Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Sulla via del Ritorno!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM17] Sulla via del Ritorno!

Geschiedenis
    Parma Calcio 1913, zoals de club nu heet, is een club die voorkomt, na een doorstart gemaakt te hebben, uit de club Parma de Parma Football Club. Tot 1990, de eerste 77 jaar dus, speelde de club niet hoger dan de Serie B. In 1990 werd de club naar de Serie A geleid door de toen nog onbekende manager Nevio Scala. In deze tijd werd de club ook overgenomen door Parmalat van de familie Tanzi. Door deze familie Tanzi kreeg de club veel geld te besteden om de selectie te versterken. Dankzij dit geld lukte het de club, in hun debuutjaar, meteen zesde te worden in de Serie A en daarmee Europees voetbal veiligstelde.

In 1992 volgde het eerste succes voor Parma, door middel van de Copa Italia te winnen. Het jaar daarna was het direct ook raak in Europa, want op Wembley werd Antwerp FC verslagen met als resultaat de Europacup II. In de jaren '90 werden er nog twee UEFA Cup's aan dit rijtje toegevoegd door in 1995 van Juventus te winnen en in 1999 van Olympique Marseille. Het hoofddoel van de familie Tanzi, het winnen van de Serie A, is nooit gebeurd. De club was er in de jaren 1995 en 1997 heel dichtbij, door twee keer met een punt verschil tweede te worden achter Juventus, maar het kan nog steeds weggestreept worden, en voorlopig zal dit ook niet gebeuren.

Parma na het winnen van de laatste UEFA Cup in 1999 met spelers als Cannavaro, Thuram, Crespo, Buffon en Veron.

Want vandaag de dag vinden we Parma Calcio 1913 terug in de Legia Pro Girone B terug, het derde niveau in Italië. Maar hoe is de club in vredesnaam daar terecht gekomen? Dat komt door het Parmalat-schandaal. In december 2003 kon Parmalat een obligatielening van 150 miljoen namelijk niet betalen, ondanks dat het bedrijf beweerde dat het 4,5 miljard euro aan liquide middelen zou hebben, maar die bleker er niet te zijn. Dit had grote gevolgen voor Parma want ondanks dat ze in 2004 bleven bestaan en een doorstart ondergingen naar Parma FC ging het uiteindelijk fout. Op 16 februari 2015 verliep de deadline voor het betalen van salarissen en schuldeisers. Die bleken niets ontvangen te hebben van de 25 miljoen die Parma ze schuldig was. Op 18 februari maakte de openbaar aanklager bekend dat ze het faillissement zouden aanvragen voor Parma. Op 6 maart 2015 kreeg de club 5 miljoen van de andere clubs uit de Serie A om het seizoen wel af te kunnen maken maar ondanks knappe overwinningen op Juventus en Udinese kon degradatie niet meer ontlopen worden. Op 22 juni was het boek definitief gesloten en werd de club failliet. In de Serie D werd de doorstart als Parma Calcio 1913 gemaakt en daar zijn ze dit jaar uit gepromoveerd!

Daar gaan we dan! Nieuwe FM betekend ook een nieuwe novelle voor mij! Met de promotie van Parma naar de Legia Pro Girone B was de keuze gauw gemaakt aangezien ik een voorliefde voor de topclubs van weleer heb! Ik hoop jullie op mijn eigen manier weer te vermaken en voor de rest veel lees plezier!
    Last edited by Marius; 16 jan 2017, 19:46.

Succes met je novelle!

Comment

Succes!

Comment

Prima intro, succes.

Comment

Succes, toch wel één van de uitdagingen in deze FM. Het verbaast me dat we tot nu toe hebben moeten wachten alvorens er iemand een novelle startte. Schitterende club in ieder geval, hopelijk kan je hen opnieuw naar de successen van weleer brengen.

Comment

Succes man!

Comment

Hele mooie clubkeuze, past ook wel bij jou! Veel succes met Parma!

Comment

Succes ! ik ga dit zeker volgen, ben er namelijk zelf ook mee aan het spelen.

