Mededeling

Collapse

WIN FM18 incl. Beta met de MU Stoelendans VII

Doe mee met de MU Stoelendans en maak kans op een gloedjenieuwe versie van Football Manager 2018 inclusief Beta! Topic is hier te vinden: http://forum.manutd.nl/forum/random-...toelendans-vii
See more
See less

[FM17] Dynamo Dresden Terug naar de oude glorie tijden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Goed dat je bij Mexico blijft. De selectie ziet er goed uit en met Ochoa heb je een hele goede keeper. Ik ben benieuwd naar je oefenwedstrijden.

Comment

Een lastige keuze, maar ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Frankrijk klinkt aantrekkelijk, maar met Mexico ben je op de goede weg.

Comment

Prima talentvolle ploeg, hier moet wel wat mee mogelijk zijn!!

Comment

Voordat de Olympische spelen beginnen spelen wij twee oefenduels . Thuis tegen de Italianen en uit naar de Verenigde Arabische Emiraten .
          Hierna reizen wij af naar japan voor de Olympische spelen .

Tegen de Italianen was het een gelijkopgaande wedstrijd die helaas verloren werd gegaan . Een vroege tegentreffer brak ons op .
          Een gelijkspel was zeker verdiend geweest gezien het spel beeld .

Waar de oefenpot tegen de Italianen al niet veel publiek trok was het uit bij de VAE helemaal teleurstellend maar 15 betalende supporters kwamen kijken hoe wij een eenvoudige overwinning wisten te boeken . Vlak voor en meteen na de rust wisten wij te scoren en zo het verzet te breken . Vlak voor tijd viel de 0-3 nog

Hierna reisden wij dus af naar Japan voor de spelen . Hier speelden wij eerst tegen Iran dan tegen Nederland en als laatste tegen Kameroen.
          Belangrijk was dat wij goed zouden beginnen

Hoewel de score anders doet vermoeden waren wij deze wedstrijd veel en veel beter . Via Saucedo en Pineiro kwamen we ook op een goede stand van 2-0.
          Helaas wist Jahanbakhsh nog wel de 2-1 te maken . Een slot offensief van Iran bleef uit zodat wij iig de eerste drie punten binnen hebben . Al had ik liever ruimer gewonnen

Tegen Nederland de grote favoriet in deze poule waren wij dicht bij een stunt . Pineiro scoorde de 0-1 in de 49e minuut .
          Riedewald maakte met iets meer dan een kwartier te spelen de 1-1 . Een gelijkspel was ook wel verdiend geweest maar helaas maakte Huisman de 2-1 in de blessuretijd , Toch ben ik wel tevreden over onze prestatie maar is het het zuur om zo te verliezen . Aangezien Kameroen van Nederland had verloren en gewonnen had van Iran moesten wij winnen van Kameroen . Kameroen had namelijk een beter doelsaldo

Een wedstrijd die ik vooraf vreesde maar gelukkig goed uitpakte . Wij waren veel beter en dat zag je ook in de score .
          Een 1-4 overwinning met een hattrick van Pineiro . Op elk vlak waren wij beter en scherper .

Nederland wist alle wedstrijden te winnen en werd zo 1e in deze poule . Met een tweede plaats ben ik zeker tevreden .
          Nu is het hopen op een gunstige loting .

Helaas was dat niet het geval wij mogen het opnemen tegen ArgentiniŽ en dat het ArgentiniŽ menens is blijkt wel uit de dispensatie spelers .
          Rulli , Messi en Dybala . ArgentiniŽ gaat dus voor Olympisch goud . Italie waar wij goed tegen geoefend hadden werd laatste in de poule met ArgentiniŽ , Egypte en Zuid Korea . Nederland neemt het dus op tegen Egypte . Zuur is dan die 2-1 in blessure tijd en de magere 2-1 tegen Iran . Tegen Egypte had ik ons zeker meer kans gegeven .

