View Full Version : Hip Hop
Pagina's :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
10
Ginola
16 april 2009, 22:38
Ik heb het niet zo op Eminem, enkel Sing for the Moment, Lose Yourself vind ik echt goed, daarnaast heeft ie soms wel gruwelijke beats (Till I Collapse, ideaal voor een wedstrijd).
Wow, wat heeft Sammie mooie liedjes. Luister nu heel vaak Come with me. Brutha is ook heel goed, vooral she's gone, net als day26 ook heel goed!
David
17 april 2009, 12:09
Wat vinden jullie eigenlijk de beste rapper ooit? Om maar ff een leuke discussie te starten.
roy-ddw
17 april 2009, 12:10
2pac
nickyyyy
17 april 2009, 14:03
Denk ook 2pac
Ginola
17 april 2009, 14:12
Ik heb meerdere favorieten. Talib Kweli en Mos Def vind ik erg goed, maar dan hebben we het niet over True Magic, dat laatste album van Mos Def. Verder Slug van Atmosphere, Guru van Gang Starr en Common. Dat is echt het meeste dat ik luister.
Vreven
17 april 2009, 14:26
Qua flow en kwaliteiten toch wel Biggie. Luister bijvoorbeeld eens Gimme the loot, alsof er 3 verschillende mc's aan het werk zijn.
Guru, Talib Kweli, Aesop Rock, Method Man, MF DOOM zijn ook uitstekende mc's.
David
17 april 2009, 14:34
Ik vind dus Notorios B.I.G. Wat een flow heeft die gast, hij kan een track agressief laten klinken zonder te hoeven schreeuwen, bovendien vind ik zijn muziek na 15 jaar nog steeds niet gedateerd klinken.
Lange
17 april 2009, 15:25
Eminem, en voordat iedereen over me heen valt, ik weet ook wel dat hij niet echt de beste is, maar in mijn ogen is er niemand beter. Komt ook omdat ik Tupac (met uitzondering van enkele nummers) niet zo heel super meer vind. Verder heeft Eminem al jaren een plek in mijn afspeellijsten, waar andere artiesten komen en gaan, blijft Eminem altijd staan.
David
17 april 2009, 15:37
2Pac vind ik erg overschat, ja hij is zeker goed en Hit Em Up is een v/d beste disstracks ooit maar hij heeft een dom karakter met zijn pseudo-filosfisch gebral etc. Als je Biggie ook vergelijkt met 2pac zie je dat 2Pac iets van 5 albums nodig heeft gehad om hetzelfde te bereiken als Biggie die dat in 2 albums deed.
Na mijn mening is het enige waar 2Pac in overtreft de lyrics, Biggie heeft toch een beetje van die money, bitches en cars achtige lyrics maar dat vergeef je hem toch meteen als je zijn flow, heerlijke beats en stem hoort. _O_
Ik ben het met David eens, Notorious B.I.G. Bij 2pac vind ik dat het erg oud lijkt dat is bij Biggie Smalls niet. 1970 something vind ik ook echt koning gemaakt.
frietsaus
17 april 2009, 16:16
Big Pun en Big L. Biggie komt pas ver daar achter, nog achter Lord Finesse, Kool G Rap en Rakim.
The Hunter
17 april 2009, 16:20
Ali-B is gewoon één van de betere hoor.
Vreven
17 april 2009, 16:22
Big Pun en Big L. Biggie komt pas ver daar achter, nog achter Lord Finesse, Kool G Rap en Rakim.
Tfoe, hoe kon ik Big L nou vergeten. Die had :( ook echt een goede flow en goede lyrics ja. Lord Finesse, Kool G Rap en Rakim moet ik me nog meer in verdiepen. Van Big Pun ken ik maar een nummer, echter wel een superdope pokoe.
nickyyyy
17 april 2009, 16:25
Ali-B is gewoon één van de betere hoor.
:m:
daar was trouwens een tijd geleden op vh1 zo`n all time rappers top 100 ofso, en daar stond 2pac op 1 en eminem op 2.
Yari.
17 april 2009, 16:25
Ik ben het met Lange eens. Ben niet een van de oudsten hier dus de wat oudere generatie ken ik niet echt maar Eminem blijft altijd wel staan, die nummers word ik nooit zat. Tuurlijk is tupac ook goed, zelfs uitstekend maar Eminem heeft iets extra's
edit: @ The Hunter, wat dacht je van Soesi B dan, komt ie aanlopen met z'n möterhead shirt... ;e;e;e;e;e
Qua flow en kwaliteiten toch wel Biggie. Luister bijvoorbeeld eens Gimme the loot, alsof er 3 verschillende mc's aan het werk zijn.
Guru, Talib Kweli, Aesop Rock, Method Man, MF DOOM zijn ook uitstekende mc's.
Gimme the loot! _O_ Vind leuk om hier ook nog want andere Amerikaanse rappers te horen.
The Hunter
17 april 2009, 16:36
:huhu:
Nee maar ik luister vooral ''hip-hop'' al vinden dat sommige hier troep maar ik vind het gewoon lekker om naar nummers van Weezy, The game, T.I. , Mims, NAS enzo te luisteren. Ook luister ik ook veel nederlandstalig, Winne, Typhoon, Opgezwolle en Diggy dex bijvoorbeeld maar dat word door de eckte kenners hier gezien als kermis muziek blijkbaar, so what.
Lange
17 april 2009, 16:57
Opgezwolle word volgens mij hier ook wel gewaardeerd hoor ;)
RikH 013
17 april 2009, 16:59
Van Nederland vind ik sowieso:
1. Sticks
2. Rico
3. Typhoon/Winne
Opgezwolle vind ik de pioniers uit Nederland. Heb Eigen wereld helemaal grijs gedraaid!
Dus dat wordt wel degelijk gewaardeerd. Rik ben het met jou lijstje eens!
David
17 april 2009, 17:02
Nah Sticks.. :( Hij is wel goed maar dat geforceerde stoere stemmetje is zo wack. Voor mij is t:
1.Typhoon
2. Rico
3. Extince
4. Jiggy Djé
5. Zwart Licht :P
6. Winne
RikH 013
17 april 2009, 17:02
Fakkelteit & Eigen Wereld _O_ Kan niet wachten op het nieuwe album van Fakkelbrigade
The Hunter
17 april 2009, 17:03
Oja, en nu het album van Djiggy gaat ook wel dagelijks door me WM heen.
Nee daar erger ik me niet aan. Ik erger me meer aan Jiggy Dje die denkt dat hij het al gemaakt heeft. Maar vanwaar Extince?
King XVI
17 april 2009, 17:05
MC Joël is gewoon _O_
LRtXAhT42pE
David
17 april 2009, 17:07
Extince hoort duidelijk in de top 10 beste NLse rappers hoor. Is voor bijna alle NLse rappers inspiratiebron geweest, heeft een lekkere, extreem relaxte flow (hoe hij op een nummer kan rappen alsof het helemaal niks boeit is gewoon zo dope) en zijn teksten zijn ook tamelijk geniaal.
Petterson
17 april 2009, 20:06
In Nederland kan naar mening kwa flow niemand tippen aan Rico van Opgezwolle.
Internationaal gezien vind ik wat moeilijker. Kanshebbers: MF DOOM, El-P, Gift of Gab etc. Maar mijn nummer blijft denk ik toch Chris Palko aka Cage Kennelz aka Cage. De held.
palacio
17 april 2009, 20:40
geweldig old school nummer 8)
<object width="445" height="364"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/b9FUQ3xj3Fk&hl=nl&fs=1&rel=0&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/b9FUQ3xj3Fk&hl=nl&fs=1&rel=0&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="445" height="364"></embed></object>
Ginola
17 april 2009, 20:45
Nah Sticks.. :( Hij is wel goed maar dat geforceerde stoere stemmetje is zo wack. Voor mij is t:
1.Typhoon
2. Rico
3. Extince
Dat zou ook mijn top 3 zijn. Rico is veel beter dan Sticks. Zie Natuurlijk met Typhoon, en vergelijk dat met Wind Waait.
