Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Dynamo Dresden Terug naar de oude glorie tijden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De maand oktober is ten einde . Een belangrijke maand vind ik altijd. Na deze maand weet je wel ongeveer hoe het team er voorstaat . Een maand waar wij over de arbitrage zeker niet hoefden te klagen maar daar komen we straks op terug . Ook een maand met blessure's helaas waarvan 1 vrij ernstig . Wij speelden deze maand drie wedstrijden voor de competitie . Twee in de Europa League en 1 wedstrijd voor de beker .

Drie wedstrijden en alle drie gewonnen dat is altijd lekker. Wat meteen opvalt is natuurlijk die monsterscore tegen Köln . En dat al onze goals pas in de tweede helft zijn gevallen. Wel waren wij deze wedstrijd vanaf het begin heer en meester maar was het Köln dat de rust in ging met een 0-2 stand en met 10 man . Sobiech haalde vlak voor de rust Romero hard onderuit en moest vertrekken. Romero liep hier een blessure door op . En staat 4 tot 5 maand aan de kant... Meteen na de rust mocht ook Modeste het veld af door een elleboogstoot. Met 11 tegen 9 gingen we natuurlijk vol in de aanval . De 1-2 werd gemaakt uit een vrije trap van Stefaniak. Even schrokken wij doordat Köln de 1-3 wist te maken uit een corner. Maar gelukkig denderden wij het laatste half uur door de verdediging van Köln .
    In de laatste training vooraf de wedstrijd tegen Mainz raakte ook nog Lafont geblesseerd
    Uit bij Mainz kwamen wij vroeg op achterstand . Maar wisten wij voor de rust verdiend de leiding te nemen . Eerst was het Pulkrab dat de 1-1 wist te maken . Gevolgd door de 1-2 van Serdar vijf minuten later . Wat ook nog eens de winnende bleek te zijn . En dat tegen zijn oude club.
    Thuis tegen Hertha BSC kwamen wij op voorsprong door Pulkrab . Die zijn kans dubbel en dwars pakt door de blessure van Romero . Helaas wisten wij de score niet uit te breiden en was het schrikken toen Kalou de 1-1 tegen de verhouding wist te maken in de 81e minuut. Gelukkig bleven de drie punten wel in Dresden want Levi Garcia wist in de laatste minuut de 2-1 te scoren .

Een geweldige 1e plaats voor dit moment . Ik verwacht echter gezien de wedstrijden tegen Dortmund en Bayern niet dat wij hier ook nog op het einde staan. Maar ook Bayern en Dortmund laten veel punten liggen. Opvallend is verder natuurlijk de tweede plaats van BMG . Verder doet promovendus Werder Bremen het ook zeer netjes en valt Hoffenheim erg tegen momenteel . Net als HSV.

Voor de beker troffen het niet met de loting in de tweede ronde. Bayern München kwam dus op bezoek .

Na afloop was het vooral verbazing vanaf de tribunes. Verdiend? Nee niet als je na de statistieken kijkt.
    Maar wel qua vechtlust. In de 1e helft hadden wij het goed staan en kwam Bayern er bijna niet doorheen .
    De beste twee kansen waren dan ook voor ons in de eerste helft. Helaas moest Poyet er vlak voor rust met rood er vanaf . Doorgebroken man neerhalen is rood. Ik zag eerlijk gezegd de bui al hangen maar Cuadra scoorde in de 47e minuut verrassend de 1-0 . Hierna stonden wij de rest van de tweede helft met de rug tegen het doel maar bezweken deden wij niet . En zo zorgen wij toch wel voor een flinke stunt.

