Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Dynamo Dresden Terug naar de oude glorie tijden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fantastische resultaten met Dresden en Mexico!

Comment

• Het gaat erg goed met zowel Dresden als Mexico, ga zo door!!

Comment

• Goede resultaten met Dresden en Mexico. In de competitie een mooi gaatje geslagen en in de CL een sterke overwinning op Arsenal. De blessures zijn vervelend, hopelijk is je selectie in de breedte sterk genoeg. Pineiro heeft jouw keuze voor hem direct gerechtvaardigd. Succes!

Comment

• Zo dan, flinke updates! Het gaat goed bij Dresden zo te zien, komt er al veel door uit eigen jeugd? Mexico ook gewoon netjes.

Comment

• Ik heb het gevoel dat dit jouw seizoen zal worden!

Comment

• Zowel met Dynamo Dresden als met Mexico weet je uitstekende prestaties neer te zetten! Na de eerste drie wedstrijden leek het CL-avontuur al bijna over, maar Dresden heeft haar kracht laten zien, misschien wel verrassend, maar niet minder knap!

Comment

• Snap wel dat je tegen Bayern liever een goed resultaat neerzet dan dat je een goede wedstrijd speelt. In ieder geval zijn ze niet dichterbij gekomen op de ranglijst. De resultaten zijn prima, ga zo door!

Comment

• De maand december loopt ten einde . De laatste wedstrijden van dit kalenderjaar zijn gespeeld De spelers hebben een week of 2 verlof voordat wij begin januari starten
                  met de voorbereiding op de tweede seizoenshelft . Wij zullen in de winterstop vier wedstrijden spelen ter voorbereiding . Na een uitgebreid overleg met de staff
                  hebben wij besloten om in de winterstop ook nog op zoek te gaan naar een centrale verdediger . Waar ik het in eerste instantie wou opvangen met eigen jeugd wist de assistent trainer mij toch te overtuigen om er een speler bij te halen die er direct kan staan indien nodig . Wij hebben nu nog 3 aan elkaar gewaagde centrale verdedigers en aangezien ik wel vaak 3-4-3 speel was ik het uiteindelijk met mijn assistent eens dat het riskant is om bij een eventuele lange blessure of schorsing lange tijd met een jeugdspeler in de basis te moeten spelen . Hierdoor hebben mijn spelers verlof en reis ik samen met het scoutingsteam de wereld rond op zoek naar een linksback en centrale verdediger.
                  Verder was er weer prima nieuws betreft de faciliteiten

Het trainingscomplex is verbeterd en ik wist het bestuur over te halen om direct door te pakken .
                  Beetje bij beetje krijgen wij de club waar wij die willen hebben maar wij zijn er nog lang niet . Maar gelukkig groeit de club niet alleen op het veld maar ook daarbuiten.
                  Ook kwam Athletic Bilboa nog langs om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek maar dat ik vriendelijk afgewezen. Wel een mooie club trouwens .
                  Patrick Grevenaars onze trainer voor balcontrole is de nieuwe manager van het zeer tegenvallende FC Kaiserslautern geworden . Die staan 16e in de 2.e Bundesliga . Een pittige uitdaging dus voor Patrick. Wij als Dynamo Dresden wensen hem het beste toe.
                  In de competitie speelden wij deze maand drie wedstrijden . Uit naar Schalke , thuis tegen Werder Bremen en uit naar Hertha BSC
                  Verder speelden wij thuis tegen Wolfsburg voor de beker en uit naar Barcelona voor de Champions League.

Uit tegen Schalke was op papier een heuse topper . Schalke doet het goed dit jaar en wij verwachten dan ook een lastige wedstrijd . Suat Serdar schoot ons al vroeg in de wedstrijd op voorsprong . Daarna hadden wij veel te danken aan Cem Koc die een zeer ongelukkige wedstrijd speelde. Eerst verwerkte hij in de 28e minuut een corner in eigen doel en in de 39e minuut legde hij Lincoln neer in het strafschopgebied en dus een penalty. Die werd in de 40e minuut feilloos benut door Akkaynak. In de blessuretijd van de de eerste helft deed Schalke wat terug via Akhan . In de 53e minuut was het weer Akhan die scoorde en even leek Schalke er weer in te geloven . Maar waar Schalke nog aan het feesten was , was het Amiri die raak schoot 2-4 en dat betekende ook de eindstand

