Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Dynamo Dresden Terug naar de oude glorie tijden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Real was misschien nog een maatje te groot, maar de Bundesliga winnen moet een hele hoop goedmaken. Topprestatie! Afmaken met de dubbel zou het nog mooier maken.

Comment

• topprestatie weer hoor

Comment

• Het voetbal seizoen zit erop voor Dynamo Dresden . Een seizoen om lang te herinneren want Dynamo is de beste van Duitsland .
        In Oost-Duitsland waren ze dat vroeger al maar nu dus ook van heel Duitsland . En de honger is nog lang niet gestild .
        Voor Dynamo restte nog 4 competitie wedstrijden en de halve finale en eventueel de finale van de beker .
        Toch was er niet alleen maar goed nieuws want Siebe Horemans kwam mij kantoor inlopen omdat hij vond dat hij een nieuw contract verdiende. Aangezien Siebe goed heeft gespeeld was ik het daar ook wel mee eens. Dus dag erna een contract aan willen bieden maar Siebe had nog wat eisen . Deze geaccepteerd maar kon geen contract aanbieden. Twee weken later stond Siebe weer in mijn kantoor omdat hij boos was dat er nog geen nieuw contract was aangeboden , Hem gezegd dat ik het zou doen . Weer kwamen de eisen die ik accepteerde maar kon ik geen contract aanbieden ( bug ? ) Paar dagen later was Siebe weer in mijn kantoor en was des duivels en wou niet werken met een manager die hij niet
        vertrouwde . Hierop hem laten weten dat hij op zoek mag naar een nieuwe club . Ik wil alleen maar spelers die vol voor Dynamo willen gaan . Helaas door een fout in het spel moet ik op deze manier wel afscheid gaan nemen van een goede speler . Hierdoor verloor Horemans ook zijn basisplaats de laatste wedstrijden .

Wij sloten het seizoen af in stijl . Wij begonnen met een 4-2-3-1 met de reserves die nu eens mochten beginnen tegen FC Ingolstadt wat onderaan staat te bungelen .
        Dmitrovic scoorde al snel de 0-1 maar Multhaupt maak al snel de 1-1 in de 6e minuut. Mohrle ontsnapt aan rood ( zelfs aan geel ) in de 49e minuut . Een tackle net over de middenlijn vol van achteren wordt afgedaan met een vrije trap . Yurchenko benut een makkelijk gegeven strafschop in de 54e minuut . En Dmitrovic beslist de wedstrijd twee minuten later met zijn tweede van de dag . Je kans pakken wanneer het kan en dat deed Dmitrovic vandaag . Horemans scoorde in de 59e minuut vanuit een hoekschop de laatste

Thuis tegen Schalke dat 3e stond was een knotsgekke wedstrijd . Meyer scoorde in de 22e en 24 minuut en zo stonden wij ineens met 0-2 achter in eigen huis . Spelend in ons 3-4-3 systeem waar wij Real de baas waren qua spel stonden wij nu ineens achter tegen Schalke . Amiri maakte in de 25e minuut de 1-2 en er was weer hoop . In de rust boos geworden en gezegd dat het echt beter moest in de tweede helft . In eerste instantie leek het tegen dovemans oren gezegd te zijn want Konoplyanka maakte in de 46e minuut de 1-3 .. Gelukkig hebben wij Amiri die al snel voor de aansluitingstreffer zorgde . Lincoln scoorde in de 58e minuut de 3-3 en vanaf dat moment kwam Schalke er niet meer uit . Amiri maakte vijf minuten later de 4-3 en de ingevallen Mohrle maakte in de 71e minuut zelfs de 5-3 . Wat een vechtlust ontstond er ineens in de tweede helft . Een groot compliment voor mijn spelers

Uit tegen Werder Bremen was het niet goed van onze kant . Kaiser zette Werder op voorsprong in de 26e minuut . Spelend in een 4-2-3-1 met een mix van basis en reserves was het gewoon niet goed genoeg . Ik verwacht meer van ons team . Toch wist Pulkrab de gelijkmaker te scoren in de 39e minuut. De tweede helft was niet om aan te gluren van beide kanten maar Pospisil maakte in de blessure tijd de 1-2

