Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[NOV] De erfenis van Arsène Wenger.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• [NOV] De erfenis van Arsène Wenger.

Het afscheid
    Na jarenlang trouw de scepter gezwaaid te hebben, is het voor Arsène Wenger afgelopen bij Arsenal. Nadat men in het seizoen 2003/2004 voor het laatst de landstitel had gepakt en er afgelopen seizoen weer naast greep, was het voor de voorzitter Stan Kroenke afgelopen met het vertrouwen in de Franse hoofdtrainer van de Londense ploeg. Vorig seizoen werd er zelfs geen één prijs gepakt door de ploeg van Wenger, waar de FA Cup in het seizoen daarvoor nog wel werd gewonnen. De droogte werd dus de Fransman te veel, maar hij blijft echter nog wel eventjes aan als Technisch Directeur van de club. Tenzij er een nieuwe hoofdtrainer komt die echt compleet schoon schip wilt maken.

De nieuwe manager
    Een korte zoektocht van de Amerikaan Kroenke was voldoende om een nieuwe hoofdtrainer te zoeken, want hij kwam uit bij de onbekende Nederlander Van den Brink. De 23-jarige oefenmeester heeft nog geen enkele ervaring op het hoogste niveau in welk land dan ook, maar de voorzitter was bereid om alle risico's te nemen. "Een jonge oefenmeester geeft vaak een andere kijk op het spel en ook op de trainingen. De ploeg leek inmiddels een beetje vastgeroest aan de routine van Wenger, waardoor we op zoek waren naar een nieuw elan. Het was echter niet de bedoeling om een onervaren hoofdtrainer aan het roer te zetten, maar na het gesprek met Van den Brink bleek het gevoel van beide kanten te kloppen. Er was gelijk een klik te voelen tussen ons en daardoor werd er meteen besloten om een contractvoorstel te doen."

De consequenties
    Meteen bij de aanstelling en de presentatie van Van den Brink als nieuwe hoofdtrainer, werd het voor Arsène Wenger allemaal nog duidelijker. Want Van den Brink besloot om volledig schoon schip te maken en dat betekende voor Wenger dat hij niet langer de Technisch Directeur van de club is. De nieuwe Nederlandse oefenmeester wil volledig zijn eigen visie op de ploeg over brengen en dat kan niet als er nog oude pionnen in het systeem verwerkt zitten. Zo zal er ook in de technische staf waarschijnlijk een hoop gaan veranderen, maar of dat daadwerkelijk ook zo ver gaat komen is nog maar de vraag.

Het interview
    Een paar uur na het aantreden van Van den Brink kwam er een klein statement van de nieuwe hoofdtrainer. Die luidde als volgt:
    "Ik ben ontzettend vereerd en trots dat ik deze kans van de heer Kroenke heb gekregen. Natuurlijk pak ik deze met twee handen aan en hoop ik de prestaties van Arsène Wenger te overtreffen. Of ik ooit de grootste oefenmeester in de Barclays Premier League zal worden, dat valt te betwisten. Mijn grote voorbeeld Sir Alex Ferguson heeft natuurlijk een zeer grote prestatie geleverd in zijn tijdperk als hoofdtrainer van Manchester United. Ik heb zelf een aantal jaren de visie van René Meulensteen gevolgd, een groot aantal cursussen heb ik gevolgd van hem en daardoor heb ik min of meer de visie van Sir Alex Ferguson ook meegenomen in mijn eigen visie. Ik hoop dat ik een zeer mooie tijd ga beleven bij Arsenal, maar ik weet wel dat er nog veel moet gebeuren bij de club."

Spoiler for Uitleg:

Mijn game met India is reeds onlaadbaar geworden, waardoor ik geen trek meer had om opnieuw te beginnen. Aangezien mijn andere lopende novelle met veel lay-out werk is en ook min of meer beschouwt kan worden als een LLM-novelle, heb ik besloten om van mijn Arsenal-game een novelle te maken. Ik hoop jullie te kunnen verblijden met veel schrijfwerk en screentjes vanuit de game. Ik hoop mijn eigen visie over te kunnen brengen op jullie en ook dat de resultaten daarbij veel gaan opleveren.
    Last edited by Marius; 17 apr 2017, 19:54.

Succes, een trainer bij Arsenal die opkijkt naar Ferguson is in ieder geval opvallend.

Comment

Succes! De erfenis van Wenger is meteen zwaar voor een jonge nieuwkomer als Van den Brink, het is erop of eronder voor zijn carriere!