Het werd een spektakelstuk maar helaas voor ons wel het einde van de spelen .
          Via Arreola namen wij brutaal de leiding . Door schorsingen en blessures en vermoeide spelers gekozen voor het 4-3-3 van Dresden waar wij in de poulefase 4-2-3-1 speelden . In het eerste deel van de eerste helft waren wij de betere maar langzaam kwam ArgentiniŽ naar voren drukken . Dybala scoorde twee keer snel achter elkaar en zorgde voor een 2-1 ruststand . Dybala was tot aan zijn goals onzichtbaar. Pineiro schoot ons weer langszij maar lang konden wij niet juichen . Llanos wist de bal in het doel te frommelen uit een corner . Het was opnieuw Pinerio ( die een sterk toernooi speelde ) die ons wederom langszij schoot . Op ons tandvlees leken wij er een verlenging uit te slepen maar het was wederom Dybala die scoorde 4-3 . Ook Messi liet zien waarom hij toch meedeed en maakte de 5-3 .
          Gezien de wedstrijd een terechte nederlaag maar ben ook tevreden over onze inzet , Hebben het ArgentiniŽ knap lastig gemaakt . Nu op naar het WK en daarna neem ik afscheid van Mexico . De toekomst ziet er niet te rooskleurig uit dus nog 1 groot toernooi en dan klaar voor een nieuw land .

PS Mijn excuses voor de lange tijd tussen de updates . Heb nieuwe functie op het werk en ben s'avonds te vermoeid om nog achter de PC te kruipen . Moet het nu hebben van de weekenden en dan is de verwerkingstijd erg traag gezien de competities die ik geladen heb in combinatie met de mijn oude pc

Duarte. Vond dat ik het niet kon maken om deze stap te zetten
          DeJarnoxD Ik hoop op nog een mooi WK met Mexico . Kan een sterk elftal selecteren dus er moet iets mogelijk zijn. Helaas was de loting van de OS niet in ons voordeel
          Minitolluz Ik heb ook zeker getwijfeld maar de OS wou ik eerst meemaken . Nu nog knallen op het komende WK
          Marius Natuurlijk is het een eer dat zo'n land jouw wil hebben . Alleen het moment van langskomen was verkeerd . Daarbij heb ik besloten om Mexico trouw te blijven tot en met het komende WK
          delichris Ben tevreden met ons spel . Helaas zware loting maar dat kan
          Wallemme Ik had op meer gehoopt dan een kwartfinale maar ben niet ontevreden . De keuze was zeker lastig maar wil nog een keer knallen met Mexico
          coma_303 Hebben goed gepresteerd helaas was het niet voldoende
          Last edited by komodo25; 13 okt 2017, 18:08.

Comment

Jammer dat je niet om de medailles kon spelen.

Comment

Geen erg succesvol tornooi maar de loting zat dan ook niet mee.

Comment

Jammer dat ArgentiniŽ nog een maatje te groot was.

Comment

Je hebt het met MExico prima gedaan op de Olympische spelen, al is het zonde dat er tegen Nederland of ArgentinŽ geen stunt in zat

Comment

De voorbereiding zit erop . De transfermarkt is nog even open maar hopelijk houden wij de selectie die er nu staat .
                    Het is wel een drukke periode geworden omdat ik behoorlijk uitverkoop heb gehouden . Ook zijn er helaas spelers vertrokken
                    die ik liever behouden had maar helaas hoort dat er ook bij ons werk . Dit komt zo allemaal nog ruimschoots aan bod.
                    Ook aan mij werd weer behoorlijk getrokken. Zo waren er aanbiedingen van Manchester United , Benfica , Internazionale en Juventus. Echter heb
                    ik alle clubs afgewezen . Ondanks de titel ben ik nog niet klaar bij Dresden.

Goed dan gaan wij eerst een blik werpen op de spelers die ons tijdelijk hebben verlaten.
                    Er zijn er weer een aantal verhuurd.

Een aantal zijn verhuurd aan onze satellietclubs. En een aantal spelers zijn naar andere clubs vertrokken omdat zij daar meer speeltijd gaan krijgen dan bij ons .
                    Tenminste dat is wel de bedoeling . Hier zitten ook een paar nieuwe namen bij maar die komen later nog aan bod. Verrassend was wel dat Rene Janssen voor PSV heeft gekozen. Deze jonge AMR is overkomen van Ajax en moet nu echt speeltijd krijgen. Zowel Ajax als PSV wouden hem huren.
                    Beide boden werden geaccepteerd had verwacht dat hij voor Ajax zou kiezen maar koos dus voor PSV .
                    Zoals net al aangegeven heb ik een behoorlijke opruiming gehouden . Een aantal stonden al op de transferlijst , sommige heb ik bewust aangeboden