Ook hier pakten wij de volle buit. Newcastle had zeker hun dag niet . Al vroeg in de wedstrijd stonden wij door twee eigen treffers met 2-0 voor. Pulkrab maakte er voor de rust 3-0 van en was de wedstrijd gespeeld. Zeker nadat Newcastle met tien man kwam te spelen na een uur . Al was die rode kaart zeker discutabel . Lemos maakte er even later 4-0 van en was het Hartley die nog de eer redde voor Newcastle.
    Uit bij Trabzonspor waren wij zeker voor rust veel en veel beter en stonden door Stefaniak en Pulkrab ook verdiend met 0-2 voor . Uit het niets kwam de 1-2 in de 63e minuut en begon het fanatieke Turkse publiek er weer in te geloven . Schubert wist echter in de slotfase een aantal prachtige reddingen te verzorgen zodat de drie punten mee gaan naar Dresden . Het mag gezegd worden dat Schubert gewoon sterk staat te keepen en net als Pulkrab zijn kans pakt .

Halverwege staan wij er zeer goed voor en mogen wij langzaam aan overwintering gaan denken. Toch doet de zwakste broeder in onze groep het behoorlijk goed . Wij wisten de overwinning dus maar ternauwernood vast te houden . Maar Roma en Newcastle speelden er gelijk tegen . Vooral Roma valt erg tegen . Blijkbaar is hun vizier op de Serie A gericht . Newcastle wist zelfs Roma met 5-2 te verslaan .

De loting voor de Copa America is geweest en hieronder zien jullie de poule . Wel gaan wij er met Mexico B heen . Afhankelijk van de wedstrijden van het A team rond die tijd is het natuurlijk de vraag hoe sterk of zwak het B team gaat worden

Een makkelijke poule is het zeer zeker niet .

DeJarnoxD Thanks . Voorlopig draait het meer dan prima
    Marius Dank je .
    Wallemme . Dat wisten jullie al omdat de 1e wedstrijd al gespeeld was in update voor de vorige update Ik heb de spelers wel duidelijk gemaakt dat ik tevreden ben over de selectie. Het moraal is momenteel wel gewoon erg goed dus veel last hebben wij er niet van .
    Patje! Dank je . Lemos is natuurlijk wel voor een flink bedrag ( voor ons doen ) gehaald en is wel een zeer goede speler. Nu al op de transferlijst zetten gaat mij een stap te ver . Wel laat ik hem niet elke wedstrijd starten wat ik normaal wel had gedaan
    N.E.R.T. Dank je . Loopt momenteel meer dan prima
    gielosje Dank je . Al valt Roma ook erg tegen in de EL tot nu toe

Comment

• Goed bezig op alle vlakken!

Comment

• Het blijft goed gaan met Dresden. De poule moet te doen zijn voor Mexico.

Comment

• Goed begonnen op alle vlakken dit seizoen!

Comment

• Mooi seizoensbegin!
            Vreemd wel dat het Maxico B is en alle andere landen hun eerste ploeg afvaardigen.

Comment

• Je bent heerlijk begonnen, rare keuze van Mexico trouwens om het B elftal te sturen.

Comment

• Op alle fronten draait het lekker, de overwinning op Bayern zal je vast goed hebben gedaan, eindelijk van ze gewonnen.
                Met Mexico speel je waarschijnlijk ook de Confederations Cup dat je B-elftal hieraan meedoet?

Succes!

Comment

• Een 7-3 overwinning kan je al mee thuiskomen! Europees is de overwintering al binnen.

Comment

• De maand november is inmiddels voorbij . Een maand waar we nog altijd veel last hadden van blessure's .
                    Gelukkig zat er ook een interland periode tussen zodat de ziekenboeg op het eind van de maand langzaam aan het leeg raken is . Verder kan ik jullie ook melden dat Lemos bezig is met zijn laatste weken in dienst van Dynamo . Wederom kwam hij bij mij klagen over de sterkte van de selectie en was er nu wel klaar mee en heb hem aangeboden bij diverse clubs. Er hebben drie clubs een bod uitgebracht die ik geaccepteerd heb. Het is nu aan Lemos waar hij zijn carrière in januari gaat voortzetten .

In de Bundesliga speelden wij deze maand drie wedstrijden . Uit naar laagvlieger Hannover , thuis tegen het worstelende Schalke en uit naar het goed presterende BMG . Geen al te gemakkelijke wedstrijden dus .