Thuis tegen Werder werd het een gala voorstelling . Akkaynak schoot in de 8e minuut ons op voorsprong . En Lincoln scoorde vijf minuten later de 2-0 . Werder werd van het kastje naar de muur gestuurd en Behrens raakte hierdoor zo gefrusteerd dat hij vlak voor rust met twee benen inkwam op Akkaynak die gelukkig de tackle kon ontwijken door er over heen te springen. De scheids zag het wel en Behrens kon vertrekken. Na de rust ging de gaskraan volledig open en was het Akkaynak die een vrije bal in de lange hoek wist te krullen 3-0 in de 56e minuut. Vier minuten later was het weer raak voor Akkaynak . Nu was het een afstandsschot . Suat Serdar deed hetzelfde in de 72e minuut en het slotakkoord was voor Pulkrab met twee treffers in de 86e en 89e minuut .

Uit bij Hertha speelden wij weer eens in het 4-2-3-1 en Pospisil liet zien waarom hij een groot talent is en vaker in de basis moet staat . Hij bracht ons in de 25e minuut op voorsprong . In de 37e minuut kon Maier scoren na een assist van Pospisil . Maier maakte in de 58e minuut zijn tweede treffer. Gutschow scoorde voor Hertha de eretreffer in de 61e minuut . Toch geloofde Hertha er niet meer in en leek de wedstrijd uit te gaan als een nachtkaars. Via Pulkrab en wie anders dan de man in vorm Akkaynak mochten de supporters van Dynamo nog twee keer juichen in de slotfase .

Het gaatje met Bayern is nu opgelopen tot zes punten . Bayern won bij BMG met 1-3 , thuis tegen Hannover met 1-0 , thuis tegen Augsburg met 3-0 maar speelden gelijk bij Hamburger SV met 3-3 . Mainz en Freiburg zijn toch wel de twee meest verrassende namen in de top van de Bundesliga . Dortmund lijkt op de weg terug alleen Leverkusen valt nog altijd erg tegen . Dat Akkaynak in vorm is kunnen wij wel zien in onderstaande afbeelding

Gedeeltelijk topscorer van de Bundesliga . En dat voor een speler die op een CM positie speelt . Tevens staat hij ook 2e voor de gemiddelde beoordeling .
                  Op 1 staat daar een teamgenoot namelijk Ignjovski die ook eerste staat bij de assists . Daar staat Lincoln derde net als bij MOTM. Lafont is ook sterk bezig dit seizoen

Voor de beker was onze volgende tegenstander Wolfsburg . Wolfsburg degradeerde dus afgelopen seizoen en hebben het tot nu toe vrij lastig in de 2.e . Ze staan maar 5e.
                  Gezien de grote namen die zij nog altijd hebben ( onder meer Draxler die 733 k per maand vangt ) zou nog een seizoen 2.e het er voor Wolfsburg niet beter op maken .
                  Wolfsburg zou het seizoen natuurlijk wel een beetje kleur kunnen geven door de titelhouder er uit te wippen . Van onderschatting was dan ook absoluut geen sprake

Uiteindelijk hadden wij dan ook weinig problemen met Wolfsburg . Amiri schoot ons in de 20e minuut op voorsprong .
                  Lincoln zette ons in de 41e minuut op 2-0 en gooide hiermee de wedstrijd in het slot . Het mooiste doelpunt kwam op naam van Maier . Die ronde af in de 56e minuut na een aanval die via vele schijven liep .

In de volgende ronde nemen wij het op tegen het zeer sterk presterende Mainz . Gaat een lastig karwei worden denk ik

Voor ons laatste groepsduel reisden wij af naar Barcelona . Waar ik nog lange tijd zat te twijfelen of ik met het sterkste elftal zou spelen of niet besloot ik toch met de sterkste 11 te starten . Ons volgende duel in de competitie was thuis tegen Werder vier dagen later. Dat moet toch genoeg zijn om te herstellen. Volgens de scouts zou Barcelona wederom in het 4-5-1 gaan spelen en hierdoor besloot ik nu wel te starten in het 3-4-3 systeem. Achteraf had ik misschien andere keuzes moeten maken...