Comment

Een frisse wind, natuurlijk wel een sneer naar Wenger Dan doel ik op de verwijzing naar Sir Alex Ferguson

Comment

Ik wens je veel succes toe met Arsenal.

Comment

Succes met Arsenal. En een erfenis is er niet echt natuurlijk.

Comment

Veel succes met Arsenal gewenst. Ik hoop dat je de hoogdagen terug kunt brengen naar het Emirates Stadium!

Ga je verder op het spel FM17 of zit je al verder in het spel?

Comment

23 jaar en al bij Arsenal. Spannend!

Comment

Ben benieuwd wat je allemaal gaat doen. Ben zelf ook net begonnen met Arsenal

Comment

Het verlanglijstje
                    Een paar dagen na het aanstellen van Van den Brink als nieuwe hoofdtrainer van Arsenal FC, werd het verlanglijstje van de nieuwe oefenmeester bekend gemaakt. De Nederlandse oefenmeester heeft vooral zijn zinnen gezet op een nieuwe spits, aangezien hij Olivier Giroud en Lucas Perez niet geschikt acht voor zijn manier van voetballen. Zijn oog is gevallen op de 22-jarige Argentijn Paulo Dybala, de spits van Juventus mag overigens niet zonder slag of stoot weg. Naar verluid zal Arsenal rond de honderd miljoen neer moeten leggen voor de spits. Maar Arsenal heeft nog meer spelers op het verlanglijstje staan en schokkend genoeg lijkt Van den Brink zich te richten op de Italiaanse markt. De Nederlander wilt namelijk Gianluigi Donnarumma naar Londen halen, als vervanger van de Tsjech Peter Cech. Cech is een zeer geroutineerde doelman, maar kan hooguit nog één à twee seizoenen mee op dit niveau. David Ospina heeft niet het niveau om eerste doelman te worden en de nieuwe tweede doelman Emiliano Martínez heeft ook het niveau niet. Ospina mag overigens nu al uitkijken naar een nieuwe club. Daarnaast staan ook de verdedigers Alessio Romagnoli en Davide Calabria in de belangstelling van Arsenal FC, maar voorlopig blijft het alleen bij belangstelling. De laatste speler op het verlanglijstje is Thiago Maia, de jonge verdedigende middenvelder van Santos kan ook rekenen op de schijnwerpers van Arsenal. Voorlopig lijkt het nog niet tot een overeenstemming te komen, maar mocht er een bod gedaan worden. Wilt Thiago direct de overstap naar Londen maken om daar zijn leven op te bouwen.

De voorbereiding
                    Verder presenteerde Arsenal FC ook haar voorbereiding op het nieuwe seizoen in de Barclays Premier League, UEFA Champions League, FA Cup en EFL Cup. De voorbereiding heeft een kleine op en aanmerking nodig, want allereerst gaat de ploeg op trainingskamp naar Singapore. Echter wordt daar maar één oefenwedstrijd gespeeld, wat wel een beetje weinig is voor de verre reis die gemaakt gaat worden. Echter was de voorbereiding al samengesteld door Arsene Wenger en heb ik er verder niet veel meer over te vertellen. Daarna komen er alleen maar Europese opponenten aan de orde van de dag. Het Roemeense CFR Cluj wordt onze eerste tegenstander, waarna de wedstrijden zich zeer snel opvolgen. Een paar dagen later treffen we namelijk het Franse Stade Rennes, het Italiaanse Ternana en het Nederlandse Go Ahead Eagles. De voorbereiding wordt afgesloten met twee Spaanse opponenten, namelijk Albacete en Real Madrid.

De jeugd heeft de toekomst
                    De selectie van het eerste elftal is voor het komende seizoen aangevuld met Ainsley Maitland-Niles en Jeff Reine-Adelaide. De twee jonge vleugelaanvallers zullen veelal in de bekerwedstrijden op mogen draven, waar ze eventueel als invaller ook nog van waarde kunnen zijn. Daarnaast is Van den Brink ook nog bezig om Joe Rankin-Costello los te weken bij Blackburn Rovers, de aanvallende middenvelder moet ook één van de dragende krachten worden in de toekomst van Arsenal. Verder heeft Arsenal met Reiss Nelson ook nog een goede jonge vleugelaanvaller bij de A1 zitten, voor Reiss komt de stap naar het eerste elftal nog te vroeg. Echter zal Reiss in de komende twee jaar zeker wel de stap naar boven gaan maken, maar eerst mag hij de jeugd nog op sleeptouw nemen met zijn kwaliteiten.

