Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Dynamo Dresden Terug naar de oude glorie tijden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Een leuke update.

Comment

• Dynamo verlaat ik nog niet hoor . Ben nog lang niet klaar hier . Is er dan geen club die mij kan verleiden ? Nee dat denk ik op dit moment nog zeker niet.
      Was het dan de voorzitter van Dynamo die met mij in gesprek wou gaan ? Nee dat ook niet
      Het is inmiddels de zomer van 2018 . Het WK in Rusland is net gespeeld . Rusland viel erg tegen en werd 3e in de poule . Achter AustraliŽ en Frankrijk .
      Veel grote landen sneuvelden vroegtijdig . Nederland deed niet eens me ,, ArgentiniŽ werd 3e achter Spanje en OekraÔne . Mexico werd 3e in een poule met Duitsland , Japan en Egypte
      In de tweede ronde sneuvelde Spanje tegen Portugal , Duitsland werd verslagen door KroatiŽ . Denemarken versloeg BraziliŽ
      In de Kwartfinale won Portugal van BelgiŽ , Engeland van Frankrijk , KroatiŽ van Denemarken en Uruguay van Japan .
      In de halve finale was het Portugal dat Uruguay versloeg en Engeland dat via penalty's KroatiŽ versloeg.
      In de Finale was het Portugal dat zich de beste van de wereld mocht noemen
      Na dit WK waren er interessante banen vrij gekomen o.a Duitsland en Mexico . Nadat een sollicitatie voor Duitsland op niets was uitgelopen was het Mexico die het wel met mij aandurfde

Ik ga dus een duo job aan

Marius Vertrekken doe ik voorlopig nog niet
      Wallemme Nee geen nieuw contract maar vertrekken doe ik nog zeker niet
      delichris Dank je

Comment

• Gewaagde combinatie, succes in ieder geval!

Comment

• Hopelijk kun je de juiste focus houden met twee banen....
          Met Mexico heb je wel een interessant land te pakken. Op het eigen continent al top, maar daarbuiten lukt het ze vaak net niet.

Succes!

Comment

• EEn oude selectie die je zelf moet opbouwen ben ik bang voor.

Comment

• De transfermarkt is nog ongeveer twee weken open maar het eerste duel voor de beker staat er aan te komen .
              Wanneer er geen spelers vertrekken die ik nodig acht voor mijn selectie zal er ook niets meer bij komen . Het is sowieso al een drukke transfer periode geworden
              We zullen beginnen met de spelers die ons verlaten hebben

Bajkovic kiest op leeftijd nog voor een avontuur en verhuist voor 1 miljoen euro naar AZ . Isaac Vorsah verhuist voor 1,6 miljoen naar FC Kobenhavn . Manuel Konrad komt het komende seizoen op huurbasis uit voor Arminia Bielefeld . Noah Awassi vertrekt voor 200 K naar Lech Poznan . Aios Aosman had een clausule in zijn contract en Augsburg was bereid om de 3,6 miljoen voor hem neer te tellen . Pascal Testroet mocht de club verlaten en Sivasspor betaalde de gevraagde 325 K . Sylvester Igboun speelde sterk bij ons en het was Spartak Moskou dat de gevraagde 5 miljoen wou betalen . Ibrahim Afellay begon sterk maar kwam naar zijn blessure minder terug , Gelukkig was zijn naam nog altijd goed voor aardig wat geld . AS Saint-Etienne was bereid om de gevraagde 3,2 miljoen neer te tellen . Batuhan Altintas mag op huurbasis bij Bohemians Praag laten zien dat hij goed genoeg is . Aaron Johannsson was behoorlijk gewild deze zomer. Olympique Marseille was het doortastend en bood 7,5 miljoen .

Als er spelers vertrekken dan worden er natuurlijk ook spelers gehaald .