Onze laatste thuiswedstrijd van het seizoen was tegen Hertha BSC en wij begonnen wederom in een 4-2-3-1 maar nu wel zo sterk mogelijk . En de fans kregen een heerlijk toetje.
        Emre Mor scoorde al vlug de 1-0 en was ook verantwoordelijk voor de 2-0 in de 39e minuut . Guwara leek de 3-0 te maken in de 59e minuut maar de treffer werd afgekeurd omdat Amiri de doelman geduwd zou hebben . Even later konden de fans toch juichen toen Suat Serdar de 3-0 maakte in de 61e minuut . En het was de ingevallen Pospisil die de eindstand op 4-0 zette.
        Opvallend detail was dat Amiri 4x de assist gaf en zo meer dan terecht MOTM werd .Een heerlijke afsluiten van het seizoen

Uiteindelijk zijn wij toch nog met een behoorlijk verschil kampioen geworden . Al verwacht is wel dat Bayern volgend jaar er weer vol voor zal gaan. Dortmund is nog knap 4e geworden na de slechte start en verwacht ik komend seizoen ook weer meer van . Leipzig , Hoffenheim en Leverkusen vielen tegen en zullen ook wat te bewijzen hebben volgend seizoen .
        Freiburg en Mainz hebben een zeer goed seizoen gedraaid. Voor Frankfurt is het seizoen weer ten einde en is weer geen Pipi Langkous komend seizoen . Augsburg gaat met Bochum uitvechten wie zal promoveren of degraderen . Wolfsburg en Nurnberg komen weer terug naar de Bundesliga
        Ook hebben wij een record aantal van 93 punten weten te behalen en een record van de meeste overwinningen in 1 seizoen

Dat is nog eens goed nieuws

Goed dan hebben wij nog de beker . In de halve finale moesten wij uit naar FC Kaiserlautern wat uitkomt op het tweede niveau .

Ondanks dat wij beter waren hadden wij het vrij lastig tegen Kaiserlautern en kwamen zelfs op achterstand in de tweede helft . Het was Przybycko leuke naam voor de verslaggever die in de 64e minuut er 1-0 van wist te maken . Gelukkig hebben wij Suat Serdar die ons eerst op gelijke hoogte schoot in de 73e minuut en daarna op voorsprong wat ook de winnende was in de 85e minuut. Voor de tweede keer op rij en voor de 3e keer in vier jaar spelen wij de finale . Onze opponent is Freiburg . Die een zeer goed seizoen kende en via de 5e plaats al zeker is van Europees voetval. In een uitverkocht Olympisch stadion in Berlijn maakten wij ons op voor de finale

Freiburg had helemaal niets in te brengen en in onze 3-4-3 waren wij oppermachtig . Ja Freiburg had meer balbezit leuk voor hen .
        Akkaynak scoorde de 1-0 uit een penalty omdat Da Costa Lincoln getackeld had . Maier maakte al snel de 0-2 en leek de wedstrijd al gespeeld . Lincoln scoorde voor rust de 0-3 en toen werd er op de tribunes al feest gevierd . Helaas viel Amiri vlak voor rust geblesseerd uit maar achteraf viel de blessure mee maar twee weken . Na rust was het Maier dat er 0-4 van maakte en meteen er na was het Lincoln die er 0-5 van maakte . Akkaynak kopte even later de 0-6 binnen uit een hoekschop waar de keeper mis tastte . Met duidelijke cijfers prolongeren wij de beker .
        Met 3 overwinningen in vier jaar mogen wij met trots zeggen dat wij Cupfighters zijn . Ook was er nog leuk persoonlijk nieuws . Met de dubbel op zak kan ik niet meer dan zeer tevreden zijn over afgelopen seizoen. Dan waren er ook nog de uitreikingen van de awards

De 11 spelers die jullie zien is idd ongeveer mijn sterkste basis . Helaas zal Horemans dus vervangen moeten worden .
        Dat Ignjovski speler van het jaar is geworden verbaasd mij wel . Ben zelf namelijk aan het twijfelen om een nieuwe RB te gaan halen . Toch zijn zijn prestaties gewoon goed te noemen .