Gift of Gab
Wist niet dat je die kende. Heeft die meer werk zoals A Penny? Dat is namelijk het enige nummer dat ik heb en die is zwaar de bom.
David
17 april 2009, 21:08
Trouwens na die film Notorious gezien te hebbben ben ik ook weer helemaal in een Biggie bui. 8)
I love it when you call me big poppaaaa
Hurricane
17 april 2009, 21:12
Trouwens na die film Notorious gezien te hebbben ben ik ook weer helemaal in een Biggie bui. 8)
Same here, meteen de complete discografie afgehaald voor nummers die ik nog niet had. Juicy blijft zo een heldennummer ook:banana:
@Palacio, ******hard nummer, zouden er wel nog meer van mogen zijn.
palacio
17 april 2009, 21:42
throw your hands in the air! if youse a true player :banana:
Petterson
17 april 2009, 21:49
Dat zou ook mijn top 3 zijn. Rico is veel beter dan Sticks. Zie Natuurlijk met Typhoon, en vergelijk dat met Wind Waait.
Wist niet dat je die kende. Heeft die meer werk zoals A Penny? Dat is namelijk het enige nummer dat ik heb en die is zwaar de bom.
Gift of Gab is de rapper van het duo Blackalicous. Zeker iets wat in jouw straatje past. Probeer eens het album Blazing Arrow.
Dzsudzsák.
18 april 2009, 04:35
http://www.101.tv/page/101barz/play/744d0e4f8a2e4b76fd18b0f4b1e67035
boemmmm, FLEX & SARGE!
Yari.
18 april 2009, 20:28
http://www.101.tv/page/101barz/play/744d0e4f8a2e4b76fd18b0f4b1e67035
boemmmm, FLEX & SARGE!
RBDjan is ook lauw
Maikel
18 april 2009, 23:48
Mijn vijf beste MC's in willekeurige volgorde zijn:
Ice Cube
Chuck D
Scarface
Guru
WC (Dub-C)
Dzsudzsák.
19 april 2009, 00:12
http://www.youtube.com/watch?v=APHm8DbYkL0
toch wel leuke clip :O
Yari.
19 april 2009, 00:26
dan vind je p.i.m.p uncensored version van 50 ook wel leuk
David
19 april 2009, 01:23
Hehe maar dit vind ik dus echt geen hiphop meer, gewoon een top40 liedje.
Gabi.e
19 april 2009, 03:39
PRoIJyN2J1Y
Nieuwste videoclipje van Ne-Yo.
palacio
19 april 2009, 15:36
dio & reverse & jayh. heerlijk nummer dit
<object width="660" height="525"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CFoHxNu6aoQ&hl=nl&fs=1&rel=0&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CFoHxNu6aoQ&hl=nl&fs=1&rel=0&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="660" height="525"></embed></object>
Yari.
20 april 2009, 00:17
http://www.youtube.com/watch?v=aP7X4Cu255g
edit:
en @ David, ja m2 maar doelde meer op de clip :)
palacio
20 april 2009, 00:57
ook zeker een lekker nummer
Vreven
20 april 2009, 12:29
Damn. Ik kan echt niet tegen nederhop met van die klagerige refreintjes.
David
20 april 2009, 14:20
Damn. Ik kan echt niet tegen nederhop met van die klagerige refreintjes.
Inderdaad een waardeloos kutnummer. Sowieso die hele Jayh is echt drama, en toch is ie wel nog de beste Nederlandse R&B zanger dus kan je nagaan hoe slecht de rest is. ;c
Lange
20 april 2009, 14:37
Gino, nog meer puntjes omhoog man in de lijst van toffe mensen, heerlijke muziek maakt die Talib Kweli :) Rustige beat, relaxte text, mooi man :)
Dennis.
20 april 2009, 18:56
Geen hip hop maar, iemand al nieuwe single van Eminem gehoord? :) Ouderwets Eminem.
David
20 april 2009, 21:16
Hoezo geen hiphop?
Inderdaad een waardeloos kutnummer. Sowieso die hele Jayh is echt drama, en toch is ie wel nog de beste Nederlandse R&B zanger dus kan je nagaan hoe slecht de rest is. ;c
daar ben ik het niet mee eens. Amerikaanse R&B is wel 100 x zo goed maar jayh en andere zijn niet drama. Baby is drama maar de rest vind ik wel meevallen. Sammie, Ne-Yo en Usher zijn wel de drie beste.
David
20 april 2009, 22:20
Ja niet lullig bedoeld maar toen ik 13 was zou ik hem ook goed vinden dus neem dat niet zo serieus. :P Ik vond vroeger RnB ook echt goed maar ja nu luister ik alleen nog af en toe Chris Brown en Ne-Yo enzo, het is gewoon te simpel allemaal en af en toe iets te gay.
Lange
21 april 2009, 08:13
Geen hip hop maar, iemand al nieuwe single van Eminem gehoord? :) Ouderwets Eminem.
We Made You of Crack a Bottle?
palacio
22 april 2009, 13:52
Em's nieuwe album komt uit op 15 mei toch? of is hij al uit.
David
22 april 2009, 14:19
Eminem liet op 5 maart via een persbericht weten dat Relapse voorzien is om op 19 mei 2009 in de winkels te verschijnen. In het najaar van 2009 komt Relapse 2 uit, hierop staan tracks die Dr. Dre en Eminem opnamen toen ze bezig waren met het afronden van Relapse[3].
Yari.
22 april 2009, 16:28
Eminem liet op 5 maart via een persbericht weten dat Relapse voorzien is om op 19 mei 2009 in de winkels te verschijnen. In het najaar van 2009 komt Relapse 2 uit, hierop staan tracks die Dr. Dre en Eminem opnamen toen ze bezig waren met het afronden van Relapse[3].
Dat word downloaden geblazen :$
Lange
22 april 2009, 16:37
Als je het album echt wilt dan koop je hem toch gewoon :cab:
Hurricane
22 april 2009, 16:43
Zoals elk Eminem album zal ik hem kopen.
David
22 april 2009, 21:47
Ik koop alleen Nederlandse albums, verdienen de support meer.
Yari.
22 april 2009, 22:46
- wrongggg
Ginola
23 april 2009, 02:21
Ja, nuttig.
Cunninlynguists waren veeeeeeeeeeeeeeeeet.
Jeffersonn
23 april 2009, 13:23
Ik koop alleen Nederlandse albums, verdienen de support meer.
Mwah, veel Nederlandse rappers klagen nog weleens omdat ze in hun ogen een gebrek aan support/money hebben maar reken maar dat ze een dikkere porto hebben dan de meeste normaal werkende mensen hoor. Sommige rappers laten zelfs in hun lines blijken dat ze liever niet op TMF willen komen e.d., maar eigenlijk zouden ze niets lievers willen dan dat om op die manier aan hun geld te komen.
David
23 april 2009, 16:26
Nou ik denk dat dat ook wel meevalt hoor, iemand als Ali B enzo hebben wel veel geld maar dat komt gewoon omdat het een commerciele kneus is > hij moet kutmuziek maken anders kwam ie niet op TMF. Tuurlijk willen ze op TMF komen maar niet op de manier van Ali B dus. Mja echt rijk zijn de (goede) rappers niet hoor, ik hoorde Extince bv een keer zeggen dat ie er van kan leven, nou dat is het dan ook denk ik. Bovendien wordt je na je 45/50ste niet meer serieus genomen en heb je dus ook maar een korte tijd om je geld te verdienen.
Vreven
23 april 2009, 17:35
Muziek maken om geld te verdienen is sowieso een kutinstelling. Je maakt muziek omdat je het leuk vindt en creatief bezig wil zijn. Als je muziek in de smaak valt, dan verdien je er wat mee. Maar om puur muziek te maken voor de centen, dat is wack.