Comment

#2 - Elk begin is moeilijk
                  Iedereen die soortgelijke uitdagingen begint zal deze titel kunnen beamen, want god allemaggies wat is het toch weer zoeken. Ten eerste heb je misschien het grootste probleem dat het weer een nieuwe FM is met weer zijn eigen behandeling, ten tweede ken ik vrijwel geen enkele speler die er in mijn huidige kern zit en ten derde en zeker niet het onbelangrijkste in deze uitdaging is het financieel weer lekker schuiven geblazen. Het is natuurlijk al eerder deze club zijn dood geweest en dat zal mij zeker niet overkomen. Maar goed, dat het in het begin weer zoeken geblazen is, moge duidelijk wezen.

Waar ik in de afgelopen edities de nodige, onbekende, clubs een weg naar boven heb gewerkt is natuurlijk een feit. FM16 stond helemaal in het teken van Taranto, die heel toevallig ook op hetzelfde niveau acteren als Parma alleen dan in de Lega Pro Girone C, en FM15 stond in het teken van Sparta Bremen, de club die ik vanuit de Oberliga naar de Champions League leidde. Dit jaar zal mijn doelstelling natuurlijk niet anders zijn, de wereldtop bereiken, maar ik wil me meer dan eens gaan richten op het zelf opleiden van talenten. Als ik namelijk een blik werp op de spelers met eigen kweek in FM springt één naam er natuurlijk uit: Gianluigi Buffon. De misschien wel beste keeper van de wereld is opgeleid bij Parma en hoe vet zou het zijn als er meer van dit soort spelers voortkwamen uit de jeugdopleiding van Parma. Verder zijn bekende spelers Giuseppe Rossi en José Mauri.

De grootste speler die opgeleid is bij Parma, Gianluigi Buffon.

Maar aan de start van deze nieuwe game zijn er geen grootheden, of vergane grootheden meer. We beginnen helemaal op 0 en het niveau is duidelijk anders dan dat het ooit geweest was. Als we namelijk nu een blik werpen op de beste spelers komen we uit bij spelers als Felice Evacuo die in het seizoen 2000/2001 2 wedstrijden in de Serie A speelde en verder nooit meer op het hoogste niveau speelde, Manuel Scavone die nooit hoger speelde dan de Serie B en Emanuele Calaio die samen met Napoli van de Lega Pro naar de Serie A promoveerde in de jaren 2004 tot en met 2008. We hebben dus wel een paar spelers met de nodige ervaring maar daartegen over staan spelers als Rafa Mir die gehuurd wordt van Napoli en dus een effect is van ons samenwerkingsverband met hen, Frederico Chiesa die gehuurd wordt van Fiorentina maar met zijn 18 jaar wel al van onschatbare waarde is voor ons en Nicolo Fazzi die gehuurd wordt van Crotone maar de lijnen voor ons op het middenveld moet uitzetten. We kunnen dus spreken van een selectie met zowel ervaring als jeugd maar of dat gaat werken moet zich nog uitwijzen...

[b]@Vilhena; Duarte.; Twan1810; Marius; F de Vries; Niejo101; en Olivierke; bedankt voor alle toffe respons! Ben ik blij om!

Comment

Prachtige clubkeuze! Veel succes!

Comment

Interessante mix van spelers in je selectie. Ben benieuwd wat er nog bij gaat komen...

Comment

Toffe club, blijft toch bizar hoe snel dit soort clubs kunnen afzakken. Hopelijk kun je wat meer pareltjes uit je jeugdopleiding gaan halen!

Comment

Buffon, de beste keeper die we op dit moment kennen, is natuurlijk een geweldig Parma product.
                          Klopt het dat je aanvoerder van de Serie A mee is gedegradeerd naar de Serie C (D vorig jaar) of is hij ondertussen wel weg?

Comment

Heel erg mooie doelstelling, niet alleen terug naar het allerhoogste niveau maar ook nog eens een kweekvijver aan talenten worden. Ik kijk er al naar uit te lezen hoe je dat gaat doen.

Comment

Parma is een enorm leuke uitdaging, ik wens je veel succes! Ben erg benieuwd of je spelers van het niveau Buffon op kan leiden, zou top zijn.