Mai en Hauptmann waren vooral eerder gehaald om aan de inschrijvings-eis van eigen jeugd te voldoen en aangezien wij die nu inmiddels voldoende hebben
                    was er geen reden om hun contracten te verlengen . Danny Thomas was een jeugdspeler die nooit zou doorbreken.
                    De overige spelers waren of eigen jeugd of gehaald als talent maar zich niet voldoende hebben ontwikkeld om kans op het eerste elftal te maken . En aangezien wij geen tweede elftal hebben moeten er dan helaas spelers vertrekken . Leo Dubois was vorig seizoen een regelrechte miskoop en maken wij dan ook behoorlijk verlies op . Jasper Stevens kan nog altijd een prima spits worden maar heeft voor nu te veel concurrentie. Hetzelfde geldt voor Filston Mawana die zelfs een aantal wedstrijden in ons 1e heeft gespeeld . Echter speelde hij een sterk seizoen op huurbasis bij Nordsjaelland en was Kobenhavn bereid om 1,5 miljoen neer te leggen . Voor hem is speler nu erg belangrijk iets wat wij hem niet kunnen bieden .Miani , Amrani , Brezina en Distel zijn ook gewoon prima spelers maar speeltijd is wat deze jongens nodig hebben . De aanbiedingen waren prima en mochten zij ook gaan .
                    Orial Ramirez was een groot talent maar een bod van 4 miljoen van Real afwijzen zou toch voor gezeur zorgen dus besloot ik deze ook te accepteren
                    Waren dit dan alle spelers die vertrokken nee helaas niet .

Van Siebe Horremans was het al bekend dat hij wou vertrekken ( zie eerdere update ) en uiteindelijk vertrok hij voor 35 miljoen naar Liverpool.
                    Suat Serdar speelde een sterk seizoen en Manchester United bood 62 miljoen . Een bod wat wij niet konden weigeren .
                    Onze speler van het jaar Ignjovski kreeg een bod van 35 miljoen uit China . Zeker gezien zijn leeftijd een mooi bod die ik ook accepteerde omdat ik denk dat er zeker betere opties zijn voor de V-VVR positie. Huaxia XingFu is zijn nieuwe werkgever.
                    Ook Vladlen Yurchencko kon naar China en ondanks dat hij nooit zeurde en ideale 12e man was besloot ik dat het voor hem goed was om deze stap te maken.
                    Voor 32 miljoen vertrok hij naar Quanjian
                    Cameron Borthwick-Jackson was vorig seizoen lang geblesseerd en Torres was hem inmiddels voorbij gestreefd,. Ik was dan ook blij met het bod van
                    West Ham United van 12 miljoen.
                    Helaas kwam er nog 1 speler bij die vertrok en daar ben ik echt niet blij mee . Attakan Akkaynak vond dat hij de club ontgroeid was .
                    En wou perse vertrekken wou zelfs geen zeer versterkt contract tekenen . Door zijn sterke seizoen was er veel interesse en uiteindelijk vertrok hij voor 80 miljoen naar FC Barcelona

Waar spelers vertrekken , komen er ook spelers. Sommige zijn gehaald als direct vervanger . Anderen zijn gehaald voor de breedte of als talent.
                    Zeker de breedte mocht wel sterker worden willen wij dit seizoen om alle prijzen mee strijden

De eerste versterking was een nieuwe tweede doelman . Dit is de 19 jarige Roemeen Alexandru Negoita geworden. Hij komt voor 1,8 miljoen over
                    van FC Viitorul . Door het vertrek van Ignjovski moest er geÔnvesteerd worden in de positie voor de VR/VVR .
                    Het bericht dat Calum Chambers op de transferlijst stond werd met verbazing gelezen bij ons op kantoor maar al snel bleek dat het bittere ernst was .
                    Voor 25 miljoen komt Chambers over van Arsenal . Pius Dehm is een 18 jarige VR maar hem omtrainen tot VVR bleek niet al te verstandig . Basis als VR zou hij vermoedelijk ook niet worden dus een verhuur aan Bochum was voor iedereen het beste , Dehm kwam voor 700K over van Leverkusen.
                    Toch moest er nog wel een tweede goede VVR bijkomen en die vonden wij wederom op de transferlijst . Pol Lirola mocht vertrekken bij Juventus. Voor
                    15 miljoen komt deze 23 jarige Spanjaard over