Het eerste wat opvalt is natuurlijk dat alle 3 de wedstrijden dezelfde uitslag hebben helaas wisten wij ze niet allemaal te winnen. Uit bij Hannover begonnen wij met een aanvallende 4-3-3 en wisten zo Hannover in het begin te overrompelen . Vlak na rust werd het door Erdinc uit het niets 1-2 en kreeg Hannover weer geloof en meer grip op de wedstrijd. Pulkrab leek daarna de wedstrijd te beslissen maar Schnattener maakte het nog weer spannend. Gelukkig besliste Cuadra de wedstrijd is ons voordeel . Thuis tegen Schalke begonnen we wederom sterk en bij rust stond het dan ook 3-0 . Toch volgde er nog een gek kwartiertje op het einde . In de 75e minuut werd het 3-1 door Stindl. Twee minuten later was het weer Cuadra die de 4e voor ons liet optekenen . Na de aftrap kreeg Schalke nog een corner die benut werd door Aigner . Hierna speelden wij de wedstrijd goed uit en wist ik dus te winnen van Verbeek . Uit bij BMG verloren wij weer eens . BMG speelde erg fel en kwam verdiend op 1-0 door Kruse in de 12e minuut. Oxford maakte gelijk in de 33e . In de 49e minuut kreeg BMG een penalty cadeau . Anders kan ik het niet noemen echt een lachwekkende beslissing van de het arbitrale trio . Guidetti schoot hem echter feilloos binnen 2-1 . Tien minuten later stond het echter alweer 2-2 door een mooie goal van Havertz . Kruse maakte een kwartier voor tijd de 3-2 en even later kreeg Pulkrab rood door een tackle uit frustratie . Hij zat niet echt lekker in de wedstrijd miste wat kansen en tackelde met twee benen vooruit op de middenlijn dus terecht rood. Johnson besliste de wedstrijd 3 minuten later.

We staan nog altijd 1e maar het wordt wel tijd dat we ook punten gaan pakken tegen de hoger geklasseerde ploegen willen wij dit seizoen wederom ons gaan plaatsen voor Europees voetbal .
                    Voor Verbeek en Cocu wordt het zo langzamer hand een lastig verhaal . Beide clubs presteren onder de maat .

Voor de beker is de loting geweest voor de 3e ronde .

We treffen thuis Nürnberg . Zou normaal een te halen horde moeten zijn.

Ook speelden wij deze maand een wedstrijd voor de Europa League . Mochten het thuis gaan opnemen tegen AS Roma . Roma wist thuis te winnen van Newcastle en doet dus ook weer mee in deze groep .

Toch hadden wij een relatieve makkelijke avond . Lafont wist na de 1-0 van Levi Garcia Roma wel 2x knap van het scoren af te houden. Na de rode kaart van Nainggolan was het geloof er bij de Romeinen wel uit .
                    Wie er met ons doorgaat is wel erg spannend. Trabzonspor wist Newcastle met 3-1 te verslaan en staat nu 2e. Echter moeten die nog uit naar AS Roma . Wij moeten uit naar Newcastle en die hebben nog wel wat te bewijzen na de 4-1 oorwassing in Dresden natuurlijk . Toch wil ik wel mijn sportieve plicht gaan vervullen en in Engeland voor een resultaat te gaan spelen . Wel afhankelijk van on speelschema natuurlijk.

Met Mexico speelden wij twee oefeninterlands in eigen huis tegen Mali en Uruguay .

Beide wedstrijden wisten wij te winnen en in beide wedstrijden was Hernandez en lekker op dreef en hij opende beide keren in de 10e minuut de score. Tegen Mali hadden wij een vrij makkelijke avond en stond het bij rust al 4-0. Na rust wat lopen wisselen en dat kwam het spel niet ten goede . Nou ja het spel was nog aardig maar echte kansen zagen wij niet meer. Behalve de goal van Mali dan . Tegen Uruguay hadden wij het toch een stuk lastiger . Uruguay niet voor niets de nummer 4 van het afgelopen WK natuurlijk . Tot drie maal toe wist Uruguay langszij te komen . Helaas zonder Suarez die gestopt is als international . De 3-2 was een lucky . Een middelmatige voorzet werd door Rochet via de paal in eigen doel geslagen . Na de 3-3 wisten we echter heel snel de 4-3 de maken en dat brak Uruguay .