Reacties
                    Marius Het zal zeker een vreemde gewaarwording zijn, maar het zijn helaas de feiten
                    DeJarnoxD Zo'n grote erfenis is het ook niet, drie titels en een aantal FA Cup's en Community Shield's.
                    Cruijff Het is zeker een grote sneer naar Wenger, maar goed. Ferguson is wel een boegbeeld voor het Engelse voetbal geweest, Wenger totaal niet.
                    Scoiattolo Thanks man, hopelijk bevalt deze manier ook!
                    delichris Klopt, de erfenis is niet heel groot. Kan binnen vier jaar al voorbij gestreven zijn!
                    Joske11 Ik ben gister met de game begonnen, dus we gaan fris beginnen!
                    N.E.R.T. Het gaat zeker spannend worden, maar ik heb er zin in!
                    stephannes Ik ga eerst de voorhoede een beetje versterken hoop ik!
                    Last edited by FM_Lesly; 21 feb 2017, 12:26.

Comment

Donnarumma als dat kon!

Dybala zal moeilijk worden vrees ik !

Hoop op goeie resultaten na je oefenpartijen.

Comment

Qua prijzen niet maar Wenger zat er lang wat natuurlijk wel iets wil zeggen. Mooie oefenwedstrijd tegen Real Madrid heb je, veel succes!

Comment

Veel succes met de Gunners!

Comment

FM_Lesly Ben zelf ook met Dybala bezig geweest, ook al een akkoord met Juve. Maar Dybala wil zelf niet..

Comment

Veel ronkende namen, maar ze kunnen niet allemaal de overstap maken natuurlijk.

Comment

Succes bij Arsenal! Je hebt leuke aankopen op het oog, benieuwd welke er daadwerkelijk zullen komen naar Noord-London

Comment

Leuke spelers op de wenslijst. Maia is zeker een topper. Ik heb hem bij Sporting en is erg goed.

Comment

Je gaat Milan leegroven zouden wel goede versterking zijn voor Arsenal! Is ook nodig denk ik! Succes!

Comment

Wat een verlanglijst! Als dit lukt
                                      Verder juich ik het beleid van de jeugd alleen maar toe!

Comment

Het is een mooi verlanglijstje. Donnarumma en Romagnoli zouden welgekomen versterkingen zijn, zeker gezien de leeftijd van Cech, Mertesacker en Koscielny.

Comment

Een frisse wind bij Arsenal! Een leuke verlanglijst en ben benieuwd wie er daarvan werkelijk bij The Gunners terechtkomen... Succes!

Comment

Zouden fantastische versterkingen zijn! Benieuwd wie je weet over te halen

Comment

De eerste presentatie
                                              Nadat Van den Brink zijn lijstje had gepresenteerd met de nodige versterkingen daarop. Kwam een paar dagen later de eerste presentatie van de nieuwste aanwinst van Arsenal. De ploeg heeft namelijk wel aan het langste eind weten te trekken in de strijd om de Argentijnse spits Paulo Dybala. Eerst wilde de kleine Argentijn namelijk naar Manchester City verhuizen, maar door een slotoffensief en zeker een charme-offensief van het bestuur sloeg de Argentijn honderdtachtig graden om en tekende hij zijn contract bij de Londense club. Echter betekende dit voor Van den Brink dat zijn volledige transferbudget was opgegaan aan de Argentijn en dat men voorlopig nog even geen nieuwe spelers kan presenteren. Maar de Nederlander is wel ongelofelijk blij met de kleine spits, want nu heeft hij in ieder geval een speler naar zijn hart en iemand die in zijn beoogde manier van voetballen uit de voeten kan.

Alle transfers op een rijtje
                                              Doordat wel al tachtig miljoen kwijt waren aan Paulo, had ik toch het idee dat de selectie nog wat meer nieuw elan nodig had. Daardoor besloot ik om in ieder geval een aantal spelers de kans te geven om uit te kijken naar een nieuwe ploeg. David Ospina, Mohamed Elneny en Mathieu Debuchy komen namelijk niet meer voor in mijn plannen en mochten op zoek naar een nieuwe werkgever. Echter kon ik tot op heden nog geen nieuwe werkgever vinden voor Ospina en Elneny, waardoor ik besloot om hen in ieder geval voor één seizoen te verhuren. Debuchy is wel vertrokken, hij keert terug naar Frankrijk om daar voor AS Monaco te gaan voetballen. Hierdoor kwam er een klein budget beschikbaar en kon ik de jonge aanvallende middenvelder Joe Rankin-Costello overnemen voor een klein bedrag van Blackburn Rovers. Waardoor ik op dit moment mijn aanvallende blok voor de toekomst al vast heb gelegd.