Een pak slaag hebben wij gekregen als was het wel scorebord journalistiek aldus Co Adriaanse. En ergens had Co ook wel gelijk hoor.
                  Het begin was volledig voor ons en je kon merken dat Barca het het niet gewend was om in eigen huis onder druk te worden gezet . Amiri had al na twee minuten de kans om ons op 0-1 te zetten maar Scuffet was wakker. In de 20e minuut was het Lincoln met een grote kans maar weer lag Scuffet in de weg . In de 33e minuut was het Maier die het doel van Barca onder vuur nam maar weer was het Scuffet die dwars lag . Dezelfde Scuffet was 1 minuut later weer de man ditmaal op een inzet van Lincoln . In de 41e minuut had Scuffet geen antwoord op de inzit van Lincoln maar was het de paal die hem redding bood . Tegen de verhouding was het Suarez die raak schoot in de 42e minuut. Barcelona heeft wel wat kansen gekregen in de 1e helft maar niet zulke grote kansen als ons . Desondanks staan zij toch voor . In de tweede krijgen via Amiri de kans op 1-1 maar weer was het Scuffet die op de goede plek stond . Neymar glipt er in de 59e minuut door heen en zet Barcelona op 2-0 . Drie minuten kopt Rugani uit een hoekschop de 3-0 binnen. Pulkrab die inmiddels voor Amiri is ingevallen lijkt ons nog wat hoop te gunnen door de 3-1 te maken in de 71e minuut. Waar onze spelers er weer in leken te gaan geloven van het direct na de aftrap Neymar die zich er weer zo glad als een paling door de defensie wist te wurmen en er meteen 4-1 van wist te maken. Deze klap kwamen wij niet meer te boven en het was Messi die in de 79e minuut er nog 5-1 van wist te maken vanuit een vrije trap .
                  Na afloop wist ik niet goed ik mij moest voelen . 5-1 verliezen is nooit leuk en het is een uitslag die er staat . Toch hebben wij zeker de 1e helft laten zien dat wij zeker niet minder hoeven te zijn dat dit soort clubs . Waar wij in de competitie de kansen wel maken deden wij dat deze dag niet . Achteraf had ik misschien beter na de 2-0 wat behoudender moeten gaan spelen maar dat is wel tegen mijn natuur in . Gelukkig waren wij al geplaatst en in de loting voor de volgende ronde hadden wij een ongeplaatste status.

Wij hadden het slechter kunnen treffen maar met Tottenham hebben wij wel een lastige tegenstander. De club staat momenteel 5e . Beide clubs uit Manchester staan bovenaan met Chelsea als 3e en Arsenal staat 4e . Toch staat Tottenham hier vlak achter en kunnen zeker nog top 3 gaan spelen . Mijn mening is dat het twee interessante duels gaan opleveren.

Onze jeugd heeft het wel zeer goed gedaan en wisten zelfs met 1-2 te winnen in Barcelona . Als nummer 1 mogen zijn door in de Youth League .
                  Een zeer knappe prestatie.

delichris Klopt maar gelukkig kun je niet veel aan deze blessure's doen is eerder domme pech . Zijn druk bezig met vervangers te scouten dus dat moet goed komen. In de CL wel even met beide beentjes op de grond gezet maar konden het gelukkig verdragen.
                  Marius De jeugd klopt wel op de deur maar met de competitie , beker en CL nog te spelen komt het nu nog te vroeg . Hierdoor moeten er zeker versterkingen bij komen .
                  glennix Dank je het loopt in het algemeen erg lekker inderdaad. Bedankt voor je reactie
                  coma_303 Dat zijn wij zeker van plan
                  Wallemme Uiteindelijk was die overwinning op Arsenal van cruciaal belang . Al had er tegen Barca wel meer in gezeten dan deze gŕnante uitslag , Als wij 4-2-3-1 of 4-1-2-2-1 spelen is de selectie breed genoeg en zou ik het kunnen opvangen met de jeugd . Echter speel is ik vaak 3-4-3 en dan is de selectie te krap . Wij gaan dus op zoek naar versterkingen . Pineiro heeft de media wel even de monden gesnoerd idd
                  Josh Ik zal binnenkort even een update over de jeugd maken. Daar zit zeker voldoende talent . Alleen mogen ze pas vanaf 17 jaar uitkomen voor het eerste , en helaas heb ik geen tweede elftal.
                  N.E.R.T. Wij zitten pas op de helft dus durf nog zeker niet te juichen . Bayern heeft een sterk elftal en Barcelona heeft laten zien dat wij ook flink kunnen verliezen . Geen schande overigens gezien onze leeftijd .
                  Titan Had ook zeker niet verwacht om deze poule te overleven . Barcelona is nog wel een maatje te groot maar wij zijn op de goede weg
                  JordiW. Misschien had ik hetzelfde moeten doen tegen Barcelona maar dat is achteraf praten . In de competitie zijn wij in ieder geval nu twee punten uitgelopen op Bayern .