Inmiddels is het ook duidelijk waarom Mexico B naar de Copa gaat komende zomer . Komende zomer staat ook de Gold Cup voor de deur . Benieuwd welke competitie belangrijker wordt geacht door het bestuur. Persoonlijk win ik liever de Copa . Al zou dat een stuk lastiger worden dan de Gold Cup natuurlijk

Marius Bedankt
                    delichris Je hoort mij niet klagen inderdaad . Poule is niet zo gemakkelijk hoor zeker aangezien wij dus met vermoedelijk het B elftal moeten gaan
                    gielosje Bedankt
                    N.E.R.T. Bedankt . Vermoedelijk dus door de Gold cup en doordat Mexico als gastland mee doet . Spelen niet vast in de Copa
                    jessy1107 Thanks . Ja ben benieuwd waar de focus op moet gaan liggen komende zomer
                    Wallemme .Ja winnen van Bayern is altijd lekker. Natuurlijk in het 1e seizoen de bekerfinale al van hun gewonnen . Nu nog eens in de competitie zien te winnen
                    DeJarnoxD . Die is nu inderdaad binnen .

Comment

• Jammer van het verlies tegen Gladbach, anders had je er nog beter voor gestaan.

Comment

• Gaat goed met Dresden. Je hebt het erg goed voor elkaar. En met Mexico alleen maar goede overwinningen. Prioriteit ligt bij de Gold Cup. Die ligt in principe voor het grijpen. Mexico en USA zijn de sterkste landen daar.

Comment

• Mooi bezig. Eerste plaats na 11 wedstrijden.

Comment

• Het gaat lekker in Dresden, de prestaties in de EL zijn ook uitstekend, toch geen eenvoudige groep.

Comment

• Opvallend dat er drie keer achter elkaar dezelfde uitslag wordt geboekt. Maar dan is het toch vervelend dat je weer niet uit bij Gladbach verliest. Gelukkig nog wel koploper. Met Mexico haal je twee overwinningen. Al moeten de drie tegendoelpunten van Uruguay ook niet helemaal lekker zitten.

Comment

• Zo 3x een 4-2 dat is goed en opvallend!

Comment

• Het kalenderjaar zit er weer op . De laatste wedstrijden in 2018 zijn gespeeld . De spelers mogen een dikke week op
                                  vakantie en dan gaan we een aantal oefenduels spelen om de nieuwe tactieken te finetunen. Zodat we klaar zijn voor de hervatting van de competitie .
                                  Zelf kreeg ik al een vervroegd kerstcadeau van het bestuur.

Kreeg contract verlenging en daar hoefde ik niet lang over na te denken . Contract verlengd met 2 extra jaren . Voorlopig ben ik nog niet klaar met Dynamo .

Vijf wedstrijden in de Bundesliga speelden wij deze maand plus nog de uitwedstrijd in Newcastle voor de Europa League . Het was weer een gevarieerd programmaatje met o.a de derby tegen RB Leipzig .

