Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[LLM] Flying the Scottish flag!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• [LLM] Flying the Scottish flag!

Update #1

Na een afwezigheid van zo'n 2 jaar op dit forum, is het voor mij weer tijd om met FM aan de slag te gaan. De terugkeer naar Schotland is bepaald, maar welk team er gecoached gaat worden is de vraag. In het verleden is een save met Montrose zeer succesvol gebleken (en erg leuk overigens!) en ben ik vanuit de onderste regionen in Schotland gepromoveerd naar de Premiership. Daarnaast is er ook Europees voetbal bereikt. Hierna volgde een overstap naar Engeland, Blackburn Rovers om precies te zijn. Daarna is de novelle langzaam opgehouden te bestaan.

Suggesties voor Schotse teams? Het liefst in de onderste regionen van Schotland.

Groet,

Jorrit

Queen's Park F.C.

Nee dat lijkt me onmogelijk met enkel amateurs. Edinburgh City FC misschien? Om te proberen wat Hearts en Hibernian niet is gelukt, een echte concurrent vormen voor de clubs uit Glasgow?

Comment

De meest voor de hand liggende uitdaging is natuurlijk Edinburgh FC aangezien zij voor het eerst zo jhoog zijn opgeklommen. Qeens Park lijkt me het summum, maar is dat wel haalbaar? Livingston is ver teruggezakt. Hibs zit nog steeds niet in de PL en Dunfermline verdient eigenlijk ook wel beter.

Comment

Ik heb bijna elke versie wel een game met Stranrear FC. Met die club heb ik meer vanwege de stad Stranrear en de band met Twente.

Comment

Update #2

Na een zoektocht in Schotland is de keuze gevallen op een al eerder genoemde club, Edinburgh City FC. De club die voor het tweede op een volgende seizoen kampioen werd in de Scottish Lowland Football League (seizoen 14/15 en 15/16), kwam in de promotie playoffs tegen Cove Rangers (divisie lager dan de Lowland League) te staan. Deze tweeluik werd in totaal gewonnen met 4-1.
          Edinburgh City FC kwam in de volgende en laatste ronde van de playoffs tegen East Stirlingshire. Een club die al een aantal jaar actief is in de League Two van het professionele voetbal in Schotland. De heen wedstrijd werd gelijk gespeeld met 1-1. De uitwedstrijd die daarop volgde zorgde voor de grootste prestatie tot dan toe van deze club, promotie naar de professionele League Two.
          De club spelend in het Meadowbank stadion, zal nu de lastige taak krijgen om handhaving vast te stellen in het 16/17 seizoen.

In de volgende update een kennismaking met het team en de eventuele transfers.

Groet,

Jorrit

Dank voor de reacties! Sophomore Marius Elano
          Last edited by JorritdeJong; 19 nov 2016, 12:00.

Comment

Goede keuze, ik volg met grote interesse! Het lijkt me in ieder geval zeker niet de makkelijkste uitdaging.

Comment

Leuke uitdaging succes

Comment

Succes in Schotland.

Comment

Update #3

Inleiding
                  De voorbereiding zit er op en de start van de League Two is aanstaande. In deze update een terugblik op de voorbereiding en een overzicht van de vermoedelijk belangrijkste spelers dit seizoen.

Dit zijn de verwachtingen van het bestuur voor dit seizoen. Erg haalbare doelen en laagdrempelige prestaties voor een club die voor het eerst op dit niveau mee doet. Voor mij als manager de uitgelezen kans om een goede basis op te bouwen voor het volgende seizoen. De focus van deze competities zal voornamelijk op de Schotse beker en de League Two liggen. De andere competities zijn leuk om ver in te komen, zeker voor de financiën maar niet voor het team.