Felipe Ovono kon gratis worden opgepikt . Zal met Schubert moeten uitmaken wie 2e keeper gaat worden .
              Na het vertrek van Bajkovic moest er een goede doelman worden aangetrokken . Met Alban Lafont hebben wij een goede slag geslagen denk ik . Vijf miljoen euro moesten wij overmaken .Maar hebben dan wel een goede jonge doelman die hopelijk zijn geld nog dubbel en dwars gaat terug verdienen
              Met Aleksandar Ignjovski hebben wij onze gedroomde rechtsback . Voor 1,9 miljoen ( clausule ) wisten wij hem van het gedegradeerde Freiburg over te nemen .
              Reece Oxford wisten wij ook dit seizoen wederom te huren . Mauricio Lemos kwam op onze radar nadat Las Palmas was gedegradeerd . Voor 5 miljoen komt deze klasbak onze achterhoede verstevigen . De volgende versterking voor onze achterhoede komt uit ArgentiniŽ . Fausto Grillo komt voor 3,7 miljoen over van Velez . Als concurrent voor Aogo besloot ik het bedrag van 3,5 miljoen over te maken aan Werder Bremen zodat Leon Guwara nu speler van Dynamo is .
              Diego Poyet is de opvolger van Konrad . Diego komt transfervrij over van Pescara .
              Suat Serdar word gezien als de opvolger van Kai Havertz . Maar zolang Kai nog bij ons speelt kunnen zij ook prima samen spelen . Suat wisten wij transfervrij binnen te halen van Mainz . Max Besuschkow komt transfervrij over van 1860 MŁnchen . Gaat zeker de nodige minuten krijgen .
              Marvin Stefaniak word voor 1 seizoen gehuurd van Wolfsburg , Hopelijk weten wij hem komend seizoen definitief over te nemen .
              Petr Pospisil is een groot talent . Komt over voor 475 k van Fc Slovacko
              Voor de spits positie gaat het nog spannend worden .
              Matej Pulkrab is eindelijk speler van Dynamo . Komt over voor 2,3 miljoen . Dat Pulkrab niet zomaar 1e spits word komt doordat Maximiliano Romero voor 4,5 miljoen euro is aangetrokken van Velez . En daar blijft het niet bij . Arbi Marzouki is de 3e spits die gehaald is . Voor 450 k komt deze 18 jarige TunesiŽr over van ES Tunis

Al met al denk ik dat wij zeker sterker zijn geworden , Hopelijk kan ik deze selectie bij elkaar houden dit seizoen . Met deze spelers gaan wij dit seizoen starten

Dan hebben wij nog tegoed de oefenwedstrijden . En dat waren er voldoende

Voornamelijk gespeeld is ons vertrouwde 4-1-2-2-1 en het meer aanvallende 4-2-3-1 systeem . Op zich geen verkeerde campagne . Al was de nederlaag bij Slavia Praag wel een dieptepunt . Aan de andere kant was de 2-0 tegen Benfica wel weer een pluspunt . Het lijkt erop dat wij klaar zijn voor het nieuwe seizoen

Marius Bedankt , Hopelijk kan ik mijn aandacht goed combineren
              Wallemme Het is zeker een interessant land . Hopelijk kan ik er wel mee presteren
              delichris Heb de selectie nog niet gezien . Heb als eerste alle spelers verwijderd zodat ik blanco ga instappen bij de eerste selectie

Comment

• Ik ga hier proberen in te pikken bij je verhaal.
                Een grote maar goede selectie dat je hebt. En een zeer goede voorbereiding.
                Succes!

Comment

• Redelijk gehandeld op de transferlijst. Veel voor mij onbekende spelers gehaald. De voorbereiding was gewoon goed te noemen.

Comment

• Veel transfers, veel oefenwedstrijden, nu het echte werk!

Comment

• De selectie is aardig op de schop gegaan. Heb het niet nagerekend, maar je hebt behoorlijk met geld gesmeten. Hopen dat het je wat oplevert, sportief gezien dan.
                      In de voorbereiding veel gespeeld, maar wel vertrouwen getankt.

De screens zijn voor mij vrij lastig te lezen. Misschien iets bijsnijden.

Succes!

Comment

• benieuwd, zeer veel roulatie geweest. Hopelijk ben je echt versterkt ten opzichte van vorig jaar.

Comment

• Land: Met Mexico heb je een leuke uitdaging gevonden op internationaal vlak; ik wens je veel succes toe.

Club: Een mooie selectie heb je, nu nog mooie resultaten in het komende seizoen.

Comment

• Het seizoen staat dus op het punt van beginnen en dan is het natuurlijk de vraag hoe de media ons gaan inschatten .