Deze maand begon met de derby tegen RB Leipzig. Een wedstrijd die wij hadden moeten winnen . Maar helaas werd het maar 1-1 . Meer kansen en meer balbezit hadden wij maar helaas wist behalve Stefaniak niemand het net doen laten bollen . Hierna besloot ik twee nieuwe tactieken te gaan proberen . Uit tegen Bochum pakte dat op zich goed uit. Al doet de 2-3 anders vermoeden . Toch waren wij veel en veel sterker en hadden veel meer kansen . Gelukkig wisten wij de drie punten mee te nemen naar Dresden.
                                  Uit bij Newcastle ( ja pak die wedstrijd er hier even bij mee ) begonnen wij met dezelfde tactiek als tegen Bochum en waar ik bang voor was gebeurde ook . We krijgen de goals te gemakkelijk tegen .. Borja Baston scoorde al naar 4 minuten , Hanley maakte in de 19e minuut de 2-0 . Pulkrab wist voor rust nog tegen te scoren 2-1 . Na de rust de andere tactiek geprobeerd . En die pakte wel goed uit . Suat Serdar maakte na 58 minuten de gelijkmaker . Uit een hoekschop kopte Franke de 2-3 binnen in de 68e minuut . Suat Serdar scoorde 14 minuten voor tijd de 2-4 . Borja Baston scoorde in de 88e minuut nog de 3-4 maar het mooiste doelpunt kwam in de blessuretijd . Dejan Meleg ronde een prachtige tiki taka aanval ala Barcelona in hun gloriedagen af in de 92 minuut . Hierna wachtte ons de lastige uitwedstrijd tegen de kampioen van vorig jaar Leverkusen .
                                  Met dezelfde tactiek als de tweede helft tegen Newcastle gingen wij van start . Ook de einduitslag was hetzelfde .. Toch was de wedstrijd wel heel anders . Vanaf minuut 1 waren wij feller en stukken beter. Toch kwam Leverkusen met 1-0 voor in de 10e minuut . Hierna was het twee keer Levi Garcia en Guwara die de ruststand op 1-3 zette . Vlak na rust werd het weer spannend toen Leverkusen de 2-3 maakte in de 52e minuut uit een corner. In de 68e minuut werd het zelfs 3-3 door een afstandsschot van Jonathan Tah . MOTM Garcia scoorde in de 76e minuut de verdiende 3-4 . Suat Serdar scoorde de verlossende 3-5 in de 83e minuut .
                                  Thuis tegen Hoffenheim speelden wij wederom in de nieuwe tactiek en Hoffenheim werd helemaal weg getikt . Het begon natuurlijk al lekker door de 2-0 voorsprong binnen tien minuten door Moulin en Ignjovski . Een onverdiende penalty werd in de 30e minuut benut door Kramaric en even leek het nog spannen te worden . Stefaniak zorgde 2 minuten later gelukkig al weer voor een marge van twee . In de slotfase werd het zelfs nog even een gala voorstelling door nog twee treffers . Virgil Misidjan en Yurchenko wisten in de laatste 5 minuten nog te scoren . Toch sluiten wij het jaar af met een lichte tegenvaller . Uit bij Karlsruhe waren wij weer veel beter maar waar wij de laatste wedstrijden makkelijk wisten te scoren was dat nu niet het geval . Wagner wist zelfs als 1e te scoren en zo de 1-0 aan te tekenen in de 34e minuut . Ignjovski wist vlot erna de 1-1 te maken . Hierna volgde nog diverse goede kansen voor ons maar het duurde tot de 78e minuut tot we weer wisten te scoren . Meleg maakte de 1-2 . Hierna kregen wij nog zeker 3 goede kansen maar scoren deden wij niet meer . Diamantakos deed dat echter wel nog in de 92e minuut .. 2-2 .
                                  Ontevreden ben ik zeker niet over deze maand . Al is het wel jammer dat wij 2x onnodig punten laten liggen . Wat betekend dat voor de stand?

Een keurige tweede plaats . Qua verliespunten staan wij zelfs bovenaan . Ook Leverkusen doet nog goed mee . Voor mij zelf heb ik nu wel een nieuwe doelstelling opgelegd . Europees voetbal is niet meer goed genoeg . Ik wil komend seizoen Champions League gaan spelen . Bij de 1e vier eindigen lijkt mij een gezonde doelstelling .
                                  Verder is de hoge klassering van Mains en Augsburg opvallend te noemen . Wolfsburg heeft inmiddels afscheid genomen van Cocu en ook Verbeek moet nu echt vrezen voor zijn baan . In de de media heb ik het wel opgenomen voor Verbeek . Of het voldoende is moeten wij maar afwachten .

Jullie konden al lezen dat wij ook de laatste wedstrijd winnend wisten af te sluiten in de Europa League . Hierbij nog de eindstand van onze poule

Niet verwacht dat wij ons zo makkelijk zouden plaatsen . Uiteindelijk is het AS Roma wat zich als tweede heeft weten te plaatsen . Thuis wisten zij met 3-1 te winnen van Trabzonspor . Ook is de loting geweest voor de volgende ronde

Club Brugge is de tegenstander. Een loting met perspectief .

