Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bepalen transferprijs

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bepalen transferprijs

Heren,

Vraagje. Waar baseren jullie een vraagprijs op? Ik ben nu bijvoorbeeld een game gestart met Feyenoord en krijg een bod van 3,3 miljoen, oplopend tot 7,8 miljoen op Kongolo (waarde: 3,2). Mijn inziens is dit een waardeloos bod voor een zeer talentvolle verdediger.. Wat hanteren jullie als 'formule' voor het vragen van de juiste prijs? Merk dat ik hier nog wel eens moeite mee heb, zelfde als met aankopen dat ik denk: 'Mijn god wat een geld', terwijl het dan achteraf als alles afgeblazen is misschien toch wel mee valt als ik zie wat er voor andere spelers met mindere stats wordt gevraagd..

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Hoor het graag!

Ik heb geen vaste formule, maar bij talenten vraag ik vaak wel minimaal 5 maal hun waarde of zelfs wel meer

Comment

Ik heb niet specifiek een formule maar bij een spits pak ik vaak de waarde die hij heeft en dan pak ik zijn doelpunten gemiddelde en dan per doelpunt nog een miljoen daar bovenop. Dus stel je spits heeft een waarde van 32 miljoen en hij scoort gemiddeld 15x per seizoen dan zou ik dus rond de 47 miljoen vragen voor hem. Vaak is dat dan 40 + clausules. Bij talenten houd ik over het algemeen 3x hun waarde aan ... stel je talent is 4 miljoen dan wil ik 12 miljoen hebben + een doorverkoop percentage (niet van de winst maar van de volgende transfersom) van minimaal 35%. Dus in jouw geval bij Kongolo zou ik minimaal 15 miljoen willen zien + doorverkoop van 35%.
      Last edited by r4vje; 26 nov 2016, 09:44.

Comment

bas2204 r4vje Kongolo is uiteindelijk door het bestuur verkocht voor 10,5 miljoen > oplopend tot 17,7 miljoen.. In het begin even zuur maar heb nu in ieder geval Sam Larsson (Heerenveen) en Haller (Utrecht) kunnen halen. Nu nog 7,5 miljoen over om me te versterken voor de V(C) en V(L) positie..

Comment

Zuur dat het bestuur kiest voor het geld.

Ik heb trouwens ook geen vaste formule omdat het afhankelijk is van de speler/positie en of je al een back up achter de hand heb of makkelijk kunt vinden.
          -als ik geen vervanger heb en speler is belangrijk voor het elftal wil ik minimaal 3 a 4x zijn waarde met doorverkoop bij tranfer (+30%)
          -als ik een vervanger heb ga ik vaak akkoord met 2.5 a 3x zijn waarde plus doorverkoop bij volgende tranfers (+25%)
          -Als speler geen vaste waarde is en ik kan hem vervangen door een talent laat ik hem gaan tegen de waarden met door verkoop (50%)

Comment

Pak zelf 7.5 voor een talent wat nog niet vast bij het eerste zit, 15 voor een doorberekend talent en basisspelers gaan vanaf 25 + hun waarde ingame.

Comment

Zorg er in ieder geval voor dat je doorverkoop percentage niet over de winst is. Dat levert zelden iets fatsoenlijks op.

Verder vraag ik vaak 3x de waarde van een speler + minimaal 25% bij doorverkoop.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
              X