Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[NvdW] [FM17] MSK Zilina

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• [NvdW] [FM17] MSK Zilina

MSK Zilina is een voetbalclub uit het plaatsje Zilina, in het noordwesten van Slowakije. De ploeg is opgericht in 1908 en speelt haar wedstrijden in Pod Dubnom, wat plaats biedt aan ongeveer 11.000 man (vergelijkbaar met Het Kasteel van Sparta). Dit stadion wordt soms ook gebruikt voor de wedstrijden van de nationale ploeg. Onder andere de historische overwinning op toenmalig Europees kampioen Spanje werd er geboekt in oktober 2014 (2-1). MSK Zilina heeft een bescheiden prijzenkast. Sinds de onafhankelijkheid van Slowakije in 1993 werd het zesmaal landskmapioen en het won één keer de beker. In 2012 pakte het voor het laatst prijzen, maar dit was wel meteen de dubbel onder trainer Frans Adelaar.

De laatste jaren staat Zilina dus droog. Afgelopen seizoen eindigde de club op een matige vijfde plek. AS Trencin, de satellietclub van Ajax, wist zich voor de tweede maal op rij overtuigend te kronen als landskampioen. Een ploeg die misschien ook wel bekend is, Slovan Bratislava, werd tweede. De vijfde plek van Zilina betekent dat het in het seizoen 2016/2017 geen Europees voetbal speelt.

In Europa hebben de Slowaken al helemaal geen potten weten te breken. Er werd wel tweemaal een finale bereikt van de Mitropa Cup (1974 & 1983) en er werd Champions League gespeeld in het seizoen 2010/2011. Maar de laatste jaren moest het, als het überhaupt al Europees speelde, genoegen nemen met exits tegen respectievelijk KR Reykjavik, Ironi Kiryat Shmona, Rijeka en Athletic Bilbao in de kwalificatierondes. Laatstgenoemde was wel erg close, aangezien de Spanjaarden door mochten op basis van uitdoelpunten.

Net zoals enkele jaren geleden begin ik weer een novelle met Zilina. Toendertijd hield ik het ruim 10 seizoenen vol en ik hoop ook nu weer minimaal zo lang mijn motivatie te kunnen behouden. Ik ben nog steeds geen grafisch wonder, dus ik doe het vooral met screenshots en filmpjes uit FM zelf. Af en toe krijg ik wel eens een creatieve bui, dus dat is wel mooi voor de afwisseling.
    Last edited by Marius; 19 mrt 2017, 17:46.

Veel succes en ben zeer benieuwd naar het vervolg.

Comment

Succes met je novelle!

Comment

Altijd mooi, een novelle in een minder bekend land.. Ik ga je volgen!

Comment

Interessante club veel succes!

Comment

Leuk! regelmatig heb ik ook met MSK Zilina een game gehad, met wisselende successen overigens. Heel veel succes in Slowakije!

Comment

Kleine club, in een kleine competitie, daar hou ik persoonlijk enorm van. Veel succes met deze uitdaging!

Comment

Seizoen 2016/2017

Selectie

Dit is de selectie die Zilina weer eens kampioen moet gaan maken. Op de transfermarkt heb ik maar één versterking aangetrokken: Radek Dosoudil. Deze verdediger kwam transfervrij over van het Tsjechische FK Pribram. De enige speler uit de selectie die je zou kunnen kennen is middenvelder Viktor Pecovsky. Hij is Slowaaks international en stond ook twee wedstrijden in de basis op het EK in Frankrijk.

Competitie

De Slowaakse competitie bestaat uit 12 ploegen en iedereen speelt 3x tegen elkaar (33 wedstrijden).
                Deze competitie werd direct afgetrapt met een pittige uitwedstrijd tegen regerend kampioen Trencin. Hier werd een verdiende overwinning geboekt.
                Na deze sterke opening van het seizoen bezetten we een tweede plek op de ranglijst!

Video

In de wedstrijd tegen Trencin kregen we in de 87e minuut een penalty. Via de paal en de rug van de doelman werd het uiteindelijk 1-2!

Spoiler for Reacties:
                Bedankt voor de reacties! Marius Niejo101 Gytkjaer Bingbangboem Vilhena r4vje
                Last edited by QuaLyon; 10 nov 2016, 19:00.

Comment

Goede start! Drie keer tegen elkaar is inderdaad wel zeer opmerkelijk.

Comment

Veel succes bij deze onbekende club! Ik kan je vorige novelle nog herinneren, was erg leuk om te volgen.

Comment

Mooi dat je meteen van Trencin weet te winnen!

Comment

Ziet er prima uit, goede start van het seizoen!

Comment

Seizoen 2016/2017

Competitiewedstrijden - Stand na 19 wedstrijden

Beker

Met een half reserveteam is het ons niet gelukt om eerstedivisionist Skalica te verslaan. Jammer, maar de competitie is natuurlijk veel belangrijker!

Video

Een kleine doelpuntencompilatie van de eerste seizoenshelft.