Centraal achterin was er een vacature door het vertrek van Horemans . Deze vonden wij in Frankrijk
                    Christopher Walker-Deemin is een 19 jarige CV die nu al erg goed is voor zijn leeftijd . Voor 20 miljoen komt hij over van Auxerre en lijkt wel zeker van een basisplaats. GŲkhan GŁl komt voor 4 miljoen over van Bochum en is gehaald als reserve . Doordat wij geregeld met 3 cv's spelen is een extra speler van zijn kaliber nooit verkeerd. Het feit dat hij Duits is speelt ook mee natuurlijk . Echte buitenkansjes kwamen voorbij met de namen van Juan Saralegui en Malek Khelidi .
                    Juan is een 18 jarige cv uit Uruguay en komt over voor maar 250k van het Uruguayaanse Liverpool en mag hopen op zijn debuut in Dresden 1.
                    Malek is een 19 jarige Algerijnse CV en is verhuurd aan Eintracht Braunschweig om minuten te maken. Hij kwam voor 450k over van USM El-Harrach.

Op het middenveld zijn veel spelers vertrokken en konden wij ook wel wat breedte versterkingen gebruiken.
                    Senad Crvk stond al even op ons lijstje en voor 10 miljoen komt deze 20 jarige Kroaat over van Real Madrid Castilla. Opvolger
                    Suat Serdar. De opvolger van Akkaynak is een verrassende naam. Akkaynak volgde deze speler namelijk zelf op bij zijn vertrek,
                    Kai Havertz keert weer terug naar ons . Zijn avontuur bij Arsenal werd geen succes. Voor 35,5 mocht hij alweer vertrekken nadat hij op de transferlijst werd gezet .
                    Met maar 11 duels voor de Gunners in de benen keert hij weer bij ons terug dus . Aangezien wij ook nog een doorverkoop clausule hadden op hem van 20% van de transfersom kost hij ons nog minder. Akkaynak is wel wat beter maar aangezien Kai Duits is en onze manier van voetbal kent is hij wel de beste optie om hem te vervangen. Waar Serdar en Akkaynak een perfect koppeltje was op de MC paste die rollen niet bij Crvk en Havertz . Ook in de jeugd was er geen speler die dit perfect kon opvangen. Omtrainen was een optie net als een andere spelersrol te benutten . Echter vertrokken er ook 3 mc's en toen Sergi Samper op de transferlijst kwam te staan aarzelden wij ook geen moment . Voor 24,5 miljoen komt hij over van Fc Barcelona . Misschien wel de missing link in ons elftal . Crvk en Havertz moeten dus gaan uitvechten wie er naast Samper komt te staan

Voor de AMR hadden wij niet echt een heel goed alternatief . Ja een jonge Mexicaan maar mocht Amiri die het best als schaduwspits speelt dan uitvallen kun jeniet verwachten dat deze jonge jongen dan het elftal kan gaan dragen. Dat Breel Embolo een aflopend contract bij Schalke had was zeer interessant en konden hem gelukkig overtuigen om voor ons te kiezen . Bradley Francoise is een talent die ook overgekomen is van Auxerre en koste ons 1,2 miljoen . Deze 18 jarige AML gaat nu minuten maken bij Grasshopper Zurich . Cheik Thiam is een 19 jarige AMC die gevolgd werd door bijna geheel Europa . Niet direct nodig maar als wij hem nu niet zouden halen was hij hierna niet meer te betalen . Mag het met Maier uitmaken wie er speelt . Komt voor 19,5 miljoen over van FC Groningen die hem van het Tsjechische Slovan Liberec had gekocht . Een echte wereld reiziger dus deze Senegalees
                    Patrick DŁrholz was einde contact bij Leverkusen en deze 17e jarige spits is een talent
                    Dat brengt ons bij onderstaande 1e selectie voor komend seizoen

Een relatief grote selectie maar aangezien wij dus 4-3-3 ( wolfpack ) en 4-2-3-1 spelen is deze selectie wel uitgebalanceerd .
                    Wel is er nog interesse in diverse spelers en sommigen zouden eventueel nog mogen vertrekken wanneer wij dit intern kunnen oplossen .
                    Of het bod moet zo hoog zijn dat wij het niet kunnen weigeren . Al met al ben ik meer dan tevreden en denk ik dat wij zeker in de breedte sterker zijn dan afgelopen seizoen. Goed dan de oefenduels en dat waren er genoeg vooral om de nieuwe spelers te laten wennen aan onze speelwijze.