Ik heb diep respect voor een band als The Waterboys. Stonden op het punt van doorbreken. De meeste bands hadden hun muziek daar op aangepast, lees een toegankelijker geluid, The Waterboys bleven echter hun eigen ding doen. Talk Talk idem, hartstikke populaire band, boel hitjes gehad en opeens gingen ze experimenteren, dat is gewoon tof.
David
23 april 2009, 21:13
De rijkste rappers van ons land zijn Marokkanen. Dit blijkt uit een afstudeeronderzoek van Marie Oldeese die twee jaar lang onderzoek deed naar de inkomsten uit de Hip Hop in Nederland.
Het onderzoek is gebaseerd op de waarde van een artiest en kwam tot stand door interviews met de rappers zelf en de mensen om hun heen. De onderzoeksvraag was dan ook: Kunnen rappers leven van hun muziek?. Uit het onderzoek is een top tien van Nederlands rijkste rappers gekomen.
Knuffelmarokkaan en rapper Ali B is de rijkste rapper van Nederland. Ali B is de enige Nederlandse rapper die miljonair is geworden door zijn muziek. Naast zijn concerten en inkomsten uit de CD en ringtone verkoop verdiend Ali ook nog eens een groot stuk inkomsten uit zijn bedrijf SPEC, commercials, tv programma's en succesvolle theater tournees. Ali B doet al jaren lang zijn zaken in eigen beheer waardoor hij een groter stuk van de inkomsten in eigen zak steekt en gezien de populariteit van zijn artiesten brengt dat een hoop geld op. Onder zijn management staan onder andere de populaire rappers Sjaak, Darryl en Yes-R die de nodige concerten agenda vol houden. Ook dit jaar ziet het erg goed uit voor Ali en zal hij voorlopig nog aan de top van de rijkste Nederlandse rappers blijven.
Op de tweede plaats is de rapper Cilvaringz die in 1999 bij de Amerikaanse rap groep Wu-Tang Clan tekende. De Marokkaan uit Tilburg behaalt zijn inkomsten vooral uit zijn bedrijf RPEG dat naast management van o.a. producer Focus (getekend bij Dr.Dre) en radicale rapper Salah Edin, ook internationale concerten opzet voor artiesten als 50 Cent, Sean Paul en Beyonce. Cilvaringz, die al een paar jaar in Marrakech woont, heeft een succesvolle verkoop van zijn album in eigen beheer genoten en is tevens in het bezit van maar liefst 8 hectares bouwgrond rondom Marrakech.
Nummer drie is niemand minder dan het neefje van de nummer één, Yes-R! Yes-R scoort enorm met zijn hitsingles en geniet daardoor van een volle en succesvolle concertagenda. Daarnaast heeft Yes-R veel medewerking verleent aan goede doelen instanties (waaronder Nederland Veilig en Fight Cancer). Ook heeft Yes-R de hoofdrol gespeeld in de met Gouden Status bekroonde kerstfilm 'Een Beetje Verliefd'. Yes-R's waarde wordt geschat op zo'n 150.000 euro.
Andere rijke rappers uit de Top 10 Rijkste Hip Hop Artiesten Uit Nederland zijn Ruben & Jerry uit The Party Squad, het collectief Opgezwolle, The Opposites, Lange Frans, Typhoon, Salah Edin en de leden van de Jeugd Van Tegenwoordig.
Nou zegt wel genoeg, alleen Opgezwolle, Typhoon en in mindere mate JvT, Salah Edin en misschien Opposites af en toe krijgen mijn respect, rest is allemaal slecht. ;e
Jeffersonn
24 april 2009, 14:15
Ali B, bahh :}{
Kayak
24 april 2009, 14:30
Mijn twee nieuwste aanwinsten, Du Zoon had ik al lang op me iPod staan. Maar ik wil die geniale en meest recent uitgekomen mixtape (die ook gratis te downloaden is) met cover er persé bij hebben. Kaya wilt shit origineel hebben..
http://www.fame.nl/images/uploaded/wulfien/week37/kempi.jpg
+ Gratis;
http://www.greenmelon.nl/wp/wp-content/uploads/2009/04/top_notch_extravaganza_vol_2_550px.jpg
Ginola
24 april 2009, 14:57
Dan kies je ook wel iets uit zeg :cab:
David
24 april 2009, 15:22
Zelfs als ik Kempi heel vet zou vinden zou ik dat album nog niet kopen. ;e Ik gun hem het geld niet.
Lange
24 april 2009, 17:31
Ik heb mixtape van Kempi op CD hier liggen, kadotje van een ex van me ;e
Kayak
25 april 2009, 12:13
Deze shit is hard mensen, check de gratis mixtape op de site van Jayh.
http://i43.tinypic.com/2aknko.png
Vreven
25 april 2009, 12:15
Ik moet zeggen dat de songtitels me al tegen houden.
David
25 april 2009, 16:45
Als je 1 line van die kneus hebt gehoord bevestigt dat ook al meteen je vooroordeel, schijtmuziek.
vsUCsTdW3hM
:-D
Tjinnoes
25 april 2009, 17:05
http://www.101.tv/page/101barz/play/55e3309f56bfc7e24c4c97e42c628819
Omfg. Schande.
Tjinnoes
25 april 2009, 17:10
Btw, check deze albums:
The Dream - Love Vs Money
Ryan Leslie - Ryan Leslie
J. Holiday - Back Of My Lac
Rick Ross - Deeper Than Rap
Jeffersonn
25 april 2009, 17:41
Kaya, heb je de tracklist van zijn EP al gezien?
Allemaal dezelfde nummers, op 3/4 na ofzo. Teleurstellend. Ik had er wel meer verwacht.
En Gino Pietermaai is gewoon een kneus, geen aandacht aan besteden. Beter houdt hij zich wat meer bezig met zijn Fresku 'carriere' i.p.v. die onzin.
David
25 april 2009, 18:25
Nu lul je maar wat, die track van hem als Fresku is hard dus daar hoef je niet denigrerend over te doen en hij is behalve die top notch mixtape overal waar ik hem heb gezien grappig.
Jeffersonn
25 april 2009, 18:47
Nee David, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde juist dat hij daar beter mee verder kan gaan (Twijfel is juist een vet nummer!) en dat ik liever heb dat hij daar meer mee doorgaat dan veel tijd te besteden aan zijn tweede personage, Gino Pietermaai.
Yari.
25 april 2009, 19:54
Wat vinden jullie van de nieuwe 101 sessie van Hef?
Vind hem zelf wel redelijk.
Binnen 2 maanden rockt deze MC de scene:
hO_GzWDqa5s
Kayak
25 april 2009, 20:30
@Jeffersonn: Ik weet, maar sommige tracks zoals de Stratiblues zijn wel gedeeltelijk veranderd. Maarja; als je die mixtape er gratis bij krijgt is dat leuk meegenomen toch?
Camiel
25 april 2009, 20:39
Hahaha Abe, diegene die The Box nog kunnen ontvangen zullen hem waarschijnlijk wel een keer langs zien komen :mrgy:
Yari.
25 april 2009, 20:40
Lol Abe. ;e
David
25 april 2009, 21:07
Nee David, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde juist dat hij daar beter mee verder kan gaan (Twijfel is juist een vet nummer!) en dat ik liever heb dat hij daar meer mee doorgaat dan veel tijd te besteden aan zijn tweede personage, Gino Pietermaai.
Achja zonder Gino Pietermaai was ie moeilijker bekend geworden he. Dat je Gino Pietermaai kut vind kan dan wel maar dat zorgt er wel voor dat hij doorbreekt als rapper en jij zijn tracks kunt luisteren. ;)
Armand
26 april 2009, 22:41
Er is weer een nieuwe track van Eminem, de koning is weer terug hoor.
Stefan.