Akkaynak en Maier zijn de spelers met het hoogste gemiddelde en had dan ook eerder 1 van deze twee verwacht als speler van het jaar . Akkaynak is gewoon een geweldige speler die ik hopelijk nog lang in Dresden kan houden . Arne Maier had de onmogelijke opdracht om Kai Havertz op te volgen maar heeft dit probleemloos gedaan . En is zelfs topscoorder geworden .
        Een andere top aanwinst was Nadiem Amiri . Met 22 treffers en 17 assists was hij ook zeer belangrijk . Ook Leon Guwara is het vermelden waard met 3 treffers en 12 assists voor een verdediger was ook hij een belangrijke factor . Ook mijn heldje Pulkrab had een goed seizoen . Doordat ik veel strikerless speel speelt Pulkrab lang niet altijd basis . Al is hij om getraind tot schaduwspits . Mor en Amiri staan wel boven hem dan . Dus veelal invalbeurten maar toch aardig wat treffers weten te produceren . Voor een aantal spelers zal ik een nieuwe club proberen te vinden. Horemans weten jullie inmiddels waarom . Ook voor Yurchenko lijkt het doek te gaan vallen . Prima speler is het maar is te goed voor de bank en met Serdar en Akkaynak komt Yurchenko niet in de basis . Daarbij houd hij de ontwikkeling tegen van Mohrle , Butz en Tobor op deze manier . Beste is dus een club die hem wel kan gebruiken .
        Borthwick-Jackson heeft na zijn blessure amper meer gespeeld en mag ook van mij ook vertrekken en onze Japanner mag ervaring op gaan doen op hurbasis . Leo Dubois viel vies tegen en mag ook uitkijken naar een nieuwe club . Hierdoor gaat er zeker een nieuwe RB komen

Dan is er ook nog nieuws vanuit Mexico . Want de loting van de Olympische spelen is geweest

Een toch wel pittige loting aangezien ons onder 23 elftal niet zo heel sterk is . Met Nederland hebben wij een zeer sterke tegenstander getroffen en van Kameroen weet ik nog niet heel veel
        Maar zullen vast een fysiek sterke ploeg hebben . Iran lijkt de zwakke broeder te zijn in deze poule

Marius . Thanks.Inderdaad uiteindelijk toch nog met een behoorlijk gat kampioen geworden en ben zeer trots op onze prestatie tegen Real
        delichris Thanks . Ja Real was helaas net iets geslepener dan ons . Maar hebben met de dubbel toch een super seizoen gedraaid
        N.E.R.T. Inderdaad eindelijk de beste van Duitsland . En dat hebben ze ook geweten in Dresden
        FM_Lesly volgens mij valt dat wel mee . Ja het was tegen Real wel aan de hoge kant . Maar goed zijn Spanjaarden die vallen al als je doet blazen . Zal eens kijken bij de statistieken of wij inderdaad erg veel kaarten pakken . De resultaten zijn er wel naar dus veel aanpassen zal ik sowieso niet doen . Wel wil ik dat de spelers kort en agressief dekken en fel tackelen .
        JordiW. Ben in ieder geval blij dat wij goed weerstand wisten te bieden aan Real . En de beker hebben wij binnen gehaald . Toch nog een super seizoen
        Titan Uiteindelijk is het een memorabel jaar geworden want en de dubbel plus record aantal punten en meeste overwinningen . Toch is er nog de honger naar meer en beter
        Minitolluz Thanks . Inderdaad de resultaten geven onze goede hoop dat wij op termijn mee kunnen strijden voor Europees zilverwerk
        Wallemme . Kan niet zeggen dat Real een maatje te groot was . Als ze ons met 4-0 zouden verslaan wel . Wel zijn ze nog slimmer en geraffineerder dan ons dus in dat opzicht zijn ze nog wel te groot voor ons . Toch hebben wij ze flink laten zweten . Door de titel en later ook nog de beker is gewoon een super seizoen geworden
        Duarte. Thanks
        Last edited by komodo25; 26 aug 2017, 22:47.