Marius . Klopt , ook nu weer twee keer onnodig puntverlies . Maar goed zo blijft het wel spannend bovenin .
                                  delichris . Het gaat zeker lekker met Dresden. Toch heb ik persoonlijk liever de Copa , Gold Cup kunnen we vaker winnen maar meedoen aan de Copa is niet altijd vanzelfsprekend. Wel is de winst daar eerder te behalen dat klopt .
                                  N.E.R.T. Thanks
                                  Wallemme . Klopt ben ook verbaasd hoe eenvoudig wij deze poule wisten te winnen . Blijkbaar was de finale vorig jaar geen uitschieter
                                  Patje! Nee we krijgen te makkelijk doelpunten tegen . Nu ook weer met Dresden . Maar goed zolang wij winnen hoor je mij niet klagen
                                  DeJarnoxD en nu 2x een 5-3 .. Neutrale fans hoeven zich niet te vervelen momenteel

Comment

• Nog uitzicht op heel veel.. zowel nationaal als internationaal.

Comment

• Mooi dat Dresden met je verlengd hebben. Nu kan je verder gaan om stappen te zetten.De loting tegen Club Brugge is er één met mogelijkheden.

Comment

• 18/18 in Europa en tweede nationaal. Veel beter kan het niet worden he.
                                        Haalbare kaart in de volgende ronde ook.

Comment

• Het gaat erg goed!

Comment

• Een keurige periode met zuur puntverlies tegen KSC. In de EL een tegenstander met mogelijkheden.

Comment

• Prima periode achter de rug in de Bundesliga, zonde van de gelijke spelen wel. In de Europa League zeer gemakkelijk door gegaan, en nu ook een loting met veel perspectief!

Comment

• Het gaat op zich goed in de verschillende competities. Nu nog proberen de 0 te houden! Maar dat moet lukken!

Comment

• 18/18 is gewoon prachtig gedaan in de Europa League!

Comment

• De maand januari is voorbij . Een maand waar er weer transfers gedaan konden worden en die zijn er ook zeker geweest .
                                                    Het werd uiteindelijk toch nog een drukkere transferperiode dan verwacht .
                                                    Ook de maand van diverse oefenduels en de hervatting van de Bundesliga. Tot slot was er nog een leuke prijs voor een van onze spelers.
                                                    We beginnen met de transferperiode . En die doe ik deze iets anders dan normaal .