Niet erg hoog dus .. Staan nog altijd in het zelfde rijtje als de twee clubs die vorig seizoen met ons gepromoveerd zijn . Wederom word er verwacht dat het een moeilijk seizoen gaat worden . Hetzelfde geld voor de twee promovendi Werder Bremen en Hannover . Men zegt natuurlijk wel eens dat het tweede seizoen altijd het lastigste is voor een promovendus . Toch hoop en verwacht ik dat de media geen gelijk gaan krijgen, en wij ons wel degelijk met het kwalificeren voor Europees voetbal kunnen gaan bezighouden.
                            Mede door een blessure van Yurchenko en het feit dat ik maar 1 echte nummer 10 in de selectie had, besloot ik vlak voor het einde van de transfermarkt Dejan Meleg nog voor 3,2 miljoen euro over te nemen van FK Vojvodina uit ServiŽ. Zowel Havertz als Yurchenko kunnen er wel spelen maar heb die liever centraal op het middenveld . En wil graag de posities dubbel bezet hebben . In deze periode speelden wij twee officiŽle wedstrijden . En de loting van de poulefase van de Europa League komt aan bod.

De eerste officiŽle wedstrijd was voor de beker tegen Aschaffenburg . Op papier mocht dit geen enkel probleem zijn . En dat werd het uiteindelijk ook niet

Een vrij eenvoudige 4-0 overwinning . Wat wel opvalt is dat de volgende wedstrijd ook wel eens meteen de laatste wedstrijd voor ons kan worden in het bekertoernooi .
                            Bayern Munchen is de volgende tegenstander en dat is een stuk zwaarder dan waar wij natuurlijk op gehoopt hadden .

Dat de Duitse bond het blijkbaar niet zo leuk heeft gevonden dat wij het vorig jaar zo goed hebben gedaan bleek al aan de beker loting . Maar
                            ook de start van de Bundesliga is loodzwaar. Dank u wel heren van de bond ... Wij mochten in ieder geval starten tegen de club van Cocu . Wolfsburg dus , gelukkig nog wel thuis

Tegen Wolfsburg was een krachtsinspanning van zes minuten voldoende om de overwinning over de streep te trekken. En het is mooi om te zien dat de nieuwelingen al meteen weten te scoren . Hierna volgen dus twee zware uitwedstrijden op rij . Werder is dus ook weer terug op het hoogste niveau . Werden vrij eenvoudig kampioen op het treetje lager. En de 1e wedstrijd in oktober is tegen Bayern .. Maar goed uiteindelijk kom je alle clubs toch twee keer tegen .

Door onze goede run van vorig seizoen ( verloren finale ) waren wij nu als tweede geplaatst en is deze loting dus zwaarder uitgevallen dan gehoopt . De clubs die ik graag wou tegen komen kwamen al snel in de poules A t/m D terecht en dan weet je dat het behoorlijk zwaar gaat worden met :

AS Roma De nummer vier van ItaliŽ afgelopen seizoen en dus rechtstreeks geplaatst voor de EL . Vind AS Roma een sterker elftal hebben dan Lazio Roma waar wij vorig seizoen twee keer van wisten te winnen . As Roma is de favoriet in deze poule
                            Trapzonspor De nummer drie uit Turkije en dus ook rechtstreeks geplaatst. Zat in de 3e koker in onze poule.
                            Newcastle United De nummer 9 als promovendus in de Premier League maar wel winnaar van de FA Cup ten koste van West Ham en daardoor dus ook rechtstreeks geplaats, Kwam uit koker 4 gerold.
                            Voor de fans zijn het wel weer twee mooie tripjes naar wederom Rome en naar Newcastle . Al zijn wij natuurlijk minder blij met de lange uitwedstrijd naar Trabzon.
                            De poule is zeker zwaarder dan die van vorig jaar maar ik vlak ons niet uit dat wij kunnen mee strijden om plaats twee. Maar het zal een lastige opgave gaan worden.

Goed dan hebben wij nog de twee oefeninterlands met Mexico natuurlijk . Deze selectie heb ik opgeroepen voor de twee oefeninterlands tegen Noord-Ierland en Japan . Beide duels worden op vreemde bodem gespeeld .