Comment

• Gouden kans om Bayern te kloppen dit jaar. Zes punten voorsprong is niet niets en als je naar de resultaten kijkt ben je duidelijk de te kloppen ploeg. Met Spurs als tegenstander heb je uitzicht op de volgende ronde.

Comment

• De nederlaag tegen Barcelona valt hoog uit, maar verder is het een hele sterke periode van Dresden.
                      Ook aan de randzaken wordt gedacht door te investeren in het trainingscomplex. Een goede zaak.
                      Mainz in de DFB Pokal is op papier een topduel gezien de klassering van beide ploegen.

Comment

• Herbstmeister, het mooiste Duitse voetbalwoord. Goed dat er wordt ge´nvesteerd in de jeugd en in het trainingscomplex. Aan de jeugd-CL te zien levert dit je geen windeieren op!

Comment

• Dresden wordt steeds meer en meer een topclub. Alles gaat goed. Je moet dit bekronen met een titel.

Comment

• Zeker gaan voor het kampioenschap, mooi dat de jeugd het ook goed doet. En met Tottenham heb je een te kloppen ploeg geloot, succes!

Comment

• Het gaat erg lekker met Dresden, alleen Bayern kan jullie nu nog volgen. De nederlaag bij Barcelona is een zware, maar gezien de statistieken een geflatteerde uitslag.

Comment

• Hele mooie periode gedraaid in de competitie met veel doelpunten, de fans zijn in ieder geval verwend. Jammer van de zware klap tegen Baršelona, gelukkig heeft het verder geen gevolgen gehad en ga je gewoon verder in de Champions League.

Comment

• De maand januari is voorbij . In deze maand draaide de transfer carrousel weer , werden er oefenwedstrijden gespeeld en werd ook de competitie weer hervat.
                                  Vanuit Spanje was er interesse voor mij . Sevilla en Celta de Vigo hadden belangstelling maar beide clubs kregen een nee .
                                  Ik had zelf vier leuke oefenduels geregeld kwam ineens het bestuur aan dat wij ook nog op trainingskamp gingen en wel in Qatar.
                                  En moest ik er ook nog twee oefenduels gaan spelen . Dit paste niet echt fijn in mijn planning . Hierdoor werden de twee wedstrijden in de zandbak gespeeld met de jeugd .
                                  Ook was er vanuit TsjechiŰ weer goed nieuws . Pulkrab is uitgeroepen tot speler van het jaar en Pospisil tot talent van het jaar . Mooi nieuws dat onze spelers op deze manier erkenning krijgen. Goed dan gaan wij beginnen met de transfers.

Transfers uit :