De nieuwe spelers
                  Ik start met de nieuwe transfers te benoemen. Uiteindelijk zijn er maar twee nieuwe spelers binnen gekomen, aangezien de financiële situatie dit niet toe laat.
                  We starten met onze nieuwe VM te noemen, David Proctor. David is 32 jaar en een verleden bij Premiership clubs als Inverness CT, Dundee Utd en Hibernian. De afgelopen jaren is hij wat terug gezakt wat betreft niveau, maar voor onze club een prima aanvulling en een vast aanspeelpunt achterin.
                  Onze tweede aankoop is Lenny Wilson. Lenny is een jonge keeper van 19 jaar en een aanvulling voor de breedte en voor de toekomst.

Spoiler for Screen David Proctor:

Spoiler for Screen Lenny Wilson:

De sleutelspelers
                  In dit gedeelte van de update worden de belangrijkste spelers van de huidige selectie belicht. We starten met onze keeper, Callum Antell. Callum is een speler met zeer veel potentie en zal een vaste kracht zijn achterin. Een speler waar we op kunnen bouwen en een speler die het verschil gaat maken komend seizoen.

Spoiler for Screen Callum Antell:

Wanneer we een linie verder kijken, komen we bij onze captain Joe Mbu. Deze Kameroener en tevens Schot vormt samen met Chris McKee de achterhoede die staat als een huis. Mbu is dit seizoen onze captain en in de voorbereiding al meerder malen belangrijk gebleken, maar daarover straks meer.

Spoiler for Screen Joe Mbu:

Als laatste speler, kijken we naar de punt van de aanval. Ook deze speler heeft zich in de voorbereiding laten zien en is al trefzeker geweest. Craig Beattie is zijn naam en hij zal, wanneer hij hersteld is van zijn blessure, direct terugkeren in de basis.

Spoiler for Screen Craig Beattie:

De oefenperiode

In de eerste wedstrijden was Beattie trefzeker, maar viel daarna ruim twee weken uit met een hamstring blessure. Hij zal waarschijnlijk net voor de start van het nieuwe seizoen klaar staan. Wat erg veel vertrouwen oogst is de wedstrijd tegen Dunfermline. De club uit de Championship speelde goed tegen ons, maar wij waren eigenlijk net wat beter. Helaas verloren we met één doelpunt verschil door een eigen goal van onze mid-achter.
                  Ook de wedstrijden uit de Betfred cup hebben we gebruikt om ons klaar te stomen voor het nieuwe seizoen. Deze competitie heeft geen prioriteit en alle wedstrijden hebben we als oefenpotjes beschouwd. Dit is niet eens verkeerd uitgevallen met een mooie overwinning op Albion Rovers.
                  In de IRN-BRU cup hebben we Celtic -20 geloot. De jeugdlichting van de kampioen bleek een lastige kluif, maar op basis van penalty's door naar de volgende ronde.
                  Laat het nieuwe seizoen maar gauw beginnen.

Groet,

Jorrit

PS: Alleen deze eerste update is wat uitgebreid, dit zal niet vaak voorkomen.

Comment

Goede uitslagen hoor, dat had ik eerlijk gezegd nog niet verwacht. Hopelijk kan je dat ook doortrekken in de competitie.

Comment

Dat teams als Dunfermline en Queen of the South het moeilijk hebben tegen jouw team, belooft veel goeds. Ik wens je veel succes toe in het vervolg van je carrière.
                      Last edited by Scoiattolo; 21 nov 2016, 22:16.

Comment

Update #4

Inleiding
                        Het nieuwe seizoen is van start gegaan na een prima voorbereiding. Ik merk dat het toch erg lastig is om met een semi-profclub echt goed te kunnen trainen, zeker met het ontbreken van trainers in het begin van het seizoen. Dit is inmiddels recht getrokken, maar nu is het zaak de trainingsachterstand zoveel mogelijk te beperken.