Comment

• Seizoen prachtig afgesloten. Enorm hoog puntenaantal uiteindelijk. De bekerfinale met zo'n verschil winnen is natuurlijk ook schitterend.

Comment

• Wat een heerlijk seizoen gespeeld. Met als beloning de dubbel. Voor de OS volgens mij niet slecht geloot. Je moet goed selecteren. Eén tip van mijn kant neem twee keepers mee ipv drie zoals wordt aangegeven.

Comment

• Wat een overmacht in de finale! Met Jong Mexico heb je een redelijke loting gehad voor de Olympische Spelen, ik verwacht alleen echt tegenstand van Nederland.

Comment

• Heerlijke manier om de dubbel te pakken... in zowel de beker als de competitie ben je oppermachtig.

Comment

• Gefeliciteerd met de dubbel, je kan tevreden terugkijken op het afgelopen seizoen. Ik denk dat je met Mexico O-23 wel een goede kans maakt op de tweede plaats, succes deze zomer.

Comment

• Je gaat lekker! GZD!

Comment

• In de finale duidelijk laten zien wie de sterkste van Duitsland is. Nu nog een mooi toetje met de OS. Succes!

Comment

• Je hebt het erg goed gedaan met Dresden dit jaar, Real bleek helaas nog een maatje te groot maar ze zijn gewaarschuwd dat jullie er aankomen!!

Comment

• Zo zeg mooie zege tegen Freiburg!

Comment

• Dynamo Dresden verwacht een zeer drukke transfer zomer

Inmiddels is de voorbereiding al weer begonnen en staat ook de internationale transfermarkt op het punt om los te gaan.
                            Vooral dat laatste is iets wat manager Doldersum met argusogen aanschouwt wat Dynamo moet gaan vrezen voor het vertrek van sterkhouders.
                            Siebe Horemans is een van de spelers die sowieso zal gaan vertrekken maar Dynamo moet ook gaan vrezen voor het vertrek van
                            spelers als Serdar en Akkaynak . Naar verluid is Akkaynak al bij Doldersum op kantoor geweest om aan te geven dat hij wil vertrekken.
                            Hij wil meer gaan verdienen en ziet dat niet als mogelijkheid bij Dynamo aldus BILD .
                            Ook zitten er een aantal grote clubs achter Suat Serdar aan . Een goed seizoen betekend altijd veel interesse in de spelers.
                            Naar verluid heeft Doldersum bij het afsluiten van de contracten ook ingestemd dat de spelers de club als opstapje zouden gebruiken.
                            De vraag is natuurlijk of Doldersum daadwerkelijk woord houdt .

Maar goed zo ver zijn wij nog niet want de transferperiode is in volle gang dus die update volgt nog later . Wel zijn er nog wat leuke statistieken en nieuwsberichten geweest die wij in deze update wel door gaan nemen

Niet geheel verrassend maar ben uitgeroepen tot manager van het jaar.
                            Toch is het altijd leuk om persoonlijke prijzen te winnen . Op naar de volgende dus

Helaas is een van onze spelers niet uitgeroepen tot Duits speler van het jaar maar met plaats twee en drie mogen wij zeer trots zijn.
                            Wel zijn onze spelers Duitser dus wij hebben wel de beste Duitse speler
                            Akkaynak is wel uitgeroepen tot Nieuwkomer van het jaar. Ook zijn wij goed
                            vertegenwoordigd in het elftal van het jaar

Met maar liefst vijf spelers waren wij vertegenwoordigd net als wie anders dan Bayern. Enige vreemde eend in de bijt is Bernardo van RB Leipzig.
                            Niet verrassend dat ook Akkaynak er instaat samen met nog Maier ( die ook erg sterk speelde dit seizoen ) en Amiri . Plus onze beide backs .