Ten eerste heb ik veel spelers transfervrij laten gaan . Deze spelers hadden allemaal maximaal 2 sterren potentieel en zouden dus nooit een kans in het 1e gaan krijgen.
                                  Roman Becker gold lange tijd als een groot talent voor in de spits maar wist zich niet door te ontwikkelen . Voor 87K vertrekt hij naar Hoffenheim , Wel is er nog een 30% doorverkoopclausule . Jacob Tannander kwam als talent gratis over van Malmo maar wist niet zijn laatste stap in zijn ontwikkeling te maken . BK Hacken neemt de jonge doelman voor 100 K over . Mile Veselinov kwam vorig seizoen voor 50 k over van Zemun maar had erg last van heimwee . Kans op een doorbraak was ook niet erg groot dus is hij weer terug naar ServiŰ FK Cukaricki nam hem voor 130k over. Patrick Bley is voor 2,5 k vertrokken naar Aue . Prele Sina die wij voor 83k hadden gekocht is nu voor 220K verkocht aan IFK Norrkoping. Dennis Ruprecht komt uit de eigen jeugd maar de kans op minuten in het 1e is minimaal . Schalke neemt hem voor 275K over .
                                  Diego Poyet die wij transfervrij wisten binnen te halen en zeker de nodige wedstrijden heeft gespeeld voor ons is voor 3 miljoen verkocht aan QPR. Dit seizoen zouden de minuten minimaal zijn . Serdar en Akkaynak zijn de 1e namen die ik opschrijf en er is vanuit de jeugd voldoende aanwas om dit op te vangen .
                                  Levi Garcia heeft zich erg goed ontwikkelt bij ons en het bod van 22 miljoen van Lazio was te goed om te weigeren .
                                  Tot slot was Maximiliano Romero al het hele seizoen ontevreden over zijn speeltijd . In de winter was ik klaar met zijn gezeur ( heeft een aantal wedstrijden de kans gehad maar niet gegrepen ) en heb hem aangeboden voor 25 miljoen . Real Madrid is zijn nieuwe werkgever. Goed waar spelers weggaan komen er ook nieuwe spelers natuurlijk . Plus dat wij actief op zoek waren naar een nieuwe CV en VL.

Transfers in :

Voor de CV positie had ik twee namen op het oog maar helaas bleken beide namen niet haalbaar . Matthias Ginter verdiende bij CSKA te veel geld en wou niet inleveren . Lasse Sobiech leek ondanks een behoorlijke afkoopsom wel haalbaar maar vroeg ook te veel salaris . Voor een vaste basisspeler had ik het wel willen betalen maar dat zou Lasse niet zo maar zijn . Met zijn 28 jaar oud en een forse afkoopsom zou winst maken ook niet makkelijk worden dus ook hier ging een streep door .
                                  Uiteindelijk is Matej Chalus de nieuwe man . Een sterke verdediger die ook nu al zijn mannetje kan staan en zich hopelijk nog door ontwikkeld . Deze 21 jarige verdediger is voor 2,6 miljoen overgenomen van FK Pribram. Met Oskar Ohman hebben wij een nieuw talentje erbij . Oskar is voor 100k overgenomen van IFK Mariehamm.
                                  Voor de linksback positie is onze 1e keus wel gekomen . Ik had hem laatst al laten debuteren bij Mexico . Ulises Torres komt voor 3 miljoen over van Monarcas Moreila . Ook voor deze positie is nog een extra speler gekomen . Heel Europa wou hem maar hij koos voor ons . Keita Sakurai is een 19 jarige back uit Japan . Komt transfervrij over van Yokohama. Als vervanger voor Garcia is een tweede Mexicaan gehaald . Roberto Alba is een groot talent van 19 jaar . Hij is overgekomen voor 1,5 miljoen oplopend tot 1,8 miljoen van Dorados de Sinaloa . Al had ik al wat talentvolle spitsen . De meeste zijn dit seizoen verhuurd en doen het goed dus vond ik het zonde om ze halverwege terug te roepen . Toch moest er wel een vervanger komen voor Romero. Rajko Dmitrovic is zijn naam . Deze 18 jarige spits komt voor 600k over van Partizan Belgrado .
                                  Al met al ben ik zeer tevreden over de breedte in de selectie . Van de echte basis was niemand vertrokken al speelde Garcia wel geregeld mee . Maar ook de vertrekkende wissels zijn goed opgevangen . Wij zijn er klaar voor voor het vervolg van de competitie. Maar voor het zover is werd er wel eerst geoefend

Tegen Rayyan speelden wij met ons U19 elftal en die wisten knap te winnen . Tijdens het trainingskamp moesten wij even terug vliegen naar Polen voor een potje tegen Slask Wroclaw . Na de 0-3 kregen hier ook nog wat jeugd en reserves de kans en daardoor kan Slask nog twee keer tegen scoren. Wij gingen vervolgens een oliestaatje verder voor het tweede duel van ons trainingskamp in Dubai en kon hierdoor even op de koffie bij mijn aangetrouwde neef die daar sinds 2 jaar woont . Ons U19 had geen enkel probleem met Dubai . Thuis werd Standard Luik op een pak slaag getrakteerd en wisten wij uit eenvoudig af te rekenen met Unterhaching . Thuis tegen Sao Paulo kwamen wij met 3-1 voor maar wist Sao Paulo toch nog langszij te komen . Toch ben ik zeer tevreden over de oefenwedstrijden .