Start League Two

De start is alles behalve wat ik er van verwacht had. Een aantal wedstrijden spelen we prima, maar we komen gewoon kwaliteit te kort. Achterin staat het geheel niet slecht, maar gezien het gebrek aan goals missen we een goede kracht voorin. Beattie die in de vorige update genoemd werd, is door een aantal blessures noodgedwongen aan de kant gehouden en vervanger See weet tot op heden niet te overtuigen. Om toch niet geheel negatief te zijn over deze reeks is dat er een aantal wedstrijden gewoon erg goed gevoetbald wordt. Bijvoorbeeld tegen de meest recente wedstrijd tegen Forfar verdienen we te winnen. Door twee domme fouten en dus twee goals, verliezen we met 0-2. De 2-2 tegen Stirling Albion was ook een 100% winstpartij. Helaas werd er in de 86 minuut de 2-2 binnen geschoten door Stirling en moeten we het doen met 1 punt.
                        Deze reeks levert de volgende stand op.

Een laatste plek, uiteraard. Met nog 19 wedstrijden te gaan zie ik het niet heel somber in, maar daarvoor moet er wel een ommekeer plaats vinden. Hopelijk kunnen we in de tweede helft van het seizoen Montrose moeilijk maken voor de laatste plek.
                        Tot op heden is het bestuur, gek genoeg, tevreden met mijn leiderschap. Zij zijn er van bewust dat we gewoon kwaliteit te kort komen en dus voor de een na laatste plek moeten gaan strijden. Gelukkig vormt die laatste plek geen directe degradatie meer, maar playoffs. Alles is en blijft mogelijk!

Cup Wedstrijden

Ook de bekeravonturen zijn voorbij. Ondanks alle amateur ploegen die in onze instroomronde zaten, loten we Berwick Rangers. Een van de beste teams uit de League Two. De eerste wedstrijd verdienen wij te winnen. Met een balbezit percentage 60/40 waren wij aan de betere hand, maar verzaken de 0-2 voorsprong over de streep te trekken. De eerste wedstrijd waarin See echt overtuigde! Helaas in de replay lukt het ons niet om te scoren en wint Berwick met één lullig goaltje verschil. Jammer, maar nu de focus op de League Two.

Transfers
                        In de laatste weken van de transferwindow heb ik mij nog georiënteerd op versterkingen. Ik ben uiteindelijk op 1 speler uit gekomen die in de laatste wedstrijden een prima indruk achter gelaten heeft. Dwayne Coultress is de naam en is op beide flanken inzetbaar. Prima versterking waar ik erg tevreden over ben. Een speler die een Robben-achtige actie kan maken vanaf de flanken en rond de 16 naar binnen trekt voor een schot of voorzet.

Spoiler for Screen Dwayne Coultress:

Daarnaast is het gelukt om huurspeler Aron Dunsmore te verlengen. Zijn huurcontract liep af in december, maar is een vaste waarde gebleken. Hibernian stemde in met verlenging en dit is zeer goed nieuws voor Edinburgh City FC.

Spoiler for Screen Aron Dunsmore:

In de volgende update het vervolg van de competitie en hopelijk onze eerste winstpartij in de League Two.

Groet,

Jorrit

Dank voor de reacties!:

Marius
                        Scoiattolo
                        Last edited by JorritdeJong; 22 nov 2016, 22:01.

Comment

Goh, toch niet wat ik verwacht had na die goede voorbereiding. Hopelijk kan je het tij nog keren, en anders gelukkig dat er geen rechtstreekse degradatie is.

Comment

Oei, dat wordt nog zweten. Niettemin veel succes!!

Comment

Update #5

Vervolg League Two

We zetten in vergelijking met de begin van het seizoen een prachtige reeks neer. De goede reeks werd gestart tegen toenmalig nummer 1 Arbroath waarin een prachtig doelpunt van McConnell voor de enige goal zorgde. Deze reeks werd nog even verder gezet onder andere Forfar en Elgin. Vooral tegen Elgin kreeg See zijn vorm weer enigszins terug en kwam hij tot twee zeer belangrijke goals. Prachtig om als manager deze serie neer te zetten, zeker terug kijkend naar het begin van het seizoen.
                              Helaas spelen we tegen directe concurrent Montrose gelijk, de uitgelezen kans om de voorsprong die tot dan toe opgebouwd was verder uit te bouwen. Het vervolg tegen Clyde was, net als eerder in deze reeks, een nederlaag waardoor Montrose weer net langs zij komt.
                              Dit levert de volgende stand op.