Grootste probleem word in de toekomst de positie van doelman . Op dit moment is daar weinig kwaliteit in te vinden . Met Ochoa hebben wij voor nu een prima doelman maar wat daar achter komt stemt mij niet vrolijk. Voor de rest is er een goede mix qua leeftijd waar wij de eerste paar jaar wel mee vooruit kunnen. Hopelijk komt er vanuit de jeugd nog wat goede talenten door de komende tijd . Goede de oefenduels dan . Beide duels starten wij met de 4-2-3-1 variant . Wil zoveel mogelijk attractief voetbal spelen met Mexico .

Beide duels werden gewonnen en beide duels eindigden in 2-4 maar daar eindigt ook de vergelijking . Het waren wel twee compleet verschillende duels .
                            Tegen de Noord-Ieren waren wij de hele wedstrijd heer en meester. 0-2 1-2 - 1-4 en vlak voor tijd werd het nog 2-4 . Mede door gemakzucht van onze kant wisten de Noord-Ieren twee keer te scoren maar de overwinning kwam geen moment in gevaar.
                            Tegen Japan ( Op het WK afgelopen zomer verloor mijn voorganger met 2-1 van Japan ) hadden wij dus wat recht te zetten. De eerste helft was een wedstrijd in een zeer hoog tempo van beide kanten . En ging zeer gelijk op met goede kansen voor beide landen . De tandem Honda - Kagawa was een probleem voor onze defensie . Het was dan ook Kagawa die na een assist van Honda in de 29e minuut Japan op voorsprong schoot . Hernandez maakte vlot erna weer gelijk . Muto wist vlak voor de rust ( 44e minuut ) de Japanners wederom op voorsprong te schieten . In de rust heb ik gezegd dat ik toch meer van de spelers verlang. Met wat andere spelersinstructies werden wij de tweede helft wel beter of beter gezegd Japan werd steeds minder gevaarlijk. Twintig minuten voor tijd ging ik alles of niets spelen . Twee backs eruit . Centrale verdediger en extra spits erbij in . 3 centrale verdedigers , 2 centrale middenvelders , rechtsbuiten , nummer 10 , linksbuiten , vroegstorende spits en een diepe spits . Volgens de Japanse commentators was het een kamikaze actie van die rare Hollander in Mexicaanse dienst . Ik ging gokken op een overrompelings-tactiek . De drie houthakkers achterin moesten voldoende angst inzaaien bij elke kleine Japanner die aan aanvallen ging denken . En de overige 7 moest Japan gaan vastzetten op eigen helft en dan proberen om de stand om te gaan draaien. En dat werkte meer dan prima . De Japanners hadden de laatste 20 minuten niets meer te vertellen op het veld en via Hernandez en Araujo stond het binnen 10 minuten naar de verandering in tactiek al 2-3 . In de blessure tijd maakte Giovani dos Santos ook nog de 2-4.
                            Ben zeker niet ontevreden over de eerste twee wedstrijden. Maar er is nog veel werk aan de winkel in Mexico .

Bertje_15 Altijd leuk een nieuwe volger . Bedankt voor de reactie . Ben ook tevreden met de selectie die ik nu heb
                            Marius . Het begin is goed in ieder geval
                            Wallemme Over welke screens heb jij het? Die van de selectie? Kan daar helaas niet veel aan veranderen . Misschien de afbeelding openen in apart venster .Werkt hier in ieder geval prima . Heb inderdaad meer geld uitgegeven dan ik via transfer heb binnengehaald. Maar had ook een ruim budget gekregen van het bestuur en daar ben ik netjes binnen gebleven . Heb nu wel spelers die overbodig waren in mijn ogen weten te verkopen ( de meeste dan in ieder geval ) En ben zeer tevreden met de selectie die er nu staat . Deze spelers moeten ook geld kunnen gaan opbrengen hoop ik tenminste .
                            N.E.R.T. Goed aantal spelers waren er vorig jaar natuurlijk ook al bij die nu of gekocht of weer gehuurd zijn . En de aanwinsten zijn in mijn ogen beter dan de spelers die verkocht zijn .Hopelijk betalen zij mijn vertrouwen uit
                            Scoiattolo Thanks . Het begin is er in ieder geval
                            Last edited by komodo25; 5 mrt 2017, 21:42.