In de bundesliga is de tweede seizoenshelft van start gegaan . Wij speelden twee wedstrijden deze maand . Uit naar Koln en thuis tegen Hoffenheim.
                                  Twee lastige wedstrijden op papier

En het waren ook twee lastige wedstrijden die wij gelukkig wel wisten te winnen . Uit bij Koln kwamen wij in de de 59e minuut aan de leiding door Pulkrab . Emre Mor schoot 10 minuten later de 0-2 binnen en was de buit binnen . Koln deed via Jojic nog wel wat terug in de 84e minuut .

Thuis tegen Hoffenheim was een knotsgek duel . Via Maier kwamen we al in de 3e minuut op voorsprong . Kramaric maakte in de 33e minuut er 1-1 van . Emre Mor was wederom trefzeker . Nu was het in de 44e minuut . Davy Klaasen maakte er in de 63e minuut weer 2-2 van . Dmitrovic ingevallen voor Pulkrab schoot ons voor de 3e maal op voorsprong in de 78e minuut na een assist van Torres . Akpogouma maakte er 5 minuten voor tijd 3-3 van . Lincoln maakte er 4-3 van in de 88e minuut en Dmitrovic maakte er in de 92e minuut met zijn tweede er 5-3 van .

Het gat met Bayern is opgelopen tot 9 punten . De rest van de clubs lijken al uitgeschakeld voor de titel . Toch zijn wij er nog lang niet . Tegen Slask Wroclaw , Sao Paulo en Hoffenheim kregen we toch de doelpunten te makkelijk tegen . Gelukkig scoren wij ook voldoende . Dortmund zal zich nog wel gaan melden voor de CL . Onderin lijken de twee degradanten haast wel zeker maar voor de play off om lijfsbehoud kan het nog erg spannend worden

Marius Er zijn nog veel wedstrijden te spelen maar als er een kans is is het wel dit jaar. Vind Spurs wel een heel goed team hebben en geef ons een 40/60 kans.
                                  Wallemme De score was inderdaad hoger dan gehoopt al had ik na de 2-0 misschien moeten ingrijpen . De randzaken vind ik zeer belangrijk en gelukkig wordt er door het bestuurd hetzelfde over gedacht . Nog steeds zijn wij wat dat betreft niet op het niveau waar ik wil zijn .
                                  Titan Dat is inderdaad een heel mooi woord . Al klinkt Deutschen Meister nog mooier . Talent is er zeker aanwezig al baal ik nog altijd dat wij geen tweede elftal hebben
                                  delichris . We zijn op de goede weg . En hopelijk kunnen we ons dit seizoen belonen .
                                  Josh Verschuilen kunnen wij ons niet meer nu . Tottenham ben ik toch niet zo blij mee hoor
                                  coma_303 Bayern is nog altijd onze gevaarlijkste tegenstander er vlak ze ook nog zeker niet uit . Tegen Barcelona was inderdaad geflatteerd maar wel een goede les
                                  JordiW. Scoren gaat ons goed af alleen krijgen we ook veel tegen . Heeft ook zeker met de spelstijl te maken maar het publiek is wel vaak de grote winnaar

Comment

• Lekker gehandeld op de markt zeg. Zowel goed verkocht als ingekocht. Je oefenwedstrijden waren gewoon top. En die twee competitiewedstrijden waren goed zo te zien. Je voorsprong op Bayern is er zeker.

Comment

• Erg goed gestart na de break, het ziet er geweldig uit in de tussenstand. Goede transfers ook dus de toekomst ziet er mooi uit voor Dynamo.

Comment

• De transferperiode is weer druk geweest, een paar leuke talenten er bij gehaald! In de competitie gaat het met twee knappe overwinningen nog steeds erg lekker!!

Comment

• Prima oefencampagne, paar leuke spelers gehaald en fier aan kop in de competitie!