Een transfer die al bij jullie bekend was , was het vertrek van Lemos . Helaas moest ik hem wel verkopen want hij zorgde voor veel negatieve invloed in de kleedkamer zoals jullie al in eerdere updates konden lezen . Waarom dan helaas? Omdat het wel een zeer goede verdediger is die je niet zo heel veel ziet . Door zijn kwaliteiten speelde hij ook nog aardig wat duels voor ons en was hij ook gewoon basisspeler bij Uruguay . Hierdoor kon ik de clubs tegen elkaar laten opbieden tot er 3 clubs over waren die zijn clausule van 20 miljoen wou betalen . Namelijk AC Milan , Atletico Madrid en Tottenham Hotspur . De keus van Lemos was uiteindelijk op de laatst genoemde gevallen .
                                                    Als vervanger heb ik Siebe Horemans aangetrokken voor 6,5 miljoen. Siebe is 20 jaar en komt over van KAA Gent . Kan nog veel beter worden dan hij nu is en is nu al een prima speler. Verder kwam Rene Janssen en Branislav Rehak naar ons toe. Deze spelers zijn gekocht voor de toekomst . Janssen komt voor 975K over van Ajax en Rehak voor 125K van FK Senica. Janssen is een echte AMR en Rehak een VR . Janssen is inmiddels verhuurd aan Go Ahead Eagles . Zo leek ik al snel klaar op de transfermarkt want in principe hoefde ik alleen maar een vervanger te halen voor Lemos. De zaakwaarnemer van Balazs Dzsudzsak melde zich echter vroeg in januari bij ons of Balazs niet op proef kon komen . Aangezien hij transfervrij was na een avontuur in het midden oosten en er wat oefenduels aankwamen leek mij dat geen verkeerde optie. Zodoende mocht Balazs 4 weken op proef komen . In de oefenduels speelde Balazs zeer sterk en besloot ik Balazs Dzsudzsak een contract voor 1,5 seizoen aan te bieden die hij ook accepteerde .
                                                    Twee dagen later kwam Celta de Vigo met een bod van 8,5 miljoen voor Virgil Misidjan die ik accepteerde . Paar dagen later meldde As Saint-Etienne zich met een bod van 6 miljoen zich bij ons voor Thibault Moulin die ik weigerde . Hierna kwam Moulin zich bij mij meldden dat hij wel graag die stap wou gaan maken . Aangezien Moulin geen vaste basisspeler is maar wel zeer bruikbaar is en voldoende speeltijd krijgt was ik daar eigenlijk niet zo happig op . Maar gezien het feit dat Moulin niet zeurt en gewoon een voorbeeld prof is ( en al 28 ) beloofde ik hem dat ik hem zou verkopen als Saint-Etienne zich zou melden bij een beter bod . Puur omdat ik hem dat gun . Paar dagen later meldde de Franse club zich wederom en nu met een bod van 8 miljoen die ik dan ook accepteerde. Als vervanger heb ik een record bedrag moeten overmaken aan Leverkusen . Hier speelde een twintig jarige VM/CM die niet tevreden is met de speeltijd die hij krijgt bij Leverkusen maar wel over heel wat kwaliteit beschikt . Voor een record bedrag van 10 miljoen is Atekan Akkaynak nu speler van Dynamo Dresden . Voor ons is het veel geld maar de speler is nog jong en ik verwacht dat hij zijn prijskaartje zeker wel terug gaat verdienen . Of door heel belangrijk voor ons te zijn en voor een latere doorverkoop aan een topclub . Waren wij nu klaar , Nee Felix Pohl is voor 1 miljoen vertrokken naar Vitesse . De RB was verhuurd aan Bohemians Praag en deed het daar goed. De kans dat de 21 jarige back nog deel uit zou gaan maken in de plannen voor Dynamo waren echter schaars dus besloot ik het bod van Vitesse te accepteren . Het bericht dat wij binnen kregen dat Emre Mor door Dortmund op de transferlijst was geplaatst verbaasde ons allemaal . Dat is toch een groot talent . Blijkbaar kon Emre Mor Tuchel niet overtuigen . Ons 1e bod van 5 miljoen werd afgewezen maar het tweede bod van 6,5 miljoen werd wel geaccepteerd . Hierdoor halen wij een groot talent binnen waar ik heel blij mee ben . Feit is wel dat wij deze periode meer geld hebben uitgegeven dan gepland maar gelukkig kregen wij ook voldoende geld binnen. En de spelers die gehaald zijn beschikken allemaal over voldoende kwaliteit . Zelf vind ik dat we misschien zelfs wel sterker zijn geworden. En op Dzsudzsak na zijn het ook nog een allemaal jonge jongens die nog veel beter kunnen worden . Dan een blik op de oefenduels

We speelden dus vijf oefenduels . 3x tegen laag aangeschreven clubs en twee duels in Polen tegen toch wel goed aangeschreven clubs. Alle 5 duels werden gewonnen . De twee nieuwe tactieken werden uitvoerig getest en kan niet anders zeggen dat ik zeer positief over ben . Tegen Slask Wroclaw lijkt de 1-2 niet zo imponeren maar als je dan naar de statistieken kijkt .. Mogen de Polen heel erg blij zijn met die 1-2 . We lijken dus klaar voor het de hervatting . Een hervatting die begint met een thuisduel tegen Dortmund . Dortmund die ons tot nu 3x wist te verslaan in 3 duels . Toch is de verhouding tussen Thomas Tuchel en mij zeker niet verkeerd. Hij laat Dortmund gewoon lekker voetballen en er is veel wederzijds respect

Beide wedstrijden waren thuiswedstrijden . Eerst dus thuis tegen Dortmund en daarna tegen Augsburg .
                                                    In beide duels speelden wij in de nieuwe tactieken .