26 april 2009, 23:08
Ik vind 'm maar matig..
Gabi.e
26 april 2009, 23:10
Eminem - 3 A.M. ( 2oo9 )
Gaat het om toch?
Armand
26 april 2009, 23:11
Jep
Gabi.e
26 april 2009, 23:20
Oke dan vind ik hem kut, vond alleen Toy Soldiers vet en I'm sorry mama. owja nog eentje iets met Without you ofzo.
David
26 april 2009, 23:30
Lose Yourself, The Way I Am, Stan ook allemaal heel aardige nummers hoor. Vind We Made You laatste tijd ook erg vet ineens. :cab:
Gabi.e
26 april 2009, 23:31
Lose yourself bedoelde ik ja, geen idee hoe ik aan without you kom:cab:
tomterhorst
26 april 2009, 23:55
Iemand nog wat aanraders van must have albums?
RikH 013
27 april 2009, 01:05
Fakkelteit van Sticks& Delic
Jeffersonn
27 april 2009, 11:15
Achja zonder Gino Pietermaai was ie moeilijker bekend geworden he. Dat je Gino Pietermaai kut vind kan dan wel maar dat zorgt er wel voor dat hij doorbreekt als rapper en jij zijn tracks kunt luisteren. ;)
Daar zit ook weer wat in inderdaad :). Laten we dan maar hopen dat hij zijn 2e personage snel niet meer nodig heeft, hehe.
Overigens ben ik het ook met je eens over die track van Eminem, toen ik hem voor het eerst hoorde twijfelde ik nog maar nu vind ik hem echt wreed! (En als we het dan toch over overeenkomsten in onze muziek smaak hebben; Zwart licht _O_)
ik lach me rot om mensen die hier op Gino Pietermaai schelden, want die mensen hebben nog niet helemaal door dat Gino een verzinsel is, een typetje zoals bij de TV Kantine:D
Alsof ik niet wist dat Gino Pietermaai een verzinsel is, maar ik mag hem toch wel errug irritant vinden. Vind ook wel slap als jij zo moet doorbreken. Maar kennelijk is dat de laatste tijd in om met filmpjes bekend te worden.
tomterhorst
27 april 2009, 13:04
Fakkelteit van Sticks& Delic
Ja die ken ik wel, ik bedoel meer van Amerikaanse/Engelse rappers ;)
Edwin
27 april 2009, 13:23
Lose yourself bedoelde ik ja, geen idee hoe ik aan without you kom:cab:
Without Me bedoel je dan denk ik
ik lach me rot om mensen die hier op Gino Pietermaai schelden, want die mensen hebben nog niet helemaal door dat Gino een verzinsel is, een typetje zoals bij de TV Kantine:D
Ik lach me rot om jou dat je nog niet helemaal door heb dat iedereen allang weet dat Gino Pietermaai een verzinsel is. :-D
Wat vinden jullie van de nieuwe 101 sessie van Hef?
Vind hem zelf wel redelijk.
Vond zijn vorige beter.
David
27 april 2009, 13:55
Daar zit ook weer wat in inderdaad :). Laten we dan maar hopen dat hij zijn 2e personage snel niet meer nodig heeft, hehe.
Overigens ben ik het ook met je eens over die track van Eminem, toen ik hem voor het eerst hoorde twijfelde ik nog maar nu vind ik hem echt wreed! (En als we het dan toch over overeenkomsten in onze muziek smaak hebben; Zwart licht _O_)
Zwart Licht is gewoon te dope idd, ga dadelijk ook naar de stad en hun album kopen > verdienen ze gewoon + ik wil geluidskwaliteit want op internet staan alleen gare rips.
Yari.
27 april 2009, 13:58
vond zijn vorige beter
Ja ben ik wel mee eens. maar vind deze toch ook best vet:)
Net kaartjes gehaald voor:
Top Notch, hét Nederlandse hiphoplabel, presenteert op donderdag 11 juni in Paradiso een selectie hiphoptalent van onze eigen doorregende bodem: Fakkelbrigade (Sticks & Rico (-ex-Opgezwolle), Typhoon, A.R.T. en James), Zwart Licht, Winne en Zo Moeilijk, en om het af te maken DJ The Flexican en host MC Fit. Aanleiding voor deze avond van Nederlandstalige hiphop in Paradiso, voor zover er al een aanleiding zou moeten zijn, is o.a. de release van de albums van Fakkelbrigade, Winne, Zo Moeilijk en Zwart Licht. De cd’s van Winne, Zo Moeilijk en Zwart Licht liggen al in de winkel en bij onder andere Bol.com, de Fakkelbrigade-cd is vanaf 22 mei te koop. Verder is het natuurlijk geweldig al deze talenten op één avond te mogen aanschouwen.
€18,- _O_
tomterhorst
27 april 2009, 16:59
Iemand het album van Asher Roth gehoord? Vindt het een van de betere hip-hop albums dit jaar.
David
27 april 2009, 17:11
Ay2nA74MjSY
Een van de beste nummers van nieuwe Jiggy Dje album.
Carero
28 april 2009, 02:42
Ik heb Ark de triomf nog niet maar deze track belooft veel goeds.
Denny
28 april 2009, 20:59
Heerlijk nummer is dat, helaas wel de enige van het album.
Carero
28 april 2009, 23:49
Heb vandaag voor het eerst het hele album gecheked en het valt me echt tegen, hebben 'we' daar nou zó lang op moeten wachten?
David
29 april 2009, 00:20
Ach het is wel aardig, niet meer dan dat. Had er eerlijk gezegd ook niet zo heel veel van verwacht, bovendien is dit toch het 2e album wat ie in een klein jaar dropt (Kohfie Konnect is ook voor een groot deel zijn werk)
Ik vind Jiggy Dje al niet zo geweldig en dit album bewijst het weer. Op dat ene nummer na dan..
@ David ga je 11 Juni naar Paradiso?
David
29 april 2009, 01:37
Nope, heb geen vrienden die mee willen want is ver weg etc. Ga wel misschien naar Zieke Zuiden Jam in Eindhoven: Zwart Licht, Kleine Jay en Cartes, en Winne.
vsUCsTdW3hM
Had al filmpje ervan gepost mja boeiend.
JanKnul
29 april 2009, 13:11
Btw, check deze albums:
J. Holiday - Back Of My Lac
Die van J. Holiday is niet nieuw, maar zeker goed! Heb er echt van genoten. Nummers als Suffocate, Come Here en Bed.
Shefkee
29 april 2009, 14:45
Skiezo en Chilloh (DHC) bij 101Barz, komen echt wel hard daar. Sommige stukjes, mwah, maar dat compenseren ze met echte harde lines..
JanKnul
29 april 2009, 16:45
Off-topic: Haha DHC zulke toffe herinneringen aan. Heb ooit mijn GS leraar in de derde laten geloven dat er een nieuwe politieke partij kwam genaamd DHC. Zei tegen hem om op internet of de kranten te gaan doorlezen. Gast heeft het nog gedaan ook nog. :D
Yari.
29 april 2009, 19:26
Haha. :mrgy:
David
30 april 2009, 02:02
Hebben jullie ook zo'n hekel aan van die domme VMBO Kader sletjes die één liedje kennnen van Opgezwolle (meestal Strik je veter of Gekke gerrit) en dan helemaal interessant gaan doen daarmee, in hun MSN naam zetten etc. Als ze dan vragen welke muziek jij luistert en je zegt ja Opgezwolle etc, dan komen ze aan met: OOoh ja! Van Gekke Gerrit en Strik je veter!! Net weer zoiets gehad. :cab: Niet voor niets dat Sticks een keer heeft gezegd: ja ik zie het ook wel, Gekke Gerrit staat tegenwoordig vooraan bij de shows.
Yari.