De achterstand die op een bepaald moment meer dan 9 punten bedroeg, is terug gebracht tot 1 punt achterstand op Montrose. Dit betekend voor de laatste 11 wedstrijden dat alles nog mogelijk is m.b.t. de degradatie play-offs.

Persoonlijke onderscheiding

Na een prachtige maand januari (2017), is het in ontvangst nemen van een geheel verdiende manager v/d maand trofee toch een mooi iets om deze update mee af te sluiten. Hopelijk in de volgende en laatste update van dit seizoen de spannende ontknoping en het hopelijk veilig spelen van Edinburgh City FC!

Groet,

Jorrit

Dank voor de reacties:

Marius
                              Makalakalane
                              Last edited by JorritdeJong; 24 nov 2016, 19:31.

Comment

Prachtige reeks van vier opeenvolgene overwinningen. Een veilige plaats is weer helemaal een optie! Nog genoeg kansen om punten te halen ... hoop doet leven.

Comment

In de competite doe je exact wat het bestuur verwachtte: onderaan de compitie eindigen. Hopelijk kan je in de laatste wedstrijden de laatste plaats vaarwel zeggen en beter doen dan iedereen verwacht!

Comment

Het wordt een interessant seizoensslot. Laten we hopen dat je het seizoen sterkt kunt afsluiten.

Comment

Ik kom net binnen in deze novelle en het ziet er zeer goed uit.
                                      Spijtig van die laatste plaats maar de reeks die je neerzette bied toch mogelijkheden.

Comment

Update #6

Einde seizoen

Helaas, we hebben de goede serie niet voort kunnen zetten. Halverwege deze serie was het duidelijke dat we toch echt die laatste plek gingen bekleden, zeker toen duidelijk werd dat directe concurrent Montrose wel die goede serie maakten die wij ook zo graag wilden. Er zat niks anders op dan om ons de laatste wedstrijden zoveel mogelijk te gaan focussen op de playoffs.
                                        We kregen plaatstelijke rivaal Spartans toegewezen in de finale van de playoffs. Een kleine club met weinig wedstrijden dit seizoen. Een makkelijke prooi zou je denken.

En dat werd het ook. Zonder tegendoelpunten winnen we de playoffs en blijven we actief in de League Two. Duidelijk is wel, dat de selectie een flinke boost zal moeten hebben om volgend seizoen anders te presteren.

Spoiler for Statistieken Edinburgh City FC 16/17:

Tot slot. Na al eerder in het seizoen, omstreeks na de goede serie, een nieuw contract getekend te hebben wilde Edinburgh City FC aan het einde van het seizoen wederom om de tafel.
                                        Financieel zitten we in zwaar weer, dus heb ik mijn eigen salaris wat terug gedrongen om wat ruimte te krijgen in de kas. Een nieuwe deal is een feit en tot en met seizoen 19/20 heb ik de leiding bij deze mooie club.

In de volgende update het transfernieuws en de start van het nieuwe seizoen.

Groet,

Jorrit

Dank voor de reacties:
                                        Marius
                                        N.E.R.T.
                                        Scoiattolo
                                        Bertje_15
                                        Last edited by JorritdeJong; 27 nov 2016, 13:13.

Comment

Toch heel wat achterstand op de voorlaatste, hopelijk volgend seizoen wel een punt per match gemiddeld. Succe met de zoektocht naar versterkingen.

Comment

Volgend seizoen maar richting middenmoot gaan.

Comment

Het valt voorlopig nog niet echt mee. Je hebt één goede serie neergezet, maar om van die laatste plek af te kommen heb je duidelijk meer nodig. Hopelijk kun je nu de selectie versterken...