Comment

• Een grote update met veel informatie...
                              Dresden wordt duidelijk onderschat, maar daar komen ze vanzelf achter. Wel balen dat je direct Bayern loot.
                              In de EL heb je geduchte tegenstanders, maar verwacht ik wel dat Dresden bij de eerste twee kan eindigen.

Met Mexico een start met twee overwinningen. Waarbij je tegen Japan, na een mindere eerste helft, in de tweede het roer met succes hebt omgegooid.

Succes!

Comment

• Lijkt me een moeilijke combinatie Mexico en een Duits team. Maar misschien kan je nog wat talent vinden in centraal Amerika zo.

Comment

• Zware loting in de EL toch hoor. Die Turken reken ik niet echt mee maar verder toch drie sterke clubs voor slechts twee plaatsen.

Comment

• Zowel in de beker als in de Europa League heb je mooie affiches. Newcastle zal je concurrent zijn voor de tweede plaats.

Comment

• Met onder meer een mooie zege tegen Wolfsburg ben je goed begonnen aan het seizoen. De EL-loting is lastig, maar ik ga ervan uit dat jouw Dresden op z'n minst tweede zal eindigen.

Comment

• De maand september is voorbij en ik kan zeggen dat ik blij ben dat deze maand voorbij is . Het was zeker geen gemakkelijke maand.
                                        Ten eerste was er natuurlijk de loodzware competitie start , Dan ook nog een uitwedstrijd in Rome voor de Europa League . Ook al een indeling die niet meezit .
                                        En als klap op de vuurpijl kwam de heer Lemos zich melden in mijn kantoor . Hij vond dat de selectie niet voldoende was versterkt deze zomer.
                                        De slok koffie die ik net had genomen eindigde dus op het beeldscherm .
                                        Hoezo niet versterkt ? Elke positie is minimaal dubbel bezet en de selectie is mijn ogen sterker dan vorig jaar. Dat Lemos een van de laatste aankopen was klopt maar om het deze meneer dan helemaal naar zijn zin te maken en nog meer spelers te gaan kopen gaat mij te ver. Hij kan ook even kijken wat er allemaal al veranderd is .
                                        Helaas is Mauricio Lemos gaan klagen bij zijn teamgenoten en heeft nog gehoor gekregen ook ... Bijna elke speler is het met hem eens dat de selectie te smal is ..
                                        Ik kan hier dus echt met mijn verstand niet bij .. Wat willen die gasten dan ? Een selectie van 44 spelers zodat iedereen 8,5 wedstrijd speelt? En dan gaan klagen over de speeltijd?
                                        Maar goed de enigste manier om deze verwende nesten te laten inzien dat de trainer het beste met deze selectie voor heeft is natuurlijk gewoon presteren

Vier wedstrijden werden er deze periode gespeeld en makkelijk was het zeker niet . Dortmund en HSV uit Werder Bremen thuis en dan Bayern uit .

Uit in Dortmund speelde ik zeer verdedigend en op de counter. Vorig jaar aanvallend geprobeerd en compleet weggespeeld . Na vijf minuten was het Reus die al voor de 1-0 tekende en daardoor liepen wij al snel achter de feiten aan . Toch bleven wij loeren op die ene kans die er uiteindelijk niet kwam . In de 72 minuut was het Gotze die de wedstrijd besliste met de 2-0 . Verdiende nederlaag zeker gezien onze spelopvatting .
                                        Uit bij HSV moest er gewonnen worden . Zeker gezien de slechte start van HSV ( 0 punten ) Met een 4-2-3-1 gingen wij van start . In de eerste helft waren wij heer en meester maar scoren , nee dat deden wij niet . En als de ene club niet scoort dan doet de ander dat wel . Kostic maakte in de 43 minuut de 1-0 ..
                                        In de rust werd Max Besuschkow vervangen voor Dejan Meleg . Een gouden wissel zo bleek al snel want in de 60e minuut was het Meleg die de 1-1 maakte . Tien minuten voor tijd was het wederom Meleg die scoorde 1-2 . Mori ( die nog voor Vitesse heeft gespeeld ) maakte 3 minuten later verrassend de 2-2 uit een corner . Drie minuten later was het Pulkrab die al twee assist op zijn naam had staan die de 2-3 wist te scoren . Een minuut later was het Ignjovski die een gemene tackle van achter inzette op Kostic en daarvoor ook terecht van het veld werd gestuurd . Gelukkig wisten wij de hectische slotfase te overleven en pakken wij drie hele belangrijke punten .