30 april 2009, 19:25
Hebben jullie ook zo'n hekel aan van die domme VMBO Kader sletjes die één liedje kennnen van Opgezwolle (meestal Strik je veter of Gekke gerrit) en dan helemaal interessant gaan doen daarmee, in hun MSN naam zetten etc. Als ze dan vragen welke muziek jij luistert en je zegt ja Opgezwolle etc, dan komen ze aan met: OOoh ja! Van Gekke Gerrit en Strik je veter!! Net weer zoiets gehad. :cab: Niet voor niets dat Sticks een keer heeft gezegd: ja ik zie het ook wel, Gekke Gerrit staat tegenwoordig vooraan bij de shows.
ja idd. ik heb er een stuk of 8 in mn msn lijst, als het niet meer is 8-)
Kayak
30 april 2009, 20:08
Rock & Roll van Dio is net binnen gekomen. Heerlijk album, ik zal de (naar mijn mening) lekkerste nummers kort toelichten. Singles als Tijdmachine en Aye laat ik achterwegen omdat iedereen die toch wel kent.
Het is je Boy ft. Voicst: Een track waar je lekker op los kan gaan, de beat komt hard en het is gewoon een chill nummer.
Probleem: Dit lied bevat mooie teksten, zeker iets voor mijn generatie om over na te denken.
Duivelszoon ft. Big2 & Sjaak: Vergelijkbaar met mijn conclusie over 'Probleem'. Alleen hebben Big2 en Sjaak hier hun steentje aan bij gedragen. Wat zeker een pluspunt is.
Cool ft. Revers & Jayh: Ik vind dit, persoonlijk. Eén van de betere nummers op dit album. Het heeft een heerlijke beat. Lekker om op te spacen en op bepaalde stukken is de tekst ook van zeer degelijke kwaliteit. Daarom bevat de track ook voldoende variatie.
Baby: Lekker nummertje, wat zeker niet onder doet aan de hits 'Aye' en 'Tijdmachine.
Cool verdiend het gewoon om de volgende single te worden. Er zijn weinig nummers op dit album die hieraan kunnen tippen.
aTKz6Bfgv8E
Duivelszoon is wel dope idd. Sjaak haha ik vind hem echt geniaal. :D
The Hunter
1 mei 2009, 01:12
Baby vind ik zo'n dope nummer. Ik heb zoiezo wel wat met zulke tracks... Alles wat ik wil van Winne vind ik ook hard _0_
http://www.youtube.com/watch?v=wMVxvUvwmcw
Dan vind je Blind van Zwart Licht misschien ook wel tof, verwoordt ook echt precies mijn gevoel wat ik bij een meisje heb. Vind dat soort nummers idd ook wel wat hebben, gewoon normaal/vrolijk over liefde hebben ipv dat gejank zoals in RnB liedjes
Baby vind ik zo'n dope nummer. Ik heb zoiezo wel wat met zulke tracks... Alles wat ik wil van Winne vind ik ook hard _0_
Sowieso hele album van Winne. Komt zelden, of eigenlijk nooit, voor dat er geen 1 nummer tussen zit die ik niet leuk vind.
The Hunter
1 mei 2009, 13:07
Ik vind de track ''rood'' het minst van z'n album, weet niet precies waarom maar ik vind het gewoon zijn stijl niet.
Doe Alsof Je Weet vind ik simpelweg kut, verder zitten er idd niet echt zwakke tracks op.
Die vind ik juist wel chill :)
Jeffersonn
1 mei 2009, 17:20
Lotgenoot vind ik wel een mooi nummer, Alles wat ik wil ook inderdaad :).
de nummers met een duidelijke boodschap en met gevoel zijn voor mij sowieso altijd wel +1.
Meestal kennen ze idd dan 'Gekke Gerrit' maar ook vaak 'Eigen Wereld' en/of 'Hoedenplank', omdat deze als single's zijn uitgebracht. Vind ik persoonlijk jammer, want deze nummers zijn nou niet echt representatief voor Opgezwolle.
RikH 013
1 mei 2009, 19:52
21 mei komt het album van Fakkelbrigade, genaamd Colucci Era. Ik kan echt niet wachten
Dit is vlijmscherp, vijf sterren kwaliteitsmerk, sterk rijmwerk colluci tijdperk. 8)
The Hunter
1 mei 2009, 23:05
Meestal kennen ze idd dan 'Gekke Gerrit' maar ook vaak 'Eigen Wereld' en/of 'Hoedenplank', omdat deze als single's zijn uitgebracht. Vind ik persoonlijk jammer, want deze nummers zijn nou niet echt representatief voor Opgezwolle.
Het zijn ook vaak de mindere nummers in de ogen van de ''eckte'' fans die als singel worden uitgegeven. Commercie natuurlijk.
Het zijn wel harde tracks gewoon maar er is zoveeel meer.
RikH 013
2 mei 2009, 01:19
Ik vind Hoedenplank echt geen goede track. Doe mij maar Regendans en Utopia.
Ik heb er 1 in mijn msn lijst. die kent alleen Nino, Kempi en Jayh. dan heeft ze weer een nummertje gehoord die meestal al een een half jaar uit is en dan zet ze weer in dr naam alsof ze dikke fan is o.0
Ik ben de laatste tijd veel samples uit hiphopnummers aan het halen, vaak vind ik de sample zo goed dat ik het origineel moet hebben. Valt me op dat er nog opvallend veel progrock gebruikt wordt door producers. Deep Purple, King Crimson, maar ook hele onbekende bands als Trapeze, Mountain en Spirit.
Nieuwe van Sean Paul
1QtX3htI1zQ
FY9HfOfG6h0
Echt kippenvel krijg ik van deze. 8) Please al is Detox half zo dope als The Chronic 2001 dan heb je nog een classic.
The Chronic was inderdaad een mooi album, luister hem nu nog steeds wel eens. Still D.R.E en What's the Difference zijn ook erg.
frietsaus
3 mei 2009, 19:42
The Chronic was inderdaad een mooi album, luister hem nu nog steeds wel eens. Still D.R.E en What's the Difference zijn ook erg.
The Chronic idd wel ja, maar 2001 is een slap album met een paar redelijke nummers.
Totaal niet mee eens, op 2001 vind ik The Next Epsiode, What's The Difference, Still Dre en Forget About Dre gewoon klassiekers en er staan verder nog harde tracks als Fuck You, The Watcher en Bang Bang op. Eigenlijk vind ik alleen Ackrite wat minder en die skits/intro's/outro's irritant. Verder is het een perfect album.
The Chronic uit 92 is dan ook wel goed maar vind ik wel minder goed, maar 2 écht goede tracks (Fuck Wit Dre Day en Nuthin But A G Thang) en verder is het allemaal wel goed maar steekt er niks bovenuit dus 2001 is voor mij duidelijk beter.
Daar sluit ik me bij aan.
palacio
4 mei 2009, 13:53
Deze shit is hard mensen, check de gratis mixtape op de site van Jayh.
http://i43.tinypic.com/2aknko.png
HAHA! die cover heeft een klasgenoot van mij gemaakt! hardd
Minister.
4 mei 2009, 13:54
http://www.youtube.com/watch?v=hXgcU8_o5ac&feature=related
Heerlijk nummertje. Niks vergeleken met de oude versie maar toch een heerlijke song voor 2009. Het is iig stukken beter dan zijn Untitled bullshit.
Verder is het Sickology album van Tech N9ne ook weer fire.
En als laatste vraagje: Is Asleep in the Bread Aisle van Asher Roth het luisteren waard? Want ik had dat kart nummer gehoord en dat vond ik maar niks.
tomterhorst
4 mei 2009, 14:15
Ik vind dat album van Asher Roth toch echt wel heel goed. Ik zou hem zeker eens gaan luisteren. I Love College vooral.
RikH 013
4 mei 2009, 15:52
Ik heb gisteren het album van Asher Roth grotendeels geluisterd en het is opzich wel goed ja. I Love College vind ik dan weer net wat minder. Luistert wel lekker enzo maar de tekst slaat echt helemaal nergens op.