De voorbereiding
                                              Over de gespeelde voorbereiding heb ik op zich niet zo heel veel te vertellen. De eerste drie wedstrijden heb ik over gelaten aan Steve Bould, mijn assistent-trainer. De trouwe rechterhand bij Arsenal FC mocht het van mij doen, aangezien ik nog druk bezig was met het versterken van de selectie. Hierdoor had ik geen tijd om ook nog eens op de bank te gaan zitten als hoofdtrainer tijdens een aantal vriendschappelijke wedstrijden. Over de eerste drie duels kon ik volgens Steve Bould tevreden zijn met de inbreng van mijn aanvallers, want die waren goed op dreef tijdens de eerste twee oefenduels. Tijdens het duel in Frankrijk bij Stade Rennes werd het toch even iets minder, maar geluk bij een ongeluk werd er in ieder geval niet verloren. Nadien nam ik toch de coachingstaken weer op mijn hals en werd er nog beter gevoetbald, vooral de afsluitende oefenwedstrijd in eigen huis tegen Real Madrid was van grote schoonheid. Ondanks een vroege achterstand door een eigen doelpunt van Shkodran Mustafi, werd er daarna echt schitterend voetbal op de mat gelegd. Nog voor de rust werd de wedstrijd omgedraaid door twee treffers van Paulo Dybala, na de rust maakte de kleine aanvaller zijn hattrick compleet. Daarna was het slotakkoord aan Aaron Ramsey en werd er meer dan verdiend met 4-1 gewonnen.

De Champions League loting
                                              Tijdens de loting in Nyon voor de UEFA Champions League, zag ik echt een heerlijke loting uit de koker rollen. We krijgen namelijk een poule met Atlético Madrid, RSC Anderlecht en PAOK Saloniki. Dat betekent dat we eigenlijk alleen tegenstand kunnen verwachten van Atlético Madrid, want de andere twee ploegen mogen op plaats drie gaan strijden om nog de UEFA Europa League in te gaan. We beginnen onze route naar de overwintering in Thessaloniki bij PAOK, daarna komt Anderlecht op bezoek in Londen. Een paar weken later staat de eerste kraker in Madrid op het programma, waarna de return begint. We sluiten de groepsfase af met een thuiswedstrijd tegen PAOK Saloniki en op bezoek in Brussel bij Anderlecht. Maar we hopen ons na vier wedstrijden al wel geplaatst te hebben voor de volgende ronde.

Reacties:
                                              Joske11 Donnarumma zal inderdaad een heerlijke aanwinst zijn, maar ben eerst voor Dybala gegaan. Omdat ik eigenlijk geen goede indruk heb van Giroud!
                                              DeJarnoxD Qua prijzen kan ik Wenger zo gepasseerd zijn, maar ik hoop dat ik ook Ferguson kan passeren!
                                              Bully Thanks!
                                              stephannes Ik heb mijn voorzitter de transfer laten doen en toen wilde Dybala wel!
                                              Marius Voorlopig kan zeker nog niet iedereen de overstap gaan maken, maar ik hoop ze binnen de komende twee à drie jaren toch wel binnen te hebben!
                                              gielosje Het zijn inderdaad veel namen, maar ik hoop ze binnen een paar jaar in Londen te hebben spelen!
                                              delichris Maia is zeker een topper, maar omdat ik nog wel redelijk wat middenvelder heb. Gaf ik eerst de voorkeur aan een spits!
                                              John Terry AC Milan gaat zeker leeg geroofd worden, ze hebben een aantal zeer leuke talenten er rond lopen die ik graag wil halen!
                                              Bertje_15 De jeugd heeft natuurlijk ten alle tijden de toekomst en ik ben ook niet bang om ze toe te passen in mijn tactiek!
                                              Scoiattolo Donnarumma en Romagnoli zullen zeker welkome versterkingen zijn, maar op dit moment waren ze nog niet haalbaar!
                                              Minitolluz Een frisse wind is soms nodig bij een club, hopelijk kan ik er voor zorgen!
                                              Cruijff Het zouden zeker heerlijke versterkingen zijn, ik hoop er iedere transferperiode één vast te leggen!

Comment

Prachtige transfer met Dybala.
                                                De voorbereiding ziet er goed uit en een haalbare kaart in de CL

Comment

Toch enorm veel geld voor één speler als je 't mij vraagt. Maar als hij de ontbrekende schakel is dan is hij het misschien wel waard. Afwachten of hij het waarmaakt!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X