Comment

#3 - Dove c'e una volanta c'e un modo
                                Zeg ik even op mijn beste Italiaans, maar in het Nederlands is het 'gewoon' waar een wil is, is een weg. Waar mijn voorliefde voor de Italiaanse competitie vandaan komt is niet zo heel moeilijk te zeggen. Vroeger ging ik ieder jaar minimaal één, maar meestal twee, keer per jaar op vakantie naar Italië. Ik heb vrijwel heel Italië gezien van 10 x Rome tot Sicilië. Mijn eerste trainingspak was dan ook van een Italiaanse club, namelijk Juventus. Vandaag de dag ligt mijn voorkeur nog steeds bij de Oude Dame. Met spelers als Higuain, Dybala, Pjanic, Chiellini, Bonucci, Buffon en ga zo maar door is dat natuurlijk niet vreemd, maar door de jaren heen heb ik toch de nodige clubs afgewerkt in Italië. Mijn eerste FM liefde was Torino, met als doel de grote jaren van Il Grande Torino terug te laten keren (en met succes). Ook ben ik bij Internazionale een grote manager geweest en was Taranto natuurlijk ook een succes verhaal.

Duidelijk is dus wel dat Italië mijn hart heeft gewonnen, maar mocht dit een flop worden kan dat natuurlijk snel veranderen. Op de dag dat ik binnenkwam bij deze 103 jaar oude club wilde ik meteen op zoek gaan naar versterkingen. Er was een klein budget om aankopen te doen maar dit heb ik allemaal aan de kant geschoven om meer salaris te hebben. Uiteindelijk wist ik namelijk 13 spelers naar de club te halen, vier spelers kwamen transfervrij en negen spelers kwamen op huurbasis. Van die negen spelers die op huurbasis zijn gekomen betalen we maar voor één iemand salaris, en die heeft niet eens een basisplaats. De vier spelers, die daadwerkelijk een contract hebben ondertekent bij ons, zijn Guiseppe Ruggiero die afkomstig is uit de jeugd van Juventus, Gianluca Micale die zonder contract kwam te zitten nadat Foggia zijn contract niet verlengde, Nicola Pozzi die 25 doelpunten in de Serie A heeft gemaakt en al eerder voor Parma speelde en Sebastian Mladen die kort na zijn komst bij ons zijn debuut maakte in het Roemeense elftal.

Nicola Pozzi is na een afwezigheid van twee jaar terug bij Parma, toen nog in de Serie A spelend, nu in de Lega Pro Girone.

Na al deze transfers hebben we een hele ruime selectie gekregen. Mijn selectie telt namelijk drie doelmannen waarbij de voorkeur uitgaat naar Lukas Zima die gehuurd is van Genoa en overgenomen kan worden voor 100k, acht verdedigers waarbij elke positie dubbelbezet is en de eerste vier Nunzella - Coly - Canini - Garufo zijn, dertien middenvelders waarbij sommige spelers ook in de spits uit kunnen komen maar de eerste vijf Diakhate - Fazzi - Scavone - Chiesa - Mir zijn en in totaal drie aanvallers waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Pozzi. Wat jullie hieruit kunnen opmaken is dat ik meestal aantreed in een 4-2-3-1 systeem of een 4-1-2-3 systeem met vleugelaanvallers, één spits en dus een VM of een AM. Dit is de opstelling die ik vrijwel elke editie hanteer en zo ook deze editie.

@Jespresso; Niejo101; ugge2; Twan1810; Romero; Bedankt weer voor de toffe reacties heren! Ik hoop natuurlijk op talenten a la Buffon maar dat zit er de eerst aankomende jaren natuurlijk nog niet in denk ik

Comment

Helemaal door mekaar gegooid met andere woorden, maar misschien ook wel nodig om meteen promotie te pakken.

Comment

Mooie transfer hoor!

Comment

Een novelle met de mooiste club ooit, die moet ik natuurlijk volgen. Je beschikt over een goede selectie, waarmee je hopelijk kunt promoveren naar de Serie B. Talenten à la Buffon zijn er niet, maar je hebt met Lucarelli wel een klasbak. Ik wens je tot slot nog veel succes toe.