Comment

Update #7

Zomer in Schotland
                                                De zomer is aangebroken in Schotland, althans in hoeverre je het zomer kan noemen in Schotland. De jaarlijkse zomertransfer periode staat voor de deur en er zal alleen in de League Two al van veel clubs gewisseld worden.

Transfers Edinburgh City FC

Een groot gedeelte van de nogal ruime selectie van vorig jaar is de deur gewezen. Mede door slecht presteren en een behoorlijke salaris eis, is ervoor gekozen om deze 13 man van de hand te doen. Daarvoor in de plaats zijn 7 spelers terug gehaald, waarvan 6 met vrije transfer en 1 op huurbasis. In de spoiler hieronder vindt je de screens.
                                                Spoiler for Aanwinsten zomer 2017:

Calum Helm komt van Berwick Rangers en heeft daar afgelopen seizoen weinig tot niet gespeeld. Een behoorlijk gok dus. Wel was de scout er lovend over en is dat voor ons doorslaggevend geweest om hem een contract aan te bieden.

Craig Smith komt van het gepromoveerde Forfar naar ons. Deze zeer getalenteerde multi-inzetbare middenvelder zal als supersub gebruikt worden op de flanken en in het centrum. Hopelijk een doorslaggevende speler voor ons!

Jordan Leyden is oud speler van Premiership club Patrick Thistle en is via East Five bij Brora terecht gekomen. Wij hebben hem in de winter een aanbod gedaan om zich in de zomer bij ons te voegen. Dit bleek haalbaar. Hij zal een vaste kracht gaan worden op het middenveld.

Lewis Wilson komt voor een seizoen op huurbasis van Alloa Athletic. Hij krijgt daar weinig kans om zich te bewijzen en Edinburgh City FC is voor hem de ideale mogelijkheid om zich in de kijker te spelen. Zeer getalenteerd!

Scott Barbour komt over van Formartine United. Net als Jordan Leyden in de winter tot een overeenkomst gekomen. Hij is gehaald voor de breedte en zal zich als supersub moeten gaan bewijzen.

Sean Gallacher is oud speler van Dundee FC waar hij zich niet heeft kunnen opwerken. Hij werd gedumpt door Dundee en wij waren er als de kippen bij om hem in te lijven. Hij zal voor Dunsmore een geduchte concurrent worden op de rechtsback positie.

Stephen Campbell komt van Montrose over. De 16-jarige spits bezit een behoorlijk talent en zal zich moeten gaan bewijzen bij Edinburgh City

De oefenperiode

De oefenperiode is dit seizoen een stuk beter verlopen dan vorig seizoen. We spelen prima wedstrijden en weten zelfs tegen Premiership club Inverness CT te winnen. Helaas komen we net te kort om als tweede te eindigen en is ons Betfred avontuur snel ten einde.
                                                Gek genoeg loten we wederom Celtic onder 20 voor de IRN-BRU Cup. Hier is de uitslag helaas niet hetzelfde als vorig jaar en liggen we ook al uit de IRN-BRU Cup.
                                                De tactiek die we gebruikt hebben bevalt mij wel erg goed. We spelen prima voetbal maar komen tegen de grotere ploegen gewoon te kort. Niet gek aangezien ze bijna allemaal 1 of meerder divisies hoger spelen. Wel winnen we ruim van degradant Peterhead die komend seizoen bij ons in de League Two zal spelen. Bied perspectief.

In de spoiler hieronder vind je de opstelling voor komend seizoen en de tactiek de gebruikt gaat worden.

Spoiler for Tactiek:

Volgende update de start van het nieuwe seizoen.

Groet,

Jorrit

Dank voor de reacties:

Marius
                                                delichris
                                                Niejo101
                                                Last edited by JorritdeJong; 29 nov 2016, 10:58.

Comment

Tactisch ziet het er behoorlijk stevig uit, wat alleen maar goed kan zijn binnen LLM. Verrassende winst tegen Inverness, hopelijk kan je dit doortrekken in de competitie.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X