Comment

• Geen exorbitante bedragen neergeteld voor de nieuwelingen, terwijl je waarschijnlijk voldoende centen op de bank hebt staan. Met andere woorden: sterk en slim ingekocht! De competitie is ook weer goed hervat!

Comment

• Goede voorbereiding gedraaid voor de tweede seizoenshelft en daarna ook goed van start gegaan in de competitie. Ga zo door!

Comment

• Een hele tijd geleden dat ik deze novelle voor het laatst had bekeken. Ik zie dat je nog steeds heerlijk draait bij Dresden.

Comment

• De maand februari is voorbij . Een drukke maand met veel wedstrijden . Verder was er weinig nieuws behalve dat Frank de Boer de nieuwe trainer is van Real Madrid.
                                                  Deze club kwam ook bij mij langs maar ik heb vriendelijk geweigerd . Hoewel het een hele grote eer is natuurlijk om met zo'n club in verband gebracht te worden.
                                                  Wel hebben wij het contract van Pulkrab weten te verlengen . Hij ligt nu vast tot de zomer van 2024.
                                                  In de competitie speelden wij deze maand vijf wedstrijden . Voor de beker speelden wij de kwartfinale en ook speelden wij het 1e duel in de 1e knock out fase in de Champions League

In de bundesliga mochten wij eerst uit naar Mainz ( die we later nog tegen komen in de beker ) , daarna thuis tegen hekkensluiter Frankfurt . Uit naar onze rivalen van RB Leipzig gevolgd door een thuiswedstrijd tegen Dortmund . Als laatste mochten wij uit naar het sterk presterende Freiburg . Op papier een zwaar programma

Toch hebben wij maar 1x puntverlies geleden deze periode en zijn we nog altijd ongeslagen in de competitie .
                                                  Wij begonnen uit tegen Mainz die we dus later in de beker ook nog zullen treffen . Wij begonnen in onze 3-4-3 en overrompelden hiermee onze tegenstander . Pulkrab schoot al naar zeven minuten de 0-1 binnen . Guwara kwam weer eens mee op stomen en ronde beheerst af 0-2 in de 38e minuut . Na rust was het erg gezapig en was het uiteindelijk Maier die de eindstand bepaalde op 0-3 in de 84e minuut .
                                                  Thuis tegen laagvlieger Frankfurt hadden wij weinig problemen . In een aanvallende 4-2-3-1 zetten wij Frankfurt vanaf minuut 1 onder druk.
                                                  Orban kopt na 10 minuten raak vanuit een hoekschop en Emro Mor schiet in de 14e minuut van 18 meter raak . Hoger houd vast in de 16 en Akkaynak benut de strafschop in de 27e minuut . Pulkrab schiet eerst op de paal maar is het eerste bij de rebound . 4-0 in de 50e minuut en tevens de eindstand .

Hierma staat de uitwedstrijd tegen RB Leipzig op het programma . Thuis werd Leipzig vernederd dus wij wisten dat Leipzig wat recht te zetten had . Via Vincent Janssen kwam Leipzig ook op 1-0 in de 9e minuut . Vlak hierna kreeg Janssen een grote kans op 2-0 . Geleidelijk aan kregen wij meer grip op de wedstrijd en was het Emre Mor die ons langszij schoot in de 19e minuut . Even later schoot Maier ons op 1-2 . Beide ploegen speelden vol op de aanval en ondanks vele kansen voor beide ploegen bleef het bij de 1-2. Een resultaat waar wij heel erg blij mee zijn

Thuis tegen Dortmund begonnen wij erg zwak . Bayern heeft Lewandowski die altijd tegen ons scoort . Dortmund heeft Aubameyang . Die scoorde al snel de 0-1 . Na de 0-2 van Bartra in de 23e minuut leek Dortmund op weg naar 3 punten . Toch toonden wij veerkracht . Arne Maier schoot ons vlak na rust op 1-2 . Marcel Franke Kopte ons vanuit een hoekschop op 2-2 in de 62e minuut . Hierna kregen wij nog kansen op de 3-2 . Dortmund was de 1e helft beter wij de tweede . Een gelijkspel was dus terecht .

Als laatste moesten wij uit naar Freiburg die erg hoog staan voor hun doen . Freiburg was het 1e kwartier beter maar daarna namen wij het over . Amiri maakte de 0-1 na 27 minuten spelen . Serdar scoorde al snel daarna de 0-2 in de dertigste minuut . Maier scoorde de 0-3 in de 52 minuut en Franke scoorde alweer in de 76e minuut . Burkardt deed nog iets terug in de 83e minuut .