Ook is de start van de Bundesliga aangekondigd en wij beginnen meteen met een topper

Thuis tegen Bayern . Nou dan weten wij ook meteen weer waar beide clubs staan. Hierdoor heb ik wel gekozen voor een lange voorbereiding zodat wij er in ieder geval meer dan klaar voor zijn

Ook hebben wij een nieuwe satelliet club en dat is Perth Glory geworden . Ik had liever een satelliet club in de buurt ( Europa ) waar wij onze spelers aan konden verhuren maar het bestuur ziet liever een financieel aantrekkelijke satelliet club . Helaas kan ik niet overal mijn zin in krijgen

De kogel is door de kerk er komt een nieuw stadion . En deze is vernoemd naar Hans-Jürgen Dörner . Deze oud speler is in 1951 geboren in Görlitz in de DDR.
                            Via BSG Energie Görlitz en Motor WAMA Görlitz kwam hij in 1967 in de jeugd van Dynamo Dresden terecht .
                            Van 1968 tot 1986 ( gehele carričre ) speelde hij voor Dynamo Dresden . In totaal speelde hij 392 wedstrijden en scoorde daarin 65 maal . Ook was Hans-Jürgen international van de DDR en speelde 100 interlands waarin hij 9 keer scoorde . Met recht een clubheld . Vijf keer kampioen in de DDR , vier keer de beker en drie keer DDR speler van het jaar en Olympisch goud in 1976 .
                            Mooi dat het stadion naar hem word vernoemd in plaats van een sponsor naam .

Marius . Klopt helemaal . Al denk ik dat het dit jaar niet zo gemakkelijk zal gaan . Verwacht dat er weer een bredere top gaat ontstaan
                            delichris Bedankt voor de tip . Al is het materiaal niet zo heel sterk van Mexico U23 maar gaan ons best doen
                            Titan Het is wel fijn om zo te winnen maar had eerlijk gezegd liever een spannende finale gehad
                            .Minitolluz Bedankt voor jouw reactie
                            JordiW. Laten wij het hopen . We gaan ons best doen in ieder geval
                            Duarte. Bedankt voor jouw reactie
                            Wallemme Dat klopt . En zo reis ik ook af naar de spelen . Alles is meegenomen en niets moet
                            coma_303 Helaas wel maar was zeer tevreden over ons spelen tegen Real . Hopelijk kunnen wij dit komend seizoen doorzetten
                            DeJarnoxD Bedankt voor jouw reactie
                            Last edited by komodo25; 13 sep 2017, 20:02.

Comment

• prima update, mooi dat er een nieuw stadion komt!

Comment

• Jammer dat er spelers gaan vertrekken, maar dat ga je niet tegen houden. Je zal eerst een aantal jaar goed mee doen om de prijzen om je een grote club te mogen noemen. Dat jij en spelers in de prijzen zijn gevallen is logisch en wat een heerlijk stadion ga je krijgen.

Comment

• Een nieuw stadion ... mooie toekomstvooruitzichten. Nu nog een waardige ploeg op de been brengen met de nakende transfers die eraan komen.

Comment

• Het gaat een mooi nieuw seizoen worden en zeker als er nog een nieuw stadion aankomt ook. Hopen dat er niet al te veel getrokken gaat worden aan je spelers al is die kans natuurlijk wel groot aanwezig. Hopen dat je dan een schaduwlijst hebt met vervangers, de start tegen Bayern zal gelijk een belangrijke weedstrijd gaan worden!!

Comment

• Goede update met bijna alleen maar goed nieuws. Mooi om te zien dat het bestuur een nieuw stadion laat bouwen.

Comment

• De dubbele berichten die horen bij goede prestaties... Een mooie samenwerking gesloten en een nieuw stadion, aan de andere kant denken spelers nu te groot voor jouw club te zijn en willen een stap maken. Succes in de transferperiode.

Comment

• Leuk dat je binnenkort een nieuw stadion ter beschikking krijgt. Er zijn veel hoogdagen en prijzen dezer dagen bij Dresden!