Spoiler for Reacties:
                          Bedankt voor de reacties! Marius Romero Niejo101 FM_Lesly
                          Last edited by QuaLyon; 12 nov 2016, 16:20.

Comment

Jammer van de beker, maar dan heb je in ieder geval voor volgend seizoen nog een uitdaging!

Comment

Bijzondere clubkeuze en een alleraardigst begin van je loopbaan! Ook leuk die filmpjes, mag ik daaruit opmaken dat je het werken aan video's interessant vindt? Is het meewerken aan het MU YouTube kanaal misschien iets voor jouw?

Comment

Lekker bezig in Slowakije! de link naar de stand werkt echter niet helaas, ik krijg ook daar de wedstrijden te zien.

Comment

Beker is bijkomstig, benieuwd waar je uitkomt.

Comment

Tot nu toe sterk bezig in de competitie! Hopelijk kan je de tweede seizoenshelft beginnen met een klinkende zege tegen de leider. De eerste drie updates zijn mijns inziens van een zeer goed niveau en de filmpjes zijn een leuke toevoeging.

Comment

Seizoen 2016/2017

Transfernieuws

MSK Zilina is niet de rijkste ploeg, dus mijn bestuur vond het nodig om één van de grootste talenten van de club (verdediger Vavro) te verkopen een Dynamo Kyiv voor €1 miljoen. Daarnaast is onze reservespits ook verkocht voor een paar ton en de rechtsback bleek (heel raar) een aflopend contract te hebben in de winter en die had dan ergens in oktober al een contract bij een andere club. Alleen voor die rechtsback is een vervanger aangetrokken. Deze kwam gratis over uit Polen, maar is beduidend minder dan de back die is weggegaan.

Fortuna Liga

Naast alle ongelukkige transfers, hadden we het ook moeilijk met veel schorsingen en blessures. Dit had tot gevolg dat we hier en daar wat mindere wedstrijden speelden (Presov uit).

Eindstand

Een bizarre ontknoping zorgt ervoor dat we kampioen zijn geworden. In speelronde 32 speelde Senica namelijk tegen Ruzomberok en zij wonnen die wedstrijd. Zoals je op de screen met wedstrijden kunt zien, speelde Senica in de speelronde daarna tegen ons. Wij wonnen en Ruzomberok verloor thuis nog even van de degradant. Zij konden de titeldruk blijkbaar niet aan..?

Statistieken

Volgend seizoen
                                      Omdat we kampioen zijn geworden, spelen we komend jaar in de 2e voorronde van de Champions League. De huidige selectie is in mijn ogen totaal niet goed genoeg om de groepsfase te behalen van dit toernooi. Nu zijn de financiën van de club ook niet geweldig, dus het wordt afwachten of we iets kunnen doen op de transfermarkt.

Spoiler for Reacties:
                                      Allen weer bedankt voor de positieve reacties! Scoiattolo Marius FM_Lesly
                                      Niejo101 Er was blijkbaar iets misgegaan met het invoegen van die linkjes. Nu is het aangepast, bedankt voor het melden!
                                      Daniell Normaal gesproken maak ik eigenlijk nooit filmpjes en ik denk ook niet dat ik er de kwaliteiten en motivatie voor heb. Sorry!

Comment

Proficiat met de titel! Verbeterpuntje naar volgend seizoen lijkt me de verdediging.

Comment

Lekker hoor, meteen Kampioen, ondanks een paar matige resultaten. Hopelijk weet je een paar voorrondes te overleven, dat scheelt nogal wat centen...

Comment

Prima seizoen gedraaid, veel succes komend seizoen in de CL!

Comment

Seizoen 2017/2018

Transfers & Selectie

We hebben 4 spelers aangetrokken: Trapp en Hutton moeten basisspelers worden, Stochl gaat de concurrentiestrijd aan met de andere VC's en Hanzel is puur voor de breedte.
                                              Er zijn nog geen belangrijke spelers weg gekocht, maar de transfermarkt staat momenteel nog wel open.

Europa

De Albanezen waren geen probleem, maar tijdens de twee burenruzies kwamen we gewoon te kort. Jammer, maar het levert toch ongeveer €1 miljoen op!
                                              Slovan Bratislava, Ruzomberok en Presov werden in de kwalificaties voor de EL uitgeschakeld door PAOK (GRI), Apollon en Omonia (beide CYP)

Fortuna Liga & Supercup

De Supercup was gewoon een vriendschappelijke wedstrijd en de competitie zijn we wel redelijk goed gestart.
                                              Na zeven speelrondes staan we op een gedeelde eerste plek. Deze wordt gedeeld met Slovan Bratislava.

Spoiler for Reacties:
                                              Bedankt voor de reacties! Marius Niejo101 FM_Lesly

Comment

Je hebt toch wel een beetje je visitekaartje in Europa afgegeven!

Comment

Geen ramp dat je niet tot een poulefase bent doorgedrongen. Nu kun je dit seizoen gebruiken om daar wel heen te groeien. Prima seizoensstart ook!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X