Opnieuw lopen wij uit op onze enigste concurrent . Waar wij gelijkspeelden tegen Dortmund deed Bayern dat ook 0-0 tegen Mainz . Waar wij winnen in Freiburg laat Bayern twee punten liggen bij de hekkensluiter . 0-0 tegen Frankfurt .
                                                  Op dit moment is er een top 2 en een bottom 2 en daartussen is het erg spannend . Gat tussen nummer 3 en 16 is maar 11 punten . Vooral voor CL en EL gaat het erg spannend worden terwijl de battle voor plek 16 ook erg spannend is . Met nog 10 wedstrijden te spelen hebben wij een nu een voorsprong op Bayern maar toch vlak ik Bayern nog steeds niet uit

Voor de beker mochten wij uit naar Mainz . Eerder deze maand wisten wij in de competitie vrij eenvoudig met 0-3 te winnen . Zo makkelijk zou het nu vast niet worden . Toch starten wij met bijna dezelfde basis 11

Al snel leek het een herhaling te worden van de eerste wedstrijd deze maand . Arne Maier scoorde na 15 minuten na een perfecte voorzet van Amiri . Akkaynak kopte na 23 minuut raak uit een hoekschop . Al weer vroeg op 0-2 . Al misten wij nu wel de kansen op de 0-3 . Mainz ging er weer in geloven en kwamen terug tot 1-2 via Richairo Zivkovic in de 72e minuut . Toch lieten wij zien dat wij beter en verder waren en speelden het duel professioneel uit .

Voor een halve finale hebben wij het gemakkelijk getroffen op papier . Tegen de nummer 13 van een divisie lager . Toch is het nog altijd een gerespecteerde naam in Duitsland en zullen wij deze club ook zeker niet onderschatten. De andere halve finale is tussen Freiburg en Hertha BSC

Voor aanvang was deze wedstrijd werd Dynamo door kenners en journalisten als favoriet beschouwd . Iets waar ik het zeker niet mee eens ben . Tottenham heeft al jaren een topploeg en is in mijn ogen ook de favoriet . Toch willen wij thuis wel wat moois neerzetten zeker omdat het een jubileum voor mij is .

Al met al een zure avond . Al zag dat het in het begin er absoluut niet naar uit . Tottenham had moeite met ons 3-4-3 en als het binnen het kwartier minimaal 2-0 had gestaan had Tottenham niets kunnen zeggen . Paal , 2x keeper (Lloris ) en twee keer net naast zorgde voor een ontketend begin van Dynamo . Toch was het Tottenham wat als eerste scoorde een lange bal van Alderweireld kwam aan bij Lamela en hij was zeer koel voor het doel 0-1. Suat Serdar liet zich vandaag van zijn slechte kant zien door van achter in te komen . En mocht in de 42e minuut met rood inrukken . Toch bleven wij goed partij geven . In de 58e minuut scoorde Volland de 0-2 . Ook hierna kregen wij nog kansen op een treffer , Het zal lastig worden maar kansloos zijn wij nog niet

delichris . En inmiddels weer uitgebouwd met 2 punten . Het komt nu wel dichtbij
                                                  Marius De toekomst ziet er heel mooi uit
                                                  coma_303 Transferperiodes zijn altijd druk verwacht ook wel weer een drukke zomer . Gelukkig hebben wij goede scouts
                                                  Josh Hebben weinig te klagen inderdaad
                                                  Titan Geld is niet het probleem in de BL . Maar ik weiger extreme bedragen te betalen . Draxler verdient nu bijna 8 ton ( in de maand ) bij Wolfsburg in de 2e. Dat is toch niet normaal
                                                  Doe mij dan maar onbekende spelers voor normale bedragen
                                                  JordiW. Zijn wij ook zeker van plan
                                                  Minitolluz Fijn dat je hem weer gevonden hebt . Zijn nog steeds lekker bezig

Comment

• Zo zeg jij heerst in de competitie op dit moment. In de beker gaat het ook lekker. Alleen jammer van de nederlaag tegen de Spurs.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X