Comment

• Mexico maakt zich op voor de Olympische spelen

Nog even en dan is het zover dan mag ik Mexico U23 gaan leiden op de Olympische spelen .
                                            Toch leek er nog even een kink in de kabel te komen

Frankrijk wou mij graag hebben na een slecht EK . Ik heb wel even getwijfeld want in Frankrijk liggen wel meer mogelijkheden dan bij Mexico .
                                            Zeker op de lange termijn . Maar midden in een voorbereiding op de spelen kon ik het niet maken om Mexico te laten vallen. Hierdoor
                                            heb ik ook besloten om het aanbod af te wijzen . Dhr Koeman vond het niet verstandig want je weet nooit wanneer er weer een trein voorbij komt.
                                            Maar ik heb vertrouwen in mijn kunnen en denk dat er in de toekomst nog wel een keer een mooie trein voorbij komt. Wel denk ik dat ik bij Mexico doorga tot aan het WK 2022 en daarna een nieuwe uitdaging voor een land wil gaan nemen.
                                            Voor nu is de focus dus op de spelen en daarom gaan wij nog twee oefenduels spelen met Mexico U23

Twee heel verschillende tegenstanders . Met Italië kunnen wij kijken hoe wij er internationaal voor staan en met de Verenigde Arabische Emiraten moeten wij werken aan het goede gevoel. De spelers die het moeten gaan doen zijn

Met Ochoa hebben wij onze eerste dispensatie speler en deze was ook broodnodig . Het niveau van de doelmannen is erg laag helaas.
                                            In de verdediging hebben wij met Reyes de tweede dispensatiespeler . Hierdoor hebben wij wel een sterke achterhoede . Met Montes , Torres en Aguirre hebben wij spelers die al voor het grote Mexico hebben mogen spelen . Contreras is een groot talent die niet voor niets op de scoutingslijst van Dynamo Dresden staat .
                                            Het middenveld is erg jong maar wel talentvol . Met Lozano hier nog de derde dispensatie speler aangezien het op de AML positie povertjes was .
                                            Ik heb lang getwijfeld of ik Javier Hernandez mee moest nemen aangezien die heel goed bezig is bij Mexico . Toch denk ik dat ik met deze selectie en de drie dispensatie spelers de grootste knelpunten heb kunnen tackelen . Voorin lopen twee hele talentvolle jongens .

Duarte. Inderdaad als is het huidige stadion ook nog niet zo slecht . Maar vooruitgang moet je niet tegenhouden
                                            delichris Klopt . De prestaties gaan sneller omhoog dan de reputatie . Nu zorgen dat wij de komende jaren mee bovenin blijven draaien en dan blijven de spelers vanzelf.
                                            Het stadion wordt zeker mooi
                                            Marius Klopt de toekomst ziet er positief uit. Ik heb gelukkig een goede scouting dus eventuele opvolgers zijn zeker in beeld.
                                            coma_303 Schaduwlijst is er zeker . Verschil met Bayern is er natuurlijk wel daar is het verloop veel minder. Daarom wordt de wedstrijd tegen hun inderdaad belangrijk
                                            Minitolluz Met het nieuwe stadion ben ik zeker blij
                                            Wallemme Jammer genoeg wel . Gelukkig heb ik een goede scouting dus eventuele transfers kunnen wij wel opvangen . Dan is het wel te hopen dat deze spelers ook een succes gaan worden
                                            DeJarnoxD De club loopt inderdaad voor op schema helaas merken wij dat nu ook aan de wensen van de spelers

Comment

• mooi dat je bij Mexico blijft!

Comment

• Dat je niet naar Frankrijk gaat toont je ambities met Mexico op het WK.

Comment

• Een flinke eer dat Frankrijk je als bondscoach wil hebben, mooi om te zien dat je bij Mexico blijft en met dit team gaat strijden voor de Spelen.

Comment

• Toch een mooie eer dat Frankrijk je hebben wil, maar knap dat je trouw blijft!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X