Voor het eerst wisten wij een punt te pakken tegen Dortmund . Al hadden dat er misschien wel 3 moeten zijn . Zeker de 1e 20 minuten waren wij veel beter maar wisten wij niet te scoren . In de 29e minuut nam Stefaniak een vrije trap die niet goed werd verwerkt door de Dortmundse doelman Burki . Aogo wist de rebound in het net te tikken 1-0 . Lang konden wij niet van de voorsprong genieten want Aubameyang scoorde 2 minuten later in de 1e de beste aanval van Dortmund de 1-1 . Pulkrab scoorde zeven minuten na de rust de 2-1 . Het was echter Götze die de eindstand 20 minuten voor tijd op 2-2 bracht . Toch was ik tevreden met ons spel en was het voor het eerst dat we voetballend gelijkwaardig en misschien wel gewoon beter waren . Feit is dat wij in ieder geval stappen aan het zetten zijn . Thuis tegen Augsburg speelde ik in de tweede tactiek en kwamen wij als snel op 1-0 door een eigen doelpunt. Drie minuten later was het echter Bobadila die al de 1-1 wist te scoren . Guwara zette ons in de 26e weer verdiend op voorsprong . Toch wist Ajeti naar een uur wederom gelijk te maken . Echter was het de dag van Guwara die in het laatste kwart nog twee keer wist te scoren . Hierdoor wonnen wij zeer verdiend met 4-2
                                                    De stand na deze twee wedstrijden is als volgt

Niet veel veranderd dus . Nog altijd een keurige tweede plaats . Gaatje met Dortmund is groter geworden maar Leverkusen is weer twee punten ingelopen . Maar als wij dit niveau weten vast te houden en dat is met een zeer jonge selectie maar de vraag dan moeten wij in staat zijn om mijn nieuwe ambitie ( eindigen in de top 4 ) te halen . Maar goed de selectie is erg jong en de competitie is zwaar dus uiteindelijk zou ik nog kunnen lever met EL voetbal .

Dan was er voor 1 speler van ons nog leuk nieuws uit zijn thuisland

Matej Pulkrab is uitgeroepen tot talent van het jaar in Tsjechië.
                                                    Altijd leuk als 1 van jouw spelers zo'n prijs weet te winnen

Marius . Bedankt voor je reactie. Klopt we hebben zeker zicht op meer maar laten wij voorlopig nog maar niet te hoog van de toren gaan blazen . Bij de 1e 4 eindigen en dan ben ik gewoon meer dan tevreden . En met Club Brugge hebben wij een tegenstander die zeker te verslaan is maar onderschatten doe ik ze zeker niet , Qua Europese ervaring leggen wij het toch wel tegen hun af .
                                                    delichris . Klopt en dan is het ook fijn om te zien dat je stappen maakt zoals tegen Dortmund . Nu hier op verder gaan bouwen . Europees is er zeker nog wat mogelijk al mogen wij zeker niet te licht over hun denken . Ze staan er niet voor niets
                                                    N.E.R.T. Veel beter kan het zeker niet worden . Ja nationaal nog 1 positie .. Belangrijk voor mij is dat vorig seizoen dus geen uitschieter was . Nu dit de komende jaren vast weten te houden
                                                    jessy1107 Bedankt voor je reactie mag zeker niet klagen
                                                    Wallemme . Klopt baalde ik wel enigszins van maar goed tegen Dortmund stonden wij er weer . Europees hebben wij zeker de kans om door te gaan . Maar dat zullen ze in Brugge ook zeggen
                                                    gielosje Voor mij is het belangrijk dat vorig seizoen geen bevlieging was en wij nu ook weer zeer goed meedoen . Loting is er zeker 1 met perspectief
                                                    Patje! 0 houden met deze tactieken word wel lastig . Maar zolang wij het net vaker weten te raken vind ik het prima
                                                    DeJarnoxD Klopt ben ik zeker trots op . Nu maar eens kijken hoe ver wij kunnen komen

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X