Comment

#4 - Bak ascensori Parma al livello piu alto
                                        Voorafgaand aan het seizoen hadden we natuurlijk de gebruikelijke oefenwedstrijden om de ploeg op elkaar te laten inspelen. We speelden in totaal vijf wedstrijden beginnend tegen ons eigen jeugdelftal en vervolgens Nurnberg, Greuther Furth, Bochum en Darmstadt. We kunnen dus wel concluderen dat we een Duitse voorbereiding gehad hebben. Ondanks dat ik niet al teveel waarde hecht aan voorbereidingen kan ik toch concluderen dat we geen hele slechte periode gedraaid hebben. We wonnen namelijk twee maal met 2-1, speelde gelijk met 0-0 tegen het Bochum van Gert-Jan en verloren van Nurnberg en Greuther Furth. Niet geheel ontevreden aangezien deze clubs allemaal op het tweede niveau van Duitsland spelen en ik dat wel wat hoger inschat dan het derde niveau van Italië.

Na de voorbereiding waren we toe aan het echte werk, de Liga Pro Girone B stond op het punt te beginnen met een wedstrijd tegen Mantova. In totaal behandel ik in dit blok twaalf wedstrijden en dat zijn wedstrijden tegen Reggiana, Venezia, Padova, Teramo Calcio, AS Gubbio, Forli FC, AC Ancona, Maceratese, Sambenedettese, Fano en Santarcangelo Calcio. Hierin is de wedstrijd tegen AC Reggiana de 'belangrijkste' want dit is de dell'Enza derby. Waar we in de eerste wedstrijd er niet uit kwamen, moesten we in de tweede wedstrijd dus echt gaan presteren aangezien dit de derby was. Na vier minuten was de toon al gezet want we kwamen op een 0-1 achterstand. Gelukkig wisten we dit in de 22e minuut recht te trekken en kwamen we voor de 70e minuut zelfs op 3-1. Wedstrijd gespeeld zou je zeggen, maar toch scoorde Reggiana in de 87e minuut ook nog een keer. Na heel erg te moeten billen knijpen bleef dit toch onveranderd en wonnen we mijn eerste derby meteen! Dit goede resultaat gaven we een goed vervolg dankzij een dubbelslag van Nicola Pozzi tegen Venezia.

Je zou denken, nou trek die lijn maar door maar toch was dat makkelijk gezegd dan gedaan. Gestoei met mijn opstelling, want het liep niet zoals het hoorde te lopen, en weinig kansen maakte de volgende twee resultaten. Tweemaal 1-1 tegen Padova en Teramo Calcio, waren toch niet de resultaten waarop ik hoopte. Padova is een goede ploeg die zeker mee doet om promotie maar tegen Teramo Calcio dient er gewoon gewonnen te worden maar helaas, twee gemiste punten. Hierna werd het zaak om weer te gaan winnen en dat leek wederom niet te gebeuren tegen Gubbio want we werden weggetikt. Gelukkig bleef het 1-0 bij rust en wisten we dit na rust te herstellen. Met een 2-0 winst tegen Forli op zak leek het tij gekeerd, maar dit ging helemaal mis tegen Ancona. 0-2, een hard resultaat in eigen huis. Gelukkig lieten we ons niet van de wijs brengen en wonnen we van de laatste vier wedstrijden drie keer en speelden we jammerlijk gelijk tegen Fano waar zeker meer in had gezeten. Met een blik op de huidige tussenstand kunnen we concluderen dat het ongekend spannend is, maar dat we wel bovenaan staan. Alle lof die ik voor ons spel ontvang is dus zeker niet voor niets!

EDIT: Misschien dat die niet in mensen zijn inbox komen omdat ze in een quote stonden dus dan maar op deze manier, bedankt voor de toffe reacties Marius; Niejo101; @Scoiatollo; Vilhena; Jespresso; Twan1810; Romero; ugge2; Olivierke; F de Vries; Duarte.;
                                        Last edited by Bakkes12; 14 nov 2016, 11:31.

Comment

Een prima start gemaakt hoor! Nu afs6tand proberen te nemen van de concurrentie.

Ik merk dat de mention niet in mijn messages aankwam, misschien doordat-ie in een quote stond?

test Bakkes12
                                          Last edited by Niejo101; 14 nov 2016, 11:25.