Wij begonnen met wedstrijden in de buurt en deze werden ook eenvoudig gewonnen
                    Hierna speelden wij voor eigen publiek een vriendschappelijk toernooi . Van Sparta Praag wonnen wij eenvoudig en waar iedereen verwacht had dat de finale tegen Arsenal zou zijn was de finale tegen BK Hšcken . En ook wij hadden het tegen hun erg lastig . En verloren zelfs via strafschoppen .
                    Een tour in Mexico kende alleen maar prima overwinningen . Een tour in de USA liep minder soepel maar wonnen wel alle drie de duels .
                    Aangezien ons thuis publiek ook wel wat leukere namen dan Sparta Praag en Hšcken wou zien besloot ik nog een vriendschappelijke competitie op te zetten met
                    Real Madrid , Boca Juniors en River Plate. Drie dagen lang mooie affiches en drie overwinningen

Uiteindelijk is Real op doelsaldo tweede geworden en won Boca het onderlinge duel met River Plate.
                    Zeker voor ons een geslaagd experiment al zijn het wel oefenduels natuurlijk
                    Het laatste oefenduel was ingepland om het moraal eventueel op te peppen indien nodig maar helaas viel de score tegen. Al speelde Royal Antwerp zeker niet slecht. Wel speelde ik elk duel met twee verschillende elftallen om iedereen zoveel mogelijk in actie te zien + minuten te laten maken. Uiteindelijk gewoon een prima voorbereiding met geen enkele nederlaag na 90 minuten. We lijken er klaar voor te zijn

Bayern is weer uitgeroepen tot titelkandidaat nummer 1 aan ons om te laten zien dat vorig seizoen geen sprookje was. Ook van Dortmund mogen wij weer de nodige concurrentie verwachten. Leverkusen en Schalke worden ook nog geacht om mee te spelen om de prijzen . Daarna valt er een gat volgens de kenners.
                    Leipzig lijkt op het eerste gezicht definitief afgehaakt te zijn als beste Oost-Duitse club ( gniffel ) Onderin lijkt het ook spannend te gaan worden. Al is de relatief hoge quotering van Wolfsburg wel verrassend. Maar goed de bal is rond dus wie weet wat er gaat gebeuren . Wie gaat er stunten wie vallen er tegen. We zullen het zien.

Wij trappen het nieuwe seizoen af tegen de nummer twee van het vorige jaar voor de Supercup en dat wordt mijn 200e officiŽle duel als manager .
                    Weten wij en Bayern meteen waar wij staan. Hierna mogen wij voor de beker uit naar Heidenheim om vervolgens in de eerste speelronde weer de degens te gaan kruisen met Bayern .

delichris Op echt succes had ik ook niet gerekend . Al is het wel jammer inderdaad
                    Marius Groepsfase overleven was het doel en dat is gelukt. Helaas treffen wij dan ArgentiniŽ wat op volle oorlogssterkte is afgereisd .
                    Verloren wij niet in de blessure tijd van Nederland en wonnen wij ruimer van Iran hadden wij Egypte getroffen. Maar goed als je van ItaliŽ ( voorbereiding ) Nederland en ArgentiniŽ verliest moet je misschien ook bedenken dat wij niet goed genoeg waren voor het eremetaal
                    Minitolluz Ja helaas wel . Maar goed die hebben ook heel wat meer talent helaas
                    coma_303 Helaas niet al waren wij er wel dicht bij
                    DeJarnoxDWallemme
                    Last edited by komodo25; 15 okt 2017, 20:46.

Comment

Veel transfers, maar geen aanpassingsperiode nodig gezien de oefenresultaten!

Comment

Een flinke transferperiode voor je ploeg met een aantal flinke versterkingen. Mooie oefencampagne gespeeld, dat zal zeker vertrouwen geven voor de competitie.

Comment

Je hebt een flink selectie ter beschikking en gezien de resultaten in de oefenduels zit het kwalitatief wel goed met de spelers.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                          X