Hierna volgde de thuiswedstrijd tegen promovendus Werder Bremen . Dat die club wist te degraderen zegt al genoeg . De ploeg heeft een selectie waarmee het linkerrijtje zeker gehaald mee kan worden . Toch waren wij deze wedstrijd heer en meester . De 1-0 kwam van Meleg . En Werder mocht gewoon blij zijn dat het daar bij bleef .
                                        Uit naar Bayern speelden wij in een soort van 5-3-2 . En dat pakte de eerste helft zeer goed uit . Bayern had het lastig en Pulkrab scoorde de 0-1 in de 17e minuut . In de tweede helft nam Bayern meer risico en was het Lewandowski die in de 53e minuut vanuit een corner de 1-1 binnen kopt . Tien minuten later was het wederom Lewandowski die scoorde al liet onze keeper zich wel makkelijk wegduwen . 2-1 voor Bayern dus . Kwartier voor tijd maakte Grillo nog een domme overtreding in onze 16 meter maar gelukkig werd de penalty gestopt door onze keeper. Gezien de tweede helft een verdiende overwinning voor Bayern . Toch had ik het gevoel dat er meer had ingezeten voor ons . De stand na vijf wedstrijden

Een keurige 4e plaats . Al ligt alles nog heel dicht bij elkaar .
                                        BMG is de verrassende koploper en ook KŲln heeft een zeer sterke start net als Hoffenheim . Leverkusen , Leipzig , Wolfsburg en HSV zijn de clubs die een zwakke start hebben .

Een dikke 3000 supporters gingen de reis van 1377 km aan naar Rome . Wederom in het Stadio Olimpico wachtte nu niet SS Lazio maar As Roma .
                                        In deze wedstrijd besloot ik voor het eerst een soort van 5-3-2 te gaan spelen . Ik heb er de spelers voor en aangezien dit de sterkste club in de poule is normaal gezien . Een goed moment om eens wat anders te proberen dus

En dat pakte dus zeer goed uit . In de 1e helft waren wij beter en dar resulteerde in een 0-2 voorsprong . In de tweede helft werd Roma wel sterker maar verder dan de aansluitingstreffer kwamen zij niet .

Wallemme . Laten zij ons maar onderschatten . Des te zoeter is onze victory . Het begin in de EL is meer dan goed . Hopelijk weten wij dit vast te houden
                                        N.E.R.T. In het echt zou het bijna niet te doen zijn idd . Gelukkig is dit FM . Bedoeling is dat wij op deze manier zeker wat talent weten te vinden voordat de elite deze vindt
                                        Marius Klopt al verwacht ik niet dat de Turken een walkover zijn . 3e plaats daar is zeker niet slecht
                                        DeJarnoxD Ik verwacht dat er drie clubs gaan strijden om de tweede plaats
                                        Scoiattolo Laten wij het hopen

Comment

• Mooie zege op Roma, ook in de competitie is je start goed!

Comment

• Keurige start op beide vlakken!

Comment

• Een pittig programma aan het begin van het seizoen, maar je hebt je er keurig doorheen geslagen. We weten nu al dat je de vijfde wedstrijd in de 1. Bundesliga gaat winnen.
                                              In de EL een heerlijke start door in Rome te winnen.

Klagende spelers.... Je hebt hoop ik wel laten zien wie de baas is! Zo te lezen uit de update wel.

Succes!

Comment

• Je bet goed gestart in de Bundesliga. En ook is het mooi dat je in ItaliŽ tegen de zwaarste tegenstander een overwinning behaalt. En dat gezeur van Lemos. Oplossing is simpel. Transferlijst en niet meer binnen de lijnen brengen.

Comment

• Mooie start van de competitie en Europees. Gaat vlot!

Comment

• Prima start van het seizoen! Mooie overwinning in en tegen Roma!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X