de coach toch weer wat anders wil proberen. Maar ik voel me goed, zit lekker in mijn vel, dus ik denk dat ik deze lijn wel door kan trekken.’

AJAX TV sprak ook met de hoofdcoach, die het één en ander te zeggen had over Cassierra. ‘Het is mooi dat hij nu al zo belangrijk is voor ons. Het belangrijkste voor hem is dat hij constant blijft spelen, zijn doelpuntjes blijft meepakken en hard blijft werken. Het is natuurlijk niet zo dat Dolberg nu is afgeschreven. Ook hij laat goede dingen zien op de training, alleen heeft hij nog iets meer tijd nodig om zich aan te passen aan het niveau. Het laatste wat ik nu wil is dat Kasper en Mateo denken dat ze een prestigestrijd met elkaar moeten uitvechten. Mateo heeft de betere start gemaakt, dat is duidelijk. Maar zoals ik al zei, hij moet hard blijven werken.’

Op de vraag wat Cassierra voor een speler is had Wamelink het volgende te vertellen. ‘Het is een fysiek sterke spits, die goed kan afwerken. Hij heeft een goede voorzet en een redelijke techniek. Zijn voorkeurspositie is spits, maar hij kan ook als linksbuiten uit de voeten. Mentaal zijn er voor Mateo nog wel voldoende stappen te maken. Zo moet hij nog wat professioneler worden en wat rustiger voor de goal. Dat is ook een punt wat we meteen aan hem hebben meegegeven. Buiten de groepstrainingen gaat hij individueel werken aan zijn kalmte.’

Cassierra heeft een contract tot medio 2021. Zijn waarde wordt geschat op 1.300.000 miljoen.

Reacties
                                                  Marius Tegen AS Roma wordt het inderdaad niet makkelijk, het zou geen schande zijn als we ons niet weten te plaatsen voor de Champions League.
                                                  Bas96 Dankjewel, mooi om te horen!
                                                  chrisje1993 Inderdaad geen makkelijke loting. Ook de start is niet ideaal, maar we kunnen wel meteen laten zien waar toe we in staat zijn.
                                                  N.E.R.T. Klopt, geen makkelijke tegenstander.
                                                  Minitolluz Ik was liever met een ander programma gestart inderdaad, maar het is niet anders.
                                                  jessy1107 Inderdaad, het wordt lastig, maar het is denk ik niet onmogelijk.
                                                  Last edited by JordiW.; 20 apr 2017, 10:27.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X