RikH 013
4 mei 2009, 16:07
sickkk :<:<:<
Colucci en Schouders Ophalen zijn wel veel beter, hoop dat dit niet een van de beste tracks van t album is.
RikH 013
4 mei 2009, 17:04
Schouders ophalen komt niet op het album toch ?
Colucci en Schouders Ophalen zijn wel veel beter, hoop dat dit niet een van de beste tracks van t album is.
Colucci is idd een goed nummer
Schouders ophalen komt niet op het album toch ?
Ja idd, jammer toch wel harde track en nu zit er Najib Amhali gezeik doorheen. ;c
Beetje te donkere beat voor mijn zin. Voor Rico en Sticks is ie wel gruwelijk, maar Typhoon klinkt er echt niet op.
frietsaus
4 mei 2009, 18:01
Totaal niet mee eens, op 2001 vind ik The Next Epsiode, What's The Difference, Still Dre en Forget About Dre gewoon klassiekers en er staan verder nog harde tracks als Fuck You, The Watcher en Bang Bang op. Eigenlijk vind ik alleen Ackrite wat minder en die skits/intro's/outro's irritant. Verder is het een perfect album.
The Chronic uit 92 is dan ook wel goed maar vind ik wel minder goed, maar 2 écht goede tracks (Fuck Wit Dre Day en Nuthin But A G Thang) en verder is het allemaal wel goed maar steekt er niks bovenuit dus 2001 is voor mij duidelijk beter.
Alleen Next Episode steekt er bovenuit, de rest is aardig maar bij lange na niet van het niveau van The Chronic waar alleen maar bangers op staan.
edit: Productie is natuurlijk on point, maar ik voel het album niet. Ook al schijnt het door bepaalde dudes als best klinkende (lees klinkende) hiphopalbum beschouwd.
Jeffrey
4 mei 2009, 22:48
http://www.youtube.com/watch?v=SqNohqiCBrs
De nieuwe track van Keizer vind ik zelf persoonlijk ook wel goed vooral het laatste deel waarin hij duidelijk maakt dat hij Kempi en Lil' Wayne niet nadoet
palacio
4 mei 2009, 22:52
heb album van winne (winne zonder strijd) eindelijk. vind het persoonlijk erg sterk. ook heb ik extravaganza vol. 2 gedownload van topnotch site, ook lekker
frietsaus
5 mei 2009, 00:37
http://www.youtube.com/watch?v=SqNohqiCBrs
De nieuwe track van Keizer vind ik zelf persoonlijk ook wel goed vooral het laatste deel waarin hij duidelijk maakt dat hij Kempi en Lil' Wayne niet nadoet
Alleen al het feit dat hij in een adem genoemd wordt qua stijl met dat soort gasten doet mij besluiten niet te kijken of ooit te luisteren. Maar hey, ieder zijn smaak :cab:
http://www.youtube.com/watch?v=jvMvFE9K0Q8
video er bij en zo
Zooooooo wack dat ie met dat hoge stemmetje aan het rappen is ineens (Eminem)
Minister.
5 mei 2009, 10:24
Klopt, zijn stem is nu bijna niet om aan te horen.
Maar Dre heeft weer een mooie beat gemaakt en de lyrics zijn ook hard dus dat compeseert lichtelijk.
Ben me de laatste tijd meer gaan verdiepen in rap van vroeger, luisterde eerst alleen nieuwe rap maar dat is eigenlijk niks vergeleken met de rap toen. Heb nou thuis Illmatic, The Chronic en het beste van 2Pac. Wat een muziek is dat zeg. Heb me er nooit zo mee bezig gehouden maar toen was het tenminste nog echt, nu is bijna alle rap muziek zo gemaakt..
Illmatic spreekt mij niet zo aan, moet het nog altijd een keer serieus luisteren maar heb er dus geen zin in. Wordt toch gezien als beste hiphopalbum ooit dus moet t wel dope vinden eigenlijk..
Vond hem eerst ook niet zo goed. Maar toen heb ik hem gewoon een keer écht goed geluisterd en toen kwam ik erachter dat ie toch wel echt goed is ;)
Ben me de laatste tijd meer gaan verdiepen in rap van vroeger, luisterde eerst alleen nieuwe rap maar dat is eigenlijk niks vergeleken met de rap toen. Heb nou thuis Illmatic, The Chronic en het beste van 2Pac. Wat een muziek is dat zeg. Heb me er nooit zo mee bezig gehouden maar toen was het tenminste nog echt, nu is bijna alle rap muziek zo gemaakt..
Er is genoeg hiphop die niet dagelijks op TV komt die ook "echt" is. Je moet het alleen wel vinden ;)
Ja dat weet ik. Maar wat ik bedoel is juist dat er geen echte hiphop meer op tv komt, alleen maar van die commerciële nummers met autotune en die onzin en de meeste mensen die echte hiphop dus ook niet snel zullen horen, had het alleen niet zo duidelijk verwoord ;)
frietsaus
5 mei 2009, 21:32
Waar een wil is, is een weg. Als je van hiphop houdt kun je in deze tijden met internet en shit makkelijker nieuwe (en oude) dingen vinden dan vroeger. Toen moest je bij de bieb of lokale verhuurshop cd's huren of hopen dat een van je vrienden iets dopes had. Ach ja, ik vind het wel jammer. Het had wel zijn charme. Maar goed, blogjes zijn de shit voor mij. Daar vind ik doorgaans wel wat ik wil of nog niet ken.
Hier ben ik bij!
http://94.100.116.71/553550001-553600000/553595801-553595900/553595895_6_QJek.jpeg
Ben me de laatste tijd meer gaan verdiepen in rap van vroeger, luisterde eerst alleen nieuwe rap maar dat is eigenlijk niks vergeleken met de rap toen. Heb nou thuis Illmatic, The Chronic.
Kan je mij een paar goede tracks geven van die artiesten?
Nas:
NY State Of Mind
Life's a bitch
Represent
It aint hard to tell
The world is yours
Dr. Dre:
Nuthing but a G thang natuurlijk
Fuck wit Dre Day
Let me ride.
WillemZ
7 mei 2009, 11:08
Gin & Juice van Snoop vind ik ook nog geniaal om te horen!
czyfws7OLCs
Doggystyle is ook een dope plaat ja. De rest van Snoop vind ik niet heel boeiend. Maar dat heb ik met meer hiphopartiesten. Een album springt er bovenuit. De rest is gewoon aanzienlijk minder.
WillemZ
7 mei 2009, 11:17
Ik heb hetzelfde een beetje. Hij kan onwijs goede platen maken, maar het merendeel is troep. Ik vind 'Murder was the Case' en 'Lay Low' ook vet van hem.
tomterhorst
7 mei 2009, 20:02
Ik vind deze tracks ook vet, ken ze pas sinds kort:
CwQSq5iZdpQ
jgLR4PwhZHA
Y9nmFDZeLIg
Deze gasten zijn getekend bij Top Notch, best aardig, niet iets wat ik zou downloaden maar toch. Misschien dope als beatmakers voor andere rappers.
Ik neem mijn opmerking over Jiggy's nieuwe album terug, hij is zoo hard he, ik voel hem nu echt. :)
Nieuwe album van Eminem is uit,
http://usershare.net/km31l7o46al4.htm hier
Ben hem aan het binnenhalen, nice :) Maar ik ga hem gewoon kopen, niet voor niets alle albums origineel.
wilhelmgras
8 mei 2009, 20:17
aux raus is gaaf ja... geen idee wat ze in dit topicje doen, maar toch...gaaf
Hurricane
8 mei 2009, 20:26
Ben hem aan het binnenhalen, nice :) Maar ik ga hem gewoon kopen, niet voor niets alle albums origineel.
Ik haal hem nog niet binnen, maar in de rest volg ik je wel.