Comment

Beetje rommelige update. Moest een aantal keer dingen twee keer lezen en dan leken ze soms nog niet helemaal duidelijk.
                                            De resultaten zijn in ieder geval bemoedigend. Ik had misschien wat meer een overrompeling verwacht na al je transfers maar de tussenstand is toch niet slecht.

Comment

Je bent een geweldige uitdaging aangegaan met Parma, vind het een erg mooie club. Op zich mag je niet klagen met een eerste plaats maar ergens hoop ik dat je nog iets meer gaat domineren.

Comment

#5 - L'instabilita e la parola
                                                De eerste twaalf wedstrijden zijn gespeeld en met een eerste plaats is er niets in mijn lichaam wat niet tevreden kan zijn. Alhoewel, de voorsprong is niet groot, het spel is niet groots maar een eerste plaats is een eerste plaats. Al zou Feyenoord het hele jaar dramatisch spelen en aan het eind van het jaar bovenaan staan hoor je mij niet klagen... Enfin, ik dwaal af. We zijn de te kloppen ploeg, en daar moeten we nu mee om leren gaan. In deze update hebben we een blok van dertien wedstrijden voor de boeg: Bassano Virtus (Thuis), Lumezzana (Uit), Pordenone (Thuis), AlbinoLeffe (Uit), Modena (Uit), Alto Adige (Thuis), FeralpiSalo (Thuis), Mantova (Thuis), AC Reggiana (Uit), Venezia (Thuis), Padova (Uit), Teramo Calcio (Thuis) en als laatste AS Gubbio (Uit). Een belangrijke periode aangezien we concurrenten als Bassano Viruts en FeralpiSalo treffen.

Dertien wedstrijden dus, waarin ik eigenlijk minimaal dertig punten wil halen en dus een gat wil slaan met mijn concurrenten, maar niets was minder waar. De eerste wedstrijd werd namelijk meteen kansloos verloren van naaste concurrent Bassano. Gelukkig ging de ploeg niet bij de pakken neerzitten en werd er driemaal op rij gewonnen aan de hand van Rafa Mir en Simone Lo Faso, vooral laatstgenoemde maakt heel veel indruk in Parma maar helaas is het een huurspeler. Na een gelijkspel in dei Ducati derby (tegen Modena) wisten we een aanval van Alto Adige af te slaan dankzij een weergaloze Simone Lo Faso. Vanaf dat moment hadden we nog drie wedstrijden te spelen voor de winterstop, en het was maar goed dat die winterstop er kwam.

Na een verliesbeurt tegen FeralpiSalo die daarmee wel heel dichtbij kroop wisten we alle frustraties van ons af te spelen tegen Mantova. Alles kwam eruit wat er soms niet uitkomt en dankzij het superduo Simone Lo Faso en Rafa Mir, die beiden een hattrick maakten, wonnen we met 6-0. Je zou denken dat we toen helemaal in vorm waren om de volgende derby te winnen, maar goh wat kwamen we bedrogen uit. 5-2... Wat een vernedering van jewelste. Wat was ik blij dat we niet de week erna meteen weer moesten ballen en volgens mij was de ploeg daar ook blij mee. Met nog vier wedstrijden te gaan in dit blok wilde ik nog even mijn beste beentje voor zetten, maar helaas had de ploeg hier anderen ideeën over. Er werd weliswaar niet meer verloren, maar geweldig was het ook niet. Acht punten in vier wedstrijden is natuurlijk niet geweldig, al moet wel gezegd worden dat de gelijke spelen tegen ploegen uit de top zes waren. Met in totaal 26 punten in dertien wedstrijden is mijn doel natuurlijk niet helemaal bereikt, maar het andere doel, het uitlopen op de concurrentie is wel geslaagd want we staan nu twee punten los in plaats van gelijk! Woehoeeeee!

Heren, allemaal weer bedankt voor de toffe reacties! Misschien dat het niet altijd helemaal goed gaat met de mentions maar ik doe mn best Niejo101; Marius; en Daniell;

Comment

Afwisselende resultaten, maar je kan ook moeilijk alles winnen. Netjes aan de leiding dus er valt eigenlijk niet te mopperen.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X