Eminem is back, in een interview verklaarde hij dat dit album het eerste is waar hij nummers nuchter heeft opgenomen.
Dat blijkt ook wel, vind hem eigenlijk wel tegenvallen.
Echte fans wachten gewoon tot hij fysiek in de winkel ligt en luisteren hem dan pas voor het eerst.
Om hem vervolgens te rippen en alsnog via mijn Iphone of PC te luisteren? ;) Maakt mij altijd weinig uit, waarom wachten als het eigenlijk niet nodig is.
Klinkt goed hoor, kopen weer helemaal waard :)
aux raus is gaaf ja... geen idee wat ze in dit topicje doen, maar toch...gaaf
getekent onder een hiphoplabel dusja.
Dat blijkt ook wel, vind hem eigenlijk wel tegenvallen.
Hoezo? Het is sowieso beter dan Encore dus wat dat betreft is het iig alleen maar vooruit gegaan. Moet wel nog paar keer goed luisteren voor goed oordeel mja.
3.A.M is trouwens zo fuckin sick, ik vond het echt lastig om die lyrics te verstaan dus heb er maar een lyricssite voor opgezocht en het gaat echt over moorden, bloed drinken en andere shit. In die clip gaat ie ook in een bad met bloed, wtfff. :cab:
_O_
http://www.freshcotton.com/productfotos/10719/1/medium.jpg
RikH 013
10 mei 2009, 13:32
Mijn moeder vroeg vandaag aan mij of Fakkelteit iets over Nederland boven alles was enzo en al die nationalistische shit omdat ze het zo een rare naam vond :-D
Het hele album van Eminem is uitgelekt. Gelijk downloaden _O_
The Hunter
10 mei 2009, 22:43
Al een paar dagen geloof ik hoor ;x
Iemand de mixtape van Keizer al ? zou vandaag uitkomen namelijk.
Normaal zou het wel op de blm site staan maar daar staat niks over Keizer z'n tape dus denk niet dat ie al uit is.
Ja allang.
3 dagen geleden pas de echte hoor. Ik zag hem net, dus meteen downloaden :)
frietsaus
11 mei 2009, 20:52
Dat nummer dat hij zelf heeft geproduceerd is een van de vele dieptepunten die het album kent...en die stem...
Ja allang.
Ja een Re-encoded webrip.
De real retail is er pas sinds vandaag.
Uhu maar die El Nino deed alsof het pas een paar minuten uitgelekt was.
En ff inhoudelijk over het album, ik vind het wel redelijk hoor. Beter dan Encore iig. Beats zijn bijna allemaal geproduceerd door Dr. Dre dus dat is al een gigantische verbetering. Stemmetje is in het begin irritant maar raak je aan gewend, bovendien vind ik dat het bij 3.A.M wel past omdat het zo'n zieke tekst is en dat zo dus versterkt wordt.
Verder staat er ook weer een echt klassiekertje tussen, Beautifull is echt heel goed. Verder nog een aantal lekkere tracks, bv Dr Dre die op Old Times Sake laat zien dat ie nog steeds de skills heeft.
Vind zelf Underground goed klinken, voornamelijk door de beat ja. Netzoals alle nummers van Eminem moet je ze vaker horen om te waarderen. Het is niet zijn beste album, maar zeker goed te beluisteren. Het aanschaffen volgende maand dubbel en dwars waard :)
Danny, dit staat vandaag op Straat-dichters.
25 mei dropt Virri B samen met Mello D DE tape genaamd "100 % Music"
Naar aanleiding van deze tape droppen de mannen hun eerste videoclip met rapper Keizer, Geen Tijd.
Het blijft niet bij deze ene collabo de mannen hebben besloten het dit keer wat groter aan te pakken qua Featerings.
Bekijk de clip op de vervolgpagina of in de videoclip archief!
Download de MP3 op de pagina van Keizer
The Hunter
11 mei 2009, 23:07
Zegt vrij weinig over de mixtape van Keizer zelf. Tja.., we zien wel weer :D
De Fakkelbrigade heeft weer erg harde lentesessie op 101barz. _O_
Idd. _O_
hICqqdjPY7o
Mp3tje:
http://www.megaupload.com/?d=0FBUE3HC
Net de CD besteld van de Fakkelbrigade (Limited Edition). 23€ maar dat heb ik er wel voor over zit extra CD bij + een hoesje is toch mooier.
David heb jij een Mp3linkje van de afgelopen studiosessie van Hef, Adonis en Crooks bij 101 Barz voor mij?
http://www.speedyshare.com/552165336.html
Die vind ik echt 1 van de vetste sessies. Echt gruwelijke beats ook van perry mystique (weet niet precies hoe je het schrijft).
Hee, de eerste 101barz-sessie die ik nog te pruimen vind. Klinkt wel aardig dit. Je merkt toch wel dat Rico gewoon de beste rapper is.
http://i44.tinypic.com/2vuabuq.png
Deze is zo geniaal :-D Alleen op Freshcotton hebben ze ze alleen nog in XL dus ff hopen dat ze hem restocken.
http://www.speedyshare.com/552165336.html
Die vind ik echt 1 van de vetste sessies. Echt gruwelijke beats ook van perry mystique (weet niet precies hoe je het schrijft).
Perry Mystique maakt sowieso gruwelijke beats bijv. Giving of op 101barz bij Beatmaker.
Edwin jou link doet het niet als iemand anders voor mij een link heeft van die 101barz sessie heel graag!
Hannes123
15 mei 2009, 22:46
Eminem - Insane van zijn nieuwe album is ook wel een goed nummer net als Beautiful
frietsaus
16 mei 2009, 02:43
Beautiful is toch dat schijtnummer wat hij zelf geproduceerd heeft??
;e
Dat wordt dus over het algemeen gezien als beste nummer van zijn album. En ja die heeft hij zelf geproduceerd
Perry Mystique maakt sowieso gruwelijke beats bijv. Giving of op 101barz bij Beatmaker.
Edwin jou link doet het niet als iemand anders voor mij een link heeft van die 101barz sessie heel graag!
http://www.zshare.net/download/19650975be92011a/
Hier zit ie tussen ;)
frietsaus
16 mei 2009, 16:57
;e
Dat wordt dus over het algemeen gezien als beste nummer van zijn album. En ja die heeft hij zelf geproduceerd
Dat zangerige gejank kan ik echt niet aanhoren, wat een grafnummer. Heel dat album is kut met zijn kutstem, maar ja don't blame me, I'm a backpacker :cab:
Vind je hem wel beter dan Encore?
frietsaus
16 mei 2009, 19:25
Hmm, iets of wat misschien (edit: ookal weet ik dat hij in de ogen van iedereen veel beter is). Maar eh, ik ben niet zo van de dingen die naar de SSLP zijn uitgebracht wat betreft Em. Daarna had ik het wel gezien. Dat gezang trek ik echt niet.
http://www.ziekezuiden.nl/audio_bestanden/Skenkie%20-%20Zieke%20Zuiden%20Sta%20Op!.mp3
Bazenshit.
Nee toch niet, wat een kutstem en verder zijn de lyrics ook niet echt geniaal.
http://www.statemagazine.nl/state.php/article?data[articleid]=5656
Artikel over Dutch Legends, best interessant. :)
tomterhorst
19 mei 2009, 18:03
Deze docu is wel vet: http://www.rapradar.com/focus/rr-exclusive-2020-hip-hop-special-from-1981.html
Fakkelbrigade album staat op youtube/topnotch kanaal!
Minister.
20 mei 2009, 13:22
Ik ben nu Blackout! 2 aan het beluisteren. Ik heb er tot nu toe nog geen spijt van.
Edit: Net na het posten van dit bericht hoorde ik een autotune chorus. Maar ja dat moet de pret niet drukken.
Alexxxx
20 mei 2009, 13:50
ik moet zeggen dat ik Relapse toch ook wel lekker vindt. Deja Vu, Insane, Beautifull, Underground en bonus track becarefull what you whish for zijn gewoonweg geniaal en de rest is gewoon goed. Dit album overklast encore overduidelijk trouwens. Deze blijf ik de komende tijd denk ik nog wel draaien.
Draai de laatste tijd Noahs Ark ook weer, blijft toch ook een classic.
Dit vind ik een heel vet nummer op dit moment:
aP7X4Cu255g
palacio
20 mei 2009, 20:52
heb de mixtape van big2 (zin in) gedownload. maar hij valt me toch wel tegen.. vind allees Juicy wel lekker met Joya en Kleine Viezerik
Dit vind ik een heel vet nummer op dit moment:
aP7X4Cu255g
Wel al oud mja, zo kan ik Jayh nog aanhoren, alleen die verse van Kempi is dramatisch ;e wat zien mensen toch in die kneus.
Ik moet toegeven dat ik Zoveel Stress van Kempi nog wel grappig vind. Maar wat ik verder van hem heb gehoord is dramatisch inderdaad. Dat nummer met Willy is zo triest.
Is wel lekker nummertje ja, Kempi was in z'n gangsta jaren toch beter. nu komt ie met van die liefe dingetjes van ' geen beef dit dat ' vind hem telkes slechter worden
Kempi is een mongool, ik weet nog dat hij de tering hard werd gedist door Mini.
Gangsta jaren ;e
ja ik weet, maar beter dan nu iig, en ik wist niet hoe ik het anders uit moest leggen. in z'n jaren dat ie wel beef wou ;e
Nee ik vind die muzikale, softere dingen nog wel gaan van hem juist, Stratiblues enz, het énige talent wat ik hem wel vind hebben is dat ie mooi kan switchen van zingen naar rappen.
VeniVidiVici
21 mei 2009, 00:52
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bKHkfXNV15w&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bKHkfXNV15w&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
vind ik echt super fijne muziek :)
frietsaus
21 mei 2009, 00:53
Over Kempi gesproken, wie kent onze vriend Maejor nog...hij stuurde mij toen dat nummer van Fata Morgana: voor mijn vader. Iemand die dat hier heeft en mij kan doen toekomen.
VeniVidiVici
21 mei 2009, 00:54
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TOsR57OXIZc&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/TOsR57OXIZc&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Ik vind Kempi echt hard. Moet wel toegeven dat ie de laatste tijd slechter is geworden maar ik volg hem al sinds het moment dat ie zijn eerste single had gemaakt. Leuk om te zien dat ie het uiteindelijk toch zo ver heeft geschopt. Maar beter gaat ie terug naar hoe die was. Bijvoorbeeld Kut Systeem, Jij & Ik, dat waren echt harde tracks maar hij is steeds commerciëler gaan rappen omdat ie erachter is gekomen dat het anders lastig wordt om rijk te worden :moop:
Eminem, Busta en Meth & Red hebben alle 3 hun albums gereleased. Ik vind ze alle 3 vrij matig. Die van Eminem bevat een paar goede tracks, maar Eminem kan imo veel beter. Die van Busta Rhymes lijkt wel R&B man. :cab: Het album van Method man & Redman valt me ook een beetje tegen. Er zitten wel lekkere nummers tussen, met redelijke teksten, maar dat liedje met autotune, echt, wat kut. :cab:
Edit: @Friet: w8 Heel ff, Maejor was toch overleden na een ongeluk ofzo!?:o:|
frietsaus
21 mei 2009, 03:08
Maejor leeft nog, en hij heeft geen rapcarriere gehad.
Prutzer
21 mei 2009, 12:37
Voor de liefhebbers. Je kunt het album Colucci Era van Fakkelbrigade (wat vanaf morgen te koop is) luister via 3 voor 12 http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
Ik kreeg net bericht van Free Record Shop dat de Colucci Era naar mij opgestuurd is. Dus ik hoop hem morgen of zaterdag binnen te hebben. :)
palacio
21 mei 2009, 19:13
ik vind beautiful dus juist een van de lekkerste nummers van relapse. heerlijk om naar te luisteren, ben ook weer helemaal verslaafd aan twijfel van gino, of fresku moet ik eigenlijk zeggen.
RikH 013
21 mei 2009, 19:19
Colucci Era, _O_ Heerlijk album hoor
Vind 'm erg tegenvallen. Wat is dat met die breakbeats? Voegt niks toe aan de nummers. Elke beat is ook redelijk zwaar en in hetzelfde tempo. Beetje jammer.
6PqnC7_ndMI
Dit vind ik nou goede R&B. :)
Trouwens even iets anders, hebben jullie ook vaak dat je een nummer pas naar 2/3 keer luisteren écht vet gaat vinden? :cab: Ik heb altijd als ik een nummer voor t eerst luister dat ik het wel aardig vind klinken en als ik het dan vaker ga luisteren vind ik hem ineens heel hard.
En heel soms vind ik zelfs een nummer echt slecht als ik hem voor het eerst luister en dan check ik hem later nog eens en pats, ineens vind ik het wel goed. :cab:
Ja, had ik met het hele Winne album _O_
Trouwens even iets anders, hebben jullie ook vaak dat je een nummer pas naar 2/3 keer luisteren écht vet gaat vinden? :cab: Ik heb altijd als ik een nummer voor t eerst luister dat ik het wel aardig vind klinken en als ik het dan vaker ga luisteren vind ik hem ineens heel hard.
En heel soms vind ik zelfs een nummer echt slecht als ik hem voor het eerst luister en dan check ik hem later nog eens en pats, ineens vind ik het wel goed. :cab:
De beste nummers zijn de nummers die je pas na vele keren luisteren heel vet gaat vinden. Nummers die er meteen bovenuit springen, ben ik vaak al snel zat.
Dat had ik met Aye van Dio ofzo die zag ik op TMF en toen dacht ik jezus wat slecht maar toen ik 'm voor de 2e keer hoorde vond ik hem eigenlijk wel lekker.
Edit; heb het inderdaad met bijna alle nummers trouwens
Nu heeft Top Notch deze gast weer getekend, wat is dat met al die mannetjes man. :cab: Joepie de Surinaamse Jan Smit:
uIfcEMFHW6s
VeniVidiVici
22 mei 2009, 14:58
Nu heeft Top Notch deze gast weer getekend, wat is dat met al die mannetjes man. :cab: Joepie de Surinaamse Jan Smit:
uIfcEMFHW6s
wat een drama nummer :wall:
Ik kreeg net bericht van Free Record Shop dat de Colucci Era naar mij opgestuurd is. Dus ik hoop hem morgen of zaterdag binnen te hebben. :)
Nou hij is binnen ik heb de Limited Edition en ik moet zeggen dat de hoes schitterend is. Verder bevallen me de tracks erg goed wat ik tot nu toe heb geluisterd!
Bij die Limited Edition zit toch ook een mixtape met tracks samen met Zo Moeilijk en Blaxtar enzo? Ik ging ff in de stad kijken net maar ze hadden hem nog niet. ;x
Nee je kon hem ook alleen via Bol.com, FRS en nog zo'n site bestellen. Ja de bonuscd zit Zo Moeilijk ook op en Royston Drenthe! ;)
Ik heb gekeken bij de Free Record Shop dusja.
Misschien bedoelt ie de site van FRS. Zal het album binnenkort maar eens gaan downloaden, ben normaal niet zo'n fan van Fakkelbrigade maar misschien vind ik dit album wel goed.
Ik heb via de site van FRS besteld ja. Ik zeg je wel het album is wel heel anders dan dat je gewend bent van ze.
Ik heb het ook al deels geluisterd btw, op luisterpaal, Kostbaar blaast je echt weg gewoon. :P
Ja die inderdaad erg lekker, maar ik vind Groen Gras ook erg lekker. De rest moet ik nog uitgebreid luisteren.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.